- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 листопада 2016 р. № 806 Київ |
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації зміни, що додаються.
2. Установити, що:
1) до зміни програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, пов'язаної з повідомленням власника об'єкта нерухомого майна про подані/отримані заяви на проведення реєстраційних дій щодо його майна, надсилання такого повідомлення із зазначенням відомостей про тип заяви, її реєстраційний номер, дату та час її подання, прізвище, ім'я та по батькові (за наявності) заявника забезпечується державним реєстратором прав на нерухоме майно в електронному вигляді з використанням його офіційної або власної електронної пошти (за умови наявності в зазначеному Реєстрі відомостей про електронну адресу власника як адреси для зворотного зв'язку);
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 листопада 2016 р. № 806
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації
1. У
Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 р. № 1064 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 65, ст. 2516; 2008 р., № 21, ст. 600; 2011 р., № 84, ст. 3078; 2012 р., № 71, ст. 2870, № 90, ст. 3651; 2015 р., № 50, ст. 1601, № 69, ст. 2276, № 102, ст. 3525; 2016 р., № 28, ст. 1113):
1) у пункті 2:
абзац четвертий після слів "посадовим особам органів державної влади" доповнити словом ", нотаріусам";
абзац шостий після слів "посадовій особі органу державної влади" доповнити словом ", нотаріусу";
2) пункт 14 доповнити абзацами такого змісту:
"особі, що згідно із кредитним договором є кредитором, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа;
особі, що є власником або користувачем земельної ділянки, суміжної із земельною ділянкою сільськогосподарського призначення спадкодавця, за умови пред'явлення відомостей про кадастрові номери земельної ділянки спадкодавця та суміжної земельної ділянки, паспорта або паспортного документа.
Суміжність земельних ділянок обов'язково встановлюється згідно з відомостями з Державного земельного кадастру, оприлюдненими на офіційному веб-сайті Держгеокадастру, на підставі кадастрових номерів земельної ділянки спадкодавця та суміжної земельної ділянки.";
3) у пункті 16:
абзац другий після слів "органи державної влади (посадові особи)" доповнити словами ", органи місцевого самоврядування (посадові особи)";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"кредитори спадкодавця, власники або користувачі земельних ділянок, суміжних із земельною ділянкою сільськогосподарського призначення спадкодавця, у зв'язку з поданням заяви про визнання спадщини відумерлою.";
4) пункт 19-1 доповнити абзацами такого змісту:
"У разі коли доступ до Реєстру надається державному нотаріусу, договір укладається між державною нотаріальною конторою, державним нотаріальним архівом, де працює такий нотаріус, та адміністратором Реєстру.
У разі коли доступ до Реєстру надається приватному нотаріусу, договір укладається між приватним нотаріусом та адміністратором Реєстру.".
2. У
Положенні про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 р. № 923 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 67, ст. 2584; 2013 р., № 9, ст. 336, № 77, ст. 2874; 2014 р., № 48, ст. 1272):
1) у пункті 4:
в абзаці другому слова "Головного управління юстиції Мін'юсту в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції" замінити словами "Мін'юсту, головних територіальних управлінь юстиції Мін'юсту в Автономній Республіці Крим,";
абзац четвертий після слів "розглядає подання" доповнити словом "Мін'юсту,";
2) у пункті 11 слова "заінтересованим особам" замінити словами "особам, що беруть участь у засіданні,";
3) абзац перший пункту 21 після слів "вивчав подання" доповнити словом "Мін'юсту,".
3. У
Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1141 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 86, ст. 3145; 2012 р., № 96, ст. 3875; 2014 р., № 18, ст. 542; 2015 р., № 2, ст. 31, № 26, ст. 751, № 80, ст. 2681):
1) назву розділу "Оформлення свідоцтва про право власності на нерухоме майно за допомогою Державного реєстру прав" викласти у такій редакції:
"Форма та зміст витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав";
2) пункти 35 і 36 викласти у такій редакції:
"35. Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав формується державним реєстратором за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав в електронній формі, що розміщується на веб-порталі Мін'юсту, та за бажанням заявника в паперовій формі на аркушах паперу форматом А4 (210 x 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
36. Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав формується на основі записів Державного реєстру прав після внесення до зазначеного Реєстру відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав та містить відомості про:
1) індексний номер витягу;
2) дату та час його формування;
3) державного реєстратора, який сформував витяг;
4) підставу формування витягу;
5) речові права, обтяження речових прав, державну реєстрацію яких проведено, що передбачені пунктами 21-24 цього Порядку;
6) об'єкт нерухомого майна, що передбачені пунктом 20 цього Порядку.
У разі коли витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав формується у паперовій формі, такий витяг також повинен містити поле для проставлення підпису та печатки державного реєстратора.";
3) пункт 37 виключити;
4) пункт 38 викласти у такій редакції:
"38. Зміни до записів Державного реєстру прав вносяться у разі зміни ідентифікаційних даних суб'єкта права, визначення часток у праві спільної власності чи їх зміни, зміни суб'єкта управління об'єктами державної власності, відомостей про об'єкт нерухомого майна, у тому числі зміни його технічних характеристик, виявлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав чи документах, виданих за допомогою програмних засобів ведення зазначеного Реєстру (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка).
5) пункт 44 виключити.
4. У пункті 4
Положення про Міністерство юстиції України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2014 р. № 228 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 54, ст. 1455, № 85, ст. 2412; 2015 р., № 6, ст. 127, № 30, ст. 881, № 40, ст. 1218, № 44, ст. 1398, № 59, ст. 1943, № 72, ст. 2368; 2016 р., № 2, ст. 110, № 21, ст. 829, № 42, ст. 1578, № 73, ст. 2463, № 82, ст. 2707):
1) у підпункті 74 слова "та інформаційних довідках" виключити;
2) підпункт 83-5 після слів "фізичних осіб - підприємців" доповнити словами ", надає узагальнені роз'яснення щодо застосування законодавства з питань державної реєстрації";
3) підпункт 83-7 після слів "та фізичних осіб - підприємців" доповнити словами ", в тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до закону, та приймає обов'язкові до виконання рішення, передбачені законом";
4) підпункт 83-8 після слів "державних реєстраторів" доповнити словами ", уповноважених осіб суб'єктів державної реєстрації, визначених законом, інших суб'єктів, право доступу яких визначено законом,";
5) підпункти 83-12 і 83-13 викласти у такій редакції:
"83-12) вносить до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю у випадках, передбачених законом;
83-13) здійснює відповідно до закону державну реєстрацію політичних партій, всеукраїнських профспілок, їх об'єднань, всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок, символіки громадських формувань; реєстрацію статуту територіальної громади м. Києва; реєстрацію статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук; державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності;".
1) пункт 2 постанови виключити;
абзац четвертий пункту 2 викласти у такій редакції:
"уповноважена особа - посадова особа чи особа, яка перебуває у трудових відносинах із суб'єктом державної реєстрації прав, а також помічник нотаріуса, що відповідно до законодавства отримали ідентифікатор доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) виключно для цілей прийняття та видачі документів під час державної реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;";
абзац перший пункту 3 після слів "державним реєстратором" доповнити словами "прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор)";
у пункті 7:
в абзаці першому слова "Уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник" замінити словами "Державний реєстратор, уповноважена особа";
доповнити пункт після абзацу першого новим абзацом такого змісту:
"За бажанням заявника - власника об'єкта нерухомого майна в заяві зазначається електронна адреса такого власника для здійснення з ним зворотного зв'язку у передбачених законодавством випадках.".
У зв'язку з цим абзаци другий - п'ятий вважати відповідно абзацами третім - шостим;
абзац шостий виключити;
пункти 8-10 викласти у такій редакції:
У разі коли заявником є іноземець, документом, що посвідчує особу такого заявника, є національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або інший документ, що посвідчує особу іноземця.
У разі коли заявником є державний службовець або посадова особа місцевого самоврядування, під час виконання посадових обов'язків документом, що посвідчує особу такого заявника, є службове посвідчення.
У разі подання заяви уповноваженою на те особою державний реєстратор, уповноважена особа перевіряє обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.
Обсяг повноважень особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи, перевіряється на підставі відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, за допомогою порталу електронних сервісів.
9. Разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, та документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав.
У разі коли оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.
У разі коли особа, речові права, обтяження таких прав якої підлягають державній реєстрації, звільнена від сплати адміністративного збору за державну реєстрацію прав, документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав, не подається.
У такому разі заявник пред'являє документ, що підтверджує право на звільнення від сплати адміністративного збору за державну реєстрацію прав, з якого державним реєстратором, уповноваженою особою виготовляється копія, що долучається до документів, поданих для державної реєстрації прав.
10. З оригіналів документів чи відповідно оформлених копій документів у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 9 цього Порядку, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор, уповноважена особа обов'язково виготовляє електронні копії шляхом сканування таких документів, що долучаються до заяви, зареєстрованої у базі даних заяв.";
в абзаці другому пункту 11 слова "уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник" замінити словами "державний реєстратор, уповноважена особа";
доповнити
Порядок пунктом 11-1 такого змісту:
"11-1. Про подання заяви державний реєстратор невідкладно з моменту отримання такої заяви за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав повідомляє власника об'єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву.
Повідомлення власника об'єкта нерухомого майна здійснюється державним реєстратором у разі наявності в Державному реєстрі прав відомостей про електронну адресу власника як адреси для зворотного зв'язку шляхом надсилання на таку електронну адресу інформації в електронній формі про тип заяви, її реєстраційний номер, дату та час подання, прізвище, ім'я та (за наявності) по батькові заявника з накладенням власного електронного цифрового підпису.
Дія цього пункту не поширюється на випадки державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії за умови вчинення відповідної нотаріальної дії за безпосередньої участі власника об'єкта нерухомого майна, державної реєстрації права власності на підставі свідоцтва про право на спадщину або державної реєстрації припинення обтяження речових прав на нерухоме майно на підставі договору довічного утримання чи спадкового договору.";
у пункті 12:
абзац перший викласти в такій редакції:
"12. Розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.";
абзац третій виключити;
в абзаці третьому пункту 13 слова "уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник" замінити словами "державний реєстратор, уповноважена особа";
у пункті 14:
в абзаці першому слова "Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" замінити словом "законом";
абзац другий після слів "у відповідному рішенні" доповнити словами і цифрами ", а також у разі коли державним реєстратором протягом 30 робочих днів з моменту прийняття відповідного рішення на запит отримано документи та/або інформацію, необхідні для державної реєстрації прав";
абзац третій після слів "у рішенні вимог" доповнити словами "або неотримання на запит документів та/або інформації, необхідних для державної реєстрації прав,";
в абзаці четвертому слова "уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник" замінити словами "державний реєстратор, уповноважена особа";
в абзаці першому та першому реченні абзацу другого пункту 15 слова "уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник" замінити словами "державний реєстратор, уповноважена особа";
у пункті 16:
у першому реченні абзацу сьомого слова і цифру "оригінали або у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 9 цього Порядку, копії документів" замінити словами і цифрою "оригінали документів чи відповідно оформлені копії документів у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 9 цього Порядку", а слова "документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав" - словами "документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав";
слова "уповноважена особа суб'єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник" замінити словами "державний реєстратор, уповноважена особа";
пункт 17 викласти у такій редакції:
"17. У разі надходження до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, або заяви власника об'єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об'єкта нерухомого майна державний реєстратор, уповноважена особа невідкладно реєструє таке рішення чи заяву в базі даних заяв.
У разі коли під час розгляду заяви державним реєстратором встановлено наявність зареєстрованого рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій або заяви власника об'єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо цього самого майна державний реєстратор невідкладно за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав зупиняє державну реєстрацію прав з обов'язковим посиланням на зареєстроване у базі даних заяв рішення суду чи заяву власника об'єкта нерухомого майна.
Про зупинення реєстраційних дій на підставі рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об'єкта нерухомого майна шляхом надсилання повідомлення на електронну адресу, зазначену в Державному реєстрі прав як адресу для зворотного зв'язку.
Відомості про зупинення реєстраційних дій за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав також розміщуються на веб-порталі Мін'юсту для доступу до них заявника з метою їх перегляду, завантаження та друку відповідного рішення суду чи заяви власника об'єкта нерухомого майна.
У разі надходження до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса рішення суду про скасування рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, або заяви власника об'єкта нерухомого майна про відкликання власної заяви про заборону вчинення реєстраційних дій державний реєстратор, уповноважена особа невідкладно реєструє таке рішення чи заяву у базі даних заяв.
................Перейти до повного тексту