1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 5 жовтня 2016 р. № 803-р
Київ
Деякі питання запобігання корупції в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями КМ № 334-р від 26.04.2017 № 1103-р від 05.12.2018 Постановами КМ № 1065 від 04.12.2019 № 561 від 01.07.2020 № 826 від 09.09.2020 )
1. Затвердити розроблені в рамках Урядово-громадської ініціативи "Разом проти корупції" заходи щодо запобігання корупції в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади (далі - заходи), що додаються.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади забезпечити:
участь громадськості в процесі аналізу, планування та здійснення заходів;
оприлюднення в тижневий строк на офіційних веб-сайтах планів здійснення заходів за формою згідно з додатком;
звітування на засіданнях Кабінету Міністрів України про здійснення заходів та розміщення відповідних звітів на офіційних веб-сайтах кожні три місяці починаючи з 9 грудня поточного року;
за результатами проміжного звітування з питань здійснення планів заходів до кінця поточного року доповнення планів в частині механізму моніторингу їх імплементації.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 54
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2016 р. № 803-р
ЗАХОДИ
щодо запобігання корупції в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади
( У тексті Заходів слово "Мінприроди" замінено словом "Мінекоенерго", а слова "Міністерство екології та природних ресурсів" - словом "Мінекоенерго" згідно з Постановою КМ № 1065 від 04.12.2019 ) ( У тексті Заходів слово "Мінкультури" замінено словом "МКІП" згідно з Постановою КМ № 561 від 01.07.2020 ) ( У тексті Заходів слово "Мінекоенерго" замінено словом "Міндовкілля" згідно з Постановою КМ № 826 від 09.09.2020 )
Міноборони
1. Забезпечення внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, що належать до земель оборони, їх кількісні, якісні характеристики та грошову оцінку.
2. Перегляд нормативно-правових актів Міноборони у сфері реалізації військової кадрової політики на наявність корупціогенних норм.
3. Проведення Міжнародного антикорупційного тижня щодо протидії та перспектив боротьби з корупцією в оборонній сфері, формування середовища її повного несприйняття.
4. Розроблення Кодексу доброчесної поведінки та професійної етики військових посадових осіб, державних службовців, інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, в Міноборони та Збройних Силах.
5. Забезпечення розміщення у відкритому доступі результатів проведення ревізій, аудиторських та антикорупційних перевірок, планів і результатів роботи тендерного комітету та інших заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків (крім інформації з обмеженим доступом).
Мін’юст
6. Перегляд законодавства, зокрема з метою здійснення спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
7. Посилення відповідальності за корупційні правопорушення у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації бізнесу. Забезпечення супроводження проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо запровадження європейських стандартів захисту прав власності та економічних інтересів громадян та інвесторів" (реєстраційний номер 5067).
8. Кадрове оновлення працівників пенітенціарної системи на конкурсних засадах.
9. Супроводження у Верховній Раді України законопроекту стосовно удосконалення положень законодавства щодо звернення в дохід держави необґрунтованих активів, які виявлені під час кримінального провадження у справах про корупційні злочини стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Мінекономрозвитку
10. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту закону щодо лібералізації спеціальних санкцій до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України, що застосовуються згідно із Законом України "Про зовнішньоекономічну діяльність".
11. Скасування державного регулювання цін на продовольчі товари як інструменту надмірного адміністративного тиску, що створює корупційні ризики.
12. Перегляд типового контракту з керівниками державних підприємств та передбачення у ньому відповідальності за відсутність або несвоєчасне проведення аудитів фінансової звітності.
13. Забезпечення призначення керівників особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки шляхом проведення прозорих конкурсів на вакантні посади.
14. Затвердження критеріїв та порядку створення наглядових рад і створення таких наглядових рад з більшістю незалежних директорів у 15 особливо важливих для економіки суб’єктах господарювання державного сектору економіки.
Мінагрополітики
15. Запровадження екстериторіальності погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки територіальними органами Держгеокадастру та публічності процедури їх погодження.
16. Надання сертифікованим інженерам-землевпорядникам повноважень щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру із наданням витягів з нього на підтвердження внесення таких відомостей.
17. Надання саморегулівним організаціям у сфері землеустрою повноважень з проведення державної експертизи певних видів землевпорядної документації.
18. Впровадження процедури відеофіксації під час здійснення працівниками Держпродспоживслужби заходів державного контролю (нагляду).
19. Оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінагрополітики планів та результатів проведення внутрішніх аудитів.
Мінсоцполітики
20. Забезпечення зручності доступу громадян до інформації про діяльність Міністерства шляхом запровадження нового офіційного веб-сайту Мінсоцполітики.
21. Розроблення та впровадження механізмів громадського контролю під час розроблення та запуску Єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту населення, що включатиме централізовані взаємопов’язані між собою бази даних (реєстри) усіх категорій отримувачів соціальної допомоги від держави та реєстри надавачів соціальної допомоги.
