- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 червня 2004 р. N 812 Київ |
Деякі питання оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 726 від 25.05.2006
N 1700 від 08.12.2006
N 856 від 21.11.2013
N 276 від 17.07.2014
N 437 від 13.07.2016
N 51 від 30.01.2019 )
1. Затвердити Порядок оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, що додається.
( Пункт 2 виключено на підставі Постанови КМ
N 51 від 30.01.2019 )
2-1. Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації:
утворити Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій та здійснити організаційні заходи з його матеріально-технічного забезпечення в межах бюджетних призначень, передбачених на зазначену мету;
затвердити в місячний строк положення про Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій.
( Постанову доповнено пунктом 2-1 згідно з Постановою КМ
N 51 від 30.01.2019 )
3. Державному комітетові зв'язку та інформатизації розробити у тримісячний строк план заходів щодо створення системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 р.
N 785 "Про оперативно-технічне управління мережами зв'язку єдиної національної системи зв'язку" (Офіційний вісник України, 1997 р., число 30, с. 35);
пункт 29 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2003 р.
N 1402 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 37, ст. 1981).
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 червня 2004 р. N 812
ПОРЯДОК
оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану
( У тексті Порядку слово "Держкомзв'язку" замінено словами "Адміністрація Держспецзв'язку" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 276 від 17.07.2014 )
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає процедуру організації та здійснення оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
надзвичайний режим управління - режим оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами, який встановлюється на час дії надзвичайної ситуації у телекомунікаційних мережах;
надзвичайна ситуація у телекомунікаційних мережах - порушення функціонування телекомунікаційних мереж внаслідок впливу чинників техногенного, природного, соціально-політичного або воєнного характеру чи інших чинників, що призвели або можуть призвести до виходу з ладу значної частини ресурсів, засобів телекомунікацій, перевантаження телекомунікаційних мереж, втрати енергопостачання тощо;
оперативно-технічне управління телекомунікаційними мережами - контроль за функціонуванням телекомунікаційних мереж і проведення організаційно-технічних заходів з управління телекомунікаційними мережами з метою забезпечення їх сталого та якісного функціонування;
система оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами - сукупність технічних засобів, центрів управління, у тому числі персоналу, що забезпечують оперативно-технічне управління телекомунікаційними мережами;
спеціальні споживачі - підрозділи Міноборони, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, ДСНС, МВС, Національної поліції, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, інших центральних органів виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими формуваннями, органи і підрозділи Держспецзв'язку.
( Абзац шостий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 726 від 25.05.2006,
N 1700 від 08.12.2006,
N 856 від 21.11.2013,
N 276 від 17.07.2014,
N 437 від 13.07.2016 )
3. Система оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами призначена для забезпечення сталого функціонування телекомунікаційних мереж в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану.
4. До складу системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами входять:
Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (далі - Національний центр);
( Абзац другий пункту 4 в редакції Постанови КМ
N 51 від 30.01.2019 )
центри оперативно-технічного управління операторів телекомунікацій та центри оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами центральних органів виконавчої влади (крім спеціальних споживачів), підприємств, установ та організацій (далі - центри управління мережами);
технічні засоби, призначені для оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану.
5. З метою забезпечення функціонування системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами кожний оператор телекомунікацій створює центр управління (службу, підрозділ), призначений для виконання функцій оперативно-технічного управління його телекомунікаційними мережами.
6. В умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану оператори телекомунікацій, центральні органи виконавчої влади (крім спеціальних споживачів), підприємства, установи та організації, у власності, користуванні, господарському віданні чи оперативному управлінні яких є засоби та мережі телекомунікацій, надають можливість використовувати ресурси своїх мереж для попередження, локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, оповіщення населення, проведення мобілізації, забезпечення потреб національної безпеки, оборони, охорони правопорядку.
7. Організація та виконання заходів з ефективного використання телекомунікаційних ресурсів в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану покладається на Національний центр та центри управління мережами.
Національний центр створюється за рішенням Адміністрації Держспецзв’язку.
( Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ
N 51 від 30.01.2019 )
8. У разі виникнення надзвичайних ситуацій у телекомунікаційних мережах загальне керівництво системою оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами здійснює постійно діюча галузева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - постійно діюча комісія), яка утворюється і діє як дорадчий орган.
Постійно діючу комісію очолює Голова Держспецзв'язку або уповноважена ним посадова особа цього органу.
( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 276 від 17.07.2014 )
До складу постійно діючої комісії входять представники Адміністрації Держспецзв'язку та інші фахівці в галузі зв'язку.
Повноваження постійно діючої комісії визначаються положенням про постійно діючу комісію, яке затверджується Адміністрацією Держспецзв'язку.
9. Адміністрація Держспецзв'язку на основі отриманої від ДСНС інформації та аналізу даних оперативно-інформаційної служби Національного центру про оперативну обстановку у телекомунікаційних мережах, висновку постійно діючої комісії щодо виду, причин, масштабів надзвичайної ситуації у телекомунікаційних мережах, прогнозу її розвитку і наслідків, які впливають на нормальне функціонування мереж, визначає межі зони надзвичайної ситуації у телекомунікаційних мережах та приймає рішення про переведення системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами на надзвичайний режим управління або його припинення після завершення ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 276 від 17.07.2014 )
10. В умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану надання телекомунікаційних послуг та ресурсів телекомунікаційних мереж задовольняється в такій послідовності:
1) державна система урядового зв'язку, національна система конфіденційного зв'язку, спеціальні споживачі, система оперативно-технічного управління;
2) органи державної влади та органи місцевого самоврядування;
3) медичні заклади, пожежні частини, організації, які надають інформацію про виникнення стихійних явищ (землетруси, повені, урагани тощо), дошкільні виховні та навчальні заклади, заклади науки і культури;
4) дипломатичні представництва та консульські установи іноземних держав;
5) підприємства, установи, організації та громадяни.
