- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 липня 2023 р. № 729
Київ
Про внесення змін до Порядку проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту Міністерством внутрішніх справ
Кабінет Міністрів України постановляє:
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 травня 2019 р. № 507
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 липня 2023 р. № 729)
ПОРЯДОК
проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту Міністерством внутрішніх справ
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм проведення МВС огляду громадської безпеки та цивільного захисту.
2. Наведені в цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
громадська безпека і порядок - захищеність життєво важливих для суспільства та особи інтересів, прав і свобод людини і громадянина, забезпечення яких є пріоритетним завданням діяльності сил безпеки, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та громадськості, які здійснюють узгоджені заходи щодо реалізації і захисту національних інтересів від впливу загроз;
єдиний перелік спроможностей МВС - сукупність наявних, необхідних і перспективних спроможностей МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, ДМС та Національної гвардії з описом їх характеристик та вимог до них;
надлишкові спроможності - спроможності, застосування яких не спрямоване на виконання жодного із завдань, а також ті, застосування яких у подальшому є неможливим або недоцільним;
наявні спроможності - спроможності, що є в розпорядженні відповідного органу для виконання завдань;
необхідні спроможності - спроможності, що повинні бути в розпорядженні відповідного органу у визначений час та місці для виконання завдань у певних умовах середовища з метою досягнення необхідного результату (ефекту);
огляд громадської безпеки - процедура оцінювання стану захищеності життєво важливих для суспільства та особи інтересів, прав і свобод людини і громадянина від протиправних посягань і готовності МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, ДМС та Національної гвардії до забезпечення громадської безпеки;
огляд цивільного захисту - процедура оцінювання стану готовності єдиної державної системи цивільного захисту, її функціональних і територіальних підсистем, сил цивільного захисту до реагування на можливі надзвичайні ситуації та стану захисту населення і територій від таких ситуацій;
перспективні спроможності - спроможності, що повинні бути в розпорядженні відповідного органу у визначений час та місці для виконання ним завдань за призначенням відповідно до імовірних сценаріїв виникнення та розвитку ситуацій;
спроможність - здатність МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, ДМС та Національної гвардії виконувати завдання за призначенням за певних умов з використанням наявних ресурсів відповідно до визначених сценаріїв дій у межах повноважень та спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Інші терміни вживаються в значенні, наведеному в законах України.
Мета, завдання і принципи проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту
3. Огляд громадської безпеки та цивільного захисту проводиться з метою оцінювання сучасних і перспективних загроз життєво важливим для держави, суспільства та особи інтересам, правам і свободам людини і громадянина, розроблення ефективної моделі протидії злочинності та іншим протиправним посяганням, а також запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій; для практичного виконання завдань щодо набуття Україною членства в ЄС, вжиття комплексу невідкладних заходів, спрямованих на подолання наслідків повномасштабного збройного вторгнення, забезпечення готовності до охорони зовнішніх кордонів ЄС у межах державного кордону України після набуття повноправного членства в ЄС, оцінки стану і готовності МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, ДМС та Національної гвардії (далі - органи системи МВС) до виконання визначених законами повноважень, стану їх кадрового, фінансового, матеріально-технічного та інших видів забезпечення, а також наявних спроможностей щодо ефективного реагування на виклики і загрози у сфері громадської безпеки та цивільного захисту.
Огляд громадської безпеки та цивільного захисту проводиться МВС під час комплексного огляду сектору безпеки і оборони або окремо за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, яке вводиться в дію указом Президента України.
4. За результатами огляду громадської безпеки та цивільного захисту формуються перспективні моделі організації діяльності органів системи МВС з урахуванням реальних і потенційних загроз у визначених законом сферах їх діяльності та фінансово-економічних можливостей держави; розробляється Стратегія громадської безпеки та цивільного захисту України, що є основою для розроблення інших галузевих стратегій і концепцій, державних цільових програм у сферах громадської безпеки, захисту та охорони державного кордону України, цивільного захисту та міграційної політики, а також для розроблення оперативних планів та планів застосування сил і засобів у кризових ситуаціях; розробляються стратегічні та програмні документи; актуалізуються нормативно-правові акти з питань формування та реалізації державної політики у визначених законом сферах у мирний час та під час дії правових режимів надзвичайного та воєнного стану.
5. У період між оглядами громадської безпеки та цивільного захисту у межах комплексного огляду або проведених окремо за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, яке вводиться в дію указом Президента України, Міністром внутрішніх справ може бути ініційовано проведення огляду спроможностей органів системи МВС (далі - огляд спроможностей) з метою актуалізації Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту України з урахуванням нових викликів і загроз національній безпеці України.
Такий огляд спроможностей проводиться в порядку, визначеному МВС, у разі введення правового режиму воєнного стану або надзвичайного стану, внесення змін до Стратегії національної безпеки України, набуття членства в ЄС, Північноатлантичному Альянсі, інших міжнародних організаціях, вимогою до членства в яких є сумісність та адаптація внутрішнього законодавства України до законодавства держав-партнерів, а також з інших підстав, що потребують перегляду стратегічних напрямів у забезпеченні національної безпеки України.
