1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 3 вересня 2012 р. № 719-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки
1. Схвалити Концепцію Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки , що додається.
Визначити Міністерство інфраструктури державним замовником Програми.
2. Міністерству інфраструктури разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади протягом місяця розробити та подати Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 3 вересня 2012 р. № 719-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Протяжність мережі автомобільних доріг загального користування (далі - автомобільні дороги) становить 169,5 тис. кілометрів. Транспортно-експлуатаційний стан переважної більшості автомобільних доріг не відповідає сучасним вимогам і потребує поліпшення з урахуванням соціально-економічних потреб держави.
Основна проблема полягає в тому, що автомобільні дороги, мости та інженерні споруди на них перебувають у такому транспортно-експлуатаційному стані, за якого не можуть бути повною мірою забезпечені швидке, комфортне, економічне та безпечне перевезення пасажирів і вантажів, розвиток транзитних перевезень, подальший соціально-економічний розвиток держави та її інтеграція до європейської спільноти.
Гострою залишається проблема, пов'язана із станом мостів та шляхопроводів, що є невід'ємною складовою мережі автомобільних доріг, більшість з яких (близько 65 відсотків) побудовано до 1970 року за діючими на той час нормативами. На сьогодні понад 9500 мостів та шляхопроводів з 16172 не відповідають за технічними параметрами вимогам сучасних норм і фактичному навантаженню, а 702 - потребують термінового ремонту.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Основними причинами виникнення проблеми є:
низький рівень фінансування дорожніх робіт, який за останні 10 років становив 14-34 відсотки мінімально необхідної потреби в ремонті та утриманні мережі автомобільних доріг. Через недостатнє фінансування порушувалися нормативні міжремонтні строки, не було можливості здійснити технічне переоснащення дорожньої галузі, широко запровадити нові технології, машини, механізми, матеріали і конструкції;
швидке руйнування дорожніх конструкцій, спричинене збільшенням вагових навантажень від транспортних засобів, інтенсивністю руху, на які існуюча мережа доріг не розрахована.
Зазначені проблеми можуть бути розв'язані системними методами шляхом надання державної підтримки, здійснення комплексу заходів з використанням бюджетних та інших джерел фінансування дорожнього господарства, проведення реформи управління автомобільними дорогами.
Результати аналізу показників виконання Державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2007-2011 роки свідчать про планомірний та послідовний розвиток дорожнього господарства. Однак, обмеженість фінансових ресурсів, передбачених цією Програмою, не дала змоги кардинально покращити загальний стан мережі автомобільних доріг загального користування. Крім того, у зв'язку з невиконанням запланованих прогнозних показників надходження коштів від концесіонерів не здійснено ряд визначених такою Програмою заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування.
Для вирішення зазначених питань з урахуванням досвіду провідних держав світу щодо забезпечення розвитку автомобільних доріг необхідно розробити Державну цільову програму розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки.
Мета Програми
Метою Програми є забезпечення ефективного функціонування та розвитку мережі автомобільних доріг загального користування.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Можливі три варіанти розв'язання проблеми:
Перший варіант передбачає фінансування дорожнього господарства за рахунок бюджетних коштів, кредитних коштів та коштів концесіонерів.

................
Перейти до повного тексту