- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 липня 2021 р. № 756 Київ |
Деякі питання оформлення і видачі документів, що посвідчують особу, яка потребує додаткового захисту
Відповідно до частини другої
статті 15 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" і пункту 3 частини першої
статті 26 Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити:
Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, що додається;
зразок та технічний опис бланка посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, з безконтактним електронним носієм згідно з додатками 1 і 2.
2. Запровадити з 1 вересня 2021 р. із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру оформлення і видачу посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, зразок бланка якого затверджено цією постановою, відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.
3. Установити, що:
до завершення роботи із забезпечення в повному обсязі територіальних органів Державної міграційної служби матеріально-технічними ресурсами, необхідними для оформлення і видачі посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, зразок бланка якого затверджено цією постановою, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, може оформлятися з використанням бланка посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, що не містить безконтактного електронного носія;
посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, що не містить безконтактного електронного носія, оформлене та видане на підставі документів, поданих до 1 вересня 2021 р., є чинним протягом строку, на який його було видано.
4. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
5. Ця постанова набирає чинності з 1 вересня 2021 року.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2021 р. № 756
ПОРЯДОК
оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту
Загальна частина
1. Посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту (далі - посвідчення), є паспортним документом, що посвідчує особу його власника та підтверджує факт визнання його особою, яка потребує додаткового захисту, і є дійсним для реалізації прав та виконання обов’язків, передбачених Законами України
"Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту",
"Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" та іншими законами України.
2. Посвідчення виготовляється у формі книжечки, що складається з м’якої обкладинки, правий форзац якої містить безконтактний електронний носій, 16 сторінок та сторінки даних.
3. Посвідчення оформляється іноземцям та особам без громадянства, щодо яких прийнято рішення про визнання особою, яка потребує додаткового захисту, та які досягли 16-річного віку. У разі коли видача посвідчення необхідна для реалізації особою, яка не досягла 16-річного віку, своїх прав, зокрема на освіту та лікування, такій особі може бути, як виняток, видано відповідне посвідчення після досягнення нею 14-річного віку.
Дитині, розлученій із сім’єю, яку визнано особою, яка потребує додаткового захисту, посвідчення видається до досягнення нею 16-річного віку.
Відомості про членів сім’ї особи, яка потребує додаткового захисту, яка не досягла 16-річного віку, зазначаються у посвідченні одного з батьків, а в разі відсутності батьків - діда чи баби, повнолітніх брата чи сестри, опікунів чи піклувальників або іншої повнолітньої особи, яка до прибуття в Україну добровільно чи в силу звичаю країни походження особи, яка потребує додаткового захисту, взяла на себе відповідальність за виховання та утримання дітей.
4. Посвідчення видається строком на п’ять років.
5. Посвідчення видається протягом 15 робочих днів з дня прийняття рішення про визнання іноземця або особи без громадянства особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, а у разі оформлення у зв’язку з його втратою або викраденням, обміном - протягом 15 робочих днів з дня звернення особи.
6. У разі втрати або викрадення посвідчення іноземцю або особі без громадянства замість втраченого або викраденого оформляється та видається нове посвідчення.
7. Обмін посвідчення здійснюється у разі:
1) зміни інформації, внесеної до посвідчення (крім додаткової змінної інформації);
2) виявлення помилки (розбіжностей) в інформації, внесеній до посвідчення;
3) закінчення строку дії посвідчення;
4) непридатності посвідчення для подальшого використання.
8. За оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обмін справляється адміністративний збір у порядку та розмірах, визначених законодавством.
9. Оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обмін та видача здійснюються територіальним органом ДМС через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру та уповноважений структурний підрозділ ДМС у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства "Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів" (далі - Центр).
10. Порядок взаємодії між ДМС і Центром, пов’язаний з обробкою персональних даних, установлюється шляхом укладення договорів з дотриманням вимог статті 4 Закону України "Про захист персональних даних".
11. Внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр) здійснюється з використанням відомчої інформаційної системи ДМС.
12. Для внесення інформації до Реєстру формується заява-анкета, зразок якої затверджується МВС.
13. Обмін інформацією між ДМС та іншими уповноваженими суб’єктами, які є розпорядниками відомчих інформаційних систем, під час здійснення ідентифікації та верифікації особи у зв’язку з оформленням посвідчення проводиться відповідно до законодавства.
