- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 19 жовтня 2016 р. № 719 Київ |
Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей
Відповідно до частини другої
статті 97 Бюджетного кодексу України,
статті 48-1 Житлового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядокта умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей;
Порядоквиплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей.
1-1. Установити, що у 2024 році Міністерство у справах ветеранів здійснює розподіл субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I-II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов, між обласними бюджетами і бюджетом м. Києва пропорційно потребі в наданні грошової компенсації, поданої обласними та Київською міською державними адміністраціями (військовими адміністраціями) станом на 1 квітня 2024 р., із урахуванням обов’язкової виплати грошової компенсації в повному обсязі, розрахованої із застосуванням показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, визначених Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури станом на 1 квітня 2024 року.
2. Визнати такою, що втратила чинність,
постанову Кабінету Міністрів України від 20 травня 2015 р. № 348 "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів I-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 44, ст. 1373).
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 жовтня 2016 р. № 719
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I-II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов (далі - субвенція) і включені до списків осіб, які користуються правом позачергового (першочергового) одержання жилих приміщень, за місцем проживання відповідно до законодавства за категоріями, встановленими цим пунктом (далі - квартирний облік).
2. Головним розпорядником субвенції та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінветеранів.
3. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
4. Субвенція спрямовується на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення у прийнятих в експлуатацію житлових будинках шляхом призначення і виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення членам сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особам з інвалідністю I-II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов і перебувають на квартирному обліку.
5. Розподіл субвенції між обласними бюджетами і бюджетом міста Києва здійснюється Мінветеранів в обсязі, передбаченому в державному бюджеті на відповідний рік, пропорційно потребі в наданні грошової компенсації на підставі інформації, наданої Мінветеранів обласними та Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади станом на 1 квітня поточного року, за формою згідно з додатком до 15 квітня поточного року з урахуванням обов’язкової виплати грошової компенсації у повному обсязі, розрахованої із застосуванням показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, визначених Мінінфраструктури станом на 1 січня поточного року.
Мінветеранів подає Кабінетові Міністрів України для затвердження пропозиції щодо розподілу субвенції між обласними бюджетами і бюджетом міста Києва в межах обсягу субвенції, передбаченого в державному бюджеті на відповідний рік.
Рішення про розподіл субвенції між місцевими бюджетами обласні держадміністрації (військові адміністрації) приймають протягом п’яти робочих днів після затвердження Кабінетом Міністрів України розподілу субвенції між обласними бюджетами і бюджетом міста Києва.
5-1. Умовами надання субвенції є:
перебування одержувачів грошової компенсації в установленому порядку на квартирному обліку, включення до списків осіб, які користуються правом позачергового (першочергового) одержання жилих приміщень, за місцем проживання за пільговими категоріями - особа з інвалідністю внаслідок війни, член сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України;
одержувачем грошової компенсації відкрито поточний рахунок (за стандартом IBAN) із спеціальним режимом використання у відділенні АТ "Ощадбанк" (далі - спеціальний рахунок);
відсутність обвинувального вироку суду у зв’язку із вчиненням одержувачем грошової компенсації злочину проти основ національної безпеки України, вчиненням або сприянням вчиненню терористичного акту, втягненням у вчинення терористичного акту, публічними закликами до вчинення терористичного акту, створенням терористичної групи чи терористичної організації, фінансуванням тероризму, вчиненням злочину у сфері охорони державної таємниці, недоторканності державних кордонів, вчиненням тяжкого і особливо тяжкого злочину проти встановленого порядку несення військової служби, вчиненням кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку;
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках у будь-якій адміністративно-територіальній одиниці, крім тимчасово окупованої території, протягом одного року з дня зарахування коштів на спеціальний рахунок з урахуванням абзаців другого і третього пункту 28 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 719 "Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 83, ст. 2742; 2021 р., № 66, ст. 4189).
