- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 5 листопада 1967 р. N 731 Київ |
Про заходи по поліпшенню експлуатації житлового фонду і об'єктів комунального господарства
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Ради
Міністрів УРСР
N 253 від 08.05.74 )
( Про втрату чинності окремих пунктів додатково див.
Постанову Ради Міністрів УРСР
N 522 від 31.10.78 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Ради
Міністрів УРСР
N 414 від 16.12.87
N 37 від 04.02.88 )
( Про втрату чинності окремих пунктів додатково див.
Постанову Ради Міністрів УРСР
N 154 від 07.06.88 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Ради
Міністрів УРСР
N 335 від 31.10.88
N 365 від 25.11.88
N 115 від 22.04.89 )
( Про втрату чинності окремих пунктів додатково див.
Постанову Ради Міністрів УРСР
N 43 від 23.02.90 )
Рада Міністрів Союзу РСР постановою від 26 серпня 1967 р. N 807 "Про заходи по поліпшенню експлуатації житлового фонду і об'єктів комунального господарства" відмітила, що Ради Міністрів союзних і автономних республік, міністерства, відомства та виконкоми Рад депутатів трудящих проводять значну роботу по розвитку житлово-комунального господарства, забезпеченню збереження державного житлового фонду, підвищенню рівня благоустрою і технічної експлуатації жилих будинків та поліпшенню комунального обслуговування населення. Разом з тим, Рада Міністрів СРСР відмітила, що в роботі органів житлово-комунального господарства мають місце великі недоліки.
Відмічені в зазначеній постанові недоліки стосуються і житлово-комунального господарства Української РСР.
Зокрема, виконкоми обласних, міських і районних Рад депутатів трудящих, а також міністерства і відомства УРСР, які мають у своєму віданні житловий фонд, все ще не приділяють належної уваги експлуатації жилих будинків, а також поліпшенню роботи домоуправлінь, ремонтно-будівельних організацій, якості ремонтів, недостатньо залучають громадськість до цієї справи.
Як наслідок, в ряді випадків поточний і капітальний ремонт житлового фонду та об'єктів комунального господарства провадиться несвоєчасно і неякісно, ліфти, системи опалення і водопостачання експлуатуються незадовільно; територія домоволодінь і місця загального користування - двори, сходові клітки, вестибюлі - утримуються в антисанітарному стані, що призводить до передчасного руйнування житлового фонду і створює незручності для пожильців. Гірше інших ця робота організована в Запорізькій, Одеській та Херсонській областях.
Слабо проводиться робота по залученню населення до здійснення заходів по збереженню жител і поліпшенню експлуатації та благоустрою житлового фонду.
Особливо незадовільно утримується житловий фонд міністерств і відомств УРСР, в той же час кошти, що виділяються на цю мету, використовуються не повністю. Так, у 1966 році кошти, призначені для капітального ремонту відомчого фонду, використано по Українській РСР лише на 74 проценти, а за 9 місяців 1967 р. - на 90 процентів, зокрема по Міністерству хімічної промисловості УРСР - тільки на 87 процентів.
Міністерство комунального господарства УРСР, облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми незадовільно виконують завдання, встановлені постановою ЦК КП України і Ради Міністрів УРСР від 4 травня 1963 р. N 540 про будівництво виробничих баз для ремонтно-будівельних трестів, створення маневреного фонду, не вживають належних заходів до підвищення рівня благоустрою будинків, не приділяють належної уваги справі добору і розстановки кадрів.
З метою поліпшення справи експлуатації, підвищення рівня технічного стану та збереження житлового фонду, на виконання постанови Ради Міністрів СРСР від 26 серпня 1967 р. N 807 Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Зобов'язати виконкоми обласних, Київської і Севастопольської міських Рад депутатів трудящих, міністерства і відомства УРСР, керівників підприємств, організацій та установ, що мають у своєму віданні житловий фонд, розробити і здійснити у 1968 і наступні роки заходи по:
- своєчасному проведенню поточного і капітального ремонту жилих будинків, поліпшенню організації та підвищенню рівня механізації і якості ремонтів та зниженню їх вартості;
- зміцненню домоуправлінь і житлово-комунальних органів досвідченими і кваліфікованими кадрами, здатними забезпечити високий рівень організації та керування житловим господарством і поліпшити житлово-комунальне обслуговування населення;
- підвищенню ролі і відповідальності керівників домоуправлінь, житлово-комунальних органів за збереження та утримання у справному стані житлового фонду, поліпшенню господарсько-фінансової діяльності і підвищенню рентабельності житлового господарства;
- суворому додержанню законодавства про відповідальність громадян за збереження та утримання у справному стані державного житлового фонду (квартир, сходових кліток, ліфтів, санітарно-технічного та електротехнічного обладнання, об'єктів благоустрою тощо).
