- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 19 вересня 2007 р. N 754-р Київ |
Про схвалення Концепції Державної програми інформаційно-телекомунікаційного забезпечення правоохоронних органів, діяльність яких пов'язана з боротьбою із злочинністю
1. Схвалити Концепцію Державної програми інформаційно-телекомунікаційного забезпечення правоохоронних органів, діяльність яких пов'язана з боротьбою із злочинністю (далі - Програма), що додається.
Визначити МВС державним замовником - координатором Програми, а СБУ, ДПА, Держмитслужбу, Адміністрацію Держприкордонслужби, Адміністрацію Держспецзв'язку - державними замовниками Програми.
2. МВС, СБУ, ДПА, Держмитслужбі, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецзв'язку разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити в чотиримісячний строк та подати Кабінетові Міністрів України проект Програми.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 19 вересня 2007 р. N 754-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми інформаційно-телекомунікаційного забезпечення правоохоронних органів, діяльність яких пов'язана з боротьбою із злочинністю
Загальна частина
Інформатизація правоохоронних органів на даний час проводиться шляхом створення та експлуатації кожним органом власних інформаційних систем, які в цілому забезпечують виконання покладених на відповідний орган завдань, зокрема пов'язаних з боротьбою із злочинністю.
У рамках виконання державних програм за останні чотири роки в правоохоронних органах, діяльність яких пов'язана з боротьбою із злочинністю (далі - правоохоронні органи), створені та функціонують спеціалізовані міжвідомчі інформаційно-телекомунікаційні системи обміну інформацією про осіб і транспортні засоби, які перетинають державний кордон України, здійснення заходів із запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, контрабанді та фінансуванню тероризму. Такі системи забезпечують збирання, накопичення та обмін інформацією лише між окремими підрозділами правоохоронних органів, переважно на рівні взаємодії їх центральних апаратів. У ході виконання зазначених програм набуто позитивний досвід створення захищених інформаційно-телекомунікаційних систем як окремих підсистем Національної системи конфіденційного зв'язку.
Проте злочинність в Україні постійно трансформується та набуває нових організаційних форм. Останнім часом спостерігається стала тенденція інтеграції вітчизняної організованої злочинності до міжнародних і транснаціональних кримінальних структур, тому потребують удосконалення і методи боротьби із злочинністю, у тому числі за рахунок підвищення ефективності інформаційно-телекомунікаційного забезпечення правоохоронних органів.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності поліпшення інформаційного забезпечення правоохоронних органів
Правоохоронні органи користуються значною кількістю інформаційних, інформаційно-телекомунікаційних, телекомунікаційних систем, які були створені в різний час, мають різну будову і використовують різні програмно-технічні платформи.
Результати аналізу структури зазначених систем щодо можливості їх спільного використання або інтеграції дають підстави вважати, що залишаються неузгодженими процедури взаємного інформаційного обміну, відсутня стандартизація та класифікація інформації, існує великий ступінь дублювання інформації, не розв'язано проблему оперативного доступу до інформаційних ресурсів територіальних підрозділів, що призводить до унеможливлення проведення комплексного аналізу та оцінки ефективності заходів, які вживаються для запобігання, розкриття та розслідування злочинів, роз'єднання зусиль і низького рівня інформаційної взаємодії та координації діяльності правоохоронних органів.
Генеральною прокуратурою України неодноразово порушувалося питання про ведення МВС єдиного обліку злочинів та осіб, які їх учинили. Концентрація цієї інформації в одному державному органі дасть змогу систематично проводити оцінку криміногенної ситуації в державі та ефективно спрямовувати зусилля на боротьбу із злочинністю. Однак склалася ситуація, коли значна кількість показників про результати роботи органів дізнання, слідства та судів дублюється, що призводить до невиправданих витрат під час обробки та використання такої інформації.
До цього часу на обласному та районному рівні обмін інформацією між територіальними підрозділами правоохоронних органів, як і надання узагальнених статистичних та аналітичних матеріалів, здійснюється на паперових носіях, існуючі інформаційно-телекомунікаційні системи застаріли, типове програмне забезпечення та єдина технологія обробки інформації відсутні, накопичена інформація зберігається в повному обсязі практично тільки на регіональному рівні.
Крім того, існує проблема у використанні правоохоронними органами інформації, яка обробляється органами виконавчої влади в економічній, соціальній, фінансовій та інших сферах діяльності.
Основними причинами виникнення проблеми є:
недосконалість нормативно-правової бази, яка чітко не визначає обсяги, порядок, механізм, регламент і стандарти інформаційної взаємодії, у тому числі на міждержавному рівні;
відсутність єдиного уповноваженого органу (підрозділу), який координував би інформаційну взаємодію всіх правоохоронних органів;
відсутність у більшості правоохоронних органів підрозділів з організації міжвідомчої та міждержавної інформаційної взаємодії;
відсутність достатньої за пропускною спроможністю захищеної мережі телекомунікаційного зв'язку між правоохоронними та іншими державними органами;
відсутність єдиної технології обміну інформацією та типового програмного забезпечення;
................Перейти до повного тексту