6. Розподіл субвенції між місцевими бюджетами здійснюють обласні держадміністрації (військові адміністрації) відповідно до потреби в наданні грошової компенсації, інформація щодо якої складена за формою згідно з додатком на підставі рішень комісій щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю про призначення грошової компенсації та подана станом на 1 квітня поточного року з урахуванням положень, визначених пунктом 4 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 719 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 83, ст. 2742; 2021 р., № 66, ст. 4189), і повідомляють розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами про розподілений обсяг субвенції та про одержувачів грошової компенсації, на яких розподілено субвенцію.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами протягом 30 календарних днів після надходження коштів субвенції на рахунки, відкриті в органах Казначейства, забезпечують виплату грошової компенсації одержувачам, на яких розподілено субвенцію.
Якщо у кількох одержувачів грошової компенсації однакова дата рішень виконавчих комітетів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, районних держадміністрацій про взяття на квартирний облік в межах м. Києва або в межах однієї області, черговість виплати грошової компенсації визначається з урахуванням дати подання ними заяви про призначення грошової компенсації з усіма необхідними документами.
У разі коли у кількох одержувачів грошової компенсації однакова дата рішення одного і того ж виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, районної держадміністрації про взяття на квартирний облік, черговість виплати грошової компенсації в такому разі визначається за датою взяття такого одержувача на квартирний облік.
8. Відкриття та закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
9. Казначейство подає щомісяця до 15 числа наступного періоду Мінфіну та Мінветеранів інформацію про перераховані суми коштів субвенції та касові видатки у розрізі бюджетів обласних (бюджету міста Києва), районних та міських (міст обласного значення), територіальних громад та зведену інформацію в розрізі бюджетів областей та бюджету міста Києва станом на 1 число відповідного місяця.
10. Погашення кредиторської заборгованості, зареєстрованої органами Казначейства, за бюджетними зобов’язаннями минулих років здійснюється в установленому законодавством порядку.
11. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають щомісяця до 5 числа обласним та Київській міський держадміністраціям (військовим адміністраціям) інформацію про використання субвенції з відповідних місцевих бюджетів.
Обласні та Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) подають щомісяця до 10 числа Мінветеранів інформацію про використання субвенції станом на 1 число відповідного місяця.
12. Мінветеранів подає Мінфіну щокварталу до 25 числа наступного місяця зведений звіт про використання субвенції.
13. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
Додаток
до Порядку та умов
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ІНФОРМАЦІЯ
про потребу в наданні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 жовтня 2016 р. № 719
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ПОРЯДОК
виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей
( У тексті Порядку слова "орган соціального захисту населення", "Орган соціального захисту населення" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "місцевий орган", "Місцевий орган" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ
№ 543 від 14.05.2024 )
1. Цей Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (далі - грошова компенсація) для сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I-II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов (далі - одержувач грошової компенсації), включені до списків осіб, які користуються правом позачергового (першочергового) одержання жилих приміщень, за місцем проживання відповідно до законодавства за категоріями, встановленими в пунктах 2 і 3 цього Порядку (далі - квартирний облік).
Дія цього Порядку не поширюється на осіб, стосовно яких набрав законної сили обвинувальний вирок суду у зв’язку із вчиненням ними злочину проти основ національної безпеки України, вчиненням або сприянням вчиненню терористичного акту, втягненням у вчинення терористичного акту, публічними закликами до вчинення терористичного акту, створенням терористичної групи чи терористичної організації, фінансуванням тероризму, вчиненням злочину у сфері охорони державної таємниці, недоторканності державних кордонів, вчиненням тяжкого і особливо тяжкого злочину проти встановленого порядку несення військової служби, вчиненням кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку (далі - злочин проти України).
