1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 1010/96 від 29.10.96 )
Про заходи щодо запобігання недобросовісній рекламі та її припинення
З метою впорядкування рекламної діяльності, створення сприятливих умов для функціонування товарних ринків, запобігання недобросовісній конкуренції у сфері реклами, забезпечення захисту прав громадян, інтересів держави та відповідно до пункту 7-4 статті 114-5 Конституції України
постановляю:
1. Установити, що недобросовісною рекламою є замовлення, виготовлення, розміщення чи поширення юридичними або фізичними особами (далі - рекламодавцями) інформації, спрямованої на формування або підтримання інтересу до товарів, робіт, послуг, цінних паперів, грошових вкладів, інших інвестицій (далі - товарів), яка не відповідає вимогам цього Указу та інших актів законодавства України і може завдати шкоди громадянам, підприємствам, установам, організаціям або державі.
2. Заборонити рекламу:
з використанням державних символів України (Державного герба, Державного прапора, Державного гімну), а також наслідуванням, імітуванням їх у будь-якому вигляді, крім випадків, визначених законодавством;
із зазначенням розмірів дивідендів, що виплачуються за простими акціями та інвестиційними сертифікатами, крім фактично виплачених за підсумками не менш як одного року;
з гарантіями, крім передбачених чинним законодавством гарантій обов'язкового страхування, обіцянками чи пропозиціями про майбутню ефективність або доходність діяльності юридичної чи фізичної особи;
наркотичних засобів, отруйних, радіоактивних речовин і препаратів, тютюнових виробів, алкогольних напоїв та інших товарів, шкідливих для здоров'я людини, а також рекламу проведення без спеціального дозволу Міністерства охорони здоров'я України лікувальних сеансів, розрахованих на масову аудиторію, аналогічних їм заходів з використанням гіпнозу та інших методів психічного або біоенергетичного впливу;
рекламу, що грає на почутті страху (за винятком реклами, спрямованої на запобігання подіям, що можуть бути застрахованими) або на забобонах, властивих окремим громадянам, чи легковірності неповнолітніх.
3. Не допускається реклама, в якій є не підтверджені фактичними даними відомості про юридичних і фізичних осіб щодо їхньої діяльності та товарів, включаючи будь-яке порівняння, зокрема така, що:
містить неправдиві або неточні відомості щодо виробників, походження, сертифікації, ліцензування товарів та цін на них;
приписує товарам невластиві їм характеристики, способи виготовлення та використання, складові компоненти, а юридичним і фізичним особам - повноваження, зв'язки, права, яких вони не мають;
представляє пошкоджені, неякісні, застарілі або такі, що вже були в користуванні, товари як нові, сучасні або оригінальні;
може ввести юридичних і фізичних осіб в оману щодо кількості, стандарту, якості, строку придатності, особливостей оплати вартості товарів;
посилається на обсяги проведення робіт, надання послуг, поставки товарів, яких фактично не було досягнуто на день поширення реклами.
4. Рекламу засобів і методів медичної профілактики та лікування, засобів косметики та побутової хімії, продуктів харчування та харчових добавок може бути здійснено лише за наявності дозволу на їх застосування та реалізацію, виданого спеціально уповноваженими органами охорони здоров'я України.
5. Реклама товарів, які можуть бути виготовлені, продані, надані за наявності дозволу (ліцензії), має містити номер дозволу (ліцензії) та назву органу, що його видав, а реклама цінних паперів, грошових вкладів та інших інвестицій, крім того, - відомості про:
дату і номер реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, що рекламуються, місце їх реєстрації та спосіб, у який можна ознайомитися з умовами їх обігу;

................
Перейти до повного тексту