- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 жовтня 2013 р. № 738 Київ |
Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій та їх наслідків
Затвердити Порядок ведення обліку надзвичайних ситуаційта їх наслідків, що додається.
Прем'єр-міністр України |
М.АЗАРОВ |
Інд. 70 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 жовтня 2013 р. № 738
ПОРЯДОК
ведення обліку надзвичайних ситуацій та їх наслідків
1. Цей Порядок визначає основні вимоги до ведення обліку надзвичайних ситуацій та їх наслідків.
2. Обліку підлягають надзвичайні ситуації, що виникли на території України, у тому числі ті, коли постраждалими є громадяни, іноземці, особи без громадянства та коли заподіяна шкода майну інших держав.
Надзвичайна ситуація, яка поширилася на територію кількох адміністративно-територіальних одиниць, підлягає обліку ДСНС як одна надзвичайна ситуація, при цьому облік такої надзвичайної ситуації у відповідних адміністративно-територіальних одиницях здійснюється окремо для кожної з них.
3. Облік надзвичайних ситуацій та їх наслідків ведеться з метою отримання об’єктивних даних для оцінки стану техногенної і природної безпеки на території держави, її регіонів, населених пунктів та на об’єктах, проведення аналізу причин та умов виникнення надзвичайних ситуацій, їх прогнозування, розроблення запобіжних заходів.
4. Облік надзвичайних ситуацій та їх наслідків в Україні ведуть ДСНС та її територіальні органи, а також центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання та інші юридичні особи незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
5. ДСНС та її територіальні органи (у межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць) здійснюють облік надзвичайних ситуацій та їх наслідків шляхом заповнення в автоматизованому електронному масиві даних про надзвичайні ситуації, який є інформаційно-довідковою системою обліку та обробки інформації про надзвичайні ситуації, картки обліку надзвичайної ситуації, що містить записи реєстраційного номера надзвичайної ситуації, облікової інформації про її класифікацію, записи основних характеристик надзвичайної ситуації.
У разі надходження уточненої інформації про обставини, наслідки та класифікацію надзвичайної ситуації, у тому числі за рівнем, картка обліку надзвичайної ситуації доповнюється такими даними.
6. Територіальні органи ДСНС подають апарату ДСНС інформаційні звіти про надзвичайні ситуації та їх наслідки за формою згідно з додатком 1.
7. Центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання та інші юридичні особи ведуть облік надзвичайних ситуацій та їх наслідків, що виникають на їх територіях та об’єктах, у такому порядку:
1) подають ДСНС або її територіальним органам, відповідним регіональним або місцевим комісіям з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій (додатково для суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб) повідомлення про виникнення надзвичайної ситуації та закінчення робіт із ліквідації її наслідків за формою згідно з додатком 2;
2) обліковують надзвичайну ситуацію відповідно до прийнятих рішень регіональних або місцевих комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій про визначення рівня надзвичайної ситуації та встановлення межі зони, на якій виникла надзвичайна ситуація (у разі їх прийняття), а також рішення про визначення рівня надзвичайної ситуації (експертного висновку) ДСНС у журналі обліку надзвичайних ситуацій та їх наслідків за формою згідно з додатком 3, який ведеться в електронній або паперовій формі;
3) за запитом ДСНС подають наявні інформаційні матеріали щодо наслідків надзвичайної ситуації за формою згідно з додатком 4.
8. ДСНС надає облікові дані про надзвичайні ситуації та їх наслідки центральним органам виконавчої влади, іншим органам державної влади, органам місцевого самоврядування, суб’єктам господарювання, іншим юридичним особам та громадянам на їх запити.
9. З метою встановлення обставин і причин виникнення надзвичайної ситуації та її наслідків (загибелі і травмування людей, знищення і пошкодження майна) центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання та інші юридичні особи на підставі зібраної та проаналізованої інформації, зокрема облікових даних, проводять аналіз та встановлюють причини виникнення надзвичайної ситуації, а також вживають заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій у майбутньому, зокрема заходів з управління ризиками виникнення надзвичайних ситуацій.