2. Право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають члени сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання (далі - особа, яка загинула (пропала безвісти), померла), одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, статус яким надано відповідно до пунктів 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (далі - члени сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла) і які перебувають на квартирному обліку, за категоріями у такій черговості (у разі відсутності одержувачів попередньої категорії):
1) категорія I - дружина (чоловік) і малолітні та неповнолітні діти особи, яка загинула (пропала безвісти), померла (в тому числі усиновлені), які проживають разом з матір’ю (батьком); один з подружжя, який не одружився вдруге;
2) категорія II - малолітні та неповнолітні діти особи, яка загинула (пропала безвісти), померла (в тому числі усиновлені), які на день її смерті проживали окремо від матері (батька), якщо особа, яка загинула (пропала безвісти), померла, на день смерті розлучена або не розлучена і дружина (чоловік) цієї особи не позбавлена (не позбавлений) батьківських прав; малолітні та неповнолітні діти особи, яка загинула (пропала безвісти), померла;
3) категорія III - повнолітні діти, які не мають (не мали) своїх сімей;
4) категорія IV - батьки особи, яка загинула (пропала безвісти), померла;
5) категорія V - повнолітні діти, які мають свої сім’ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття;
6) категорія VI - повнолітні діти, обоє батьків яких загинули (пропали безвісти), померли;
7) категорія VII - дружина (чоловік) особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, яка (який) на момент загибелі (пропажі безвісти), смерті особи позбавлена (позбавлений) батьківських прав щодо малолітніх та неповнолітніх дітей особи, яка загинула (пропала безвісти), померла (в тому числі усиновлених), або не позбавлена (не позбавлений) батьківських прав, але малолітні та неповнолітні діти особи, яка загинула (пропала безвісти), померла (в тому числі усиновлені), проживають окремо від дружини (чоловіка);
8) категорія VIII - утриманці особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, яким у зв’язку з цим виплачується пенсія.
Членам сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, статус яким надано відповідно до абзаців п’ятого - восьмого пункту 1
статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (в редакції, що діяла до набрання чинності Законом України від 15 березня 2022 р. № 2121-IX), грошова компенсація, призначена до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2023 р.
№ 265 "Деякі питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей", виплачується в порядку та на умовах, передбачених цим Порядком.
Дія цього пункту не поширюється на членів сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, які отримали одноразову грошову допомогу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р.
№ 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1253) (далі - одноразова грошова допомога) або мали право на отримання одноразової грошової допомоги, але відмовилися від її отримання.
Такими, що отримали одноразову грошову допомогу, вважаються малолітні, неповнолітні, повнолітні недієздатні члени сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, якщо таку допомогу отримано їх законним представником.
3. Право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають особи з інвалідністю I-II групи, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", які перебувають на квартирному обліку (далі - особи з інвалідністю).
4. Грошова компенсація виплачується у повному обсязі в порядку черговості відповідно до дати взяття на квартирний облік та з урахуванням категорії одержувача грошової компенсації для членів сімей осіб, визначених пунктом 2 цього Порядку, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", для осіб з інвалідністю I-II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов (далі - субвенція).
Виплату грошової компенсації за рахунок субвенції забезпечують розпорядники субвенції за місцевими бюджетами, визначені рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства (далі - місцевий розпорядник).
Якщо особі встановлено II групу інвалідності, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції або здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, або у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, пізніше, ніж цю особу взято на квартирний облік як особу з інвалідністю внаслідок війни, черговість виплати грошової компенсації визначається за датою встановлення II групи інвалідності відповідно до довідки медико-соціальної експертної комісії.
Членам сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, з числа малолітніх та неповнолітніх дітей, які не перебували на квартирному обліку і яким грошову компенсацію було призначено до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р.
№ 353 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 719" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 40, ст. 1300), черговість виплати грошової компенсації визначається за датою прийняття рішення про призначення грошової компенсації.
5. За рішенням виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації утворюється комісія щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю про призначення грошової компенсації (далі - комісія).
До складу комісії входять представники виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій, на які покладено функції з питань ветеранської політики, з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, громадських організацій, які об’єднують ветеранів антитерористичної операції (за їх згодою).
6. До повноважень комісії належить:
проведення перевірки наявності у одержувача грошової компенсації статусу члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, встановленого відповідно до пунктів 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (далі - статус члена сім’ї загиблого), та статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, встановленого відповідно до пунктів 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (далі - статус особи з інвалідністю внаслідок війни);
визначення категорії особи як члена сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла;
проведення перевірки складу сім’ї особи з інвалідністю;
проведення перевірки наявності документів про взяття на квартирний облік членів сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, особи з інвалідністю та членів її сім’ї;
проведення перевірки факту спільного або роздільного проживання членів сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, які мають право на грошову компенсацію;
проведення перевірки наявності майнових прав на об’єкти незавершеного житлового будівництва чи права власності на житлове приміщення членів сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, та особи з інвалідністю, а також всіх членів сім’ї, на яких розраховується грошова компенсація, що розташовані в населених пунктах на підконтрольній Україні території (крім житлового приміщення, яке зруйноване (знищене) або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, зокрема з моменту введення воєнного стану, що підтверджується актом обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (далі - акт комісійного обстеження), та/або відомості щодо якого внесені до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна), на умовах, визначених абзацами чотирнадцятим - шістнадцятим пункту 14 цього Порядку), або відчуження такого майна протягом п’яти років, що передують даті подання заяви про призначення грошової компенсації.
