1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 15 липня 1997 р. N 767
Київ
Про затвердження Положення про порядок проведення експертизи в галузі державного експортного контролю
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1042 від 15.06.99 N 244 від 14.03.2001 N 1313 від 21.08.2003 N 537 від 30.06.2005 N 692 від 03.05.2007 N 464 від 14.05.2008 N 1028 від 26.11.2008 N 849 від 10.08.2011 N 24 від 18.01.2012 N 1027 від 24.10.2012 N 423 від 10.09.2014 N 99 від 21.02.2018 N 916 від 06.11.2019 N 1030 від 28.10.2020 N 247 від 10.03.2022 N 370 від 26.03.2022 ) ( У назві та тексті постанови слова "галузі експортного контролю" замінено словами "галузі державного експортного контролю" згідно з Постановою КМ N 1313 від 21.08.2003 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про порядок проведення експертизи в галузі державного експортного контролю (додається).
Виконуючий обов'язки Прем'єр-міністра України В.ДУРДИНЕЦЬ
Інд.30
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 липня 1997 р. N 767
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення експертизи в галузі експортного контролю
( У назві і тексті Положення слова "галузі експортного контролю" замінено словами "галузі державного експортного контролю" згідно з Постановою КМ N 1313 від 21.08.2003 )
1. Це Положення визначає порядок проведення експертизи щодо товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, суб’єктів господарювання, які мають намір здійснювати міжнародні передачі таких товарів (далі - суб’єкти), та державних замовників у сфері оборони, які мають намір здійснювати імпорт товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю (далі - державні замовники).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1313 від 21.08.2003; в редакції Постанов КМ N 1028 від 26.11.2008, N 1030 від 28.10.2020 )
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
товари, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, - товари, внесені до списків, складених і затверджених відповідно до статті 9 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання", а також товари, щодо яких можуть застосовуватися процедури державного експортного контролю відповідно до статті 10 зазначеного Закону;
( Абзац другий пункту 2 в редакції Постанови КМ N 1028 від 26.11.2008 )
об'єкти експертизи - товари, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, а також суб'єкти, які мають намір здійснювати міжнародні передачі таких товарів;
( Абзац третій пункту 2 в редакції Постанови КМ N 1028 від 26.11.2008 )
експерт - висококваліфікований спеціаліст, який має вищу освіту, відповідну кваліфікацію і професійні знання з питань, що досліджуються, виконує службові обов'язки, пов'язані з провадженням діяльності у відповідній галузі, безпосередньо проводить експертизу та несе персональну відповідальність за достовірність і повноту аналізу, обґрунтованість висновків відповідно до завдання на проведення експертизи.
( Абзац четвертий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 537 від 30.06.2005 )
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання".
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 1313 від 21.08.2003 )
3. Експертиза в галузі державного експортного контролю проводиться Держекспортконтролем відповідно до статті 11 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання".
( Пункт 3 в редакції Постанов КМ N 1313 від 21.08.2003, N 537 від 30.06.2005 )
4. Суб'єктами експертизи в галузі державного експортного контролю є замовники експертизи, її організатори, а також експерти.
Замовниками експертизи можуть бути центральні органи виконавчої влади, інші державні органи та суб'єкти, заінтересовані у проведенні такої експертизи.
( Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1028 від 26.11.2008 )
Організаторами експертизи можуть бути юридичні і фізичні особи, які на підставі запиту, доручення або договору із замовниками організують та проводять експертизу.
Експертами можуть призначатися відповідні посадові особи Держекспортконтролю, інших центральних органів виконавчої влади та державних органів, а також фахівці підприємств, установ та організацій.
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 537 від 30.06.2005 )( Пункт 5 виключено на підставі Постанови КМ N 537 від 30.06.2005 )
6. Проведення Держекспортконтролем експертизи товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, є обов'язковим.
( Абзац перший пункту 6 в редакції Постанов КМ N 1313 від 21.08.2003, N 1028 від 26.11.2008 )
Потреба у проведенні експертизи зазначених товарів іншими центральними органами виконавчої влади та іншими державними органами, а також уповноваженими на це юридичними особами чи фахівцями підприємств, установ та організацій визначається Держекспортконтролем.
( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 537 від 30.06.2005 )
Порядок надання юридичним особам повноважень на проведення експертизи в галузі державного експортного контролю визначається Держекспортконтролем.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 15.06.99 )
7. Експертиза в галузі державного експортного контролю може бути державною і недержавною.
Державну експертизу проводять:
Держекспортконтроль;
інші центральні органи виконавчої влади та інші державні органи в межах своєї компетенції (за мотивованим запитом замовника експертизи або Міжвідомчої комісії з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю).