Додаток 1
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗВІТ
про надзвичайні ситуації та їх наслідки*
Дата/час |
Місце виникнення надзвичайної ситуації (зона надзвичайної ситуації) |
Код надзвичайної ситуації |
Рівень надзвичайної ситуації |
Опис надзвичайної ситуації, причини виникнення** |
Жертви |
Роботи з ліквідації надзвичайної ситуації |
Залучені організації |
Сили, що залучалися до ліквідації |
Збитки, тис. гривень |
загинуло (із них дітей) |
постраждало (із них дітей) |
евакуйовано (врятовано) |
особовий склад (із них ДСНС) |
техніки (із них ДСНС) |
початок |
ліквідація |
|
|
|
|
|
надзвичайні ситуації техногенного характеру |
надзвичайні ситуації природного характеру |
соціальні надзвичайні ситуації |
воєнні надзвичайні ситуації |
Усього |
|
|
|
|
|
|
|
__________
* Подається керівниками територіальних органів ДСНС щомісяця до 5 числа наступного періоду.
** Зазначається номер і дата протокольного рішення комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій щодо визначення рівня надзвичайної ситуації. Обов’язково зазначається номер класифікаційної ознаки надзвичайної ситуації та стислий опис наслідків надзвичайної ситуації (категорія та відповідні кількісні характеристики збитків), у тому числі:
для надзвичайної ситуації на залізниці - період, на який було порушено рух;
для надзвичайної ситуації на хімічно (радіаційно) небезпечних об’єктах - вид або назва небезпечного фактора ураження та обсяг викиду;
для надзвичайної ситуації на продуктопроводах, у каналізаційних мережах - обсяг речовин, що потрапили в навколишнє природне середовище;
для метеорологічних і геологічно небезпечних явищ (зсуви, провали, обвали) - кількість зруйнованих (пошкоджених, підтоплених) будинків, площа пошкодження посівів, обсяг або площа руйнування (зсуву);
для лісових, торф’яних, степових пожеж - площа пожеж;
для надзвичайної ситуації в електроенергетичних мережах - кількість знеструмлених населених пунктів, пошкоджених ліній електропередачі та їх потужність, трансформаторних підстанцій.
Додаток 2
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про виникнення надзвичайної ситуації та закінчення робіт із ліквідації її наслідків
Вид інформації |
Зміст інформації |
Примітка |
1. |
Код надзвичайної ситуації (або загроза її виникнення) та класифікаційна ознака надзвичайної ситуації |
|
|
2. |
Місце виникнення надзвичайної ситуації (область, район, населений пункт, об’єкт, належність об’єкта, напрямок і відстань від обласного центру) |
|
|
3. |
Початок надзвичайної ситуації (дата, час) та дата і час доповіді (станом на час, на який складено доповідь) |
|
|
4. |
Закінчення робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (дата, час) |
|
|
5. |
Характер і масштаби надзвичайної ситуації (опис надзвичайної ситуації, причини виникнення; зона надзвичайної ситуації; кількість осіб, які перебувають у зоні надзвичайної ситуації; шкода, завдана населенню, господарству та навколишньому природному середовищу, обсяги руйнування будівель і споруд тощо) |
|
|
6. |
Кількість і стан потерпілих, у тому числі кількість загиблих, постраждалих (травмованих, хворих), евакуйованих, урятованих осіб тощо |
|
|
7. |
Вплив на роботу галузей господарської діяльності та додаткова загроза в разі можливого розвитку надзвичайної ситуації (зазначити об’єкти, розташовані поблизу, для яких існує загроза внаслідок розвитку такої події, тощо) |
|
|
8. |
Сили, які залучаються (залучалися) для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (осіб, із них працівників ДСНС; одиниць техніки, із них тієї, що належать ДСНС, іншим силам (Міноборони, МВС, МОЗ тощо), види та кількість спеціальної техніки, кількість спеціалізованих формувань, добровільних формувань, формувань цивільного захисту |
|
|
9. |
Потреба в додаткових силах та засобах (види та кількість одиниць необхідної штатної техніки, спеціального обладнання, кількість фахівців) |
|
|
10. |
Стисла характеристика робіт із рятування людей і локалізації та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (характер і обсяг аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, відновлювальних робіт, їх інтенсивність і строки виконання) |
|
|
11. |
Оцінка матеріальних збитків, завданих надзвичайною ситуацією (зазначити відповідно до Методики оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 175 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 356; 2003 р., № 23, ст. 1070), тис. гривень |
|
|
12. |
Матеріальні витрати на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації, тис. гривень |
|
|
13. |
Додатки (карти, схеми, слайди, фотоматеріали), кількість |
|
|
14. |
Найменування посади, прізвище, ініціали керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та начальника штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, їх номери телефонів, телефаксів |
|
|
15. |
Найменування посади, прізвище, ініціали особи, яка підписала повідомлення, телефон, факс |
|
|
_____________________________ (найменування посади) |
_____________ (підпис) |
___________________ (ініціали, прізвище) |
................Перейти до повного тексту