Подання документів для оформлення посвідчення, попередній розгляд документів та ідентифікація особи
14. Оформлення посвідчення особі, яка досягла 16-річного віку, здійснюється на підставі заяви-анкети, поданої нею особисто. Оформлення посвідчення особі, яка не досягла 16-річного віку та яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною, дитині, розлученій із сім’єю, здійснюється на підставі заяви-анкети, поданої одним із опікунів, піклувальників. Оформлення посвідчення особі, яка не досягла 16-річного віку і якій необхідно реалізувати свої права, зокрема на освіту та лікування, здійснюється на підставі заяви-анкети, поданої одним з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників (далі - законні представники).
15. Документи для оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого) подаються особою або її законним представником (далі - заявник) територіальному органу ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту.
16. До заяви-анкети додається документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або документ про звільнення від його сплати.
У разі подання документів законним представником додається документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника.
У разі оформлення посвідчення особі, яка не досягла 16-річного віку і якій необхідно реалізувати свої права, зокрема на освіту та лікування, додається погодження навчального чи лікувального закладу тощо.
У разі необхідності внесення відомостей про членів сім’ї особи, яка потребує додаткового захисту, які не досягли 16-річного віку, у посвідчення одного з батьків, а в разі відсутності батьків - діда чи баби, повнолітніх брата чи сестри, опікунів чи піклувальників або іншої повнолітньої особи, яка до прибуття в Україну добровільно чи в силу звичаю країни походження особи, яка потребує додаткового захисту, взяла на себе відповідальність за виховання та утримання дітей, додаються дві фотокартки кожного члена сім’ї, які не досягли 16-річного віку, розміром 3,5 x 4,5 сантиметра із зображенням, яке відповідає досягнутому ними віку.
17. Оригінали документа, що посвідчує особу законного представника, документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, документа про звільнення від сплати адміністративного збору повертаються заявнику, а до заяви-анкети додаються їх копії, засвідчені працівником територіального органу ДМС шляхом проставлення відмітки "Згідно з оригіналом" та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати.
18. Після прийняття до розгляду заяви-анкети та доданих до неї документів працівник територіального органу ДМС здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім’я якої оформляється посвідчення, та проводить перевірку поданих заявником документів.
19. Ідентифікація особи здійснюється на підставі інформації, отриманої з матеріалів особової справи особи, яка потребує додаткового захисту, баз даних Реєстру та відомчої інформаційної системи ДМС.
У разі необхідності підтвердження інших відомостей про особу або дійсності поданих заявником документів надсилаються запити відповідним державним органам, які надають відповідь протягом трьох робочих днів з дня надходження таких запитів.
20. Рішення про оформлення посвідчення приймається територіальним органом ДМС за результатами ідентифікації особи, перевірки поданих документів та у разі відсутності підстав для відмови в його оформленні.
Уповноважений структурний підрозділ ДМС проводить перевірку даних щодо оформлення посвідчення, які надійшли до ДМС.
21. Після прийняття рішення про оформлення посвідчення або відмову в його оформленні матеріали долучаються до матеріалів особової справи особи, яка потребує додаткового захисту, та зберігаються разом з ними.
Приймання документів для оформлення посвідчення та їх розгляд
22. Керівник територіального органу ДМС визначає працівників, які виконують функції з прийняття документів, формування заяви-анкети та видачі посвідчення, і працівників, які виконують функції з оформлення та обміну посвідчення (розгляд заяви-анкети, ідентифікація особи та підготовка проекту рішення).
23. Працівник територіального органу ДМС під час приймання документів від заявника перевіряє повноту поданих документів, зазначених у пунктах 14 та 16 цього Порядку, відповідність їх оформлення вимогам законодавства, наявність підстав для оформлення, обміну та видачі посвідчення, звіряє відомості про іноземця або особу без громадянства, зазначені в їх паспортних документах (у разі наявності), матеріалах особової справи, з даними, що містяться в заяві-анкеті.
У разі виявлення факту подання документів не в повному обсязі або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства, територіальний орган ДМС письмово інформує заявника про відмову в прийнятті документів із зазначенням підстав такої відмови.
Заявник має право повторно звернутися до територіального органу ДМС в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими йому було відмовлено в прийнятті документів.