2. Зобов'язати Міністерство комунального господарства УРСР, виконкоми обласних і міських Рад депутатів трудящих:
а) прискорити закінчення будівництва виробничих баз ремонтно-будівельних трестів;
б) протягом 1968-1970 років додатково збудувати центральні виробничі бази згідно з додатком N 1;
в) розробити і за погодженням з Держпланом УРСР затвердити в 1967 році завдання по створенню будівельних дворів лінійних ремонтно-будівельних організацій;
г) протягом 1967-1968 років звільнити від постійних жильців або організацій існуючий маневрений фонд для відселення пожильців на час капітального ремонту їх квартир та довести його у 1969 році до 123 тис. кв. метрів, по областях згідно з додатком N 2. Спорудження будинків для маневреного фонду провадити за рахунок капітальних вкладень на житлове будівництво;
д) для закріплення постійних кадрів у ремонтно-будівельних організаціях забезпечити в 1969-1970 роках будівництво гуртожитків для ремонтно-будівельних організацій за рахунок капіталовкладень на житлове будівництво, по областях згідно з додатком N 3.
3. Зобов'язати виконкоми обласних, Київської та Севастопольської міських Рад депутатів трудящих, міністерства і відомства УРСР:
а) протягом 1968-1969 років перевести житлово-експлуатаційні організації на господарський розрахунок, з забезпеченням покриття всіх видатків по експлуатації житлового господарства (за винятком затрат на капітальний ремонт) за рахунок власних доходів.
Вільний залишок коштів, що утворюється після покриття всіх видатків по експлуатації житлового фонду, спрямовувати у встановленому порядку на створення фондів стимулювання, на приріст власних оборотних коштів і капітальний ремонт основних фондів житлового господарства.
Фінансування капітального ремонту основних фондів житлового господарства здійснювати в плановому порядку за рахунок відрахувань від орендної плати за нежилі приміщення, вільного залишку коштів житлових організацій, державного бюджету, а також коштів підприємств, організацій та установ, у віданні яких знаходяться жилі будинки;
( Підпункт "а" пункту 3 втратив чинність в частині підприємств,
об'єднань і організацій, переведених на повний господарський
розрахунок і самофінансування згідно з Постановою Ради Міністрів
УРСР
N 414 від 16.12.87 )
б) передати з балансів житлово-експлуатаційних організацій на баланси відповідних комунальних підприємств водопровідні, каналізаційні, теплофікаційні, газові і електричні мережі та обладнання, що знаходяться поза будинками, з віднесенням всіх видатків по їх експлуатації за рахунок зазначених підприємств.
Видатки по технічному обслуговуванню водопровідних, каналізаційних, теплофікаційних і електричних мереж та обладнання, що знаходяться всередині будинків, відшкодовуються житлово-експлуатаційним організаціям підприємствами, які одержують доходи від експлуатації цих мереж і обладнання.
