1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 серпня 2018 р. № 743
Київ
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2004 р. № 1017
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2004 р. № 1017 "Про затвердження Порядку проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм" (Офіційний вісник України, 2004 р., № 32, ст. 2144; 2006 р., № 13, ст. 868; 2011 р., № 71, ст. 2684; 2012 р., № 89, ст. 3608; 2016 р., № 100, ст. 3261) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 серпня 2018 р. № 743
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2004 р. № 1017
1. Вступну частину постанови викласти в такій редакції:
"З метою забезпечення державного фінансового контролю за законним і ефективним використанням коштів державного бюджету і місцевих бюджетів під час виконання бюджетних програм та відповідно до статті 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" Кабінет Міністрів України постановляє:".
2. Порядок проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм, затверджений зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 серпня 2004 р. № 1017
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 29 серпня 2018 р. № 743)
ПОРЯДОК
проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Держаудитслужбою, її міжрегіональними територіальними органами (далі - органи Держаудитслужби) державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм.
Державний фінансовий аудит виконання бюджетних програм (далі - аудит) - вид державного фінансового аудиту, спрямований на проведення аналізу і перевірки законності та ефективності управління і використання коштів державного та місцевих бюджетів під час виконання бюджетних програм, досягнення економії бюджетних коштів та їх цільового використання, досягнення результативних показників бюджетних програм, правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової та бюджетної звітності, функціонування системи внутрішнього контролю та стану внутрішнього аудиту.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) аудиторські процедури - комплекс дій державного аудитора (аудиторська вибірка, методи і способи, формування та дослідження гіпотез аудиту (суджень державного аудитора щодо причин виникнення та наявності проблем, упущень і недоліків, порушень, ризиків), що спрямовані на отримання аудиторських доказів (документів, інформації) під час проведення аудиту;
2) державний аудитор - посадова особа органу Держаудитслужби, яка наділена повноваженнями щодо проведення державного фінансового аудиту та користується правами, визначеними статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" ;
3) об'єкт аудиту - головний розпорядник бюджетних коштів та/або відповідальний виконавець бюджетної програми;
4) учасник аудиту - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і форми власності та фізичні особи - підприємці, які беруть (брали) участь у виконанні бюджетних програм та/або отримують (отримували) кошти на виконання завдань і заходів, передбачених ними.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України та Законі України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" .
3. Основними завданнями аудиту є:
1) проведення аналізу та перевірки:
законності та ефективності планування і виконання бюджетних програм, досягнення їх результативних показників;
законності та ефективності управління і використання бюджетних коштів, досягнення їх економії, цільового використання і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів під час виконання бюджетних програм;
правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової, бюджетної звітності розпорядників бюджетних коштів;
функціонування системи внутрішнього контролю та стану внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів;
2) розроблення пропозицій та рекомендацій щодо усунення виявлених під час проведення аудиту недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому (далі - пропозиції та рекомендації).
4. Аудит проводиться такими етапами:
1) планування та організація аудиту (попереднє вивчення об'єкта аудиту, розроблення плану, складення та затвердження програми аудиту).
Програму аудиту складає керівник аудиту та подає на затвердження керівникові органу Держаудитслужби або його заступнику. Керівник аудиту подає для ознайомлення програму аудиту об'єкту аудиту одним із способів, визначених у пункті 14 цього Порядку;
2) проведення аудиторських процедур, формування і оформлення аудиторських доказів, підготовка аудиторських висновків, пропозицій та рекомендацій;
3) звітування за результатами аудиту шляхом оформлення та узгодження проекту звіту про результати аудиту (далі - звіт), підписання протоколу узгодження, формування, підписання та подання звіту об'єкту аудиту;
4) проведення моніторингу виконання поданих за результатами аудиту пропозицій та рекомендацій і результатів їх впровадження.
Документування проведення аудиту здійснюється в паперовій формі.
5. Методика проведення аудиту затверджується наказом Держаудитслужби. Зазначеною методикою, зокрема, визначаються методи та механізм планування та організації аудиту, проведення аудиторських процедур, критерії, індикатори оцінювання та методи дослідження, що використовуються на кожному етапі проведення аудиту, звітування за результатами аудиту проведення моніторингу виконання поданих за результатами аудиту пропозицій та рекомендацій і результатів їх впровадження, механізм та підходи до організації, здійснення збору інформації, оформлення і використання отриманих результатів.
6. Під час проведення аудиту з метою дослідження гіпотез аудиту та отримання аудиторських доказів може здійснюватися збір інформації (отримання від учасника аудиту необхідних документів, інформації) такими способами:
за письмовим запитом органу Держаудитслужби;

................
Перейти до повного тексту