( Абзац четвертий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 244 від 14.03.2001, N 1313 від 21.08.2003, N 464 від 14.05.2008 )
Для проведення державної експертизи у галузі державного експортного контролю можуть бути залучені юридичні особи, а також фахівці підприємств, установ та організацій, за запитом Держекспортконтролю або інших державних органів.
( Абзац п'ятий пункту 7 в редакції Постанови КМ N 537 від 30.06.2005 )
Висновок державної експертизи є обов'язковим для розгляду Держекспортконтролем та іншими органами виконавчої влади для прийняття відповідних рішень.
( Абзац шостий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1313 від 21.08.2003 )
Недержавна експертиза проводиться юридичними особами, що мають на це відповідні повноваження, з ініціативи замовника експертизи, заінтересованого в одержанні експертних висновків.
( Абзац сьомий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1313 від 21.08.2003 )
Висновок недержавної експертизи має рекомендаційний характер і може братися до уваги органами виконавчої влади поряд з висновками державної експертизи для прийняття відповідних рішень.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 15.06.99 )
8. Державна і недержавна експертиза в галузі державного експортного контролю може бути попередньою, основною, повторною та додатковою.
Попередня експертиза проводиться з метою:
визначення відповідності найменувань та описів товарів, поданих на експертизу, найменуванню та опису товарів, внесених до відповідних списків товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю;
( Абзац третій пункту 8 в редакції Постанови КМ N 1028 від 26.11.2008 )
визначення можливостей проведення реєстрації суб’єктів, у тому числі юридичних чи фізичних осіб, що мають намір провадити посередницьку (брокерську) діяльність, пов’язану з міжнародними передачами товарів військового призначення, а також державних замовників;
( Пункт 8 доповнено абзацом четвертим згідно з Постановами КМ N 1313 від 21.08.2003; в редакції Постанов КМ N 1028 від 26.11.2008, N 1030 від 28.10.2020 )
оцінки стану додержання суб'єктами законодавства з питань експортного контролю та наявності у цих суб'єктів відповідних організаційних документів, які регламентують таку роботу;
( Абзац п'ятий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1028 від 26.11.2008 )
оцінки можливості здійснення міжнародних передач товарів, визначених суб'єктами до конкретних держав.
( Абзац шостий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1313 від 21.08.2003, N 1028 від 26.11.2008 )
Основна експертиза передбачає здійснення заходів, передбачених пунктом 3 цього Положення, з метою підготовки обгрунтованого висновку для прийняття рішення про можливість та умови здійснення міжнародних передач конкретних товарів (груп товарів), міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю.
( Абзац сьомий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1313 від 21.08.2003, N 1028 від 26.11.2008 )
Повторна експертиза може проводитися у разі порушення встановлених вимог і правил під час попередньої чи основної експертизи або на вимогу замовника експертизи за наявності обгрунтованих претензій до висновків попередньої та основної експертизи.
Додаткова експертиза проводиться, якщо виявлено обставини, які впливають або можуть вплинути на результат попередньої та основної експертизи.
9. Замовник експертизи має право:
визначати необхідність проведення попередньої, основної, повторної та додаткової експертизи;
порушувати клопотання про заміну експертів;
отримувати інформацію про хід проведення експертизи на всіх стадіях експертного процесу.
10. Замовник експертизи зобов'язаний:
сприяти організаторам експертизи у проведенні всебічного і об'єктивного аналізу об'єктів експертизи;
передавати згідно з установленими запитом, дорученням або договором термінами організаторам експертизи необхідні матеріали та додаткові відомості, що стосуються об'єктів експертизи;
використовувати висновки експертизи під час прийняття рішень щодо міжнародних передач товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю;
( Абзац четвертий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1313 від 21.08.2003, N 1028 від 26.11.2008 )
забезпечувати в разі потреби анонімність експертів.
11. Організатор експертизи має право вживати всіх необхідних заходів для організації та проведення експертизи на підставі запитів, доручень або договорів згідно із законодавством.
Організатор експертизи не має права без письмової згоди її замовника розголошувати інформацію про матеріали, залучені для проведення експертизи або підготовлені в ході експертизи.
12.
( Абзац перший пункту 12 виключено на підставі Постанови КМ N 537 від 30.06.2005 )( Абзац другий пункту 12 виключено на підставі Постанови КМ N 537 від 30.06.2005 )
Експерт має право:
брати участь у проведенні експертного аналізу та визначенні доручених йому об'єктів на всіх стадіях експертизи;

................
Перейти до повного тексту