від 13 червня 2007 р. N 815 Київ |
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Інд. 28 |
Стратегічний напрям |
Завдання | Шляхи виконання |
Строк виконання, роки |
Відповідальні за виконання |
1. Зміцнення фінансової бази та забезпечення сталого фінансування галузі охорони здоров'я |
створення правових умов для: |
розроблення та подання Кабінетові Міністрів України законопроектів: |
||
запровадження загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування |
Про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування |
2007 |
Мінпраці, МОЗ, Мінекономіки, Мін'юст |
|
удосконалення порядку організації медичного обслуговування населення та діяльності закладів охорони здоров'я |
Про заклади охорони здоров'я та медичне обслуговування населення |
-"- |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мінпраці, Мін'юст |
|
підвищення ефективності розподілу та використання бюджетних асигнувань, виділених для галузі охорони здоров'я, оцінка обсягу щорічних реальних витрат на охорону здоров'я з усіх джерел фінансування, запровадження постійного моніторингу таких витрат |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо: внесення змін доБюджетного кодексу України в частині чіткого розмежування бюджетних асигнувань, виділених для надання медичної допомоги первинного, вторинного та третинного рівня, екстреної медичної допомоги, запровадження цільового фінансування високоспеціалізованої медичної допомоги |
-"- |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
|
внесення змін до Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2001 р.N 1195 , в частині оптимізації надання медичної допомоги населенню |
2007 |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
||
запровадження державного замовлення у сфері медичного обслуговування |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо: удосконалення порядку надання медичної допомоги за кошти державного та місцевого бюджету в рамках державних гарантій забезпечення населення безоплатною медичною допомогою |
2007- 2008 |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Держкомстат, Мін'юст |
|
розроблення проектів примірних договорів про державну закупівлю медичних послуг для надання населенню медичної допомоги на первинному, вторинному та третинному рівні, екстреної медичної допомоги |
-"- |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
||
затвердження типового положення про відділ охорони здоров'я райдержадміністрації, внесення змін до Типового положення про управління охорони здоров'я обласної, Севастопольської міської державної адміністрації та Головне управління охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2000 р.N 1845 , в частині закріплення за ними права на здійснення закупівлі медичних послуг |
2007 | -"- | ||
створення уніфікованого класифікатора медичних послуг |
2007- 2008 |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
||
перехід до фінансування державних та комунальних закладів охорони здоров'я залежно від обсягу та якості медичних послуг, які вони надають |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо запровадження фінансування постачальників медичних послуг на основі методів, спрямованих на формування закладах охорони здоров'я стимулів до підвищення якості та економічної ефективності медичної допомоги |
-"- |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст, Академія медичних наук |
|
2. Забез- печення надання населенню безоплатної медичної допомоги в обсягах, гарантованих державою |
обґрунтування правових підстав для досягнення балансу між обсягом державних гарантій надання населенню безоплатної медичної допомоги та обсягом фінансування галузі охорони здоров'я; інформування населення про державні гарантії надання безоплатної медичної допомоги |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо законодавчого врегулювання питань, пов'язаних з визначенням обсягу державних гарантій надання населенню безоплатної медичної допомоги |
2008 |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
3. Оптимізація мережі закладів охорони здоров'я відповідно до потреб населення |
визначення нормативів надання населенню медичної допомоги усіх рівнів, першочергове забезпечення розвитку первинної медико- санітарної допомоги на засадах сімейної медицини, функціональна диференціація стаціонарної медичної допомоги та реорганізація державних і комунальних закладів охорони здоров'я |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо: |
||
затвердження нормативів надання населенню медичної допомоги первинного, вторинного і третинного рівня |
2007- 2009 |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
||
формування єдиного медичного простору під управлінням МОЗ |
2010 |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст, Мінпраці, Мінтрансзв'язку, Рада міністрів Автономної Республіки Крим разом з органами місцевого самоврядування |
||
розроблення та затвердження в установленому порядку регіональних програм: |
||||
формування мережі лікарських амбулаторій на засадах сімейної медицини |
2007 |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
||
зміни господарського статусу державних і комунальних закладів охорони здоров'я шляхом їх реорганізації в державні (комунальні) некомерційні підприємства та забезпечення чіткого функціонального розподілу стаціонарних лікувально- профілактичних закладів вторинного та третинного рівнів на заклади для надання допомоги у разі гострих захворювань, заклади для лікування хронічних захворювань та заклади, що надають медико- соціальну допомогу |
2007- 2009 |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінекономіки, Мін'юст, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
||
формування Єдиного державного реєстру закладів охорони здоров'я |
2007- 2008 |
МОЗ, Академія медичних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
||
4. Формування ефективної системи контролю та управління якістю медичної допомоги |
забезпечення надання високоякісної медичної допомоги населенню |
розроблення та затвердження: |
||
порядку контролю та управління якістю медичної допомоги |
