1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про внесення змін до Указу Президента України від 25 червня 2002 року N 581
1.Внести до Указу Президента України від 25 червня 2002 року N 581 "Про Порядок здійснення захисту прав та інтересів України під час розгляду справ у закордонних юрисдикційних органах" такі зміни:
1) назву Указу викласти в такій редакції:
"Про Порядок здійснення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб'єкта та України";
2) преамбулу Указу після слів "під час" доповнити словами "урегулювання спорів за участю іноземного суб'єкта";
3) статтю 1 Указу викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Порядок здійснення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб'єкта та України (додається)";
4) Порядок здійснення захисту прав та інтересів України під час розгляду справ у закордонних юрисдикційних органах викласти в новій редакції, що додається.
2. Кабінету Міністрів України:
передбачати у проектах законів про Державний бюджет України на 2007 та наступні роки за окремою бюджетною програмою кошти для фінансування витрат, пов'язаних із захистом прав та інтересів України під час урегулювання спорів за участю іноземного суб'єкта, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є Україна;
привести свої рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 11 вересня 2006 року
N 745/2006
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 25 червня 2002 року N 581 ( 581/2002 )
(в редакції Указу від 11 вересня
2006 року N 745/2006)
ПОРЯДОК
здійснення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб'єкта та України
1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій України для забезпечення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів за участю іноземного суб'єкта (іноземної держави, юридичної, фізичної особи), розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є Україна.
Особливості застосування цього механізму до відносин, що виникають у зв'язку із забезпеченням представництва України під час розгляду справ у Європейському Суді з прав людини та Міжнародному Суді ООН, визначаються Кабінетом Міністрів України.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
врегулювання спору за участю іноземного суб'єкта - позасудове врегулювання спору, стосовно якого існує загроза пред'явлення або пред'явлено до закордонного юрисдикційного органу позов до України, з метою запобігання пред'явленню іноземним суб'єктом позову до України або врегулювання спору шляхом примирення під час розгляду у закордонному юрисдикційному органі справи, учасником якої є Україна;
закордонний юрисдикційний орган - міжнародний судовий, міжнародний арбітражний орган, згода на здійснення юрисдикції яким щодо України надана відповідно до укладеного належним чином міжнародного договору України або в інший спосіб згідно із законами України, а також судовий, арбітражний орган іноземної держави;
позов до України - позов (скарга, звернення) до України як держави, до Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, пред'явлений іноземним суб'єктом до закордонного юрисдикційного органу;
заінтересовані органи та організації - органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації України, яких стосуються питання, пов'язані із захистом прав та інтересів України під час урегулювання спору, розгляду у закордонному юрисдикційному органі справи за участю іноземного суб'єкта та України;
відповідальний орган - визначений відповідно до цього Порядку центральний орган виконавчої влади, на який покладається координація заходів, здійснюваних заінтересованими органами та організаціями щодо захисту прав та інтересів України під час урегулювання спору, розгляду у закордонному юрисдикційному органі справи за участю іноземного суб'єкта та України, а також юридичними, фізичними особами, що залучаються для здійснення такого захисту.
3. Міністерство закордонних справ України, заінтересовані органи та організації вживають усіх можливих заходів для своєчасного одержання інформації та/або документів щодо спору за участю іноземного суб'єкта, стосовно якого існує загроза пред'явлення або пред'явлено до закордонного юрисдикційного органу позов до України.
4. У разі одержання Міністерством закордонних справ України інформації та/або документів щодо спору за участю іноземного суб'єкта, стосовно якого існує загроза пред'явлення або пред'явлено до закордонного юрисдикційного органу позов до України, це Міністерство повідомляє Міністерство юстиції України про спір у день одержання такої інформації, документів. У разі якщо зазначену інформацію, документи одержано іншим центральним органом виконавчої влади України, цей орган протягом дня повідомляє про спір Міністерство закордонних справ України та Міністерство юстиції України.
Міністерство закордонних справ України, інший центральний орган виконавчої влади в разі одержання інформації про спір, стосовно якого існує загроза пред'явлення або пред'явлено до закордонного юрисдикційного органу позов до Президента України чи до Кабінету Міністрів України, повідомляє про це також відповідно Секретаріат Президента України або Кабінет Міністрів України.
5. Міністерство закордонних справ України у тижневий строк від дня одержання відповідної інформації готує та вносить на розгляд Кабінету Міністрів України погоджені з Міністерством юстиції України пропозиції щодо визначення відповідального органу. Якщо інформацію одержано іншим центральним органом виконавчої влади України, такі пропозиції готуються і вносяться цим органом за погодженням з Міністерством закордонних справ України та Міністерством юстиції України.
У разі одержання інформації про пред'явлення до закордонного юрисдикційного органу позову до України Міністерство закордонних справ України також готує і вносить висновок про наявність імунітету України у справі, порушеній у закордонному юрисдикційному органі за позовом до України, а також погоджені з Міністерством юстиції України пропозиції щодо забезпечення такого імунітету.
6. Кабінет Міністрів України у тижневий строк розглядає зазначені у пункті 5 цього Порядку пропозиції та висновок, за результатами розгляду визначає відповідальний орган і доручає центральним органам виконавчої влади здійснити заходи щодо забезпечення імунітету України у справі, порушеній у закордонному юрисдикційному органі за позовом до України, вносить у разі потреби відповідні пропозиції Президентові України.
7.Відповідальним органом визначається:
за наявності спору за участю іноземного суб'єкта, стосовно якого існує загроза пред'явлення до закордонного юрисдикційного органу позову до України, - Міністерство юстиції України;
у випадку розгляду у закордонному юрисдикційному органі справи, порушеної за позовом до України як держави, до Президента України або до Кабінету Міністрів України, - Міністерство юстиції України;

................
Перейти до повного тексту