1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про інформацію Кабінету Міністрів України про дотримання органами виконавчої влади вимог законодавства при проведенні комплексу весняно-польових робіт та заходи по забезпеченню виконання законодавства при підготовці до збирання врожаю 2003 року та його проведенні
Заслухавши інформацію Кабінету Міністрів України про дотримання органами виконавчої влади вимог законодавства при проведенні комплексу весняно-польових робіт та заходи по забезпеченню виконання законодавства при підготовці до збирання врожаю 2003 року та його проведенні, Верховна Рада України зазначає, що чинним законодавством України передбачені заходи і механізми державного регулювання і державної підтримки галузі сільськогосподарського товаровиробництва для формування продовольчих ресурсів та забезпечення продовольчої безпеки держави.
На виконання вимог законодавства України з питань забезпечення розвитку сільськогосподарської галузі розроблено та прийнято цілий ряд державних цільових програм, основними з яких є: Програма "Зерно України - 2001-2004", Комплексна програма розвитку аграрного ринку на 2003-2004 роки, Програма розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів на 2003-2004 роки, Програма розвитку виробництва технологічних комплексів машин та обладнання для агропромислового комплексу на 1998-2005 роки.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" на виконання законодавства України з питань державного регулювання аграрної галузі та державних цільових програм передбачено 635 млн. гривень бюджетних асигнувань (безпосередньо для організації сільськогосподарського товаровиробництва) при мінімальній потребі 3 млрд. гривень.
Аналізуючи дотримання органами виконавчої влади вимог чинного законодавства при організації проведення комплексу весняно-польових робіт і підготовки до збирання врожаю 2003 року, слід відмітити, що в 2003 році Кабінетом Міністрів України належним чином забезпечено бюджетне фінансування галузі агропромислового комплексу по статтях витрат згідно з бюджетним розписом. Проте обсяги бюджетних асигнувань, передбачені Законом України "Про Державний бюджет України на 2003 рік", як і в попередні роки, не забезпечують виконання вимог законодавства і цільових державних програм, що негативно впливає на стан справ у галузі.
Через відсутність паритету цін на сільськогосподарську продукцію та товари і послуги для потреб сільськогосподарських товаровиробників, а також відсутність механізмів регулювання ринку сільськогосподарської продукції, особливо державного регулювання ринку зерна, як це передбачено чинним законодавством, за наслідками фінансово-господарської діяльності 2002 року більш ніж половина господарств є збитковими.
Крім того, забезпеченість технологічної потреби грунтообробною технікою становить по тракторах 55 відсотків, по плугах та культиваторах - 57 відсотків. На один трактор доводиться 427 га ріллі. До того ж у парку машин, що залишилися, 85 відсотків вичерпали свій технічний потенціал.
Надзвичайно критичне становище склалося із парком зернозбиральної техніки. Забезпеченість технологічної потреби у зернозбиральних комбайнах становить 64 відсотки. Навантаження на один зернозбиральний комбайн за період 1990-2003 роки зросло з 113 га до 282 га (а в південних регіонах до 366 га) при нормі 90-100 га.
Така ситуація виникла внаслідок недотримання в повному обсязі вимог чинного законодавства щодо державної підтримки сільськогосподарського машинобудування та забезпечення сільськогосподарських товаровиробників необхідною технікою через кредитування на пільгових умовах та через механізм часткової компенсації її вартості.
У зв'язку з невиконанням господарствами вимог чинного законодавства щодо обов'язкового страхування основних сільськогосподарських культур, таких як цукровий буряк та зерно, через їх неплатоспроможність, та недотриманням на державному рівні вимог законодавства про виділення бюджетних коштів на часткову компенсацію страхових внесків, втрати площ озимих культур через несприятливі погодні умови зимово-весняного періоду 2002-2003 року зарахуються на збитки господарств.
За даними Міністерства аграрної політики України, витрати на проведення комплексу весняно-польових робіт у 2003 році власними коштами господарств покриваються менш ніж на третину.
Загальна потреба у коштах на проведення комплексу весняно-польових робіт становить 9,4 млрд. гривень. Лише для пересіву 3392,6 тис. га площі озимих культур потрібно 1,2 млрд. гривень.
Станом на 18 квітня 2003 року господарствами залучено 1856,4 тис. гривень кредитних ресурсів за ставкою кредитування від 18 до 26 відсотків, у тому числі пільгових кредитів - 718,7 млн. гривень (тобто в межах 72 млн. гривень, що визначені Кабінетом Міністрів України на зазначені цілі і передбачені державним бюджетом відповідною статтею витрат).
Зважаючи на складність проведення посівної кампанії цього року та з метою прийняття невідкладних кардинальних заходів, у тому числі виділення додаткових бюджетних коштів для належної організації догляду за посівами та підготовки до збирання врожаю 2003 року,
Верховна Рада України
постановляє:
1. Визнати, що діяльність Кабінету Міністрів України з дотримання органами виконавчої влади вимог законодавства при проведенні комплексу весняно-польових робіт та заходи по забезпеченню виконання законодавства при підготовці до збирання врожаю у 2003 році не повною мірою відповідають вимогам законодавства України щодо створення умов для належної організації сільськогосподарського товаровиробництва в 2003 році та забезпечення формування продовольчих ресурсів держави.
2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:
враховуючи критичність ситуації, що склалася в сільському господарстві в зимово-весняний період 2002-2003 року, для забезпечення належного догляду за посівами та організації збирання врожаю додатково виділити з резервного фонду державного бюджету 100 млн. гривень на здешевлення кредитів банків, що спрямовуються на закупівлю пально-мастильних матеріалів, комплектуючих і запасних частин до сільськогосподарської техніки та закупівлю зернозбиральної техніки. Винайти можливість виділення на зазначені цілі додаткових коштів;

................
Перейти до повного тексту