Перевірка інформації про наявність/відсутність права власності на житлове приміщення проводиться на підставі інформації (відомостей) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, бюро технічної інвентаризації, а також відомостей, поданих у заяві про призначення грошової компенсації;
проведення перевірки факту про виплату одноразової грошової допомоги або відмову в її отриманні, надання раніше одержувачу грошової компенсації житла або виплати грошової компенсації за рахунок бюджетних та благодійних коштів, залучених коштів суб’єктів господарювання, інших джерел, не заборонених законодавством, як члену сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, або як особі з інвалідністю;
прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації;
перегляд рішення про призначення грошової компенсації за нововиявленими обставинами (у разі змін у майновому стані, у складі сім’ї, зміни показників опосередкованої вартості спорудження житла, у зв’язку з втратою статусу члена сім’ї загиблого або особи з інвалідністю внаслідок війни, зняття з квартирного обліку, набрання законної сили обвинувальним вироком суду у зв’язку із вчиненням одержувачем грошової компенсації, членами сім’ї особи з інвалідністю, на яких розраховується грошова компенсація (крім неповнолітніх дітей), злочину проти України, вручення одержувачу грошової компенсації повідомлення про підозру у вчиненні злочину проти України тощо);
скасування попереднього рішення за нововиявленими обставинами;
прийняття рішення про відмову у виплаті грошової компенсації;
визначення розміру грошової компенсації;
визначення суми коштів, яка підлягає поверненню, якщо одержувач грошової компенсації або його законний представник не повідомили про зміни у майновому стані, у складі сім’ї, втрату статусу члена сім’ї загиблого або особи з інвалідністю внаслідок війни, зняття з квартирного обліку;
прийняття рішення про виплату грошової компенсації члену сім’ї одержувача грошової компенсації, на якого розраховано грошову компенсацію під час її призначення одержувачу грошової компенсації (далі - уповноважений член сім’ї), у зв’язку із смертю одержувача грошової компенсації, якому призначено грошову компенсацію та не виплачено;
прийняття рішення про надання дозволу одержувачу грошової компенсації, який перемістився з території, на якій ведуться бойові дії, на відкриття поточного рахунка (за стандартом IBAN) із спеціальним режимом використання (далі - спеціальний рахунок) у відділенні АТ "Ощадбанк" (далі - уповноважений банк) за місцем перебування на обліку в базі даних;
прийняття рішення про виплату грошової компенсації, яку було призначено і не виплачено на території, на якій ведуться бойові дії, одержувачу грошової компенсації, який перемістився з такої території, за місцем перебування на обліку в базі даних;
проведення перевірки наявності/відсутності обвинувального вироку суду у зв’язку із вчиненням одержувачем грошової компенсації, членами сім’ї особи з інвалідністю, на яких розраховується грошова компенсація (крім неповнолітніх дітей), злочину проти України або вручення одержувачу грошової компенсації повідомлення про підозру у вчиненні злочину проти України, що підтверджується довідкою про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством, витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань;
проведення перевірки дотриманням норм, визначених у пункті 35 цього Порядку, під час виплати грошової компенсації (перерахування коштів грошової компенсації на спеціальний рахунок).
7. Заяву про призначення грошової компенсації член сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, особа з інвалідністю (далі - заявник) або їх законний представник чи уповноважена особа подають в паперовій чи в електронній формі (за наявності технічної можливості) до структурного підрозділу районних, районних у м. Києві держадміністрацій, на який покладено функції з питань ветеранської політики, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за місцем перебування на квартирному обліку (далі - місцевий орган).
