- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
УГОДА
МІЖ УКРАЇНОЮ ТА КОРОЛІВСТВОМ ІСПАНІЯ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО ТА ВЗАЄМНУ ДОПОМОГУ В МИТНИХ СПРАВАХ
Україна та Королівство Іспанія (далі - Сторони),
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, фіскальним та соціальним інтересам Сторін, а також законним інтересам торгівлі;
вважаючи, що незаконне переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин та інших небезпечних речовин становить небезпеку для здоров’я населення та для суспільства;
визнаючи важливість забезпечення правильного нарахування мита та податків, що стягуються під час ввезення або вивезення товарів, та належного застосування засобів заборон, обмежень і контролю;
визнаючи, що зусилля, спрямовані на запобіганням порушенням митного законодавства та забезпечення правильного нарахування мита та податків, що стягуються під час ввезення та вивезення товарів, можуть бути більш ефективними завдяки співробітництву між їхніми митними адміністраціями;
враховуючи Рекомендації Ради митного співробітництва (на сьогодні - Всесвітня митна організація) про взаємну адміністративну допомогу від 5 грудня 1953 року та її Резолюцію про безпеку та сприяння міжнародному торговому ланцюгу постачання від червня 2002 року;
домовилися про таке:
Стаття 1
ВИЗНАЧЕННЯ
Для цілей цієї Угоди:
a) "митна адміністрація" означає:
в Україні - Державна митна служба України;
у Королівстві Іспанія - Міністерство фінансів, у рамках повноважень, що не належать до компетенції інших міністерств;
b) "митне законодавство" - закони та інші нормативно-правові акти Сторін щодо ввезення, вивезення та транзиту товарів або будь-якої іншої митної процедури, які регламентують справляння митними адміністраціями мита, податків, інших зборів або нарахувань або засоби застосування заборон, обмежень і контролю, забезпечені ними, включаючи незаконне переміщення наркотиків та інших товарів:
c) "порушення" - будь-яке порушення митного законодавства, а також будь-яку спробу порушення такого законодавства;
d) "мито та податки" - всі мита та інші податки, що справляються при ввезенні (вивезенні) товарів;
e) "особа" - будь-яка фізична або юридична особа;
f) "запитуюча адміністрація" - митна адміністрація, яка робить запит про допомогу з митних питань;
g) "запитувана адміністрація" - митна адміністрація, яка отримує запит про допомогу з митних питань;
h) "контрольована поставка" - метод вивезення, транзиту або ввезення на територію однієї або кількох держав незаконно переміщених, або таких, які підозрюються в незаконному переміщенні наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів та товарів групи ризику або їх замінників, за погодженням та під контролем компетентних органів цих Сторін, з метою виявлення осіб, які здійснюють порушення митного законодавства.
Стаття 2
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ УГОДИ
1. Митні адміністрації Сторін надають одна одній допомогу відповідно до цієї Угоди з метою сприяння легальному руху товарів та застосування митного законодавства для запобігання, розслідування та боротьби з порушеннями у цій сфері, а також для забезпечення безпеки міжнародного торговельного ланцюга постачання.
2. Взаємна допомога в рамках цієї Угоди надається відповідно до законодавства запитуваної Сторони та в межах повноважень і наявних ресурсів запитуваної адміністрації.
3. Положення цієї Угоди не стосуються взаємної допомоги в кримінальних справах, яка здійснюється відповідно до законодавства Сторін та міжнародних договорів, укладених Сторонами.
4. Положення цієї Угоди не стосується прав та обов’язків Сторін, які визначені будь-якими іншими міжнародними договорами.
5. Ця Угода не стосується зобов’язань Іспанської Сторони відповідно до права Європейського Союзу стосовно її теперішніх та майбутніх обов’язків як держави-члена Європейського Союзу та будь-яких правових актів, які ухвалюються для виконання цих обов'язків, а також її теперішніх та майбутніх зобов’язань, які випливають з міжнародних договорів між державами-членами Європейського Союзу.
