- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 серпня 2020 р. № 783 Київ |
Деякі питання Національної соціальної сервісної служби України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Національну соціальну сервісну службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики і який реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та за дотриманням прав дітей.
1-1. Ліквідувати Державну соціальну службу.
2. Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної соціальної сервісної служби за переліком згідно з додатком.
3. Затвердити Положення про Національну соціальну сервісну службу України, що додається.
4. Установити, що Національна соціальна сервісна служба є правонаступником майна, прав та обов’язків Державної соціальної служби, що ліквідується.
5. Розмістити Національну соціальну сервісну службу на умовах оренди за адресою: м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10.
6. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
7. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
8. Фонду державного майна забезпечити укладення з Національною соціальною сервісною службою договору оренди на умовах, передбачених для бюджетних організацій, з відшкодуванням балансоутримувачу фактичних витрат, пов’язаних з утриманням.
9. Міністерству соціальної політики, іншим центральним органам виконавчої влади у шестимісячний строк привести акти Кабінету Міністрів України та власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
10. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 2 постанови, який набирає чинності з 1 січня 2021 р., та пункту 7 постанови, пункту 5 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності одночасно з
актом Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення виконання Національною соціальною сервісною службою своїх повноважень і функцій.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 серпня 2020 р. № 783
ПЕРЕЛІК
територіальних органів Національної соціальної сервісної служби
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Вінницькій області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Волинській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Донецькій області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Дніпропетровській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Житомирській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Закарпатській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Запорізькій області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби в Івано-Франківській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Кіровоградській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Луганській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Львівській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Миколаївській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби в Одеській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Полтавській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Рівненській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Сумській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Тернопільській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Харківській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Херсонській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Хмельницькій області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Черкаській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Чернівецькій області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у Чернігівській області
Головне управління Національної соціальної сервісної служби у м. Києві та Київській області
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 серпня 2020 р. № 783
ПОЛОЖЕННЯ
про Національну соціальну сервісну службу України
( У тексті Положення слова "міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад" замінено словами "сільських, селищних, міських рад" згідно з Постановою КМ
№ 1035 від 06.10.2021 )
1. Національна соціальна сервісна служба України (Нацсоцслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики і який реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та за дотриманням прав дітей.
2. Нацсоцслужба у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Нацсоцслужби є:
1) здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо реалізації права на соціальні послуги, забезпечення якості їх надання, соціальної підтримки (різні види державної допомоги, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету) та за дотриманням прав дітей;
( Підпункт 1 пункту 3 набирає чинності з
20.09.2024 )
2) здійснення координації діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо організації роботи з надання соціальної підтримки;
3) методичний супровід діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо правильності надання соціальної підтримки;
4) координація діяльності надавачів соціальних послуг;
5) планування, організація та координація діяльності територіальних органів Нацсоцслужби;
6) реалізація державної політики з питань:
проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг особам у складних життєвих обставинах, а також особам, стосовно яких установлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок військової агресії проти України, ветеранам війни, військовослужбовцям та членам їх сімей;
соціального захисту осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб;
запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, торгівлі людьми;
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
соціального захисту бездомних осіб, соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також осіб, звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань (далі - звільнені особи);
волонтерської діяльності;
активного та здорового довголіття, подолання негативних наслідків старіння;
гуманітарної допомоги.
4. Нацсоцслужба для виконання визначених для неї завдань:
1) розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств з урахуванням практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, та в установленому порядку подає їх Мінсоцполітики;
2) з питань здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства щодо реалізації права на соціальні послуги, забезпечення якості їх надання, соціальної підтримки (різні види державної допомоги, пільги, житлові субсидії та інші виплати, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету) та за дотриманням прав дітей:
( Абзац перший підпункту 2 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
розробляє за погодженням з Мінсоцполітики методичні рекомендації щодо здійснення державного нагляду (контролю) під час надання соціальної підтримки, соціальних послуг та щодо дотримання прав дітей;
( Абзац третій підпункту 2 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
здійснює державний контроль за використанням коштів державного бюджету, виділених для надання соціальної підтримки, зокрема під час проведення перерахунку її розмірів у разі встановлення фактів надмірної виплати коштів або надання її з порушенням вимог законодавства;
оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства з питань надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг, та за дотриманням прав дітей;
здійснює державний контроль, координацію та методичне забезпечення з питань захисту прав та інтересів осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок військової агресії проти України, ветеранів військової служби, військовослужбовців та членів їх сімей у частині надання таким особам соціальних послуг;
вживає відповідно до компетенції заходів реагування з метою усунення порушень вимог законодавства з питань надання соціальної підтримки, соціальних послуг та дотримання прав дітей;
проводить аналіз порушень вимог законодавства з питань соціальної підтримки, соціальних послуг та дотримання прав дітей;
використовує результати верифікації щодо достовірності інформації, поданої фізичними особами для надання соціальної підтримки, перевіряє достовірність інформації про отримувачів соціальної підтримки та правильність нарахування їм допомоги з урахуванням ступеня ризику наявності порушень;
співпрацює з Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини з питань здійснення державного нагляду (контролю) за місцями, визначеними пунктом 8
статті 13 Закону України "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини";
( Абзац десятий підпункту 2 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
готує аналітичні звіти за результатами проведених перевірок та оприлюднює їх на офіційному веб-сайті Нацсоцслужби;
( Абзац дванадцятий підпункту 2 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
3) з питань координації діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо дотримання вимог законодавства під час надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг:
визначає пріоритети та напрями діяльності з питань дотримання законодавства під час надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг;
забезпечує взаємодію із суб’єктами надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг, у частині забезпечення єдиного підходу до їх надання;
аналізує результати діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо надання соціальної підтримки, у тому числі соціальних послуг;
4) з питань методичного супроводу діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо дотримання вимог законодавства в частині реалізації права на соціальні послуги, забезпечення якості їх надання, соціальної підтримки:
забезпечує підвищення компетентності працівників структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення, надавачів соціальних послуг;
аналізує та узагальнює інформацію щодо соціального захисту населення у частині виплати державних допомог, пільг, житлових субсидій та інших виплат за рахунок державного бюджету, надання соціальних послуг сім’ям (особам), які перебувають у складних життєвих обставинах, дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, іншим соціально вразливим верствам населення за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю)/моніторингу;
( Абзац третій підпункту 4 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
5) з питань координації діяльності надавачів соціальних послуг здійснює управління системою соціальної роботи та надання соціальних послуг, зокрема:
аналізує регіональні та місцеві програми в частині задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
здійснює державний нагляд (контроль) за наданням соціальних послуг та їх якістю;
( Абзац третій підпункту 5 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
готує пропозиції щодо покращення діяльності надавачів соціальних послуг;
проводить моніторинг надання соціальних послуг та їх якості;
6) забезпечує здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням прав дітей у закладах цілодобового перебування дітей різних типів, форм власності та підпорядкування, інших закладах соціального захисту дітей; у сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, сім’ях патронатних вихователів;
( Підпункт 6 пункту 4 набирає чинності з
20.09.2024 )
7) з питань надання гуманітарної допомоги:
проводить у порядку, встановленому Мінсоцполітики, аналіз відомостей щодо отримання гуманітарної допомоги та її розподілу, перевіряє відповідність звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги, поданих до автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги, вимогам законодавства, зокрема щодо своєчасності їх подання, повноти відображеної у звітах інформації, наявності або відсутності порушень вимог законодавства щодо розподілу гуманітарної допомоги, а також аналіз звітів у частині відповідності інформації про категорії розподілених товарів та їх кількість інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зазначеній в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги;
надсилає запити щодо отриманої, розподіленої, використаної гуманітарної допомоги та отримує письмові пояснення про причини порушення вимог законодавства;
має безперешкодний доступ до місць зберігання гуманітарної допомоги;
отримує доступ до документів, необхідних для встановлення факту отримання, розподілу і використання за цільовим призначенням гуманітарної допомоги;
за результатами моніторингу надає рекомендації щодо усунення виявлених порушень, які обов’язкові для виконання;
8) з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі:
реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
здійснює контроль за діяльністю служб підтримки постраждалих осіб;
координує підготовку фахівців, які представляють суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
організовує та проводить загальнонаціональні соціологічні, правові, психолого-педагогічні та інші дослідження щодо домашнього насильства, його причин і наслідків;
збирає, аналізує і поширює відповідно до законодавства інформацію про домашнє насильство, удосконалює систему показників у формі державної статистичної звітності щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
забезпечує проведення моніторингу ефективності законодавства з питань запобігання та протидії домашньому насильству, практики його застосування, здійснення заходів з питань запобігання та протидії домашньому насильству; надає методичну та практичну допомогу суб’єктам, що здійснюють заходи з питань запобігання та протидії домашньому насильству;
готує та оприлюднює щорічний звіт про стан реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
веде облік даних про діяльність загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб на загальнодержавному рівні;
9) з питань запобігання та протидії торгівлі людьми:
забезпечує виконання Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми;
проводить перевірку та моніторинг діяльності суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми;
координує та контролює діяльність закладів, що надають допомогу особам, які постраждали від торгівлі людьми, в тому числі направляє до закладів осіб, які постраждали від торгівлі людьми за кордоном та повертаються в Україну, в разі необхідності надання їм тимчасового притулку;
