- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про основні напрями бюджетної політики на 2000 рік (бюджетна резолюція)
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, N 35, ст.304 )
Виходячи з аналізу виконання Державного бюджету України в 1995, 1996, 1997, 1998 роках та за п'ять місяців 1999 року, враховуючи значення бюджету як ключового інструменту державної економічної політики та діючи на підставі статті
95 Конституції України та статей
7 та
26 Закону України
"Про бюджетну систему України", Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити основні напрями бюджетної політики на 2000 рік (додаються).
2. Кабінету Міністрів України подати до Верховної Ради України проект Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік з урахуванням схвалених основних напрямів бюджетної політики на 2000 рік.
Голова Верховної Ради України | О.ТКАЧЕНКО |
м. Київ, 1 липня 1999 року N 795-XIV |
Схвалено
Постановою Верховної Ради України
від 1 липня 1999 року N 795-XIV
ОСНОВНІ НАПРЯМИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ НА 2000 РІК (БЮДЖЕТНА РЕЗОЛЮЦІЯ)
Положення бюджетної резолюції
Економіка України продовжує зазнавати істотного спаду, що призводить до подальшого погіршення життєвого рівня населення. Валовий внутрішній продукт (далі - ВВП) за підсумками 1998 року скоротився у порівнянних цінах на 1,7 відсотка до ВВП 1997 року, а протягом перших чотирьох місяців поточного року - на 4,5 відсотка до відповідного періоду минулого року. Обсяг промислової продукції протягом перших п'яти місяців 1999 року скоротився на 2,7 відсотка порівняно з аналогічним періодом 1998 року, а сільськогосподарської продукції 1998 року - на 8,3 відсотка порівняно з 1997 роком. Надходження до бюджету також скорочуються - в першому кварталі поточного року доходи зведеного бюджету зменшилися в реальному вимірі порівняно з аналогічним періодом минулого року на 127 млн. гривень.
Всі попередні спроби зупинити економічний спад виявилися неефективними, а тому, враховуючи негативні уроки попередніх реформ, Верховна Рада України проголошує необхідність розробки нової комплексної програми подолання економічної кризи. Ключовими компонентами цієї програми мають бути узгоджена та комплексна реалізація податкової, бюджетної, адміністративної, дерегуляційної реформ, а також реформ соціального сектора, впровадження новітніх досягнень науки і техніки в практику господарювання, грошово-кредитної політики, зорієнтовані на приведення процентної ставки за кредит у відповідність з середньою нормою прибутку у виробничій сфері.
Необхідною умовою зупинення економічного спаду вітчизняної економіки є відновлення і розвиток власного виробництва, підвищення життєвого рівня населення, збалансування бюджету та впровадження суворої фінансової дисципліни на всіх рівнях залучення і використання бюджетних ресурсів. Першим кроком реалізації цієї програми має стати розробка реальних основ проекту Державного бюджету України на 2000 рік та їх успішна практична реалізація. Схваливши бюджетну резолюцію на 2000 рік, Верховна Рада України встановлює основні напрями бюджетної політики, що мають відповідати зазначеним довгостроковим економічним цілям. Кабінету Міністрів України врахувати ці напрями при розробці бюджету на 2000 рік. З питань, які не можуть бути реалізовані у 2000 році, подати Верховній Раді України необхідні обгрунтування. Реалізація положень бюджетної резолюції повинна сприяти економічному та соціальному відродженню українського суспільства, підвищенню та поліпшенню життєвого рівня населення.
Розділ 1
ГОЛОВНІ НАПРЯМИ БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ НА 2000 РІК
1.1. Розроблення системи заходів щодо відновлення та розвитку вітчизняного виробництва та створення для цього необхідних умов через бюджетну систему із забезпеченням дії ринкових відносин державного регулювання економічних процесів в питаннях інноваційної, інвестиційної, науково-технічної, податкової, банківської, грошово-кредитної політики, визначення контрактів і державних замовлень, реформування власності, формування витрат, ціноутворення, продуктивної зайнятості, соціального захисту і доходів населення, промислової політики, включаючи політику в агропромисловому комплексі, зовнішньоекономічної діяльності та інших сторін господарювання.
1.2. Закладення основи якісного зростання ВВП на основі досягнень науки і техніки, створення сприятливого інвестиційного клімату та концентрації інтелектуальних та матеріальних ресурсів на впровадженні прогресивних технологій.
1.3. Перерозподіл ВВП у 2000 році через зведений бюджет на рівні 28-30 відсотків (без урахування Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування). Приріст доходів держави має відбутися за рахунок неподаткових надходжень, розширення податкової бази та зменшення податкового тиску.