11. Підрозділи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами спеціальних споживачів взаємодіють з центрами управління мережами через Національний центр або безпосередньо за погодженням з Національним центром. Порядок взаємодії визначається спільними нормативно-правовими актами Адміністрації Держспецзв'язку і спеціальних споживачів, а також договорами.
12. З метою забезпечення завчасного опрацювання можливості використання мереж або засобів телекомунікацій в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, а також виконання завдань системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами, визначених цим Порядком, оператори телекомунікацій, центральні органи виконавчої влади (крім спеціальних споживачів), підприємства, установи та організації, у власності, користуванні, господарському віданні чи оперативному управлінні яких є засоби та мережі телекомунікацій, подають до Національного центру інформацію за переліком, в обсягах та в порядку, визначених у пунктах 44-46 цього Порядку.
13. Персонал Національного центру діє на підставі плану відновлення функціонування телекомунікаційних мереж в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, який розробляється Національним центром і затверджується Адміністрацією Держспецзв'язку. Порядок дій персоналу визначається постійно діючою комісією з урахуванням оперативної обстановки.
14. Національний центр та центри управління мережами за погодженням з Адміністрацією Держспецзв'язку відповідно до законодавства можуть допускати деяке зниження якості послуг та встановлювати тимчасові обмеження щодо їх надання до ліквідації надзвичайних ситуацій, скасування надзвичайного та воєнного стану.
15. У системі оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами застосовується київський час як єдиний обліково-звітний час. При взаємодії з центрами управління операторів телекомунікацій інших країн обліково-звітний час визначається згідно з міжнародними договорами України.
16. Фінансування розвитку системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами, забезпечення готовності до виконання завдань оперативно-технічного управління в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, а також матеріально-технічне забезпечення центрів управління мережами, аварійно-ремонтних підрозділів, їх оснащення (у тому числі додаткове) технічними засобами, транспортом, навчання персоналу та організація проведення тренувань відповідно до цього Порядку здійснюється за рахунок коштів операторів телекомунікацій та інших джерел.
Основні завдання системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами
17. Основними завданнями системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами є забезпечення:
1) безперервного та ефективного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану;
2) функціонування телекомунікаційних мереж із заданими параметрами, в тому числі моніторингу з метою безперебійного надання телекомунікаційних послуг;
3) функціонування систем оповіщення цивільної оборони;
4) підвищення надійності роботи і ефективності використання телекомунікаційних мереж;
5) організації та здійснення заходів з оперативного відновлення, усунення пошкоджень чи перевантажень телекомунікаційних мереж з використанням наявних ресурсів телекомунікаційних мереж, а також забезпечення контролю за виконанням цих заходів;
6) першочергового виділення, резервування та відновлення ресурсів телекомунікацій в інтересах державної системи урядового зв'язку, національної системи конфіденційного зв'язку та спеціальних споживачів;
7) аналізу надійності і сталості функціонування телекомунікаційних мереж, розроблення пропозицій щодо вдосконалення телекомунікаційних мереж загального користування і подання їх Адміністрації Держспецзв'язку.
18. У системі оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами забезпечується якісна передача інформації щодо управління каналами і трактами телекомунікаційних мереж для організації ефективної взаємодії розосереджених апаратно-програмних комплексів Національного центру та центрів управління мережами.
19. Робота системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами здійснюється без перерв, викликаних ремонтом обладнання, заміною програмного забезпечення, у тому числі засобів захисту, зміною паролів, відключенням електропостачання тощо.
20. Для створення і розвитку системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами використовуються сучасні телекомунікаційні та інформаційні технології із застосуванням методів обробки інформації, аналізу та прогнозування розвитку ситуацій у реальному часі, методів експертних оцінок і колективного прийняття рішень з урахуванням рекомендацій Міжнародного союзу електрозв'язку щодо принципів управління телекомунікаціями.
21. Для взаємодії складових системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами і автоматизації управління оператори телекомунікацій забезпечують сумісність програмно-технічних засобів обладнання мереж та пунктів управління відповідно до нормативно-правових та нормативно-технічних актів у галузі зв'язку.
22. У системі оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами створюються резервні центри управління та передбачається резервування трактів і каналів зв'язку.
23. Для виконання завдань з відновлення функціонування телекомунікаційних мереж та системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами у цій системі передбачається необхідний резерв персоналу і технічних засобів.
24. З метою забезпечення готовності системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами до виконання завдань в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану за погодженням або у взаємодії із спеціальними споживачами проводяться тренування на регіональному і загальнодержавному рівні. Ресурси телекомунікаційних мереж на період тренування виділяються всіма операторами телекомунікацій безоплатно.
25. Ефективність діяльності системи оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами визначається за рівнем сталості функціонування мереж, готовності забезпечення зв'язком спеціальних споживачів в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, єдині критерії та методика оцінки функціонування яких визначаються нормативно-правовими та нормативно-технічними актами у галузі зв'язку.
................Перейти до повного тексту