Стаття 3
ДОПОМОГА ЗА ЗАПИТОМ
1. За запитом запитуючої адміністрації, зализувана адміністрація надає будь-яку необхідну інформацію щодо:
a) правильного застосування митного законодавства та суттєвих змін у ньому;
b) правильного нарахування мита, особливо інформації стосовно визначення митної вартості, класифікації та країни походження товарів;
c) попередження, розслідування та протидії порушенням;
d) встановлення автентичності документів, поданих до митної адміністрації;
e) інших даних, що можуть допомогти митним адміністраціям в оцінці ризиків з метою контролю за додержанням митного законодавства та сприяння контролю, зокрема, щодо перевезення і відвантаження товарів, їх розташування, призначення, надання пільг.
2. За запитом запитуючої адміністрації, запитувана адміністрація, у разі можливості, здійснює особливий нагляд за:
a) особами, які відомі запитуючій адміністрації, як такі, що вчинили або підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства;
b) товарами, які переміщуються або зберігаються, щодо яких в запитуючої адміністрації є підозра, що вони призначені для незаконного ввезення на її територію;
c) транспортними засобами, про які відомо або які підозрюються у використанні при вчиненні порушень митних правил;
d) місцями зберігання товарів, якщо є вагомі підстави вважати, що товари призначені для незаконного ввезення на територію запитуючої Сторони.
3. Митні адміністрації на запит здійснюють обмін будь-якою інформацією, яка свідчить що:
a) товари, ввезені на територію однієї Сторони, були законно вивезені з території іншої Сторони;
b) товари, які вивезені з території однієї Сторони, були законно ввезені на територію іншої Сторони, з інформуванням про митні процедури, якщо вони застосовувались до товарів.
4. За запитом запитувана адміністрація відповідно до законодавства Сторони оповіщає або просить компетентні органи оповістити зацікавлених осіб, які проживають або перебувають на території запитуваної Сторони, про всі документи та рішення, на які поширюється сфера застосування цієї Угоди, що надходять від запитуючої адміністрації.
Стаття 4
ДОПОМОГА ЗА ВЛАСНОЮ ІНІЦІАТИВОЮ
Митні адміністрації надають одна одній допомогу без попереднього запиту, якщо вважають це необхідним для правильного застосування митного законодавства, зокрема, коли вони отримують інформацію щодо:
a) дій, які вважаються порушеннями митного законодавства;
b) нових засобів і методів, що застосовуються для вчинення таких дій;
c) товарів, про які відомо, що вони є об’єктом порушення митного законодавства при ввезенні, вивезенні, транзиті або будь-якій іншій митній процедурі, особливо щодо наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.
Стаття 5
КОНТРОЛЬОВАНА ПОСТАВКА
1. Відповідно до законодавства Сторін їх митні адміністрації за взаємною згодою можуть застосовувати метод контрольованої поставки наркотичних засобів, психотропних речовин та товарів групи ризику з метою викриття осіб, які причетні до незаконного переміщення таких наркотичних засобів, речовин та товарів, та їх затримання.
2. Нелегальні партії вантажів, щодо яких здійснюються контрольовані поставки, можуть бути затримані та відпущені для подальшого транспортування нелегальної партії вантажу без його вилучення або з вилученням повністю чи частково.
3. Рішення про реалізацію методу контрольованої поставки приймається у кожному конкретному випадку згідно із законодавством Сторін.
Стаття 6
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕЗАКОННЕ ПЕРЕМІЩЕННЯ ТОВАРІВ ГРУПИ РИЗИКУ
Митні адміністрації за власною ініціативою або на підставі запиту та без зволікань надають одна одній відповідну інформацію про дії, які свідчать або можуть свідчити про порушення митного законодавства на території однієї зі Сторін, у таких сферах:
a) переміщення зброї, боєприпасів, вибухівки та вибухових пристроїв;
b) переміщення культурних цінностей та антикваріату, які становлять значну історичну, культурну або археологічну цінність для будь-якої зі Сторін;
c) переміщення токсичних, ядерних та радіоактивних матеріалів, а також інших шкідливих для навколишнього середовища та здоров’я суспільства речовин;
................Перейти до повного тексту