приймає рішення про встановлення/відмову у встановленні, продовження/відмову у продовженні, позбавлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
бере участь у підготовці щорічної доповіді про стан здійснення заходів у сфері протидії торгівлі людьми;
здійснює заходи, спрямовані на усунення передумов торгівлі людьми;
10) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків:
бере участь у розробленні заходів, спрямованих на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства;
готує пропозиції щодо формування Національного плану дій стосовно забезпечення гендерної рівності;
узагальнює виконання державних стратегій, планів дій з питань гендерної рівності;
здійснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за дотриманням гендерної рівності під час вирішення кадрових питань у центральних і місцевих органах виконавчої влади;
бере участь в організації навчання державних службовців з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
готує разом з іншими центральними органами виконавчої влади науково обґрунтовані пропозиції щодо забезпечення гендерної рівності;
організовує в установленому порядку проведення наукових та експертних досліджень з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
проводить моніторинг та узагальнює результати здійснення заходів із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у різних сферах життя суспільства;
веде в установленому законодавством порядку облік та узагальнює випадки дискримінації за ознакою статі та вносить пропозиції щодо їх усунення;
готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі;
11) з питань соціального захисту осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи:
перевіряє обґрунтованість прийняття рішень щодо видачі посвідчень, отримує інформацію щодо необхідної кількості посвідчень;
проводить організаційну роботу, аналізує, проводить моніторинг та оцінювання стану виплати компенсації та допомоги, надання послуг із санаторно-курортного лікування, безоплатного харчування дітей на радіоактивно забруднених територіях та виплати компенсації сім’ям на дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
здійснює державний контроль та координацію діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо виплати компенсації та допомоги, надання послуг із санаторно-курортного лікування, безоплатного харчування дітей на радіоактивно забруднених територіях та виплати компенсації сім’ям на дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
здійснює заходи, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів, призначених для виплати компенсації та допомоги, надання послуг із санаторно-курортного лікування, безоплатного харчування дітей на радіоактивно забруднених територіях та виплати компенсації сім’ям на дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
12) з питань соціального захисту осіб з інвалідністю:
аналізує та узагальнює інформацію щодо потреби у забезпеченні осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю автомобілями, надання грошової компенсації на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування, а також аналізує відповідність розмірів такої компенсації фактичним витратам;
аналізує стан наповнення Централізованого банку даних з проблем інвалідності в частині забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, виплати грошової компенсації на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування;
приймає (скасовує) рішення про надання державної допомоги підприємствам та організаціям громадських об’єднань осіб з інвалідністю у вигляді визначених законодавством пільг з оподаткування, доцільність надання поворотної/безповоротної фінансової допомоги, позик, сприяє працевлаштуванню осіб з інвалідністю, веде облік надання такої допомоги та здійснює контроль за її використанням;
аналізує за участю громадських організацій осіб з інвалідністю рівень доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних категорій населення об’єктів соціальної інфраструктури, а також вносить центральним і місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування пропозиції щодо створення безперешкодного середовища;
забезпечує збір, узагальнення статистичної та відомчої звітності щодо соціального захисту осіб з інвалідністю;
проводить у межах повноважень, передбачених законом, аналіз потреби у послугах із санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю;
13) з питань соціального захисту бездомних осіб, соціальної адаптації звільнених осіб:
організовує в межах повноважень, передбачених законом, роботу з профілактики бездомності, соціального захисту бездомних осіб та їх реінтеграції, здійснює координацію та моніторинг діяльності суб’єктів, що надають послуги бездомним особам;
забезпечує реалізацію державної політики щодо соціальної адаптації звільнених осіб;
забезпечує розроблення відповідних планів заходів з метою реалізації державної політики щодо соціальної адаптації звільнених осіб;
здійснює загальну координацію соціального патронажу осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк;
проводить моніторинг надання соціальних послуг особам, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк;
вживає заходів до підтримки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що здійснюють соціальний патронаж;
14) з питань волонтерської діяльності:
вживає заходів до розвитку та популяризації волонтерської діяльності;
сприяє поширенню інформації про волонтерську діяльність;
поширює інформацію про стан виконання галузевих і регіональних програм сприяння волонтерській діяльності та її підтримку;
оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті наявну інформацію про організації та установи, які залучають до своєї діяльності волонтерів, зокрема тих, що залучають іноземців та осіб без громадянства для провадження волонтерської діяльності на території України;
сприяє громадським об’єднанням та благодійним організаціям у провадженні волонтерської діяльності;
сприяє підтримці та розвитку міжнародного співробітництва з питань волонтерської діяльності, узагальнює і поширює практику роботи у відповідній сфері;
15) з питань активного та здорового довголіття, подолання негативних наслідків старіння:
координує дії з організації та проводить моніторинг здійснення заходів з питань активного та здорового довголіття, подолання негативних наслідків старіння;
забезпечує організаційно-методичний супровід діяльності структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад з питань соціального захисту населення щодо створення умов для підтримання здоров’я та активного довголіття, організації соціального обслуговування громадян похилого віку, опіки і піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, дієздатність яких обмежена, їх соціального захисту;
проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу із залученням засобів масової інформації, організовує проведення просвітницьких заходів з питань активного та здорового довголіття, подолання негативних наслідків старіння;
16) з питань соціального захисту внутрішньо переміщених осіб:
................Перейти до повного тексту