- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 вересня 2018 р. № 749
Київ
Про затвердження Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності
Відповідно до частини третьої
статті 17 Закону України "Про електронні довірчі послуги" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
3. Ця постанова набирає чинності одночасно із
Законом України "Про електронні довірчі послуги".
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 21 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 вересня 2018 р. № 749
ПОРЯДОК
використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності
1. Цей Порядок визначає вимоги щодо використання, у тому числі отримання, кваліфікованих електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі - державні установи).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
захищений носій особистих ключів - засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання;
кваліфікований сертифікат відкритого ключа підписувача - представника державної установи - кваліфікований сертифікат відкритого ключа, в якому додатково до ідентифікаційних даних фізичної особи, яка є працівником державної установи, зазначаються ідентифікаційні дані відповідної державної установи (найменування та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України);
кваліфіковані електронні довірчі послуги - електронні довірчі послуги, що надаються кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг відповідно до
Закону України "Про електронні довірчі послуги";
підписувач - представник державної установи - працівник державної установи, що створює електронний підпис для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у
Законі України "Про електронні довірчі послуги".
3. Державна установа отримує на договірних засадах такі кваліфіковані електронні довірчі послуги:
створення, проведення перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
формування, проведення перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки;
формування, проведення перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката автентифікації веб-сайту;
формування, проведення перевірки та підтвердження кваліфікованої електронної позначки часу;
здійснення реєстрованої електронної доставки;
зберігання кваліфікованих електронних підписів, печаток, позначок часу та сертифікатів, пов’язаних з цими послугами.
Закупівля кваліфікованих електронних довірчих послуг здійснюється відповідно до
Закону України "Про публічні закупівлі".
4. Державні установи та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфіковані сертифікати відкритих ключів.
Підписувачі - представники державної установи використовують виключно кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів - представників державної установи та захищені носії особистих ключів.
Інші працівники державної установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів - представників державної установи або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначаються ідентифікаційні дані відповідних державних установ.
5. Вимоги щодо ведення обліку підписувачів - представників державної установи, обліку засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами - представниками державної установи, зберігання та знищення їх особистих ключів, а також надання кваліфікованому надавачу електронних довірчих послуг (далі - кваліфікований надавач) інформації, необхідної для скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів - представників державної установи, визначаються рішенням державної установи (її керівника), якщо інше не встановлено законом.
6. Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг у державній установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника). Відповідальний підрозділ (працівник) забезпечує:
ознайомлення підписувачів - представників державної установи з правилами застосування кваліфікованих електронних довірчих послуг та здійснення контролю за їх дотриманням;
взаємодію з кваліфікованим надавачем з питань використання кваліфікованих електронних довірчих послуг;
подання кваліфікованому надавачу заяв про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів - представників державної установи;
ведення обліку підписувачів - представників державної установи;
ведення обліку засобів кваліфікованого електронного підпису (зокрема захищених носіїв особистих ключів), що застосовуються підписувачами - представниками державної установи;
................Перейти до повного тексту