Заявник, який перемістився з території, на якій ведуться бойові дії (далі - заявник, який перемістився), подає заяву про надання дозволу на відкриття спеціального рахунка в уповноваженому банку за місцем перебування на обліку в базі даних або заяву про виплату грошової компенсації, яку було призначено і не виплачено на території, на якій ведуться бойові дії, за місцем перебування на обліку в базі даних в паперовій чи в електронній формі (за технічної можливості) до структурного підрозділу районних, районних у м. Києві держадміністрацій, на який покладено функції з питань ветеранської політики, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад в межах території обслуговування органу соціального захисту населення, в якому він перебуває на обліку в базі даних (далі - уповноважений орган).
У заяві заявник, який перемістився, зазначає інформацію про те, що на території, на якій ведуться бойові дії та з якої він перемістився, було призначено грошову компенсацію, відкрито спеціальний рахунок, кошти грошової компенсації виплачено і перераховано на такий рахунок та не використано або кошти грошової компенсації не виплачено.
Якщо органом місцевого самоврядування або військово-цивільною адміністрацією утворено центр надання адміністративних послуг, заява та необхідні документи можуть подаватися через такий центр.
Заяви з необхідними документами приймаються адміністраторами центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи, яка надсилається місцевому органу або уповноваженому органу не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після її формування. У паперовій формі зазначені документи передаються місцевому органу або уповноваженому органу не рідше ніж раз на два тижні.
Місцеві органи (уповноважені органи, центри надання адміністративних послуг) можуть забезпечувати складення заяви в електронній формі, її друк та надання заявнику або його законному представнику, або заявнику, який перемістився, для перевірки та підписання.
8. До заяви додаються копії (електронні копії за технічної можливості):
1) документа, що посвідчує особу заявника, а у разі подання документів законним представником чи уповноваженою особою - документів, що посвідчують особу тих осіб, від імені яких подається заява, а також документа, який надає повноваження законному представникові чи уповноваженій особі представляти таких осіб, оформленого відповідно до законодавства, або єДокумента разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом), що формуються засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), а також інформації про місце проживання (за наявності);
2) посвідчення встановленого зразка згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 1994 р.
№ 302 "Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни" (ЗП України, 1994 р., № 9, ст. 218; Офіційний вісник України, 2018 р., № 68, ст. 2294), що підтверджує статус члена сім’ї загиблого або особи з інвалідністю внаслідок війни;
3) для осіб, статус яким надано відповідно до пунктів 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", - документів, передбачених пунктом 4 Порядку надання статусу члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 р. № 740 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 78, ст. 2605; 2024 р., № 37, ст. 2305), які є підставою для надання особам статусу члена сім’ї загиблого, у разі відсутності у посвідченні члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України посилання на пункти 2-5 частини першої статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
4) для осіб, статус яким надано відповідно до пунктів 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (особи з інвалідністю внаслідок війни), - документів, передбачених пунктом 4 Порядку надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни особам, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх проведення, під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 685 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 74, ст. 2434; 2024 р., № 37, ст. 2305), які є підставою для надання особам статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, у разі відсутності у посвідченні особи з інвалідністю внаслідок війни посилання на пункти 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; довідки медико-соціальної експертної комісії про групу та причину інвалідності;
5) документів, що посвідчують родинні стосунки між заявником і особою, яка загинула (пропала безвісти), померла, між малолітніми чи неповнолітніми дітьми і особою, яка загинула (пропала безвісти), померла, між особою з інвалідністю і членами його сім’ї, на яких нараховується грошова компенсація, які разом з ним перебувають на квартирному обліку, за технічної можливості відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у свідоцтві про народження, виготовленому на паперовому бланку, що подається засобами Порталу Дія;
6) документа військово-лікарської комісії, в якому визначено причинний зв’язок отриманих захворювань, поранень, контузій і каліцтв (свідоцтва про хворобу, довідки, витягу з протоколу, акта медичного огляду, постанови тощо), - у разі неможливості підтвердження причинного зв’язку поранення, контузії, каліцтва або захворювання з безпосередньою участю в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів;
7) рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її утворення) ради, районної держадміністрації про взяття заявника та членів його сім’ї на квартирний облік;
9) довідки (відомостей) про наявність/відсутність зареєстрованого до 31 грудня 2012 р. права власності на житло, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території, за заявником та членами його сім’ї, на яких нараховується грошова компенсація.
