1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 липня 2022 р. № 787
Київ
Про утворення Державної служби захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Державну службу захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України як центральний орган виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості.
2. Затвердити Положення про Державну службу захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України, що додається.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 29, ст. 814; 2015 р., № 86, ст. 2882) і від 10 вересня 2014 р. № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 74, ст. 2105; 2019 р., № 86, ст. 2898) зміни, що додаються.
4. Фонду державного майна внести в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо розміщення Державної служби захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України.
5. Міністерству фінансів у двомісячний строк подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік", що випливають з цієї постанови.
6. Ця постанова набирає чинності одночасно із законом, яким внесено зміни до Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" щодо фінансування Державної служби захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 81


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 липня 2022 р. № 787
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України
1. Державна служба захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України (ДЗКІ) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра Кабінету Міністрів України.
ДЗКІ є уповноваженим органом у сфері захисту критичної інфраструктури України.
ДЗКІ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості.
2. ДЗКІ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями ДЗКІ є:
1) формування та реалізація державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості;
2) здійснення функціонального управління національною системою захисту критичної інфраструктури та національною системою стійкості;
3) забезпечення координації діяльності міністерств та операторів критичної інфраструктури з питань забезпечення стійкості та захисту об’єктів критичної інфраструктури.
4. ДЗКІ відповідно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до її компетенції;
3) здійснює нормативно-правове регулювання питань, що належать до її компетенції;
4) координує діяльність міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади (військово-цивільних адміністрацій - у разі утворення) у сфері захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості;
5) узагальнює пропозиції суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури, формує та веде Реєстр об’єктів критичної інфраструктури (далі - Реєстр);
6) взаємодіє з секторальними, функціональними органами у сфері захисту критичної інфраструктури та операторами критичної інфраструктури з питань забезпечення захисту об’єктів, включених до Реєстру;
7) організовує проведення оцінки захищеності об’єктів критичної інфраструктури, внесених до Реєстру, аналізує та оцінює загальний стан їх захищеності;
8) проводить оцінку загроз критичній інфраструктурі на національному рівні та оцінку загроз національній безпеці внаслідок реалізації загроз критичній інфраструктурі із залученням секторальних і функціональних органів у сфері захисту критичної інфраструктури;
9) готує щорічну оцінку ризиків і загроз критичній інфраструктурі національного рівня;
10) погоджує проектні ризики і загрози критичній інфраструктурі секторального рівня;
11) готує рекомендації щодо визначення вимог до забезпечення захисту та стійкості секторів критичної інфраструктури відповідно до категорій об’єктів критичної інфраструктури;
12) подає пропозиції Кабінету Міністрів України щодо:
Національного плану захисту та забезпечення стійкості критичної інфраструктури;
порядку розроблення, форми та змісту паспорта безпеки об’єкта критичної інфраструктури;
порядку розроблення, форми та змісту планів заходів щодо захисту критичної інфраструктури, які приймаються на національному рівні;
13) розробляє та затверджує Проектні загрози критичній інфраструктурі національного рівня, що становлять інформацію з обмеженим доступом;
14) готує висновки та рекомендації власнику/оператору критичної інфраструктури щодо зміни права власності, цільового призначення чи режиму функціонування об’єкта критичної інфраструктури;
15) забезпечує функціонування системи обміну інформацією між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури;
16) створює бази даних щодо загроз і вразливостей критичній інфраструктурі;
17) забезпечує координацію секторальних органів, підготовку пропозицій до проектів стратегічних документів щодо забезпечення безпеки та стійкості, здійснення захисту критичної інфраструктури - Стратегії національної безпеки України, Стратегії кібербезпеки України та Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту України;
18) бере участь у розробленні нової галузі знань, програм навчання, підвищення кваліфікації, робочих і навчальних програм з питань забезпечення стійкості та захисту критичної інфраструктури;
19) здійснює міжнародне співробітництво, забезпечує дотримання і виконання зобов’язань, взятих відповідно до міжнародних договорів України з питань захисту критичної інфраструктури, налагоджує і підтримує зв’язки з міжнародними організаціями, іноземними державами, їх правоохоронними органами та спеціальними службами;
20) попереджує кризові ситуації, що порушують безпеку критичної інфраструктури;
21) створює, впроваджує, розвиває та забезпечує функціонування національної системи захисту критичної інфраструктури;
22) розробляє нормативно-технічну базу з питань забезпечення безпеки об’єктів критичної інфраструктури;
23) розробляє та реалізує державні цільові програми із захисту критичної інфраструктури;
24) розробляє комплекс заходів з контролю за ризиками безпеки, виявляє, запобігає та ліквідує наслідки інцидентів безпеки на об’єктах критичної інфраструктури;
25) встановлює обов’язкові вимоги із забезпечення безпеки об’єктів критичної інфраструктури, їх захищеності на всіх етапах життєвого циклу, у тому числі під час створення, прийняття в експлуатацію, модернізації;
26) аналізує виклики та загрози, що впливають на стійкість критичної інфраструктури, оцінку стану її захищеності;
27) розробляє методологію аналізу результативності державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури;
28) забезпечує підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, тренування працівників національної системи захисту критичної інфраструктури;
29) забезпечує взаємодію національної системи захисту критичної інфраструктури з відповідними міжнародними системами, насамперед європейськими та євроатлантичними;
30) виступає в установленому порядку замовником науково-дослідних робіт з питань захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості;
31) здійснює інші повноваження, передбачені законом.

................
Перейти до повного тексту