- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Урядом України і Урядом Турецької Республіки щодо взаємної допомоги у митних питаннях
Дата підписання: 27.11.1996 Дата набрання чинності: 05.07.1997 |
Уряд України і Уряд Турецької Республіки (далі - Договірні Сторони),
вважаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним і соціальним інтересам обох країн, а також їхнім законним інтересам у сфері торгівлі,
враховуючи важливість забезпечення правильного застосування мита, податків, зборів чи нарахувань на імпорт та експорт товарів, а також належного виконання вимог законодавства щодо заборон, обмежень і контролю,
будучи переконаними в тому, що зусилля в запобіганні порушенням митного законодавства і забезпеченні правильного стягнення імпортного та експортного мита, податків, зборів чи нарахувань можуть виявитися більш ефективними завдяки співробітництву митних органів,
посилаючись на Рекомендації Ради митного співробітництва (Всесвітня митна організація) про адміністративну допомогу від 5 грудня 1953 року,
домовилися про таке:
Визначення
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди:
1. "Митне законодавство" - це положення, встановлені законодавчими актами та правилами щодо імпорту, експорту і транзиту товарів або будь-якої іншої митної процедури, які регламентують стягнення митними органами мита, податків, зборів чи нарахувань або засоби застосування заборон, обмежень і контролю.
2. "Порушення" - будь-яке порушення, а також будь-яка спроба порушення митного законодавства.
3. "Митний орган":
в Україні - Державний митний комітет України;
в Турецькій Республіці - Митна адміністрація Турецької Республіки.
4. "Запитуючий митний орган" - митний орган однієї з Договірних Сторін, що звертається із запитом про допомогу з митних питань.
5. "Запитуваний митний орган" - митний орган однієї з Договірних Сторін, який одержує запит про допомогу з митних питань.
6. "Контрольована поставка" - метод, за яким допускається вивезення, транзит чи ввезення на території Договірних Сторін незаконних партій наркотичних засобів і психотропних речовин з відома та під наглядом компетентних органів Договірних Сторін з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин.
Сфера застосування Угоди
Стаття 2
1. Договірні Сторони за участю їхніх митних органів і згідно з положеннями цієї Угоди подають одна одній взаємну допомогу;
a) з метою забезпечення належного додержання митного законодавства;
b) з метою запобігання порушенням митного законодавства, розслідування та припинення зазначених порушень.
2. Допомога за цією Угодою подається відповідно до законодавства, що діє на території запитуваної Договірної Сторони і в межах компетенції та можливостей запитуваного митного органу. У разі потреби митний орган може домовлятися про допомогу з іншими компетентними органами відповідно до законодавства, що діє на території Договірної Сторони.
Передача інформації
Стаття 3
1. Митні органи надають один одному по одержанні запиту усю інформацію, що може сприяти у забезпеченні правильності:
a) стягнення мита, податків, зборів чи нарахувань, що провадиться митними органами, зокрема інформацію, яка допомагає визначити митну вартість товарів та їх походження, та встановити їхню тарифну класифікацію;
b) застосування імпортних та експортних заборон і обмежень;
c) застосування національних правил походження товарів, які визнаються не у відповідності до угод, укладених однією або обома Договірними Сторонами.
2. Якщо запитуваний митний орган не має запитуваної інформації, він шукає таку інформацію згідно із законодавством, що діє на території запитуваної Договірної Сторони.
Стаття 4
Митні органи надають один одному по одержанні запиту будь-яку інформацію, яка вказує на те, що:
a) товари, ввезені на територію однієї Договірної Сторони, були законно вивезені з території іншої Договірної Сторони;
b) товари, вивезені з території однієї Договірної Сторони, були законно ввезені на територію іншої Договірної Сторони;
c) товари, яким надано режим сприяння щодо вивезення з території однієї Договірної Сторони, були належним чином ввезені на територію іншої Договірної Сторони; при цьому розуміється, що інформація також передбачає повідомлення про будь-які засоби митного контролю, що застосовувалися до товарів.
Стаття 5
Митний орган однієї Договірної Сторони з власної ініціативи чи на запит надає митному органу іншої Договірної Сторони всю інформацію, що може бути використана ним для виявлення порушень митного законодавства, зокрема, стосовно:
a) осіб, про яких відомо, що вони вчинили, або які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
b) нових засобів і методів, що використовуються під час порушень митного законодавства;
c) товарів, про які відомо, що вони є об'єктами незаконного обігу;
d) транспортних засобів, про які відомо або які підозрюються в тому, що вони використовуються у ході вчинення порушень митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
e) способів, які використовуються для приховування партій незаконних наркотичних засобів, психотропних речовин при переміщенні їх через кордон та методів їх виявлення.
Стаття 6
Митний орган однієї Договірної Сторони з власної ініціативи чи на запит надає митному органу іншої Договірної Сторони, протоколи, свідчення чи завірені копії документів, що містять усю наявну інформацію про дії, виявлені або заплановані, які є або вважаються такими, що становлять порушення митного законодавства, що діє на території цієї Договірної Сторони.
Оригінали справ і документів запитуються лише у випадках, коли завірених копій недостатньо. Надані оригінали підлягають поверненню одразу після використання їх іншою Договірною Стороною.
Стаття 7
Інформація, передбачена цією Угодою, може передаватися засобами електронного зв'язку в будь-якій формі. Вся інформація, необхідна для інтерпретації чи використання матеріалів, переданих такими засобами, повинна подаватися одночасно.
Нагляд за особами, товарами і транспортними засобами
Стаття 8
Митний орган однієї Договірної Сторони у межах своєї компетенції та можливостей з власної ініціативи чи на запит митного органу іншої Договірної Сторони здійснює нагляд за:
a) переміщенням, особливо в'їздом і виїздом, по своїй території, осіб, про яких відомо, що вони порушують або підозрюються у порушенні митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
b) будь-якими транспортними засобами, про які відомо, що вони використовуються або підозрюються у використанні для вчинення порушення митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
c) переміщенням товарів на територію чи з території однієї Договірної Сторони, про яке митним органом іншої Договірної Сторони повідомлено, що воно здійснюється з порушенням законодавства чи викликає підозру щодо цього.
................Перейти до повного тексту