1.4. Започаткування державної реєстрації законопроектів і законів, які формують доходну та видаткову частини бюджету, із зазначенням вартості кожного законопроекту або закону на поточний та планові періоди та врахуванням конкретних макроекономічних показників на відповідні періоди.
1.5. Реформування податкової системи з метою зменшення податкового тиску.
1.6. Здійснення реальних кроків на шляху до докорінного поліпшення управління державною власністю з метою залучення додаткових доходів до бюджету.
1.7. Консолідація коштів усіх державних цільових фондів (крім Пенсійного фонду України) та позабюджетних фондів міністерств і відомств у складі бюджету.
1.8. Пріоритетність бюджетних асигнувань на соціальні видатки та відповідність видатків пріоритетам, встановленим у бюджеті.
1.9. Повне погашення заборгованості станом на 1 січня 2000 року по виплаті заробітної плати працівникам бюджетних установ та організацій, по виплатах на соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. В бюджеті Пенсійного фонду України, який розглянути одночасно з проектом Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік, передбачити повне погашення заборгованості по виплаті пенсій, особливо в сільській місцевості.
1.10. Поступове підвищення купівельної спроможності населення та збільшення рівня його зайнятості.
1.11. Концентрація державних фінансових ресурсів та ліквідація необгрунтованого розпорошення їх по найважливіших напрямах економічного розвитку.
1.12. Забезпечення формування видаткової частини бюджетів усіх рівнів на основі нормативів бюджетної забезпеченості.
1.13. Всебічна економія бюджетних ресурсів.
1.14. Здійснення розподілу бюджетних ресурсів між Державним бюджетом України та місцевими бюджетами відповідно до розмежування видаткових повноважень між державою та місцевим самоврядуванням.
1.15. Дієвий контроль за виконанням місцевих бюджетів, особливо обласного рівня, відповідно до вимог
Конституції України.
1.16. Розмежування в бюджетах усіх рівнів поточних видатків та видатків розвитку з визначенням джерел, за рахунок яких вони мають формуватися.
1.17. Планування бюджету на 2000 рік з профіцитом забороняється.
1.18. Чітке визначення структури та обсягу державних боргових зобов'язань (з урахуванням заборгованості бюджетів минулих періодів), розробка і втілення програми їх поступового скорочення.
1.19. Поступова відмова від бартеру та ліквідація взаємозаліків як засобу розрахунку з бюджетами усіх рівнів, запровадження вільного обігу векселів та їх обліку банками.
1.20. Поступова відмова від практики закріплення конкретних видатків за конкретними джерелами доходів.
1.22. Зменшення впливу суб'єктивних факторів на процес планування та виконання бюджету.
1.23. Недопущення бюджетної дискримінації щодо окремих бюджетів місцевого самоврядування, окремих функцій, розпорядників та соціальних груп.
1.24. Підвищення фінансової дисципліни шляхом завершення переходу до казначейського виконання Державного бюджету України.
1.25. Суттєве скорочення, не менш як на 40 відсотків, витрат на державне управління, включаючи Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України.
1.26. Визначення відносин з Пенсійним фондом України з метою ліквідації заборгованості по виплатах пенсій та допомог.
1.27. Прийняття законів чи інших нормативно-правових актів, якими передбачається виділення додаткових видатків чи зменшення доходів Державного бюджету України на 2000 рік, лише після визначення реальних джерел покриття таких видатків та внесення відповідних змін до Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік.
1.28. Підпорядкування грошово-кредитної політики Національного банку України нагальним потребам відродження економіки та виконання Державного бюджету України, радикальному оздоровленню фінансової системи.
Розділ 2
РОЗРОБКА ДОХОДНОЇ ЧАСТИНИ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ НА 2000 РІК ТА ЗАХОДИ ЩОДО ЗБІЛЬШЕННЯ НАДХОДЖЕНЬ ДО БЮДЖЕТУ
Зменшення податкового тиску на економіку є невідкладним завданням. Його вирішенню мають сприяти:
2.1. Розробка та втілення комплексної реформи податкової системи в Україні.
2.2. Перегляд необгрунтованих пільг, наданих Кабінетом Міністрів України платникам у попередні роки.
2.3. Зменшення розмірів податкових пені та штрафів.
2.4. Зменшення для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності розміру збору до Державного інноваційного фонду (з 1 до 0,5 відсотка від обсягу реалізації продукції (робіт, послуг)).
2.5. Запровадження механізму внесення платниками платежів безпосередньо на рахунки державного та місцевих бюджетів, з виключенням можливості акумулювання цих коштів на інших рахунках.
2.6. Створення нових спеціалізованих позабюджетних фондів міністерствами і відомствами, а також утвореними ними підрозділами з правом юридичної особи на основі підзаконних актів заборонено.
2.7. Припинення практики затримки чи неповернення взагалі сум податку на додану вартість господарюючим суб'єктам, яким з бюджету повинен відшкодовуватися цей податок відповідно до Закону України
"Про податок на додану вартість".
2.8. Забезпечення чіткого дотримання частини другої статті
7 Закону України
"Про систему оподаткування" та частини четвертої статті
28 Закону України
"Про бюджетну систему України" щодо неможливості встановлювати нові, змінювати чи скасовувати існуючі податки, збори, інші обов'язкові платежі, вносити зміни до чинного законодавства Законом України про Державний бюджет України, відмовившись від практики введення Законом України про Державний бюджет України нових обов'язкових платежів та їх ставок для суб'єктів підприємницької діяльності окремих галузей економіки.
2.9. Збереження нульової ставки податку на додану вартість на газ, вугілля, електроенергію.
З метою залучення додаткових коштів до доходної частини бюджету Кабінету Міністрів України:
2.10. Вжити заходів для забезпечення повноти і своєчасності надходження загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджету та державних цільових фондів;
2.11. Подати розрахунки щодо залучення до Державного бюджету України частини прибутку (дивідендів) підприємств (включаючи підприємства - монополісти), які повністю або частково перебувають у державній власності. Розрахунки мають бути подані окремо по кожному підприємству. Орієнтовні надходження по цій статті оцінюються в 500 млн. гривень.
2.12. Всебічно проаналізувати ефективність фінансово-господарської діяльності всіх приватизованих об'єктів і на основі цього аналізу розглянути питання стосовно доцільності тимчасового зупинення приватизації та визначитися щодо подальшої стратегії її проведення.
2.13. Передбачити зарахування у повному обсязі до доходної частини бюджету загальнодержавних податків, зборів (обов'язкових платежів), а також штрафів, фінансових санкцій та нарахувань, коштів усіх позабюджетних фондів, у тому числі коштів, отриманих від фінансово-господарської діяльності органів державної влади. Орієнтовний обсяг спеціальних коштів міністерств і відомств, що має бути залучений до доходної частини бюджету, може становити наступного року близько 2 млрд. гривень.
2.14. З метою захисту економічних інтересів України та забезпечення рівноправної конкуренції між суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності подати пропозиції про скасування пільг по сплаті ввізного мита. Зокрема, переглянути пільги щодо ввезення в Україну готової продукції, виготовленої з давальницької сировини українського замовника (20 млн. грн.), акцизного збору по товарах, що ввозяться в Україну підприємствами - виробниками підакцизних товарів (67 млн. грн.), пільги при здійсненні зовнішньоекономічних операцій підприємствами з іноземними інвестиціями, посилити контроль за сплатою митних платежів, не допускати контрабанди. Орієнтовні додаткові надходження тільки по цьому пункту оцінюються в обсязі 936 млн. гривень.
2.15. Встановити обсяг відрахувань від плати за транзит газу, нафти та аміаку через територію України, а також рентної плати за газ, нафту, що видобуваються в Україні на рівні, не меншому за планові показники 1999 року.
2.16. Перелік товарів критичного імпорту, що підлягають звільненню від сплати податку на додану вартість відповідно до Закону України
N 624-XIV "Про внесення змін до статті 11 Закону України "Про податок на додану вартість", доцільно обмежити порівняно з переліком таких товарів, визначених Постановою Кабінету Міністрів України
N 1080 від 18 червня 1999 року. Зробити інвентаризацію критичного імпорту на сільськогосподарську та іншу техніку з метою державної підтримки вітчизняних виробників техніки, яка може вироблятися в Україні.
2.17. Розглянути можливість та подати обгрунтування щодо можливості підвищення ставок ввізного мита на імпортовану сільськогосподарську продукцію (цукор, картопля, овочі, олія, масло, м'ясопродукти тощо), яка може вироблятися в Україні.
2.18. Подати разом з проектом Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік перелік номенклатури товарів, що перебувають на зберіганні у державному матеріальному резерві, та їх вартість у цінах 1999 року. У разі необхідності провести інвентаризацію та переоцінку цих товарів. Подати також повний перелік підприємств та організацій, що мають дебіторську заборгованість перед Державним комітетом України по матеріальних резервах, структуру заборгованості, а також динаміку її погашення в 1999 році та 2000 році; перелік товарів, реалізованих Державним комітетом України по матеріальних резервах в 1998-1999 роках, та ціни їх реалізації. На базі цих розрахунків подати розрахунки обсягу очікуваних надходжень у 2000 році по статті "Надходження від продажу державних запасів товарів". Мінімальні надходження по цій статті наступного року оцінюються в 400 млн. гривень.
2.19. Включити до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік норму, згідно з якою у разі неповернення позичальником кредиту, що був узятий під гарантії Уряду, держава після повернення кредиту за рахунок коштів державного бюджету стає правонаступником кредитора з автоматичною пролонгацією кредиту на цю суму (або тієї частки, яка не була повернена) зі ставкою по кредиту на рівні не нижче ставки рефінансування Національного банку України в національній валюті.
2.20. Подати перелік господарюючих суб'єктів - боржників по бюджетних позичках та запозиченнях, отриманих ними під гарантії Уряду, з графіком повернення цих боргів. На основі цього надати розрахунки надходжень по статті "Надходження коштів у рахунок погашення заборгованості, яка виникла внаслідок невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії". Орієнтовні надходження по цій статті оцінюються в обсязі 300 млн. гривень.
2.21. Заборонити Кабінету Міністрів України надавати державні гарантії щодо іноземних кредитів господарюючим суб'єктам у 2000 році.
2.22. Ввести повну державну монополію на виробництво та продаж алкоголю та тютюнової продукції, купівлю-продаж енергоносіїв та оплату їх транзитного транспортування через територію України, а також зовнішню торгівлю.
2.23. Запровадити державний контроль за ринком енергоносіїв та оплатою їх транзитного транспортування через територію України.
2.24. Розробити проект Закону України про податок на рухоме та нерухоме майно, що є предметом розкоші.
2.25. Подати порівняльний аналіз ставок платежів за використання природних ресурсів, акцизного збору та ввізного мита, що справляються в Україні та в інших державах. На базі цього аналізу подати пропозиції щодо мобілізації до бюджету додаткових коштів по цих платежах.
2.26. Подати повний перелік ліцензій та сертифікатів, що надаються в Україні, з наведенням їх вартості та нормативно-правових актів, якими вони були запроваджені. Перелік має супроводжуватися порівняльним аналізом з практикою ліцензування та сертифікації, що діє в інших державах, та розрахунками щодо надходжень до бюджету з цих джерел.
2.27. Подати аналіз реалізації надлишкового озброєння за останні три роки, його номенклатури та обсягів. Провести незалежну цінову експертизу реалізованого озброєння та подати вичерпний перелік боржників, що не розрахувалися з державним бюджетом за придбане надлишкове озброєння. Подати перелік надлишкового озброєння, що планується до реалізації в 2000 році.
2.28. Передбачити зарахування до доходів Державного бюджету України нарахованих відсотків за зберігання бюджетних валютних коштів у банках, у тому числі враховуючи доходи від розміщення золотовалютних резервів держави. Ввести в практику розміщення золотовалютних резервів на тендерній основі у банках, рейтинг яких за класифікацією міжнародних рейтингових агентств відповідає вимогам до першокласних банків не нижче категорії А.
2.29. Встановити, що кошти Фонду соціального страхування зараховуються до Державного бюджету України по доходах і видатках із збереженням цільового використання цих коштів.
2.30. Визначити порядок списання та реструктуризації боргів господарюючих суб'єктів до бюджетів та цільових фондів із врахуванням зауважень та пропозицій органів місцевого самоврядування, до бюджетів яких повинна бути сплачена податкова недоїмка.
2.31. Встановити, що суми адміністративних штрафів, накладених на керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, зараховуються, починаючи з 2000 року, до відповідних бюджетів у повному обсязі.
2.32. Ефективно застосовувати заходи кримінальної, адміністративної відповідальності та економічні важелі для боротьби з "тіньовою" економікою та для повернення валютних коштів вітчизняних господарюючих суб'єктів з іноземних рахунків, вжити реальних заходів до повернення в Україну незаконно вивезених коштів.
2.33. Включити до складу бюджету окремим рядком обсяг доходів від проведення державних лотерей, виділивши окремо доходи від проведення спортивних лотерей.
2.35. Розглянути можливість та внести на розгляд Верховної Ради України відповідні пропозиції стосовно запровадження ліцензування діяльності щодо проведення:
а) недержавних лотерей;
б) рекламних, комерційно-розважальних заходів із використанням підвищених телефонних тарифів;
в) комерційної екскурсійної діяльності.
2.36. Внести до Верховної Ради України пропозиції щодо зміни ставок прибуткового податку та податку на майно з громадян з метою введення прогресивної шкали оподаткування суми, що перевищує подвійну середню заробітну плату по народному господарству.
Державній податковій адміністрації України:
2.38. Посилити контроль за дотриманням податкового законодавства та правил здійснення підприємницької діяльності, забезпечити підвищення сплачуваності податків та обмеження ухилень від оподаткування, спрямувати зусилля на зміцнення матеріальної бази та підвищення результативності діяльності органів, що забезпечують мобілізацію коштів до бюджету.
2.39. Розглянути доцільність подальшого застосування механізму податкової застави. У разі продовження застосування механізму примусового стягнення коштів з боржників перед бюджетом запропонувати дієвіші засоби посилення його ефективності.
2.40. Розробити програму сплати до бюджету в 2000 році податкової недоїмки з метою мобілізації додаткових надходжень до бюджету.
2.41. Встановити постійний контроль за надходженням до бюджету орендної плати за землю, яка знаходиться в державній та комунальній власності, відповідно до Закону України
"Про плату за землю".
2.42. Подати пропозиції щодо доцільності створення відділів адміністрування місцевих податків і зборів подвійного підпорядкування (Державній податковій адміністрації України і органам місцевого самоврядування).
Державній митній службі України:
2.43. Вдосконалити механізм реалізації товарних запасів, що знаходяться під митним контролем на території України понад нормативні строки, та залучити кошти, одержані від їх реалізації, а також від реалізації конфіскату та безхазяйного майна до Державного бюджету України.
Головному управлінню Державного казначейства України:
2.44. Перейти до казначейської реєстрації та управління зобов'язаннями розпорядників коштів з метою забезпечення контролю за припиненням несанкціонованого зростання кредиторської заборгованості бюджетних установ.
2.45. Узагальнити зобов'язання бюджетних установ та підготувати пропозиції щодо реструктуризації простроченої заборгованості та надання її зафіксованому залишку статусу державних зобов'язань.
2.46. Подати інформацію щодо структури простроченої кредиторської заборгованості бюджетних установ перед господарюючими суб'єктами та фізичними особами у розрізі періодів її виникнення, розмежування основної суми боргу та фінансових санкцій, а також внести зміни до існуючих форм звітності з метою реального відображення руху та стану прийнятих зобов'язань у 1999-2000 роках.
Розділ 3
РОЗРОБКА ВИДАТКОВОЇ ЧАСТИНИ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ НА 2000 РІК
Стратегія щодо формування видатків
3.1. Пріоритетом видаткової частини бюджету мають бути видатки на освіту, охорону здоров'я, науку, фізичне виховання, видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, в тому числі витрати на підтримання мінімального рівня доходів населення.
3.2. Фінансування поточних видатків по заробітній платі працівників бюджетних установ і організацій та інших соціальних виплатах, що фінансуються з бюджету, має здійснюватися у повному обсязі, при повному погашенні заборгованості, що виникла в попередні роки.
3.3. Формування видаткової частини бюджету на основі затверджених державних програм з метою досягнення конкретних результатів та підвищення ефективності використання бюджетних ресурсів. В порядку експерименту Кабінету Міністрів України розробити та подати разом із законопроектом про Державний бюджет України на 2000 рік пропозиції щодо фінансування освіти, охорони здоров'я, фізичної культури і спорту, науки, фундаментальних досліджень та сприяння науково-технічному прогресу на програмній основі.
3.4. Фінансування медичного обслуговування населення та освіти у розмірі, що забезпечував би виконання вимог
Конституції України стосовно прав громадян на безоплатне медичне обслуговування та освіту, а також забезпечення достатнього рівня фінансування фізичної культури та спорту, з урахуванням видатків на харчування, передбачених кошторисами спортивних організацій.
3.5. Продовження роботи по погашенню заборгованості держави по знецінених грошових заощадженнях громадян в установах Ощадного банку та колишнього Укрдержстраху, а також державних цінних паперів колишнього СРСР, що діяли на території України. Виділення окремим рядком суми заощаджень, що може бути використана громадянами для розрахунків по заборгованості за житлово-комунальні послуги та послуги, які надаються закладами охорони здоров'я та освіти, тощо.
3.6. Вирішення житлових проблем громадян, а також проведення активної демографічної політики.
3.7. Забезпечення зайнятості населення, розробка та фінансування програми створення нових робочих місць, передусім для молоді та звільнюваних у запас військовослужбовців і працівників правоохоронних органів.
3.8. Встановлення загального фонду оплати праці працівників органів державної влади з урахуванням необхідності подальшого суттєвого скорочення їх чисельності в ході адміністративної реформи.
3.9. Капітальні видатки в галузі промисловості, енергетики, паливно-енергетичного комплексу та сільського господарства повинні забезпечувати їх структурну перебудову та позитивні зрушення у напрямі зростання обсягів виробництва та зайнятості населення.
3.10. Загальне скорочення видатків на утримання силових структур з урахуванням необхідності забезпечення надійної обороноздатності та безпеки країни, охорони її кордонів, сформування і розвитку ефективно діючого оборонно-промислового комплексу, вдосконалення форм і методів соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, а також громадян, які звільняються з лав Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань.
3.11. Виділення коштів на формування державного замовлення на закупівлю на конкурсній основі енергетичного вугілля проектної калорійності, транспортних засобів, сільськогосподарської та іншої продукції вітчизняних товаровиробників, а також на виробництво оборонної продукції.
3.12. Припинення фінансування з бюджетів усіх рівнів громадських організацій та бізнесових структур, крім фінансування програм молодіжних та дитячих громадських організацій згідно з законодавством.
3.13. Визначення розміру заборгованості бюджетів усіх рівнів за минулі роки, в тому числі по виплаті заробітної плати, та створення реєстру бюджетних боргів, подання на розгляд Верховної Ради України графіка їх погашення.
3.14. Закупівля товарів та обладнання, здійснення робіт та надання послуг за рахунок бюджетних коштів має відбуватися виключно на тендерній основі.
3.15. Не передбачати до 2001 року фінансування нового капітального будівництва та реконструкції адміністративних споруд та споруд для проведення спортивних та видовищних заходів, крім спортивних споруд і навчально-спортивних баз олімпійської підготовки, на яких ведеться реконструкція.
3.16. Прозорість бюджету має бути досягнута шляхом деталізації видатків, які мають бути розписані у разі, якщо вони становлять понад 0,1 відсотка від загального обсягу річних видатків Державного бюджету України.
3.17. Визначення головних розпорядників коштів Державного бюджету України з метою забезпечення чіткого контролю з боку держави за використанням бюджетних коштів. Даний перелік доповнити обласними державними адміністраціями.
3.18. Деталізація у видатковій частині Державного бюджету України витрат на внески України до бюджетів міжнародних організацій по кожній організації окремо з визначенням конкретного головного розпорядника бюджетних коштів. Узагальнення та подання разом з проектом Державного бюджету України інформації щодо зарубіжних фінансових активів України у вигляді часток у статутних фондах і придбаних пакетів акцій міжнародних фінансових організацій та банківських установ.
3.19. Організація роботи щодо визначення доцільності перебування України в окремих міжнародних організаціях і підтвердження обов'язковості участі України у цих організаціях згідно з Конституцією України. Розпочати, із залученням Міністерства закордонних справ України, роботу стосовно вирішення питання про списання заборгованості України по операціях ООН з підтримання миру в сумі 179,3 млн. доларів США.
3.20. Забезпечення цільового спрямування коштів від зборів за спеціальне використання природних ресурсів на відтворення та підтримання природних ресурсів у належному стані.
3.21. Забезпечення фінансування державних екологічних програм з виділенням відповідних видатків окремим рядком в проекті Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік, у тому числі видатків на буріння артезіанських свердловин у південних та східних областях України, Автономній Республіці Крим, районах екологічних катастроф.
3.22. Передбачити в проекті Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік збереження Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення.
3.23. Визначити додатково обсяги та джерела фінансування повного погашення заборгованості станом на 1 січня 2000 року по видатках на соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Державне управління
3.24. Удосконалення порядку планування видатків на утримання бюджетних установ і організацій, не допускаючи при цьому створення нових міністерств та відомств без перегляду переліку вже існуючих.
3.25. Скорочення видатків, не менш як на 40 відсотків, на утримання органів державної влади на основі реалізації заходів щодо удосконалення їх структури, зменшення нераціональних господарських витрат, якісного поліпшення кадрового забезпечення, чіткого визначення та розподілу функцій, підвищення кінцевої ефективної діяльності апарату державного управління із залученням частини спеціальних та інших позабюджетних коштів міністерств та відомств.
3.26. Фінансування всіх органів державної влади виключно за рахунок видатків, визначених Законом України про Державний бюджет України на 2000 рік.
Судова влада
3.27. Забезпечення згідно з статтею 130 Конституції України фінансування та належних умов для функціонування судів та діяльності суддів.
3.28. Суди України фінансуються виключно за рахунок коштів Державного бюджету України. Видатки Державного бюджету України на забезпечення діяльності судів України не можуть бути зменшеними протягом фінансового року.
3.29. Пропозиції щодо розміру витрат Державного бюджету України на утримання Верховного Суду України, Конституційного Суду України, Вищого арбітражного суду України подаються Кабінету Міністрів України головами цих судів, а інших судів України - керівниками уповноважених на це органів.
Фундаментальні дослідження та сприяння науково-технічному прогресу
3.31. Передбачити в проекті Державного бюджету України на 2000 рік:
- скорочення кількості головних розпорядників коштів по розділу "Фундаментальні дослідження і сприяння науково-технічному прогресу";
- збільшення обсягів видатків на фінансування загальнодержавних програм науково-технічного розвитку України до 25 відсотків загального обсягу фінансування по зазначеному розділу;
- використання коштів, що надходять до Державного інноваційного фонду, в повному обсязі на інноваційну діяльність.
3.32. Кабінету Міністрів України:
при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік передбачати виділення бюджетних коштів на фінансування конкретних наукових розробок, відобразивши їх в додатку до проекту Державного бюджету України на 2000 рік із зазначенням відповідальних міністерств і відомств;
разом з міністерствами і відомствами України сформувати державне замовлення на 2000 рік на підготовку спеціалістів з вищою освітою та наукових кадрів через аспірантуру за визначеними спеціальностями і передбачити в проекті Державного бюджету України необхідне для цих цілей фінансування;
у 2000 році запровадити порядок асигнування бюджетних коштів на наукові дослідження на основі обгрунтування очікуваної результативності наукових програм та програмно-цільових методів фінансування науки;
переглянути перелік державних науково-технічних програм, що фінансуються з Державного бюджету України, з метою скорочення програм неактуальної тематики.
Національна оборона
3.33. Забезпечити фінансування видатків на національну оборону на рівні не нижче, ніж передбачалося Законом України
"Про Державний бюджет України на 1999 рік", збільшивши на 20 відсотків порівняно з бюджетом 1999 року видатки на фінансування нових розробок і закупівлю зброї. З цією метою Кабінету Міністрів України передбачити:
проведення заліку частини заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання по податках, зборах (обов'язкових платежах) до Державного бюджету України станом на 1 січня 2000 року в рахунок погашення фактичної заборгованості Збройних Сил України, Служби безпеки України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та Міністерства внутрішніх справ України станом на 1 січня 2000 року, а також залік частини заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання по податках, зборах (обов'язкових платежах) до Державного бюджету України за 2000 рік за отримані продовольство, речове майно, озброєння, військову техніку, енергоносії, за виконані роботи та надані послуги для Збройних Сил України понад асигнування, передбачені цим Законом, але не вище обсягів мінімально необхідної потреби;
погашення заборгованості по виплаті заробітної плати, грошового забезпечення та інших соціальних виплатах за минулі роки;
погашення заборгованості Міністерства оборони України за отриману продукцію, енергоносії, надані послуги та виконані роботи за минулі роки з урахуванням інфляційних процесів;
надати право Міністерству оборони України проводити розрахунки з підприємствами, науково-дослідними установами та організаціями за виконані роботи та надані послуги шляхом передачі виконавцям робіт частини зразків військового майна без попередньої оплати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
надати право Міністерству оборони України використовувати на потреби оборони відповідно до кошторису Міністерства кошти, що надійдуть від реалізації надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна Збройних Сил України, за виконані роботи та надані послуги, передачі в оренду основних фондів та іншого майна Збройних Сил України;
забезпечити пріоритетне фінансування програм удосконалення бойової готовності Військово-Повітряних Сил та Сил Протиповітряної оборони України, діяльність яких є найважливішим фактором обороноздатності держави;
передбачити видатки на реалізацію заходів, визначених Державною програмою будівництва та розвитку Збройних Сил України на період до 2005 року;
враховуючи нестабільність ситуації в Європі, здійснювати фінансування національної оборони на рівні, що гарантує безпеку держави, недоторканність її рубежів, приділивши особливу увагу забезпеченню Збройних Сил України сучасними засобами ведення війни;
звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, зайняті військовими частинами, військовими навчальними закладами, науково-дослідними установами, які утримуються за рахунок бюджету та надані для Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також підприємства Міністерства оборони України.
Правоохоронна діяльність і забезпечення безпеки держави
3.34. Встановлення та підтримка правопорядку, гарантія дотримання прав і свобод громадян визнаються основними завданнями державотворення. З цією метою Кабінету Міністрів України в проекті Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік передбачити:
погашення заборгованості правоохоронних органів за минулі роки за отриману продукцію, енергоносії, надані послуги та виконані роботи;
механізм проведення заліку частини заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання по податках, зборах (обов'язкових платежах) до Державного бюджету України станом на 1 січня 2000 року в рахунок погашення фактичної заборгованості правоохоронних органів, аналогічний механізму, передбаченому статтею 43 Закону України "Про Державний бюджет України на 1999 рік".
