1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 3 лютого 2021 р. № 79
Київ
Деякі питання призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 402 від 21.04.2021 № 697 від 07.07.2021 № 727 від 14.07.2021 № 835 від 11.08.2021 № 511 від 29.04.2022 № 1320 від 15.11.2022 № 1474 від 30.12.2022 № 1197 від 14.11.2023 № 94 від 26.01.2024 № 968 від 23.08.2024 )
Відповідно до частини шостої статті 1 Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, що додається.
( Пункт 2 втратив чинність на підставі Постанови КМ № 1474 від 30.12.2022 )

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 лютого 2021 р. № 79
ПОРЯДОК
призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю
1. Цей Порядок відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" визначає умови призначення і виплати, перелік документів, необхідних для призначення:
державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства або дітям з інвалідністю віком до 18 років (далі - державна соціальна допомога);
надбавок на догляд за особами з інвалідністю з дитинства або дітьми з інвалідністю віком до 18 років (далі - надбавка на догляд);
допомоги на поховання особи з інвалідністю з дитинства або дитини з інвалідністю віком до 18 років (далі - допомога на поховання).
Призначення і виплата державної соціальної допомоги, надбавки на догляд та допомоги на поховання здійснюються з дотриманням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 968 від 23.08.2024 )
2. Державна соціальна допомога призначається і виплачується громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України, а також особам, яких визнано в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту.
Дія цього Порядку поширюються також на громадян Республіки Польща, які перебувають на території України, з дотриманням положень Закону України "Про встановлення додаткових правових та соціальних гарантій для громадян Республіки Польща, які перебувають на території України".
( Пункт 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1320 від 15.11.2022 )
3. Призначення і виплата державної соціальної допомоги, надбавки на догляд та допомоги на поховання здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання (перебування) особи, яка звертається за призначенням державної соціальної допомоги, надбавки на догляд та допомоги на поховання, з використанням (за технічної можливості) функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (крім виплат, які здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 215 "Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1302).
( Абзац перший пункту 3 в редакції Постанови КМ № 94 від 26.01.2024 )
Заяви про призначення державної соціальної допомоги, надбавки на догляд, допомоги на поховання, до яких додаються необхідні документи (далі - заява з документами), приймаються органами соціального захисту населення.
Структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій заяви з документами приймаються лише в разі надіслання їх засобами поштового зв’язку або за наявності технічної можливості в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).
Форма заяви затверджується Мінсоцполітики.
У період воєнного стану для призначення державної соціальної допомоги заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування).
( Абзац п'ятий пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласних держадміністрацій (далі - регіональний орган соціального захисту населення) у відповідному регіоні.
( Абзац шостий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 402 від 21.04.2021; в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні державної соціальної допомоги та інформування заявника про прийняте рішення.
( Абзац сьомий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 402 від 21.04.2021; в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення державної соціальної допомоги.
( Абзац восьмий пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні державної соціальної допомоги, про що інформує заявника.
( Абзац пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
( Абзац пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.
( Абзац пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Якщо для отримання державної соціальної допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання державної соціальної допомоги.
( Абзац пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
( Абзац пункту 3 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
Державна соціальна допомога за місцем проживання призначається за умови неотримання зазначеної допомоги за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання (перебування) особи, яка звертається за призначенням державної соціальної допомоги (далі - заявник). Відомості щодо неотримання допомоги перевіряються органами соціального захисту населення з використанням інформаційних систем.
( Абзац пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1320 від 15.11.2022 )
4. Причина, група інвалідності, строк, на який встановлюється інвалідність особам з інвалідністю з дитинства, визначаються медико-соціальною експертною комісією закладу охорони здоров’я.
Причина, категорія і строк, на який встановлюється відповідна категорія дітям з інвалідністю, визначаються лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я.