2007- 2008 |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінекономіки, Мін'юст |
||
галузевої програми стандартизації медичної допомоги, зокрема утворення загальнодержавного центру розроблення та моніторингу дотримання медичних стандартів |
-"- |
МОЗ, Академія медичних наук |
||
уніфікованої методики та клініко- організаційних настанов з розроблення медичних стандартів з урахуванням досвіду іноземних держав |
-"- | -"- | ||
розроблення нових та оновлення існуючих медичних стандартів і клінічних протоколів надання медичної допомоги на основі доказової медицини |
постійно | -"- | ||
забезпечення перегляду умов і критеріїв державної акредитації закладів охорони здоров'я та ліцензування медичної практики |
2007 | -"- | ||
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо визначення порядку проведення диспансеризації населення |
2008 |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінпраці, Мінекономіки, Мін'юст |
||
посилення контролю за здійсненням заходів, передбачених у Програмі "Здоров'я нації", затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 10 січня 2002 р.N 14 , і подання МОЗ узагальненої інформації |
щороку до 1 березня |
центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
||
інформування Кабінету Міністрів України про стан виконання Програми "Здоров'я нації" |
щороку до 1 квітня |
МОЗ | ||
5. Оновлення матеріально- технічної бази закладів охорони здоров'я |
створення матеріально-технічних умов для надання високоякісної медичної допомоги населенню |
розроблення та впровадження табелів матеріально- технічного оснащення закладів охорони здоров'я |
2007- 2008 |
МОЗ, Мінекономіки, Мін'юст, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
матеріально-технічне забезпечення закладів охорони здоров'я відповідно до табелів матеріально- технічного забезпечення |
розроблення та затвердження галузевих і регіональних програм матеріально- технічного забезпечення закладів охорони здоров'я на період до 2011 року |
2008 |
МОЗ, Мінекономіки, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
|
6. Проведення раціональної фармацевтичної політики |
забезпечення доступності та раціонального використання лікарських засобів і виробів медичного призначення, стимулювання розвитку їх вітчизняного виробництва, підвищення ефективності державного контролю за якістю зазначених засобів і виробів |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо: |
||
внесення змін доНаціонального переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення | щороку |
МОЗ, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
||
удосконалення системи державного контролю за цінами на лікарські засоби і вироби медичного призначення, що закуповуються за бюджетні кошти; започаткування державного моніторингу цін на зазначені засоби і вироби |
2007- 2009 |
-"- | ||
удосконалення системи державного контролю за якістю лікарських засобів і виробів медичного призначення на всіх етапах їх виготовлення та обігу відповідно до європейських стандартів |
-"- |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст, Держспоживстандарт |
||
затвердження методики створення формулярів і забезпечення закладів охорони здоров'я лікарськими засобами та виробами медичного призначення |
2008 |
МОЗ, Академія медичних наук |
||
7. Удоско- налення кадрової політики |
задоволення потреби закладів охорони здоров'я у медичних, фармацевтичних та управлінських кадрах, формування державного замовлення на підготовку медичних кадрів з урахуванням потреби населення у медичній допомозі; підвищення професійного рівня медичних та фармацевтичних працівників, удосконалення системи безперервного підвищення їх кваліфікації |
розроблення довгострокових прогнозів потреби і планів підготовки медичних, фармацевтичних та управлінських кадрів у галузі охорони здоров'я |
2007 |
МОЗ, МОН, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
визначення кількості медичних працівників різної кваліфікації, необхідної для закладів охорони здоров'я |
щороку |
МОЗ, МОН, Мінфін, Мінекономіки, Мінпраці |
||
розроблення та затвердження перспективного плану підготовки лікарів загальної практики/сімейної медицини з урахуванням фактичної потреби |
2007 | МОЗ, МОН | ||
розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Концепції медичної освіти |
2007 |
МОЗ, МОН, Мінфін, Мінекономіки, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
||
8. Програмно- цільовий підхід до розвитку галузі охорони здоров'я |
налагодження ефективної взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у забезпеченні ефективного функціонування галузі охорони здоров'я та розв'язанні її нагальних проблем |
забезпечення виконання в повному обсязі завдань, передбачених загальнодержавними та галузевими державними програмами у галузі охорони здоров'я |
постійно |
МОЗ, інші центральні органи виконавчої влади у межах компетенції |
підготовка та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо проекту програми профілактики і боротьби з неінфекційними хворобами |
2009 |
МОЗ, Академія медичних наук, Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст |
||
9. Удоско- налення інноваційної політики та підвищення ефективності використання наукового потенціалу |
забезпечення наукового супроводження вирішення питань розвитку галузі охорони здоров'я |
розроблення та впровадження сучасних інформаційних технологій на різних рівнях управління галуззю охорони здоров'я |
постійно |
МОЗ, Академія медичних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |
підготовка та видання довідника з організації та управління галуззю охорони здоров'я |
2008 |
МОЗ, Академія медичних наук |
||
вжиття додаткових заходів для поліпшення інформування населення з питань розвитку галузі охорони здоров'я, зокрема через мережу обласних, міських та районних центрів здоров'я |
розроблення та затвердження типового положення про обласний, міський та районний центр здоров'я з урахуванням вимог до впровадження нових методів роботи з населенням |
-"- |
МОЗ, Академія медичних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації |