- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 липня 2019 р. № 805 Київ |
Деякі питання охорони та збереження об’єктів всесвітньої спадщини
Відповідно до статей
37-3 та
37-5 Закону України
"Про охорону культурної спадщини" та з метою забезпечення ефективної системи охорони, збереження та управління об’єктами всесвітньої спадщини Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок утворення або визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини;
Порядок утворення та формування складу наглядової ради об’єкта всесвітньої спадщини;
Типове положення про наглядову раду об’єкта всесвітньої спадщини.
2. Міністерству культури забезпечити управління об’єктами всесвітньої спадщини до визначення або утворення у встановленому порядку органів управління об’єктами всесвітньої спадщини.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 липня 2019 р. № 805
ПОРЯДОК
утворення або визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини
1. Цей Порядок встановлює порядок утворення або визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
заінтересована сторона - визначена в номінаційному досьє фізична або юридична особа, діяльність якої впливає чи може вплинути на управління об’єктом всесвітньої спадщини;
номінаційне досьє - заявка на включення об’єкта культурної спадщини, що може мати видатну універсальну цінність та відповідає критеріям, визначеним Комітетом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, до
Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО;
претендент - юридична особа, яка виявила бажання взяти участь у процедурі визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини та подала встановлені цим Порядком документи до Мінкультури;
програма управління об’єктом всесвітньої спадщини (далі - програма управління) - документ, що подається претендентом та визначає загальне розуміння об’єкта всесвітньої спадщини, його універсальної цінності та основні заходи, які необхідно здійснити щодо його охорони та збереження;
Рада з питань всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в Україні (далі - Рада з питань ЮНЕСКО) - консультативно-дорадчий орган при Мінкультури, утворений для вирішення питань ефективної системи управління об’єктами всесвітньої спадщини.
3. Для кожного об’єкта всесвітньої спадщини утворюється або визначається один орган управління, який має відповідати таким критеріям:
спроможність забезпечити ефективну систему управління об’єктом всесвітньої спадщини та прийняття у зв’язку з цим управлінських рішень;
наявність фахового кадрового потенціалу, що постійно перебуває у трудових відносинах з органом управління;
здатність забезпечити проведення оцінки впливу містобудівних перетворень на універсальну цінність об’єкта всесвітньої спадщини, інших наукових досліджень видатної універсальної цінності об’єкта всесвітньої спадщини;
здатність забезпечити надання висновків до науково-проектної документації робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування на об’єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні щодо впливу таких робіт на видатну універсальну цінність об’єкта всесвітньої спадщини;
здатність забезпечити надання висновків до науково-проектної документації містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об’єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні щодо їх впливу на видатну універсальну цінність об’єкта всесвітньої спадщини;
є юридичною особою, що належить до заінтересованих сторін об’єкта всесвітньої спадщини;
здатність забезпечити управління буферною зоною об’єкта всесвітньої спадщини;
наявність досвіду співпраці з міжнародними міжурядовими або неурядовими організаціями у сфері збереження, охорони об’єктів всесвітньої спадщини - для транскордонного/транснаціонального об’єкта всесвітньої спадщини.
4. Визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини здійснюється за результатами публічного представлення претендентами своїх програм управління шляхом їх оцінювання на принципах ефективності, справедливості та прозорості і прийняття Мінкультури рішення про визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини.
Для забезпечення принципів ефективності, справедливості та прозорості оцінювання претендентів до процедури визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини залучається Рада з питань ЮНЕСКО, яка складається з провідних вчених та експертів у сфері охорони і збереження об’єктів всесвітньої спадщини. Склад та Положення про Раду з питань ЮНЕСКО затверджує Мінкультури.
5. Підставою для прийняття рішення про початок процедури визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини є:
номінування об’єкта культурної спадщини, що може мати видатну універсальну цінність та відповідає критеріям, визначеним Комітетом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, - одночасно із надісланням номінаційного досьє до Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО для включення його до
Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО;
рішення наглядової ради об’єкта всесвітньої спадщини про невиконання органом управління плану управління об’єктом всесвітньої спадщини - у місячний строк з дня отримання Мінкультури такого рішення;
інші випадки, визначені законодавством.
6. За наявності підстав, визначених пунктом 5 цього Порядку, Мінкультури приймає рішення про початок процедури визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини, в якому зазначаються:
заінтересовані сторони;
строк для подачі претендентами документів, передбачених пунктом 8 цього Порядку;
дата і місце проведення публічного представлення претендентами програм управління - у строк, що не перевищує 30 робочих днів з дати кінцевого строку подачі претендентами документів;
критерії оцінки програм управління;
поштова адреса та адреса електронної пошти, на яку претендент надсилає документи;
відповідальна особа.
У разі відсутності чіткого переліку заінтересованих сторін в номінаційному досьє їх рекомендований перелік визначає Рада з питань ЮНЕСКО.
Рішення про початок процедури визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінкультури не пізніше 10 робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
7. Строк для подачі претендентами документів у разі потреби, але не пізніше 10 робочих днів до раніше встановленого строку може бути продовжений на строк, що не перевищує 15 робочих днів, за рішенням Мінкультури, яке оприлюднюється на його офіційному веб-сайті у день прийняття такого рішення.
У разі продовження строку подачі претендентами документів дата проведення публічного представлення за рішенням Мінкультури переноситься на таку ж кількість днів, на яку продовжений строк подачі документів, з повідомленням про це претендентам, які подали документи.
8. Для участі у процедурі визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини претендент подає:
документи, що підтверджують його відповідність критеріям, визначеним пунктом 3 цього Порядку;
документ щодо визначення уповноваженої особи для публічного представлення програми управління;
програму управління.
Якщо претендент перебуває у сфері управління інших органів державної влади, до документів додається згода таких органів на здійснення претендентом повноважень органу управління об’єктом всесвітньої спадщини.
9. Програма управління має включати:
загальне розуміння універсальної цінності об’єкта всесвітньої спадщини;
загальне розуміння буферної зони об’єкта всесвітньої спадщини;
опис системи управління об’єктом всесвітньої спадщини та його буферної зони;
порядок залучення до процесу планування, консультацій та управління заінтересованих сторін;
цикл планування, здійснення заходів збереження об’єкта всесвітньої спадщини та його буферної зони, заходів моніторингу;
оцінку вразливості об’єкта всесвітньої спадщини та його буферної зони до соціального, економічного та іншого тиску;
механізми залучення та координації діяльності між сторонами транскордонних/транснаціональних об’єктів всесвітньої спадщини;
потребу в необхідних ресурсах для захисту і збереження об’єкта всесвітньої спадщини, примірні розрахунки витрат з визначенням джерел покриття таких видатків;
перспективну оцінку економічного потенціалу та розвитку об’єкта всесвітньої спадщини.
10. Відповідальна особа Мінкультури у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дати кінцевого строку подачі претендентами документів, перевіряє їх комплектність згідно з цим Порядком і формує відповідний висновок, який разом з документами передає Раді з питань ЮНЕСКО.
11. Рада з питань ЮНЕСКО:
визначає спосіб публічного представлення програм управління;
ухвалює рішення про допуск уповноваженої особи претендента до представлення програми управління або відхилення документів претендента у разі невідповідності претендента критеріям, визначеним пунктом 3 цього Порядку;
забезпечує проведення публічного представлення претендентами програм управління;
здійснює оцінку представлених програм управління відповідно до визначених критеріїв;
інформує Мінкультури про результати оцінювання претендентів.
Рішення Ради з питань ЮНЕСКО оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінкультури у день прийняття.
12. Претенденти, документи яких відхилено, не допускаються до публічного представлення програм управління. Їх документи повертаються відповідальною особою Мінкультури у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня ухвалення відповідного рішення Радою з питань ЮНЕСКО.
13. Претендент, який за результатами оцінювання отримав найбільшу оцінку, за рішенням Мінкультури визначається органом управління об’єктом всесвітньої спадщини у місячний строк з дня отримання Мінкультури рішення Ради з питань ЮНЕСКО щодо оцінювання претендентів, але не раніше включення об’єкта до
Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Рішення про визначення претендента у разі потреби погоджується з органом державної влади, до сфери управління якого належить цей орган управління об’єктом всесвітньої спадщини.
14. Рішення про повторне проведення процедури визначення органу управління об’єктом всесвітньої спадщини приймається у разі, коли жодна із заінтересованих сторін не виявила бажання взяти участь у процедурі визначення такого органу.
15. Мінкультури вживає заходів до утворення у визначеному законодавством порядку юридичної особи для здійснення повноважень органу управління об’єктом всесвітньої спадщини, якщо Радою з питань ЮНЕСКО надана негативна оцінка всім претендентам.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 липня 2019 р. № 805
ПОРЯДОК
утворення та формування складу наглядової ради об’єкта всесвітньої спадщини
Загальні засади
1. Цей Порядок визначає процедуру утворення та формування складу наглядової ради об’єкта всесвітньої спадщини.
Для кожного об’єкта всесвітньої спадщини утворюється одна наглядова рада, яка складається із шести незалежних членів та п’яти експертів.
2. Формування складу наглядової ради здійснюється Мінкультури такими етапами:
визначення вимог до осіб, які претендують на членство в наглядовій раді щодо їх фахового рівня, професійного досвіду, компетентності та неупередженості (далі - вимоги до кандидатів);
проведення конкурсного відбору кандидатів у незалежні члени наглядової ради;
визначення експертного складу наглядової ради;
затвердження положення про наглядову раду та її склад.
3. Підставою для формування складу наглядової ради чи її частини є:
завершення строку повноважень діючої наглядової ради - у місячний строк з дня завершення строку повноважень;
припинення повноважень одного із незалежних членів наглядової ради в частині несформованого складу незалежних членів наглядової ради - у місячний строк з дня припинення таких повноважень;
інші випадки, визначені законодавством.
4. Вимоги до кандидатів визначаються відповідно до особливостей універсальної цінності об’єкта всесвітньої спадщини та його плану управління.
5. Загальними принципами формування наглядової ради є:
незалежність;
професіоналізм;
компетентність;
ефективність і справедливість процесу конкурсного відбору складу наглядової ради;
прозорість.
6. Незалежність наглядової ради забезпечується обранням до складу наглядової ради незалежних членів, які не перебувають на виборних посадах та не є посадовими особами органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування і вільні від будь-яких матеріальних інтересів або відносин з органом управління об’єктом всесвітньої спадщини, що може поставити під загрозу прийняття об’єктивного рішення.
7. Професіоналізм членів наглядової ради передбачає наявність відповідного фахового рівня, професійного досвіду, бездоганної ділової репутації, наявність високого суспільного авторитету.
8. Компетентність передбачає наявність значного досвіду у сфері охорони культурної спадщини.
9. Ефективність і справедливість процесу конкурсного відбору складу наглядової ради досягається шляхом залучення до процесу формування наглядової ради консультативно-дорадчого органу при Мінкультури - Ради з питань всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в Україні (далі - Рада з питань ЮНЕСКО).
10. Прозорість передбачає формування наглядової ради за результатами конкурсного відбору кандидатів у незалежні члени та визначення експертів відповідно до цього Порядку.
Проведення конкурсного відбору кандидатів у незалежні члени наглядової ради
11. Конкурсний відбір кандидатів у незалежні члени наглядової ради (далі - конкурсний відбір) проводиться такими етапами:
прийняття рішення про оголошення конкурсного відбору (далі - оголошення);
оприлюднення оголошення;
прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсному відборі (далі - кандидати);
перевірка поданих документів на комплектність;
ухвалення рішення про допуск кандидатів до конкурсного відбору;
проведення оцінки учасників конкурсного відбору;
формування та затвердження рейтингу учасників конкурсного відбору;
оприлюднення результатів конкурсного відбору.
12. До участі у конкурсному відборі допускаються кандидати, які є фізичними особами, відповідають вимогам до кандидатів та спроможні за своїми особистими, діловими та моральними якостями, віком, освітнім і професійним рівнями та станом здоров’я ефективно виконувати функції члена наглядової ради.
13. Рішення про оголошення приймається Мінкультури.
В оголошенні зазначається:
вимоги до кандидатів;
................Перейти до повного тексту