Перелік медичних показань, що дають право на одержання державної соціальної допомоги на дітей з інвалідністю віком до 18 років, визначається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Медико-соціальні експертні комісії (далі - МСЕК) та заклади охорони здоров’я у триденний строк зобов’язані надіслати виписку з акта огляду медико-соціальною експертною комісією, форма якої затверджується МОЗ (далі - виписка з акта огляду МСЕК), особи з інвалідністю з дитинства або медичний висновок про дитину з інвалідністю віком до 18 років, форма якого затверджується МОЗ (далі - медичний висновок про дитину з інвалідністю), до органу соціального захисту населення за місцем проживання особи з інвалідністю з дитинства або матері (батька), усиновлювача, прийомних батьків, батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу, опікуна, піклувальника дитини з інвалідністю віком до 18 років (далі - законного представника дитини з інвалідністю). За згодою громадянина копія довідки до акта огляду МСЕК може бути надіслана на електронну адресу громадянина. Дані, що містяться у виписці з акта огляду МСЕК, вносяться МСЕК до централізованого банку даних з проблем інвалідності, а в разі відсутності технічної можливості виписка з акта огляду МСЕК надсилається до органу соціального захисту населення.
( Абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1197 від 14.11.2023 )
Не пізніше ніж через 10 днів після надходження зазначених документів орган соціального захисту населення зобов’язаний надіслати письмове повідомлення особі з інвалідністю з дитинства, законному представнику дитини з інвалідністю про право на державну соціальну допомогу, умови, розмір і порядок її призначення.
Після установлення лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я причинного зв’язку інвалідності з пораненням чи іншим ушкодженням здоров’я від вибухонебезпечних предметів, отриманим дитиною з інвалідністю до 18 років, заклад охорони здоров’я у триденний строк зобов’язаний надіслати до органу соціального захисту населення за місцем проживання законного представника дитини з інвалідністю медичний висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я з установлення причинного зв’язку інвалідності з пораненням чи іншим ушкодженням здоров’я від вибухонебезпечних предметів, отриманим дитиною з інвалідністю до 18 років.
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 835 від 11.08.2021 )
5. Право на державну соціальну допомогу мають особи з інвалідністю з дитинства та діти з інвалідністю віком до 18 років.
За вибором осіб з інвалідністю з дитинства (законних представників осіб з інвалідністю з дитинства, визнаних недієздатними, та дітей з інвалідністю віком до 18 років), які мають одночасно право на державну соціальну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", на пенсію та на державну соціальну допомогу згідно із Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", призначається державна соціальна допомога відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" або пенсія, або державна соціальна допомога згідно із Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю". При цьому, якщо особа з інвалідністю з дитинства або дитина з інвалідністю має право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника (державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника, передбачену Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю") і на державну соціальну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", такі виплати призначаються одночасно.
До державної соціальної допомоги призначається також надбавка на догляд:
особам з інвалідністю з дитинства I групи;
одиноким особам з інвалідністю з дитинства II і III груп, які за висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного стороннього догляду;
за дітьми з інвалідністю віком до 18 років.
Надбавка на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років призначається одному з батьків, усиновлювачів, опікуну, піклувальнику, які не працюють, не навчаються в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (крім заочної форми здобуття освіти), не проходять військову службу, не займають виборну посаду і фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років.
Одному із законних представників дитини з інвалідністю надбавка на догляд за дитиною з інвалідністю підгрупи А, а також одинокій матері (одинокому батьку) надбавка на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років призначається незалежно від факту роботи, навчання, служби.
Одинокою матір’ю відповідно до цього Порядку вважається:
жінка (яка не перебуває у шлюбі), одинока усиновлювач, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку відсутній запис про батька або запис про батька проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері дитини;
жінка, яка не перебуває у шлюбі та має дитину, батька якої позбавлено батьківських прав або батько якої помер (визнано безвісно відсутнім/оголошено померлим).
Одиноким батьком відповідно до цього Порядку вважається батько, який не перебуває у шлюбі з матір’ю дитини, батьківство якого визначено у свідоцтві про народження дитини або визнано за рішенням суду.
Надбавка на догляд також призначається особам, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у відпустці без збереження заробітної плати незалежно від того, за якою дитиною вона перебуває у відпустці, якщо дитина з інвалідністю віком до 18 років потребує домашнього догляду, і фактично здійснюють догляд за нею.
Надбавка на догляд призначається особі з інвалідністю з дитинства в разі її перебування на повному державному утриманні.