24. У разі відповідності поданих документів вимогам цього Порядку працівник територіального органу ДМС формує з використанням кваліфікованого електронного підпису та із застосуванням засобів Реєстру заяву-анкету (в тому числі здійснює отримання біометричних даних, параметрів). Реєстрація заяви-анкети здійснюється із застосуванням засобів Реєстру під час її формування.
25. Після формування заяви-анкети працівник територіального органу ДМС друкує її та надає заявникові для перевірки правильності внесених до заяви-анкети відомостей.
У разі виявлення помилок у заяві-анкеті працівник територіального органу ДМС вносить до неї відповідні виправлення.
26. Після перевірки заявник власним підписом підтверджує правильність внесених до заяви-анкети відомостей. Якщо заявник через фізичні вади не може підтвердити власним підписом правильність таких відомостей, працівник територіального органу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесених до заяви-анкети відомостей власним підписом.
27. Після перевірки заявником правильності внесених до заяви-анкети відомостей заява-анкета перевіряється та підписується (із зазначенням дати, прізвища та ініціалів) працівником територіального органу ДМС, який прийняв документи та сформував заяву-анкету.
28. Працівник територіального органу ДМС сканує із застосуванням засобів Реєстру до заяви-анкети документи, які подаються заявником.
29. Керівник/заступник керівника територіального органу ДМС або особа, яка виконує його обов’язки, щодня здійснює розподіл прийнятих заяв-анкет між працівниками, які здійснюють функції з оформлення та обміну посвідчення.
Подання документів для оформлення у зв’язку з втратою або викраденням, обміну посвідчення та їх розгляд
30. Для оформлення посвідчення у зв’язку з втратою або викраденням заявник подає:
1) документи, передбачені пунктом 16 цього Порядку;
2) заяву про оформлення посвідчення у зв’язку з його втратою або викраденням у довільній формі;
3) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення посвідчення на території України), а у разі викрадення посвідчення за кордоном - документ (протокол, довідку тощо), виданий компетентними органами держави, в якій викрадено посвідчення, що підтверджує факт звернення заявника з приводу його викрадення.
До заяви-анкети додаються оригінал документа, зазначеного у підпункті 2 цього пункту, та копії документів, зазначених у підпункті 3 цього пункту, засвідчені працівником територіального органу ДМС шляхом проставлення відмітки "Згідно з оригіналом" та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати.
31. У разі коли протягом строку дії посвідчення змінилася інформація, внесена до нього, посвідчення подається територіальному органу ДМС, який його видав, протягом десяти днів з дати настання змін.
32. Для обміну посвідчення заявник подає:
1) документи, передбачені пунктом 16 цього Порядку;
2) посвідчення, що підлягає обміну;
3) документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими посвідчення підлягає обміну.
До заяви-анкети додаються оригінал документа, зазначеного у підпункті 2 цього пункту, та копії документів, зазначених у підпункті 3 цього пункту, засвідчені працівником територіального органу ДМС шляхом проставлення відмітки "Згідно з оригіналом" та підпису із зазначенням його посади, прізвища, ініціалів та дати.
33. Після прийняття до розгляду заяви-анкети та доданих до неї документів працівник територіального органу ДМС здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім’я якої оформляється посвідчення у зв’язку з втратою або викраденням, обміном посвідчення та проводить перевірку поданих заявником документів.
34. Ідентифікація особи здійснюється на підставі інформації, отриманої з матеріалів особової справи особи, яка потребує додаткового захисту, баз даних Реєстру та відомчої інформаційної системи ДМС.
Пошук в Реєстрі інформації про особу здійснюється за поданими персональними даними (у тому числі тими, що змінилися).
У разі необхідності підтвердження інших відомостей про особу або дійсності поданих заявником документів надсилаються запити відповідним державним органам, які надають відповідь протягом трьох робочих днів з дня надходження таких запитів.
35. Рішення про оформлення у зв’язку з втратою або викраденням, обмін посвідчення приймається територіальним органом ДМС за результатами ідентифікації особи, на ім’я якої оформляється посвідчення, перевірки поданих документів та у разі відсутності підстав для відмови в його оформленні, обміні.
Уповноважений структурний підрозділ ДМС проводить перевірку даних щодо оформлення у зв’язку з втратою або викраденням, обміну посвідчення, які надійшли до ДМС.