Міністерству комунального господарства УРСР і Міністерству фінансів УРСР за погодженням з Держпланом УРСР, Міністерством чорної металургії УРСР та Міністерством енергетики і електрифікації УРСР розробити і в двомісячний строк подати Раді Міністрів УРСР проекти інструкцій про порядок передачі зовнішніх мереж і обладнання та про порядок відшкодування видатків на утримання внутрішньодомових мереж;
в) поліпшити господарсько-фінансову діяльність житлово-експлуатаційних організацій і підвищити їх рентабельність шляхом більш раціонального використання нежилих приміщень, правильного збирання квартирної та орендної плати, впорядкування тарифів і розрахунків за послуги, які надаються житлово-комунальному господарству іншими організаціями, усунення надмірностей у витрачанні коштів на утримання адміністративно-управлінського та обслуговуючого персоналу, дальшого укрупнення домоуправлінь, ефективного витрачання коштів, що виділяються на експлуатаційні і ремонтні потреби, і механізації облікових робіт;
г) протягом 1967-1970 років організувати при домоуправліннях, житлово-комунальних відділах, житлових управліннях майстерні для поточного ремонту житлового фонду, оснастити їх обладнанням, засобами малої механізації та інструментом. У 1967-1968 роках створити при житлових управліннях бази прокату механізмів та устаткування для обслуговування житлово-експлуатаційних організацій незалежно від їх підпорядкування;
д) з метою дальшого розширення ремонту квартир по замовленнях квартиронаймачів організувати при домоуправліннях, житлово-комунальних відділах і житлових управліннях госпрозрахункові бригади з відрядною оплатою праці;
є) розглянути у 1967 році питання господарської діяльності підприємств комунального господарства, звернувши особливу увагу на вишукування і використання резервів їх потужності, забезпеченість цих підприємств обладнанням і запасними частинами, впровадження прогресивної технології та наукової організації праці. Вжити заходів до більш ефективного використання ремонтних підприємств комунального господарства;
ж) провести в 1967-1968 роках силами житлово-експлуатаційних організацій технічну паспортизацію житлового фонду і на основі даних паспортизації затвердити плани капітального ремонту жилих будинків на 1968-1970 роки. Погодити їх у встановленому порядку з Держпланом УРСР і Міністерством фінансів УРСР;
з) забезпечувати при виконанні капітального ремонту жилих будинків здійснення робіт по переплануванню приміщень у великих старих комунальних квартирах на квартири для заселення однією сім'єю;
і) створювати в необхідних випадках у встановленому порядку при житлових управліннях, міськкомунгоспах, райкомгоспах і житлових органах підприємств, організацій та установ групи по технічному нагляду за капітальним ремонтом жилих будинків, об'єктів культурно-побутового призначення і комунального господарства, з утриманням їх за рахунок коштів, передбачених на цю мету в кошторисах на капітальний ремонт зазначених об'єктів;
к) вжити заходів до найбільш широкого впровадження в житлово-комунальне господарство останніх досягнень науки і техніки, передової технології, засобів механізації та обчислювальної техніки;
( Підпункт "л" пункту 3 втратив чинність на підставі Постанови Ради Міністрів УРСР
N 335 від 31.10.88 )
м) протягом 1968-1970 років вжити заходів до ліквідації бараків і до переселення жильців, які в них проживають, у благоустроєні будинки, виділяючи для цієї мети щороку необхідну кількість жилої площі.
Встановити, що жила площа, призначена для переселення громадян з бараків, повинна виключатися із загальної площі, з якої замовники по житловому будівництву зобов'язані передавати 10 процентів жилої площі місцевим Радам депутатів трудящих.
4. Виконкомам обласних, Київської і Севастопольської міських Рад депутатів трудящих:
а) переглянути в 1967 році ціни і тарифи на санітарну очистку, технічне обслуговування домового обладнання та інші послуги, що надаються житлово-експлуатаційним організаціям, і встановити їх виходячи з собівартості послуг і рентабельності в розмірі не більше 5-ти процентів;
б) звільнити з 1 січня 1968 року домоуправління і житлово-експлуатаційні контори від роботи по прибиранню проїзної частини вулиць, набережних та інших загальноміських територій;
( Підпункт "в" пункту 4 втратив чинність на підставі Постанови Ради Міністрів УРСР
N 37 від 04.02.88 )
г) продовжувати в міру потреби створювати при житлових управліннях госпрозрахункові об'єднані котельні з тепловими мережами, поклавши на них господарське, технічне та організаційне керівництво всіма комунальними котельними і тепловими мережами, а також експлуатацію, поточний і капітальний ремонт їх та усунення аварій внутрішньодомових систем центрального опалення.
Держбанку СРСР запропоновано розглянути питання про кредитування вказаних підприємств з урахуванням сезонного характеру роботи;
д) довести до 1971 року обладнання міського житлового фонду місцевих Рад депутатів трудящих водопроводом до 81 процента, каналізацією до 79 процентів, центральним опаленням до 75 процентів, ваннами або душами до 70 процентів.