У разі відсутності/неможливості одержання довідки (відомостей) про наявність/відсутність зареєстрованого до 31 грудня 2012 р. права власності на житло, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території, про такий факт заявник зазначає в заяві.
Інформаційну довідку про зареєстровані речові права на нерухоме майно заявника та членів його сім’ї, на яких нараховується грошова компенсація, місцевий орган самостійно отримує з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
10) довідки про взяття заявника, який перемістився, та членів його сім’ї, на яких нараховано грошову компенсацію, на облік внутрішньо переміщених осіб (далі - довідка про облік), передбаченої
Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 "Про облік внутрішньо переміщених осіб" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 81, ст. 2296; 2015 р., № 70, ст. 2312), або відображення в електронній формі інформації, що міститься в довідці, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік такої особи (електронної довідки), разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом). Копія довідки/довідок, зазначена у цьому підпункті, додається до заяви уповноваженим органом самостійно. За бажанням заявника, який перемістився, копія довідки/довідок подається ним особисто;
11) рішення комісії про призначення заявнику, який перемістився, грошової компенсації (витягу з протоколу засідання комісії) за попереднім місцем проживання.
У разі відсутності копії рішення комісії про призначення грошової компенсації (витягу з протоколу засідання комісії) заявнику, який перемістився, за попереднім місцем проживання факт призначення йому грошової компенсації встановлюється на підставі відомостей, якими володіє структурний підрозділ обласної, Київської міської держадміністрації, на який покладено функції з питань ветеранської політики (далі - регіональний орган з питань ветеранської політики), або які містяться в інформації про потребу в наданні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.
Уповноважений орган звертається із запитом про надання таких відомостей до регіонального органу з питань ветеранської політики, в якому містяться відомості про заявника, який перемістився, а у разі, коли інформація про потребу в наданні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення у регіональному органі з питань ветеранської політики не збережена у зв’язку з воєнним станом, - до Мінветеранів;
12) довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством, витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Інформацію про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) та адресу фактичного місця проживання, наявність/відсутність у заявника та членів його сім’ї, на яких розраховується грошова компенсація, майнових прав на об’єкти незавершеного житлового будівництва, виплату одноразової грошової допомоги або відмову в її отриманні та про те, що заявнику або членам його сім’ї не надавалося житло раніше, призначалася/не призначалася грошова компенсація на території, на якій ведуться бойові дії, не виплачувалася грошова компенсація за рахунок бюджетних та благодійних коштів, залучених коштів суб’єктів господарювання, інших джерел, не заборонених законодавством, як члену сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, або як особі з інвалідністю, заявник зазначає в заяві.
До заяви додається також згода (викладена письмово у довільній формі) членів сім’ї особи з інвалідністю (крім малолітніх та неповнолітніх дітей), на яких нараховується грошова компенсація, щодо включення їх у розрахунок грошової компенсації.
За наявності електронної інформаційної взаємодії між місцевим органом або уповноваженим органом та державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями, у володінні яких перебуває інформація, необхідна для надання послуги, така інформація заявником не подається.
9. Місцевий орган протягом десяти робочих днів з дня прийняття заяви про призначення грошової компенсації з усіма необхідними документами вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації.
Уповноважений орган протягом десяти робочих днів з дня прийняття заяви про надання дозволу на відкриття спеціального рахунка в уповноваженому банку за місцем перебування заявника, який перемістився, на обліку в базі даних або заяви про виплату грошової компенсації, яку було призначено і не виплачено на території, на якій ведуться бойові дії, за місцем перебування заявника, який перемістився, на обліку в базі даних та копій документів, зокрема електронних копій та/або відомостей з них, що посвідчують особу заявника, який перемістився, відомостей, що підтверджують факт призначення йому грошової компенсації, або рішення комісії про призначення йому грошової компенсації (витягу з протоколу засідання комісії) за попереднім місцем проживання, довідки про облік вносить до комісії подання про надання дозволу на відкриття спеціального рахунка або подання про виплату грошової компенсації, яку було призначено і не виплачено на території, на якій ведуться бойові дії.
