- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 лютого 2018 р. № 77
Київ
Деякі питання Державної інспекції енергетичного нагляду України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, що додається.
2. В абзаці сьомому пункту 1
постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 74, ст. 2105) слова "з нагляду (контролю) у сфері електроенергетики та теплопостачання" замінити словами "у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання".
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 37 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2018 р. № 77
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію енергетичного нагляду України
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики та вугільної промисловості" у всіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики та захисту довкілля" у відповідному відмінку, а слово "Міненерговугілля" у всіх відмінках - словом "Мінекоенерго" згідно з Постановою КМ
№ 847 від 18.09.2019 )
( У тексті Положення слова "Міністр енергетики та захисту довкілля" в усіх відмінках замінено словами "Міністр енергетики" у відповідному відмінку, а слово "Мінекоенерго" - словом "Міненерго" згідно з Постановою КМ
№ 507 від 17.06.2020 )
1. Державна інспекція енергетичного нагляду України (Держенергонагляд) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та який реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, а також на ринку природного газу.
2. Держенергонагляд у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Держенергонагляду є:
1) реалізація державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, а також на ринку природного газу;
2) внесення на розгляд Міністра енергетики пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, а також на ринку природного газу;
3) організація та здійснення державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання, а також на ринку природного газу.
4. Держенергонагляд відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністрові енергетики;
1-1) забезпечує здійснення адаптації національного законодавства до законодавства ЄС з питань, що належать до його компетенції;
виконує в межах повноважень, передбачених законом, заходи щодо імплементації в національне законодавство положень міжнародних договорів, стороною яких є Україна;
здійснює міжнародне співробітництво з питань, що належать до його компетенції;
2) здійснює державний енергетичний нагляд (контроль) за:
( Абзац перший підпункту 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1 від 03.01.2024 )
електричними установками і мережами учасників ринку (крім споживачів, не віднесених до особливої групи споживачів);
( Абзац другий підпункту 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 654 від 07.06.2024 )
дотриманням учасниками ринку (крім споживачів, не віднесених до особливої групи споживачів) вимог правил та інших нормативно-правових актів і нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічного стану електричних установок і мереж, а саме за:
( Абзац третій підпункту 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 654 від 07.06.2024 )
- забезпеченням надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам;
- відповідністю схем електропостачання (зовнішніх та внутрішніх) категорійності споживачів та їх струмоприймачів;
- наявністю та станом резервних автономних джерел живлення на об’єктах споживачів електричної енергії першої категорії і особливої групи першої категорії з надійності електропостачання;
- організацією та періодичністю проведення спеціальної підготовки працівників, які забезпечують оперативно-технологічне управління і технічне обслуговування обладнання на об’єктах електроенергетики, періодичністю перевірки рівня знань зазначених працівників щодо вимог відповідних нормативно-правових актів та нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічного стану електричних установок і мереж;
- дотриманням встановленого нормативно-правовими актами та нормативними документами з питань електроенергетики порядку застосування оператором системи передачі, оператором системи розподілу та електропостачальником заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії споживачам, зокрема застосування графіків обмеження та аварійного відключення споживачів, а також протиаварійних систем зниження електроспоживання;
- дотриманням особливого режиму відключення та/або обмеження електропостачання захищених споживачів;
- забезпеченням належного технічного стану елементів обладнання системної протиаварійної автоматики, встановлених у учасників ринку (у тому числі споживачів);
тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб’єктів відносин у сфері теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів, норм і правил з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання;
( Абзац одинадцятий підпункту 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 495 від 19.05.2021 )
дотриманням суб’єктами ринку природного газу та іншими особами (далі - учасники ринку природного газу) вимог нормативно-правових актів з питань технічної експлуатації і технічного стану газорозподільних систем, внутрішньобудинкових систем газопостачання, газових мереж внутрішнього газопостачання, безпеки використання в побуті приладів і вузлів обліку природного газу, димових і вентиляційних каналів житлових і громадських будинків, їх випробування та ремонту, а також виконання робіт для забезпечення безпеки використання природного газу в побуті;
дотриманням суб’єктами ринку природного газу, в тому числі на об’єктах його видобутку, вимог нормативно-правових актів з питань технічного стану приладів і вузлів обліку природного газу;
технічним станом та організацією експлуатації когенераційних установок, випробуванням та ремонтом;
3) бере участь:
у роботі комісій з розслідування причин і наслідків аварій і пожеж на обладнанні електричних мереж учасників ринку електричної енергії, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання та учасників ринку природного газу, які призвели до порушення режимів роботи інших учасників ринку електричної енергії, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання та учасників ринку природного газу;
