1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 28 травня 2008 р. N 772-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження КМ N 257-р від 10.04.2013 )
Про схвалення Концепції Державної цільової програми популяризації вітчизняної книговидавничої продукції на 2009-2012 роки
1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми популяризації вітчизняної книговидавничої продукції на 2009-2012 роки, що додається.
Визначити Держкомтелерадіо державним замовником Програми.
2. Держкомтелерадіо разом з Мінфіном, Мінекономіки, МКТ, МОН, Національною академією наук, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми популяризації вітчизняної книговидавничої продукції на 2009-2012 роки.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 28 травня 2008 р. N 772-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової програми популяризації вітчизняної книговидавничої продукції на 2009-2012 роки
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Книга на сучасному етапі розвитку цивілізації залишається одним із найбільш ефективних інструментів передачі інформації.
Читання дає змогу особистості інтегруватися в національну та світову культуру, а рівень культурної компетентності громадян є важливим чинником економічного і політичного розвитку країни, її конкурентоспроможності.
Сучасна ситуація в Україні характеризується як криза читацької культури. Це зумовлено, з одного боку, втратою у суспільстві інтересу до читання, з іншого - комплексом проблем вітчизняної книговидавничої галузі. За даними соціологічного опитування, 46 відсотків населення України не купує книжок, тому що не має потреби у читанні. Зазначена проблема актуальна не тільки для нашої країни, а і для інших країн світу. Але ситуація в Україні ускладнюється тим, що внутрішній ринок книжкової продукції заповнений більш як на 90 відсотків продукцією іноземних видавництв, виданою переважно російською мовою. За офіційними статистичними даними, на сьогодні в Україні випускається 1,2 книги в розрахунку на одну особу, що в чотири рази менше, ніж в Росії, та в чотири - вісім разів менше, ніж у країнах ЄС. Книжкова продукція вітчизняних виробників перебуває в нерівних конкурентних умовах на власному ринку.
Зазначені фактори гальмують розвиток інформаційного суспільства в Україні, не дають можливості адекватно інтегруватися у сучасні глобальні процеси у світовій економіці, політиці, культурі.
Аналіз причин виникнення проблеми та обгрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Перехід до ринкової економіки без реалізації зваженої та послідовної державної політики підтримки книговидавничої справи вкрай негативно вплинув на галузь. Поряд з цим в Росії суб'єкти видавничої справи були повністю звільнені від усіх податків з установленням мінімальних розмірів орендної плати і тарифів на пересилання літератури поштою, що сприяло заповненню українського ринку продукцією російських видавництв.
Мала приватизація в Україні без урахування соціокультурного призначення таких об'єктів, як книгарні, призвела до руйнації мережі книгорозповсюдження. Тривожною в останні роки залишається ситуація із закриттям спеціалізованих книжкових магазинів у столиці та регіонах України. В Україні фактично припадає одна книгарня на 96 тис. населення, в той час як у Франції - на 20 тис. у Росії - на 75 тис. населення.
Невеликий асортимент літератури у книгарнях не дає їм змоги виконувати культурно-просвітницькі функції належним чином. Населення практично не інформовано про те, яка література видається в країні - відсутні спеціалізовані видання, телевізійні та радіопрограми, присвячені популяризації вітчизняної книги та читання. Чи не єдиним джерелом інформування є Інтернет, але з огляду на невелику кількість інформаційних ресурсів, присвячених вітчизняному книговиданню, та незначний відсоток населення, що користується Інтернет, зазначений засіб інформування не розв'язує наявну проблему.
Унаслідок припинення фінансування поточної діяльності бібліотек у попередні роки виникла проблема з поповненням та оновленням бібліотечних фондів - установи, які раніше забезпечували масовість читання, не відповідають вимогам сьогодення.
Потреба у розробленні Державної цільової програми популяризації вітчизняної книговидавничої продукції на 2009-2012 роки (далі - Програма) викликана необхідністю підвищення рівня читацької компетентності українського суспільства та запобігання втраті вітчизняної видавничої галузі як сектора національної економіки, покликаного сприяти розвитку культури, освіти і науки.
Мета Програми
Метою Програми є підвищення рівня культурної компетентності українського суспільства, створення потужної системи інформування про вітчизняну книжкову продукцію та умов для розвитку вітчизняної книговидавничої галузі.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Досягнення визначеної Програмою мети може здійснюватися за двома варіантами:
перший - популяризація вітчизняної книговидавничої продукції в рамках реалізації регіональних планів заходів щодо створення відповідних умов для розвитку вітчизняного книговидання та книгорозповсюдження;

................
Перейти до повного тексту