- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 вересня 2018 р. № 740
Київ
Про затвердження Порядку проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту інвестиційних проектів
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. ЗатвердитиПорядок проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту інвестиційних проектів, що додається.
"реалізацією інвестиційних проектів;".
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 67 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 вересня 2018 р. № 740
ПОРЯДОК
проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту інвестиційних проектів
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Держаудитслужбою, її міжрегіональними територіальними органами (далі - орган Держаудитслужби) державного фінансового аудиту інвестиційних проектів.
2. Державний фінансовий аудит інвестиційних проектів (далі - аудит) - вид державного фінансового аудиту, спрямований на проведення аналізу і перевірки законності та ефективності реалізації інвестиційних проектів об’єктами аудиту, виконання якого здійснюється на основі державного та місцевого інвестування, державної підтримки, надання державних та/або місцевих гарантій, і стану досягнення результативних показників, управління та використання інвестицій (коштів).
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) аудиторські процедури - комплекс дій державного аудитора (аудиторська вибірка, методи і способи, формування та дослідження гіпотез аудиту (суджень державного аудитора щодо причин виникнення та наявності проблем, упущень і недоліків, порушень, ризиків), що спрямовані на отримання аудиторських доказів (документів, інформації) під час аудиту;
2) державний аудитор - посадова особа органу Держаудитслужби, яка наділена повноваженнями з проведення аудиту та користується правами, визначеними
статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні";
3) об’єкт аудиту - головний розпорядник бюджетних коштів та/або відповідальний виконавець, та/або бенефіціар інвестиційного проекту;
4) учасник аудиту - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і форми власності, які беруть (брали) участь у виконанні інвестиційних проектів, реалізація яких здійснюється (здійснювалась) на основі державного та місцевого інвестування, державної підтримки, надання державних та/або місцевих гарантій.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Бюджетному кодексі України,
Законі України "Про інвестиційну діяльність" та інших нормативно-правових актах, що регламентують реалізацію проектів економічного і соціального розвитку та державного фінансового контролю.
4. Основними завданнями аудиту є:
1) проведення аналізу та перевірки:
дотримання законодавства під час підготовки та реалізації інвестиційного проекту;
обґрунтованості обсягів інвестицій, що плануються на всіх етапах інвестиційного проекту, та техніко-економічних розрахунків;
ефективності планування, управління та використання інвестицій під час реалізації інвестиційного проекту;
ефективності реалізації інвестиційного проекту (виконання планових завдань, досягнення цілей та показників результативності реалізації інвестиційного проекту);
рівня організаційного, нормативно-правового, фінансового забезпечення інвестиційного проекту;
результатів діяльності об’єкта аудиту під час реалізації інвестиційного проекту;
правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової та іншої звітності об’єкта аудиту;
функціонування системи внутрішнього контролю у об’єкта аудиту та стану внутрішнього аудиту, якщо об’єктом аудиту є головний розпорядник бюджетних коштів;
2) розроблення пропозицій та рекомендацій щодо усунення виявлених під час аудиту недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому (далі - пропозиції та рекомендації).
5. Аудит проводиться такими етапами:
1) планування та організація аудиту (попереднє вивчення об’єкта аудиту, розроблення плану, складення та затвердження програми аудиту).
Програма аудиту складається керівником аудиту та подається на затвердження керівникові органу Держаудитслужби або його заступнику. Керівник аудиту подає програму аудиту для ознайомлення об’єкту аудиту одним із способів, визначених у пункті 15цього Порядку;
2) проведення аудиторських процедур, формування і оформлення аудиторських доказів, підготовка аудиторських висновків, пропозицій та рекомендацій;
3) звітування за результатами аудиту шляхом формування та узгодження проекту звіту про результати аудиту (далі - звіт), підписання протоколу узгодження, формування, підписання та подання звіту об’єкту аудиту;
4) моніторинг виконання поданих за результатами аудиту пропозицій та рекомендацій і результатів їх впровадження.
Документування проведення аудиту здійснюється в паперовій формі.
7. Під час проведення аудиту з метою дослідження гіпотез аудиту та отримання аудиторських доказів може здійснюватися збір інформації (отримання від учасника аудиту необхідних документів, інформації) такими способами:
за письмовим запитом органу Держаудитслужби;
державними аудиторами за місцезнаходженням учасника аудиту. Результати збору інформації (зокрема зустрічних звірок) таким способом відображаються в довідці, яка підписується державним аудитором та керівником учасника аудиту і додається до звіту.
8. Аудит проводиться згідно із затвердженим у встановленому порядку планом проведення заходів державного фінансового контролю, що розміщується на офіційному веб-сайті Держаудитслужби.
9. Для проведення аудиту та/або збору інформації за місцезнаходженням учасника аудиту на кожного державного аудитора оформляється у двох примірниках направлення за встановленими Мінфіном зразками, яке підписує керівник органу Держаудитслужби.
................Перейти до повного тексту