у проведенні моніторингу безпеки постачання електричної енергії та природного газу в Україні за дорученням Міненерго;
( Абзац третій підпункту 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 1 від 03.01.2024 )
у роботі комісії з підготовки висновку щодо доцільності надання тимчасової підтримки виробникам, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях;
у роботі комісій щодо підтвердження готовності суб’єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період, періоди (сезони) особливих погодних умов (грозовий період (сезон), періоди високих та низьких температур, льодоходу, повені та інші);
у роботі інших комісій (за згодою);
4) подає Міненерго результати перевірок здійснення учасниками ринку реконструкції та модернізації енергетичного обладнання електричних станцій;
4-1) надає НКРЕКП висновки щодо пріоритетності технічних рішень для розвитку систем розподілу, передбачених проектами інвестиційних програм операторів систем розподілу;
5) проводить моніторинг виконання зобов’язань виробників, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях, щодо реконструкції та/або модернізації теплоелектроцентралі, у тому числі строків реалізації етапів виконання проекту реконструкції та/або модернізації;
6) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Держенергонагляду;
6-1) здійснює у межах повноважень, передбачених законом, заходи щодо впровадження та функціонування електронного документообігу;
впроваджує в межах компетенції технології цифрових трансформацій та бере участь у здійсненні заходів, передбачених
Концепцією впровадження "розумних мереж" в Україні до 2035 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2022 р. № 908 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5201), на ринку електричної енергії;
розробляє пропозиції до Національної програми інформатизації в частині цифровізації діяльності Держенергонагляду та забезпечує її виконання;
7) забезпечує інформування громадськості про реалізацію державної політики з питань, що належать до компетенції Держенергонагляду;
8) здійснення функцій з управління об’єктами державної власності, що належать до сфери його управління;
8-1) проводить моніторинг та здійснює контроль за розглядом спірних питань щодо приєднання електричних установок замовників до електричних мереж за принципом "єдиного вікна";
8-2) проводить технічне розслідування обставин та причин виникнення аварій, пов’язаних із використанням природного газу в побуті, а також видає за результатами таких розслідувань обов’язкові до виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадянами рішення;
8-3) веде облік аварій, пов’язаних із використанням газу в побуті;
8-4) здійснює контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог щодо забезпечення належного виконання робіт з технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків шляхом видачі висновків відповідності у порядку, затвердженому Міненерго;
8-5) здійснює врегулювання взаємовідносин, пов’язаних з технічним обслуговуванням внутрішньобудинкових систем газопостачання, в межах повноважень;
9) здійснює інші повноваження, визначені законом.
5. Держенергонагляд з метою організації своєї діяльності:
1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх виконанням в апараті Держенергонагляду, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
2) здійснює добір кадрів в апарат Держенергонагляду та на керівні посади в його територіальні органи, на підприємства, в установи та організації, що належать до сфери його управління, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і працівників апарату Держенергонагляду;
2-1) забезпечує в апараті Держенергонагляду та його територіальних органах надання жінкам і чоловікам рівних прав та можливостей, здійснює заходи щодо ліквідації дискримінації за ознакою статі та заходи, спрямовані на усунення дисбалансу між можливостями жінок і чоловіків реалізовувати рівні права;
3) координує та контролює діяльність територіальних органів Держенергонагляду;
4) організовує планово-фінансову роботу в апараті Держенергонагляду, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку в установленому законодавством порядку;
5) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів;
6) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
7) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, разом з відповідними центральними органами виконавчої влади контроль за цільовим використанням державних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, у тому числі міжнародних;
7-1) організовує внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечує їх здійснення в апараті Держенергонагляду та його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
8) організовує ведення діловодства та архівне зберігання документів відповідно до встановлених правил;
9) забезпечує в установленому порядку самопредставництво Держенергонагляду в судах та інших органах через осіб, уповноважених діяти від його імені, зокрема через посадових осіб юридичної служби апарату Держенергонагляду, а також забезпечує представництво інтересів Держенергонагляду в судах та інших органах через представників.
6. Держенергонагляд для виконання покладених на нього завдань має право:
1) вимагати від учасників ринку електричної енергії, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання та учасників ринку природного газу усунення виявлених порушень вимог нормативно-правових актів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок і мереж, експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи теплових, тепловикористальних установок і мереж, користування енергією у сфері теплопостачання, з питань технічної експлуатації і технічного стану газорозподільних систем, внутрішньобудинкових систем газопостачання, газових мереж внутрішнього газопостачання, безпеки використання в побуті приладів і вузлів обліку природного газу, димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових і громадських будинків, їх випробування та ремонту, а також виконання суб’єктами господарювання робіт із забезпечення безпеки використання природного газу в побуті;
................Перейти до повного тексту