36. Після прийняття рішення про оформлення у зв’язку з втратою або викраденням, обмін посвідчення або відмову в його оформленні, обміні матеріали долучаються до матеріалів особової справи особи, яка потребує додаткового захисту, та зберігаються разом з ними.
Персоналізація посвідчення та організація його видачі
37. Після прийняття рішення про оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін посвідчення зазначені в заяві-анкеті відомості (персональні дані) передаються від відомчої інформаційної системи ДМС до Головного обчислювального центру Реєстру захищеними каналами зв’язку з обов’язковим дотриманням вимог до обробки персональних даних у порядку, встановленому законодавством.
38. Головний обчислювальний центр Реєстру проводить автоматизовану перевірку, накопичення та збереження даних, отриманих від відомчої інформаційної системи ДМС, установлює їх унікальність, формує набори даних для виготовлення посвідчення та передає їх Центру.
39. Центр здійснює персоналізацію бланка посвідчення, вносить до безконтактного електронного носія інформацію, що міститься на сторінці даних посвідчення, біометричні дані (параметри) особи, додаткову змінну інформацію, а також дані про забезпечення захисту інформації, що міститься на безконтактному електронному носії.
40. Персоналізовані Центром бланки посвідчення надсилаються територіальному органу ДМС в порядку, встановленому законодавством.
41. Працівник територіального органу ДМС із застосуванням засобів Реєстру вносить до відомчої інформаційної системи ДМС відомості про дату надходження персоналізованого бланка посвідчення, до заяви-анкети - відомості про номер та дату оформлення посвідчення.
42. Працівник територіального органу ДМС візуально звіряє інформацію, внесену до персоналізованого бланка посвідчення, з відомостями, що містяться у заяві-анкеті, відомчій інформаційній системі ДМС, та здійснює із застосуванням засобів Реєстру зчитування відомостей з безконтактного електронного носія. У разі виявлення помилки/браку персоналізований бланк посвідчення надсилається ДМС для підтвердження такої помилки/браку та визначення порядку відшкодування вартості персоналізованого бланка посвідчення.
Видача посвідчення
43. Видача заявникові посвідчення здійснюється територіальним органом ДМС, який прийняв документи для його оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну.
44. У разі отримання посвідчення іноземця або особи без громадянства його законним представником подається документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника.
45. Під час видачі посвідчення проводиться процедура верифікації. Заявник візуально перевіряє персональні дані, внесені до посвідчення.
46. До заяви-анкети вносяться:
1) відомості про те, що іноземець або особа без громадянства здала посвідчення із зазначенням реквізитів такого посвідчення (у випадку, зазначеному в пункті 32 цього Порядку);
2) підпис заявника із зазначенням дати отримання посвідчення. Якщо заявник через фізичні вади не може підтвердити власним підписом факт отримання посвідчення, працівник територіального органу ДМС робить відмітку про його отримання, зазначає дату видачі посвідчення та засвідчує факт видачі власним підписом;
3) прізвище та ініціали, підпис (із зазначенням дати) працівника територіального органу ДМС, на якого згідно з його посадовими обов’язками покладено функції з видачі посвідчення.
47. Якщо заявник не отримав посвідчення протягом шести місяців з дня його оформлення, територіальний орган ДМС письмово повідомляє заявнику про знищення посвідчення.
48. Відомості, внесені до заяви-анкети, та додані до неї скановані документи (у тому числі про проведені перевірки) зберігаються в електронній формі у відомчій інформаційній системі ДМС.
Підстави для відмови в оформленні та видачі посвідчення
49. Територіальний орган ДМС відмовляє заявнику в оформленні або видачі посвідчення у разі, коли:
1) іноземець або особа без громадянства не визнані в Україні особою, яка потребує додаткового захисту;
2) іноземець або особа без громадянства має посвідчення (крім випадку обміну посвідчення);
3) дані, отримані з баз даних Реєстру, картотек, не підтверджують надану заявником інформацію;
4) встановлено належність особи до громадянства України;
5) встановлено наявність в особи правового статусу біженця;
6) за оформленням або видачею посвідчення звернувся законний представник, який не має документально підтверджених повноважень для подання документів та отримання посвідчення;
7) заявник подав не в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення і видачі посвідчення;
8) посвідчення містить ознаки підробки, не відповідає встановленому зразку чи належить іншій особі (у разі обміну посвідчення);
9) встановлено факт подання заявником завідомо неправдивих відомостей або підроблених документів.