Освіта
3.35. Верховна Рада України проголошує пріоритетність видатків на загальну середню освіту. З цією метою Кабінету Міністрів України при розробці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік:
забезпечити фінансування видатків на освіту відповідно до Закону України
"Про освіту", але не нижче 15,6 відсотка від загальних видатків зведеного бюджету України;
встановити для формування місцевих бюджетів орієнтовний норматив видатків на фінансування закладів загальної середньої освіти виходячи із розрахунку на одного учня з обов'язковим застосуванням коефіцієнта залежності від надання освітніх послуг у міській чи сільській місцевості;
встановити орієнтовний норматив видатків на фінансування закладів дошкільної освіти виходячи із розрахунку на одну дитину.
Охорона здоров'я
3.36. Верховна Рада України проголошує пріоритетність бюджетного фінансування охорони здоров'я. З цією метою Кабінету Міністрів України при розробці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік:
забезпечити фінансування видатків на охорону здоров'я на рівні не нижче 16,1 відсотка від загальних видатків зведеного бюджету України;
встановити для місцевих бюджетів орієнтовний норматив видатків на фінансування охорони здоров'я виходячи із розрахунку 92,7 гривні на душу населення;
розпочати процес передачі медичних закладів широкого профілю, що належать міністерствам і відомствам та фінансуються з Державного бюджету України, на баланс органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням цих закладів;
з метою недопущення зниження державних соціальних гарантій у сфері охорони здоров'я затвердити до 1 вересня 1999 року гарантований державою рівень надання безоплатної медико-санітарної допомоги, чітко визначити перелік видів медичної допомоги, послуг, що входять до нього;
визначити стандарти обсягів та якості подання медичної допомоги з орієнтацією їх на обгрунтоване максимально можливе використання лікарських засобів та медичної техніки вітчизняного виробництва;
сприяти розвитку медичного страхування;
поступово запроваджувати тарифікацію медичних послуг.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
3.37. Кабінету Міністрів України при розробці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2000 рік:
забезпечити фінансування видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення на рівні не нижче 16 відсотків від загальних видатків зведеного бюджету;
забезпечити реалізацію гарантованих Конституцією України економічних та соціальних прав громадян, зміст та обсяг яких відповідно до статті 22 Конституції України не можуть бути звужені при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів;
вжити заходів до повного погашення заборгованості по виплаті заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат;
з метою реалізації конституційного права на достатній життєвий рівень врахувати встановлені законами України на 2000 рік розмір мінімальної заробітної плати і величину вартості межі малозабезпеченості;
забезпечити фінансування державних заходів по облаштуванню та інтеграції національних меншин та депортованих народів, які повертаються в Україну, в обсягах, не менших ніж у 1999 році, а також фінансування спеціальних програм національно-культурного розвитку корінних народів і національних меншин, заходів щодо мовних та національно-культурних потреб українців, які проживають за межами України;
вишукати можливості фінансування потреб на соціальний захист та соціальне забезпечення у повному обсязі або додатково визначити перелік окремих норм законів та інших нормативно-правових актів, фінансування яких доцільно обмежити в 2000 році.
подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про внесення змін до Закону України "Про пенсійне забезпечення" стосовно перерахування 75 відсотків сум пенсій, призначених пенсіонерам, які перебувають у будинках-інтернатах для престарілих та інвалідів, до цих будинків-інтернатів та спрямування цих коштів на утримання таких пенсіонерів;
передбачити кошти, з урахуванням фінансових можливостей, на фінансування:
а) соціального захисту малозабезпечених, неповнолітніх, багатодітних, молодих, студентських та функціонально неспроможних сімей;
б) підтримки нових форм сімейного виховання дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях, поліпшення демографічної ситуації;
в) становлення та розвитку молоді (зайнятість молоді, соціальна підтримка творчої молоді, розвиток молодіжного підприємництва, профілактика антигромадських проявів серед молоді);
г) пільгового довгострокового кредитування для молодих сімей та одиноких молодих громадян на будівництво (реконструкцію) житла;
д) соціальної підтримки та забезпечення прав жінок, заохочення материнства;
е) соціально-правового захисту дітей, боротьби з бродяжництвом та жебракуванням, організації оздоровлення та відпочинку дітей;
є) виховної роботи з дітьми, підлітками та молоддю.
3.38. Реформування системи соціального захисту населення України зосередити на такому пріоритетному напрямі, як створення організаційно-правових передумов для реалізації страхових засад у системі соціального захисту, за такими видами:
а) пенсійне страхування;
б) страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням дитини та похованням;
................Перейти до повного тексту