- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 2 червня 2003 р. N 813 Київ |
Про затвердження Порядку взаємодії органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ
N 414 від 09.06.2010 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1897 від 10.12.2003
N 414 від 09.06.2010
N 868 від 19.09.2012
N 1065 від 04.12.2019
N 826 від 09.09.2020 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок взаємодії органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 414 від 09.06.2010 )
2. Покласти виконання функцій головної експертної організації з питань дослідження та визначення характеристик радіоактивних матеріалів, які вилучено з незаконного обігу, на Інститут ядерних досліджень Національної академії наук.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 414 від 09.06.2010 )
3. Міністерству внутрішніх справ, Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерству охорони здоров'я, Міністерству охорони навколишнього природного середовища, Міністерству промислової політики, Державному комітетові ядерного регулювання, Державній митній службі, Адміністрації Державної прикордонної служби, Службі безпеки привести власні нормативно-правові акти у відповідність з Порядком, затвердженим цією постановою.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1897 від 10.12.2003,
N 414 від
09.06.2010 )
4. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 4 березня 1997 р.
N 207 "Про затвердження Порядку взаємодії органів виконавчої влади та причетних юридичних осіб в разі виявлення джерел іонізуючого випромінювання, які перебувають у незаконному обігу".
Перший віце-прем'єр-міністр України | М.АЗАРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 червня 2003 р. N 813
ПОРЯДОК
взаємодії органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу
( У назві та тексті Порядку слова "радіонуклідні джерела іонізуючого випромінювання" у всіх відмінках і формах числа замінено словами "радіоактивні матеріали" у відповідному відмінку і числі, а слова "Мінекоресурсів" і "Державної санітарно-епідеміологічної служби" замінено відповідно словами "Мінприроди" і "Держсанепідемслужби" згідно з Постановою КМ
N 414 від 09.06.2010 )
( У тексті Порядку слово "Мінприроди" замінено словом "Мінекоенерго" згідно з Постановою КМ
N 1065 від 04.12.2019 )
( У тексті Порядку слово "Мінекоенерго" замінено словом "Міндовкілля" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 826 від 09.09.2020 )
1. Цей Порядок регулює взаємодію органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, під час виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу, що не вимагає радикальних дій з ліквідації можливих радіологічних наслідків, а також визначає комплекс заходів, спрямованих на недопущення або мінімізацію заподіяння шкоди здоров'ю населення і довкіллю внаслідок радіаційного впливу.
2. Для цілей цього Порядку терміни вживаються у такому значенні:
державні системи обліку і контролю радіоактивних матеріалів - Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання, державна система обліку і контролю ядерних матеріалів та державний реєстр радіоактивних відходів;
контрольована зона - територія, доступ до якої відповідно до вимог радіаційної безпеки та фізичного захисту обмежується під час виконання заходів з реагування на виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта або радіоактивних матеріалів у незаконному обігу і за межами якої рівень потужності дози гамма-випромінювання не перевищує трикратної величини потужності дози природного радіаційного гамма-фону;
незаконний обіг радіоактивних матеріалів - перебування ядерних матеріалів, радіоактивних відходів та джерел іонізуючого випромінювання, крім генеруючих технічних пристроїв, які створюють або за певних умов можуть створювати іонізуюче випромінювання, поза державними системами обліку і контролю радіоактивних матеріалів та/або системами їх фізичного захисту, а також придбання, зберігання, використання, передача, видозмінення, знищення, перевезення і захоронення зазначених радіоактивних матеріалів без дотримання установлених законодавством вимог;
підозрюваний матеріал/об'єкт - фізичний об'єкт, який має зовнішні ознаки (попереджувальні написи про радіаційну небезпеку, маркування, спеціальні знаки тощо) та/або фізичні характеристики радіоактивних матеріалів;
характеристики підозрюваного матеріалу/об'єкта - зовнішній вигляд (наявність попереджувальних написів, знаків радіаційної небезпеки), фізичні та хімічні характеристики, на підставі яких можна зробити висновки про його природу, властивості, радіонуклідний та хімічний склад, а також про можливе призначення, походження.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ
N 414 від 09.06.2010 )
Заходи на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта
3. Заходи щодо первинного обстеження виявленого підозрюваного матеріалу/об'єкта та попереднього встановлення меж контрольованої зони виконують:
місцеві органи виконавчої влади - у разі надходження інформації від фізичних або юридичних осіб, що не є органами досудового розслідування;
( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 868 від 19.09.2012 )
органи, які провадять оперативно-розшукову діяльність, - у разі коли підозрюваний матеріал/об'єкт виявлено у результаті оперативно-розшукових дій зазначених органів;
Державна екологічна інспекція - у разі коли підозрюваний матеріал/об'єкт виявлено під час здійснення екологічного та радіологічного контролю в пунктах пропуску через державний кордон та в зонах діяльності митниць;
органи охорони державного кордону Держприкордонслужби - у разі виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта під час здійснення прикордонного контролю в місцевих пунктах пропуску через державний кордон, в яких відсутні пости екологічного контролю Міндовкілля, або під час затримання осіб або транспортних засобів, які намагалися незаконно перетнути державний кордон поза пунктами пропуску через державний кордон.
Координацію дій під час виконання заходів на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта здійснює місцевий орган виконавчої влади.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1897 від 10.12.2003; в редакції Постанови КМ
N 414 від 09.06.2010 )
4. У разі коли підозра про наявність радіоактивних матеріалів підтверджується в результаті первинного обстеження місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта з допомогою дозиметра-радіометра або отримання достовірної інформації іншим шляхом, до обстеження залучаються представники відповідних територіальних органів МНС, Міндовкілля, Держсанепідемслужби та Держатомрегулювання. Вжиття заходів до забезпечення охорони місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта, а також охорони та супроводження такого матеріалу/об'єкта під час транспортування до місця тимчасового зберігання або захоронення покладається на територіальні органи МВС або органи охорони державного кордону Держприкордонслужби (під час незаконного перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон).
Допуск представників відповідних територіальних органів МНС, Держсанепідемслужби та Держатомрегулювання в пунктах пропуску через державний кордон здійснюється відповідними органами охорони державного кордону Держприкордонслужби.
Допуск посадових осіб органів державної влади в зону митного контролю здійснюється з дозволу відповідного митного органу за погодженням з територіальним органом охорони державного кордону Держприкордонслужби і під контролем зазначеного органу.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ
N 414 від 09.06.2010 )
5. Представники Міндовкілля, Держсанепідемслужби і Держатомрегулювання проводять радіологічне обстеження місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта, під час якого здійснюють вимірювання потужності експозиційної дози гамма-випромінювання, перевіряють наявність поверхневого радіоактивного забруднення, а також нейтронного випромінювання.
До проведення радіологічного обстеження місця виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта можуть залучатися представники підприємства державної корпорації "УкрДО "Радон" в межах зони обслуговування та інші спеціалізовані підприємства, що мають відповідні дозволи згідно із законодавством.
Представники Міндовкілля, Держсанепідемслужби і Держатомрегулювання:
готують за результатами радіологічного обстеження висновки про основні параметри радіаційної обстановки на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта, де зазначаються тип радіоактивних матеріалів, їх характеристики і можливість зовнішнього та внутрішнього опромінення персоналу та населення, а також у разі потреби - рекомендації щодо якнайшвидшого приведення радіоактивних матеріалів у безпечний для населення і навколишнього природного середовища стан;
подають зазначені висновки представникові місцевого органу виконавчої влади, що здійснює координацію дій на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта, Держатомрегулювання, а також правоохоронному органові, який забезпечує організацію огляду місця події та здійснення необхідних заходів з метою виявлення ознак злочину та осіб, що його вчинили.
................Перейти до повного тексту