5. Зобов'язати Міністерство комунального господарства УРСР:
а) за погодженням з Українською Республіканською Радою Професійних Спілок розробити і подати Раді Міністрів УРСР до 30 грудня 1967 року проект нового положення про домові комітети, в якому передбачити посилення їх ролі у керуванні житловим фондом і розширення прав;
б) за погодженням з Міністерством фінансів УРСР і Держпланом УРСР у 1967 році внести відповідні зміни до інструкції по орендній платі за нежилі приміщення, що випливають з цієї постанови;
в) до 1 березня 1968 року, за погодженням з Держпланом УРСР, розробити диференційовані тимчасові норми затрат матеріалів, обладнання і запасних частин для капітального і поточного ремонтів та експлуатаційних потреб житлового господарства і комунальних підприємств і подати їх Раді Міністрів УРСР;
г) розробити і за погодженням з Держпланом УРСР затвердити до 1 березня 1968 року перелік засобів малої механізації, пристосувань та інструменту для оснащення майстерень для поточного ремонту;
д) разом з Українською республіканською конторою Держбанку СРСР, Держбудом УРСР і Міністерством фінансів УРСР розглянути в 1967 році питання про поліпшення організації фінансування капітального ремонту основних фондів житлово-комунального господарства і подати Раді Міністрів УРСР пропозиції про можливість впровадження порядку розрахунків за ремонт об'єкта в цілому.
( Підпункт "є" пункту 5 втратив чинність на підставі Постанови Ради Міністрів УРСР
N 115 від 22.04.89 )
6. Дозволити Міністерству комунального господарства УРСР:
а) запроваджувати в бригадах по поточному ремонту житлового фонду, які утворюються при домоуправліннях і житлових органах, поряд з почасовою відрядну систему оплати праці з застосуванням тарифних ставок, затверджених постановою ЦК КПРС, Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 19 вересня 1959 р. N 1120 (постанова ЦК КП України, Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 15 грудня 1959 р. N 1904, додаток N 2, таблиця N 3);
б) перейменувати домоуправління місцевих Рад депутатів трудящих першої і другої категорії в житлово-експлуатаційні контори (ЖЕК).
7. Держплану УРСР:
а) щорічно виділяти міністерствам і відомствам УРСР необхідне обладнання для укомплектування майстерень і прокатних баз, що організуються;
б) вирішити питання про виготовлення засобів малої механізації, пристосувань та інструменту для оснащення майстерень, ремонтних і прокатних баз житлово-комунального господарства;
в) виділити Міністерству комунального господарства УРСР технологічне обладнання, механізми і кабельну продукцію для оснащення 28 виробничих баз облрембудтрестів, які закінчуються будівництвом;
г) передбачити в проектах народногосподарських планів капітальні вкладення, необхідні для створення і розширення ремонтних баз комунального господарства;
д) організувати на підприємствах республіки виробництво запасних частин до санітарно-технічних приладів та домового обладнання для продажу їх населенню;
є) виділяти, починаючи з 1968 року, Міністерству комунального господарства УРСР ліміти на проведення на підприємствах республіки капітального ремонту будівельних машин і механізмів, спеціалізованого автотранспорту, машин для санітарної очистки, електротехнічного, насосно-компресорного та іншого обладнання;
ж) вирішити питання про організацію виробництва водомірів і запасних частин до них, а також регуляторів тиску і витрачання води в жилих будинках, установах і на підприємствах.
( Пункт 8 втратив чинність на підставі Постанови Ради Міністрів УРСР
N 365 від 25.11.88 )
9. Встановити, що абонементна плата за комунальні послуги, яка справляється з населення через органи житлового господарства, перераховується останніми комунальним та іншим організаціям не пізніше 10 числа поточного місяця за минулий місяць. За послуги по збиранню і перераховуванню абонементної плати органам житлового господарства сплачується 2 проценти зібраної суми абонементної плати.
10. Зобов'язати виконкоми обласних, міських і районних Рад депутатів трудящих, керівників підприємств, організацій та установ:
а) забезпечити, починаючи з 1968 року, укладання договорів найму жилих приміщень між житлово-експлуатаційними конторами, житлово-комунальними відділами, домоуправліннями і квартиронаймачами, в яких передбачати конкретні строки виконання ремонтних робіт у квартирах, маючи на увазі, що поточний ремонт жилих кімнат і місць загального користування в квартирах повинен здійснюватись за рахунок квартиронаймачів, організовувати систематичну перевірку виконання цих договорів з участю домових комітетів;
широко застосовувати заходи громадського впливу через домові комітети, товариські суди і громадські організації відносно осіб, які порушують договори найму жилих приміщень і правила соціалістичного співжиття;
б) ширше залучати домові комітети, громадські комісії та актив до розробки проектів господарсько-фінансових планів і заходів по поліпшенню експлуатації будинків, здійснення контролю за якістю і строками виконання ремонтних робіт, за витрачанням матеріалів та до організації змагання пожильців за зразковий порядок і високу культуру побуту, а також залучати пожильців до участі на добровільних засадах у роботах по благоустрою та озелененню садиб і присадибних ділянок.
................Перейти до повного тексту