22. Запровадження механізмів та процедур громадського контролю за роботою Мінсоцполітики шляхом включення до секторальних робочих груп представників громадської ради при Міністерстві.
23. Зменшення корупційних ризиків під час надання адміністративних послуг (з ліцензування господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та надання згоди іноземцям, які бажають усиновити дитину, що проживає в Україні).
24. Мінімізація корупційних ризиків у діяльності державних підприємств, що належать до сфери Мінсоцполітики. Проведення аудиту їх діяльності, аналізу ефективності використання нерухомого майна і основних засобів.
25. Мінімізація корупційних ризиків під час визнання вантажів гуманітарною допомогою шляхом удосконалення законодавства та посилення контролю за розподілом та використанням гуманітарної допомоги.
МКІП
26. Усунення корупційних ризиків під час видачі органами охорони культурної спадщини дозвільних документів у сферах містобудування та землеустрою. Надання дозволів і погоджень у сфері охорони культурної спадщини у складі загальних процедур та у межах строків розробки і погодження містобудівної та землевпорядної документації, внесення відповідних відомостей до містобудівного та Державного земельного кадастрів, а також надання таких відомостей і дозволів виключно у формі витягів з цих кадастрів, зокрема видача історико-містобудівних обґрунтувань у складі, у строки та за процедурою видачі містобудівних умов та обмежень.
27. Визначення та розроблення загальних та специфічних критеріїв, які застосовуватимуться до членів наглядових рад закладів, що належать до сфери управління МКІП.
28. Аналіз та виявлення недоліків (з подальшим виправленням) проведення конкурсних процедур з обрання керівників закладів, що належать до сфери управління МКІП.
29. Проведення функціонального аудиту апарату МКІП та формування оновлених функцій, що забезпечать перехід від галузевої до функціональної моделі врядування процесами в сфері культури, та мінімізація корупційних ризиків.
Мінмолодьспорт
30. Встановлення критеріїв прозорого розподілу бюджетних коштів між олімпійськими та неолімпійськими видами спорту.
( Пункт 30 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1103-р від 05.12.2018 )
31. Удосконалення процедури надання спортивним федераціям статусу національної та позбавлення такого статусу.
32. Створення наглядових рад суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що мають найбільші за розміром активи, які належать до сфери управління чи функції з управління корпоративними правами щодо яких здійснює Мінмолодьспорт, шляхом публічних прозорих конкурсів та добору до них експертів, зокрема фахівців з питань боротьби з корупцією.
33. Забезпечення прозорості системи підтримки та ефективності реалізації заходів інститутами громадянського суспільства, які стали переможцями конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для здійснення (реалізації) яких надається фінансова підтримка.
МОН
34. Запровадження ефективного державного моніторингу та громадського контролю за земельними ділянками та об’єктами державної власності юридичних осіб, що належать до сфери управління МОН, шляхом створення відкритої інформаційної інтерактивної карти таких об’єктів.
35. Запровадження кращого європейського досвіду для конкурсного відбору МОН проектів наукових досліджень та науково-технічних розробок, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів.
36. Спрощення процедури ліцензування освітньої діяльності закладів вищої освіти, переведення її в електронний формат.
37. Сприяння академічній доброчесності в Україні шляхом запровадження процедури перевірки дисертацій на відсутність/наявність академічного плагіату.
38. Запровадження системи електронного урядування та офіційного веб-порталу МОН, ефективного механізму інтерактивної взаємодії з громадянами.
МОЗ
39. Запровадження відкритих конкурсних процедур під час обрання керівників закладів охорони здоров’я державної та комунальної форми власності.
40. Мінімізація корупційних ризиків під час прийняття відповідальними особами державного підприємства "Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України" рішень, пов’язаних з допуском лікарських засобів на ринок, шляхом проведення атестації експертів з питань реєстрації лікарських засобів та запровадження конкурсного відбору експертів та консультантів до складу консультативно-експертних груп зазначеного державного підприємства.
41. Оприлюднення на офіційному веб-сайті МОЗ планів діяльності із внутрішнього аудиту Міністерства на півріччя, розміщення на ньому результатів проведених ревізій, аудиторських перевірок, внутрішніх аудитів та планів заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків, відповідно до Законів України "Про доступ до публічної інформації" та "Про захист персональних даних".
42. Запровадження електронного реєстру листків непрацездатності з метою унеможливлення зловживань під час їх обігу.
Мінфін
43. Запровадження відкритого доступу до реєстрів проектів соціального і економічного розвитку України, які реалізуються із залученням коштів міжнародних фінансових організацій.
44. Забезпечення адміністрування єдиного веб-порталу використання публічних коштів (Е-data) із забезпеченням відкритої звітності за всіма коштами, використаними розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів. Внесення змін до законодавства в частині визначення порядку розкриття інформації про використання публічних коштів, контролю за дотриманням вимог щодо її розкриття, а також щодо механізму притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні встановлених законом вимог до розкриття інформації про використання публічних коштів.

................
Перейти до повного тексту