Після отримання заяви про зміни у майновому стані та/або у складі сім’ї, втрату статусу члена сім’ї загиблого або особи з інвалідністю внаслідок війни, зняття з квартирного обліку тощо місцевий орган або уповноважений орган протягом п’яти робочих днів вносить до комісії подання про перегляд рішення про призначення грошової компенсації.
11. Комісія протягом п’яти робочих днів з дня надходження подання розглядає його по суті і в присутності заявника (його законного представника чи уповноваженої особи), заявника, який перемістився, приймає рішення щодо призначення (відмови в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляду рішення, скасування попереднього рішення, надання дозволу на відкриття спеціального рахунка в уповноваженому банку за місцем перебування заявника, який перемістився, на обліку в базі даних, виплати грошової компенсації, яку було призначено і не виплачено на території, на якій ведуться бойові дії, заявнику, який перемістився, за місцем перебування на обліку в базі даних.
Повідомлення про розгляд подання надсилається заявнику (заявнику, який перемістився) на адресу задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) або адресу фактичного місця проживання, яка зазначена в заяві, або за допомогою інших засобів зв’язку.
Якщо після прийняття комісією рішення змінено розмір грошової компенсації, місцевий орган або уповноважений орган протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення повідомляє про такі зміни обласній та Київській міській держадміністрації (військовій адміністрації).
12. За наявності письмового клопотання комісія може розглядати питання щодо призначення (відмови в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляду рішення, скасування попереднього рішення за відсутності заявника (законного представника чи уповноваженої особи), заявника, який перемістився. У разі відсутності такого клопотання та неявки зазначених осіб розгляд відповідного питання переноситься на наступне засідання комісії.
Комісія може розглядати відповідне питання без участі заявника (законного представника чи уповноваженої особи), заявника, який перемістився, у разі, коли його розгляд переносився двічі.
13. У рішенні комісії зазначається:
1) прізвище, ім’я та по батькові (за його наявності) заявника;
2) прізвище, ім’я та по батькові (за його наявності) законного представника чи уповноваженої особи і документ, що підтверджує його повноваження;
3) інформація про те, що особа, яка загинула (пропала безвісти), померла, належить до осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої
статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а особа з інвалідністю належить до осіб, визначених пунктами 11-14 частини другої
статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
4) факт спільного або роздільного проживання із заявником неповнолітніх та малолітніх дітей особи, яка загинула (пропала безвісти), померла;
5) статус і категорія заявника;
6) члени сім’ї особи з інвалідністю, на яких нараховується грошова компенсація із зазначенням родинного зв’язку із заявником відповідно до пункту 20 цього Порядку;
7) кількість осіб із членів сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, за однією категорією, на яких нараховується грошова компенсація, із зазначенням родинного зв’язку із особою, яка загинула (пропала безвісти), померла, враховуючи особу, яка загинула (пропала безвісти), померла, якщо її включено в розрахунок грошової компенсації;
8) факт перебування заявника та членів його сім’ї на квартирному обліку;
9) інформація про виплату одноразової грошової допомоги або відмову в її отриманні, надання раніше заявнику або членам його сім’ї житла або виплату грошової компенсації, зокрема на території, на якій ведуться бойові дії, за рахунок бюджетних та благодійних коштів, залучених коштів суб’єктів господарювання, інших джерел, не заборонених законодавством;
10) інформація про наявність майнових прав на об’єкти незавершеного житлового будівництва чи права власності на житлове приміщення за заявником та членами його сім’ї, на яких було розраховано грошову компенсацію, що розташовані в населених пунктах на підконтрольній Україні території (крім житлового приміщення, яке зруйноване (знищене) або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, зокрема з моменту введення воєнного стану, що підтверджується актом комісійного обстеження та/або відомостями з Реєстру пошкодженого та знищеного майна), або відчуження такого майна протягом п’яти років, що передують даті подання заяви про призначення грошової компенсації;
................Перейти до повного тексту