6. Вимогами до огляду спроможностей під час проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту або під час проведення огляду спроможностей у період між такими оглядами передбачається визначення переліку спроможностей для забезпечення необхідного рівня захищеності життєво важливих для суспільства та особи інтересів, прав і свобод людини і громадянина, від протиправних посягань, надзвичайних ситуацій, які створюють загрозу населенню, територіям, навколишньому природному середовищу, майну, матеріальним і культурним цінностям, на основі якого формується єдиний перелік спроможностей МВС.
7. Для визначення достатності спроможностей органів системи МВС у протистоянні наявним викликам і загрозам розробляється перелік завдань за імовірними сценаріями виникнення та розвитку ситуацій у сфері громадської безпеки та цивільного захисту і варіантами застосування сил і засобів органів системи МВС для виконання цих завдань з метою подолання таких викликів та загроз.
Перелік завдань за імовірними сценаріями під час огляду громадської безпеки та цивільного захисту розробляється Міжвідомчою робочою групою з питань проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту (далі - Міжвідомча робоча група).
8. З метою застосування єдиних методичних підходів під час проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту МВС затверджує методичні рекомендації з організації та проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту, які застосовуються також для проведення огляду спроможностей органів системи МВС, у випадках, зазначених у пункті 5 цього Порядку.
9. Завданнями огляду громадської безпеки та цивільного захисту є:
1) прогнозування (аналіз) майбутнього безпекового середовища;
2) оцінка здатності спроможностей органів системи МВС щодо виконання завдань за призначенням та імовірними сценаріями виникнення та розвитку кризових ситуацій на довгострокову перспективу, зокрема з урахуванням загроз воєнного характеру, а також оцінка результатів виконання поставлених завдань за попередній період;
3) визначення переліку необхідних спроможностей органів системи МВС, які відповідатимуть потребам сил безпеки та сил оборони з урахуванням ресурсних можливостей держави;
4) визначення переліку надлишкових спроможностей органів системи МВС;
5) уточнення завдань органів системи МВС за імовірними сценаріями виникнення та розвитку безпекової ситуації, зокрема з урахуванням загроз воєнного характеру;
6) планування спроможностей органів системи МВС;
7) актуалізація та вдосконалення законодавства з метою правового регулювання діяльності органів системи МВС в умовах нових викликів у безпековому середовищі;
8) формування потреби в ресурсному забезпеченні на розвиток спроможностей органів системи МВС;
9) аналіз ризиків у діяльності органів системи МВС;
10) оцінка стану досягнення цілей і завдань діючих програм і планів, спрямованих на досягнення спроможностей органів системи МВС.
10. Проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту ґрунтується на принципах:
1) централізації управління процесами огляду громадської безпеки та цивільного захисту;
2) об’єктивності, що полягає в проведенні огляду громадської безпеки та цивільного захисту на основі вихідних даних органів державної влади, що відображають реальний стан громадської безпеки та цивільного захисту, зокрема з урахуванням потреб захисту прав і законних інтересів осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
3) гласності та прозорості, забезпечення здійснення демократичного цивільного контролю у сфері громадської безпеки та цивільного захисту;
4) системності заходів огляду громадської безпеки та цивільного захисту;
5) колегіальності прийняття рішень за результатами проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту;
6) узгодженості заходів огляду громадської безпеки та цивільного захисту із заходами стратегічного планування в цій сфері;
7) наукової обґрунтованості, що забезпечується застосуванням науково обґрунтованої методології організації і проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту та використанням вітчизняного і зарубіжного досвіду.
Організація і проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту
11. Для здійснення заходів з проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту утворюється Міжвідомча робоча група, яку очолює один із заступників Міністра внутрішніх справ.
Положення про Міжвідомчу робочу групу та її посадовий склад затверджуються МВС.
12. Для здійснення заходів, пов’язаних з проведенням огляду громадської безпеки та цивільного захисту, можуть утворюватися організаційно-аналітичні та робочі підгрупи, порядок діяльності, кількість, чисельність, розподіл функцій, завдань і повноважень, матеріально-технічне, організаційне, науково-методичне, фінансове забезпечення яких визначаються положенням про Міжвідомчу робочу групу.
13. До складу Міжвідомчої робочої групи залучаються представники апарату МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, ДМС та Національної гвардії, наукових і науково-дослідних установ, що належать до сфери управління МВС, Апарату Ради національної безпеки і оборони України, наукових, аналітичних та експертних установ України, інститути громадянського суспільства, а також можуть бути залучені міжнародні експерти.
14. Для проведення огляду громадської безпеки та цивільного захисту, подальшого планування та здійснення заходів з розвитку спроможностей формується єдиний перелік спроможностей МВС, який затверджується Міністром внутрішніх справ.
Формування єдиного переліку спроможностей МВС полягає у включенні до нього наявних та перспективних спроможностей органів системи МВС, а також окремих типів носіїв спроможностей, зокрема органів управління, територіальних органів, підрозділів, військових частин; окремих засобів (літаків, вертольотів, безпілотних літальних апаратів, суден тощо); систем (автоматизованого управління силами, обміну даними, оповіщення, захисту інформації тощо, що включають відповідне обладнання та програмне забезпечення).
Структура опису кожної спроможності включає код спроможності, назву спроможності, нормативні документи, базові, основні та додаткові вимоги до спроможності.
Єдиний перелік спроможностей МВС переглядається за рішенням Міністра внутрішніх справ.
................Перейти до повного тексту