50. У разі коли під час оформлення та видачі посвідчення у діях заявника виявлено ознаки адміністративного чи кримінального правопорушення або виявлено ознаки підробки посвідчення або інших документів, територіальний орган ДМС звертається до органу, уповноваженого розглядати справи про адміністративні правопорушення, чи до органу досудового розслідування.
51. Копія рішення територіального органу ДМС про відмову в оформленні чи видачі посвідчення із зазначенням причин відмови не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня прийняття такого рішення видається заявнику під підпис або надсилається рекомендованим листом.
Заявник має право повторно звернутися до територіального органу ДМС в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими йому було відмовлено в оформленні чи видачі посвідчення.
Повернення державі, вилучення, визнання недійсним та знищення посвідчення
52. Особа, стосовно якої прийнято рішення про втрату, позбавлення додаткового захисту чи про скасування рішення про визнання особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до
Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту" або її законний представник зобов’язані повернути посвідчення територіальному органу ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту, а якщо така особа перебуває за кордоном, - закордонній дипломатичній установі України.
Посвідчення, отримане закордонною дипломатичною установою України, надсилається територіальному органу ДМС, який його видав, для знищення відповідно до пунктів 58 і 59 цього Порядку.
53. У разі смерті особи посвідчення повертається територіальному органу ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту, а якщо така особа перебувала за кордоном, - закордонній дипломатичній установі України.
Посвідчення, отримане закордонною дипломатичною установою України, надсилається територіальному органу ДМС, який його видав, для знищення в порядку, встановленому в пунктах 58 і 59 цього Порядку.
54. У разі втрати або викрадення посвідчення на території України заявник зобов’язаний негайно повідомити про це територіальному органу ДМС за місцем його оформлення, а в разі викрадення - додатково органу Національної поліції. Про втрату або викрадення за кордоном посвідчення заявник зобов’язаний повідомити компетентному органу іноземної держави та найближчій закордонній дипломатичній установі України, яка протягом одного робочого дня інформує територіальний орган ДМС за місцем його оформлення.
55. Посвідчення може бути вилучено працівником закордонної дипломатичної установи України у разі визнання його недійсним відповідно до підпунктів 4 та 6 пункту 57 цього Порядку.
У разі визнання посвідчення недійсним відповідно до підпунктів 1-3, 5, 7-9 пункту 57 цього Порядку його вилучення здійснюється працівником закордонної дипломатичної установи України на підставі письмового повідомлення територіального органу ДМС та інформації з Реєстру.
Під час вилучення посвідчення складається акт. При цьому особі, в якої вилучено посвідчення, видається довідка. Зразки акта і довідки затверджуються МВС.
Закордонна дипломатична установа України не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після вилучення посвідчення інформує про це територіальний орган ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту, шляхом надсилання повідомлення в електронній формі.
Вилучене закордонною дипломатичною установою України посвідчення разом з актом про його вилучення згідно з актом приймання-передачі надсилається територіальному органу ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту, найближчою дипломатичною поштою.
56. Територіальний орган ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту, знищує вилучене посвідчення в порядку, встановленому в пунктах 58 і 59 цього Порядку.
57. Посвідчення визнається недійсним, вилучається та знищується у разі:
1) коли посвідчення підлягає обміну у зв’язку із зміною інформації, внесеної до посвідчення (крім додаткової змінної інформації);
2) закінчення строку його дії або прийняття рішення про його обмін до закінчення строку його дії;
3) виявлення помилки в інформації, внесеній до посвідчення;
4) непридатності посвідчення для подальшого використання;
5) коли посвідчення заявлене як втрачене або викрадене;
6) смерті особи, якій було видано таке посвідчення;
7) оформлення посвідчення з порушенням вимог законодавства;
8) неотримання заявником посвідчення протягом шести місяців;
9) прийняття рішення про втрату, позбавлення додаткового захисту чи про скасування рішення про визнання особою, яка потребує додаткового захисту.
У разі подання заявником у строки, встановлені законодавством, документів для обміну посвідчення у зв’язку із зміною внесеної до нього інформації таке посвідчення визнається недійсним з дня подання документів для його обміну.