У разі перебування дитини з інвалідністю віком до 18 років на повному державному утриманні надбавка на догляд не призначається.
6. Для призначення державної соціальної допомоги заявником, особа якого посвідчується паспортом громадянина України або іншим документом, що посвідчує особу (посвідка на постійне проживання/посвідчення біженця/довідка про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту), подаються такі документи:
заява;
копія свідоцтва про народження дитини з інвалідністю віком до 18 років;
довідка з місця навчання із зазначенням перебування (неперебування) на повному державному утриманні.
Якщо із заявою звертається опікун або піклувальник, представник органу опіки та піклування чи закладу, подається також:
( Абзац п'ятий пункту 6 в редакції Постанови КМ № 968 від 23.08.2024 )
копія рішення про встановлення опіки (піклування) та призначення дитині з інвалідністю віком до 18 років опікуна (піклувальника);
копія рішення суду про визнання особи з інвалідністю з дитинства недієздатною;
копія рішення суду про призначення опікуна особі з інвалідністю з дитинства або копія документа, що підтверджує повноваження представника закладу (органу опіки та піклування), який виконує функції опікуна.
Одинокі особи з інвалідністю з дитинства II і III груп у своїй заяві про призначення державної соціальної допомоги повідомляють про відсутність працездатних родичів (батьків, дітей), зобов’язаних за законом їх утримувати (незалежно від місця їх проживання).
У разі звернення за призначенням/продовженням виплати державної соціальної допомоги опікуна (піклувальника) особи з інвалідністю з дитинства така допомога призначається особі з інвалідністю з дитинства.
( Пункт 6 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 968 від 23.08.2024 )
Звернення (подання заяви) за призначенням, перерахунком або продовженням виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю може здійснюватися за довіреністю, порядок оформлення і строк дії якої визначаються законом.
( Пункт 6 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 968 від 23.08.2024 )
У разі відсутності або знищення, зокрема у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, особових справ осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю з документами, що підтверджують право таких осіб на державну соціальну допомогу, така допомога призначається на підставі даних, наявних у централізованому банку даних з проблем інвалідності, а в разі відсутності технічної можливості - на підставі копії довідки до акта огляду МСЕК (для осіб з інвалідністю з дитинства); копії медичного висновку, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я (для дітей з інвалідністю).
( Пункт 6 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 968 від 23.08.2024 )
Для призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років одному з батьків, усиновлювачу, опікуну, піклувальнику, які не працюють, не навчаються в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (крім заочної форми здобуття освіти), не проходять військову службу, не займають виборну посаду, додатково подаються:
заява;
для осіб, зазначених в абзаці десятому пункту 5 цього Порядку, - копія витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або копія довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини (на яку призначається надбавка на догляд) до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, або копія виданого компетентним органом іноземної держави документа про народження, в якому відсутні відомості про батька, легалізованого в установленому законодавством порядку, якщо така особа не перебуває (не перебувала) на обліку в органах соціального захисту населення як отримувач допомоги на дітей одиноким матерям. Такі документи не подаються, якщо така особа перебуває на обліку в органах соціального захисту населення як отримувач допомоги на дітей одиноким матерям. Перевірка відомостей щодо отримання допомоги на дітей одиноким матерям здійснюється органами соціального захисту населення з використання інформаційних систем;
( Абзац пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 727 від 14.07.2021 )
для осіб, зазначених в абзаці одинадцятому пункту 5 цього Порядку, - копія рішення суду про позбавлення батьківських прав або копія свідоцтва про смерть батька дитини (рішення суду про оголошення батька померлим/рішення суду про визнання батька безвісно відсутнім чи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт внесення до зазначеного Реєстру інформації про те, що особа зникла безвісти, або інформація з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин);
( Абзац пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 511 від 29.04.2022 )
для осіб, зазначених в абзаці дванадцятому пункту 5 цього Порядку, - копія рішення суду про встановлення батьківства (крім випадку, коли відомості про батька зазначено у свідоцтві про народження дитини), копія рішення суду про позбавлення батьківських прав (крім випадку, коли реєстрацію дитини проведено відповідно до частини другої статті 135 Сімейного кодексу України);
для осіб, зазначених в абзаці тринадцятому пункту 5 цього Порядку, - первинний обліковий документ № 080-1/о "Довідка про потребу дитини (дитини з інвалідністю) у домашньому догляді" за формою, затвердженою МОЗ (далі - довідка про потребу дитини (дитини з інвалідністю) в домашньому догляді), та копія наказу (розпорядження) роботодавця про надання відпустки або витяг із них.
Усиновлювачі подають також копію рішення суду про усиновлення.
7. Переведення особи з інвалідністю з дитинства чи дитини з інвалідністю віком до 18 років з пенсії або з державної соціальної допомоги, призначеної згідно із Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", на державну соціальну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" проводиться на підставі заяви. При цьому державна соціальна допомога призначається з дня звернення за нею. Виплата призначеної державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю проводиться з урахуванням суми виплаченої пенсії або державної соціальної допомоги, призначеної відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю". До документів, необхідних для призначення державної соціальної допомоги, додається довідка-атестат про припинення виплати раніше призначеної пенсії або державної соціальної допомоги згідно із Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", виписка з акта огляду МСЕК чи медичний висновок про дитину з інвалідністю закладу охорони здоров’я, які вилучаються з пенсійної справи отримувача пенсії (у пенсійній справі залишається завірена в установленому порядку копія медичного документа) або із справи отримувача державної соціальної допомоги згідно із Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", або сканована копія виписки з акта огляду МСЕК/медичного висновку про дитину з інвалідністю, отримані за запитом органів соціального захисту населення від органу, який призначає пенсію.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1197 від 14.11.2023 )
8. Заява з документами може бути надіслана засобами поштового зв’язку або за наявності технічної можливості в електронній формі через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг (з накладенням кваліфікованого електронного підпису). Відомості про прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) заявника, його реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті), а також реквізити паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу (посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту), отримуються із кваліфікованого сертифіката відкритого ключа кваліфікованого електронного підпису.
До заяви в електронній формі заявник додає копії документів, необхідних для призначення державної соціальної допомоги (в тому числі з надбавкою на догляд), зазначених у пункті 6 цього Порядку (крім копії свідоцтва про народження дитини з інвалідністю віком до 18 років). Серія та номер свідоцтва про народження дитини з інвалідністю віком до 18 років зазначаються у заяві в електронній формі (відомості про дату видачі та найменування органу, який його видав, отримуються шляхом електронної взаємодії з використанням засобів Державного реєстру актів цивільного стану громадян).
Якщо заяву з документами надіслано в електронній формі без кваліфікованого електронного підпису, державна соціальна допомога (в тому числі з надбавкою на догляд) призначається лише після підписання заявником заяви у паперовій формі протягом трьох місяців з дня її подання в електронній формі.
Якщо заяву в зазначений строк не підписано незалежно від причин, заявник повинен подати нову заяву для отримання державної соціальної допомоги (в тому числі з надбавкою на догляд).
9. Державна соціальна допомога (в тому числі надбавка на догляд) призначається з дня звернення за їх призначенням, якщо протягом трьох місяців подано всі необхідні документи. Якщо до заяви подано документи не в повному обсязі, орган соціального захисту населення повідомляє заявнику про прийняття відповідних документів із зазначенням дати їх прийняття, а також про документи, які у тримісячний строк необхідно подати (повідомлення видається/надсилається йому у паперовій або електронній формі (за наявності електронної адреси).
Днем звернення за призначенням державної соціальної допомоги (в тому числі з надбавкою на догляд) вважається день прийняття заяви з документами.
Якщо заява з документами надсилається засобами поштового зв’язку, то днем звернення за державною соціальною допомогою (у тому числі надбавкою на догляд) вважається дата, зазначена на відбитку календарного штемпеля.
Заява розглядається не пізніше ніж через 10 днів після її надходження з документами.
10. Розмір державної соціальної допомоги призначається відповідно до прожиткового мінімуму, що визначається згідно із законом.
Державна соціальна допомога призначається в таких розмірах:

................
Перейти до повного тексту