У разі неподання заявником протягом десяти днів з дати настання зміни інформації, внесеної до посвідчення, документів для його обміну, за наявності у ДМС відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про зміну відповідної інформації, посвідчення, яке підлягає обміну, визнається недійсним.
У разі оформлення посвідчення у зв’язку з втратою або викраденням таке посвідчення визнається недійсним з дня подання документів для оформлення посвідчення замість втраченого або викраденого.
У випадку, зазначеному в підпункті 9 цього пункту, посвідчення визнається недійсним з дня прийняття рішення про втрату, позбавлення додаткового захисту чи про скасування рішення про визнання особою, яка потребує додаткового захисту.
Копія рішення про визнання недійсним посвідчення видається територіальним органом ДМС, який прийняв таке рішення, іноземцеві та особі без громадянства під підпис або надсилається таким особам рекомендованим листом не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня його прийняття.
Територіальний орган ДМС протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визнання недійсним посвідчення інформує про це ДМС, а також вносить відповідну інформацію до Реєстру.
58. Знищення недійсних посвідчень здійснюється не рідше ніж один раз на місяць комісією у складі не менше трьох посадових осіб територіального органу ДМС. Комісія складає у трьох примірниках акт про знищення недійсних посвідчень.
59. Територіальний орган ДМС, уповноважений структурний підрозділ ДМС із застосуванням засобів Реєстру вносять до бази даних Реєстру інформацію про факт подання особою заяви про втрату/викрадення посвідчення, визнання недійсним, вилучення та знищення посвідчення.
Оскарження та перегляд рішень про відмову в оформленні, обміні та видачі посвідчення, а також рішень про визнання його недійсним
60. Рішення про відмову в оформленні, обміні та видачі посвідчення, а також рішення про визнання його недійсним може бути оскаржено заявником в адміністративному порядку або до суду.
61. ДМС має право переглянути рішення, прийняте територіальним органом ДМС, на обліку в якому перебуває особова справа особи, яка потребує додаткового захисту, і за наявності підстав зобов’язати його скасувати рішення про відмову в оформленні, обміні та видачі посвідчення, а також рішення про визнання його недійсним і вчинити певні дії.
62. Про результати розгляду скарги заявнику повідомляється в установлений законодавством строк.
Здійснення контролю за виконанням вимог цього Порядку
63. Контроль за виконанням працівниками територіальних органів ДМС вимог цього Порядку здійснюється їх безпосередніми керівниками, а також працівниками апарату ДМС, відповідальними за організацію відповідної роботи.
64. Періодичність здійснення контролю за виконанням вимог цього Порядку працівниками територіальних органів ДМС визначається ДМС.
65. Контроль за виконанням працівниками закордонної дипломатичної установи України вимог цього Порядку здійснюється їх безпосередніми керівниками, а також працівниками МЗС, відповідальними за організацію відповідної роботи.
66. Періодичність здійснення контролю за виконанням вимог цього Порядку працівниками закордонної дипломатичної установи України визначається МЗС.
Дотримання вимог законодавства під час приймання заяв-анкет, оформлення, обміну та видачі посвідчення
67. Керівники територіальних органів ДМС організовують роботу з оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обміну, видачі, визначають посадові обов’язки працівників та здійснюють контроль за їх виконанням, забезпечують навчання працівників та відповідають за дотримання ними вимог законодавства під час приймання заяв-анкет, оформлення, обміну та видачі посвідчення.
68. Працівник територіального органу ДМС, відповідальний за прийняття документів, фотокарток, формування заяви-анкети та отримання біометричних даних, параметрів особи, забезпечує проведення перевірки поданих документів, виявлення фактів їх недійсності, відповідності вимогам, установленим законодавством, дотримання строків та порядку приймання документів, достовірність та правильність внесених до заяви-анкети відомостей і сканованих документів, збереження отриманих від заявника документів та посвідчення.
Працівник територіального органу ДМС, відповідальний за розгляд заяви-анкети для оформлення посвідчення (у тому числі замість втраченого або викраденого), його обміну, ідентифікацію особи та прийняття рішення про оформлення посвідчення, забезпечує дотримання вимог законодавства під час прийняття рішення про оформлення посвідчення.
................Перейти до повного тексту