1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Питання Національного інституту проблем міжнародної безпеки
( Із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 943/2000 від 01.08.2000 N 173/2001 від 16.03.2001 N 1526/2005 від 01.11.2005 N 302/2007 від 13.04.2007 N 1107/2008 від 27.11.2008 )
У зв'язку з Указом Президента України від 23 червня 1997 року N 573 "Про Національний інститут українсько-російських відносин"
постановляю:
1. Затвердити Статут Національного інституту проблем міжнародної безпеки (додається).
( Стаття 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
2. Установити граничну чисельність працівників Національного інституту проблем міжнародної безпеки 120 штатних одиниць.
( Стаття 2 із змінами, внесеними згідно з Указами Президента N 173/2001 від 16.03.2001, N 1107/2008від 27.11.2008 )
3. Прирівняти посаду директора Національного інституту проблем міжнародної безпеки до посади Керівника Апарату Ради національної безпеки і оборони України.
( Стаття 3 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 29 липня 1997 року
N 719/97
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 29 липня 1997 року
N 719/97
СТАТУТ
Національного інституту проблем міжнародної безпеки
( Назва Статуту із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
I. Загальні положення
1. Національний інститут проблем міжнародної безпеки (далі - Інститут) є державною науково-дослідною установою аналітично-прогнозного супроводження діяльності Ради національної безпеки і оборони України.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
2. У своїй діяльності Інститут керується Конституцією України та законами України, указами і розпорядженнями Президента України, рішеннями Ради національної безпеки і оборони України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Статутом.
3. Інститут підпорядкований Раді національної безпеки і оборони України.
4. Інститут:
розробляє науково-дослідні проекти, формує річні тематичні плани дослідних робіт і забезпечує їх виконання, здійснює видавничу діяльність;
готує і подає до Ради національної безпеки і оборони України відповідні аналітичні матеріали та щорічні звіти про наукову та науково-організаційну роботу.
Тематичні плани дослідних робіт формуються на основі потреб Ради національної безпеки і оборони України та затверджуються Секретарем Ради національної безпеки і оборони України.
5. Інститут несе відповідальність за рівень і якість досліджень у закріплених за ним наукових напрямах.
6. Інститут є юридичною особою, має круглу печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи.
7. Найменування Інституту:
українською мовою - Національний інститут проблем міжнародної безпеки (НІПМБ);
( Абзац другий пункту 7 в редакції Указу Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
англійською мовою - National Institute of International Security Problems (NIISP).
( Абзац третій пункту 7 в редакції Указу Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
Адреса Інституту: 252133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7.
II. Мета діяльності та завдання Інституту
8. Інститут забезпечує проведення фундаментальних досліджень та прикладних розробок з актуальних питань глобальної та регіональної безпеки, участі України в системі багатосторонніх та двосторонніх міждержавних відносин, проблем зовнішніх впливів на розвиток внутрішньої ситуації.
( Пункт 8 в редакції Указу Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
9. Основними завданнями Інституту є:
забезпечення Президента України, Ради національної безпеки і оборони України, Кабінету Міністрів України концептуальними та інформаційно-аналітичними матеріалами з актуальних питань розвитку міжнародних процесів та внутрішньої ситуації в країнах світу (насамперед стратегічних партнерах України), а також науково обгрунтованими пропозиціями щодо формування стратегії у відносинах з провідними світовими державами, впливовими міжнародними організаціями і альянсами та прийняття державних рішень у сфері національної безпеки і зовнішньої політики;
розроблення прогнозних сценаріїв щодо політики провідних світових держав стосовно України, її стратегічних партнерів і найближчих сусідів, формування механізмів і засобів впливу на їх внутрішню і зовнішню політику та можливих оцінок розвитку ситуації в Україні в результаті реалізації цих впливів;
прогнозування виникнення в Україні економічних, політичних і соціальних загострень, які можуть мати негативний вплив на процеси інтеграції України до європейської та світової спільноти;
експертиза проектів правових актів і державних рішень з питань глобальної та регіональної безпеки;
моніторинг процесів розвитку політичних і військово-політичних союзів та альянсів, обстановки в конфліктогенних та вибухонебезпечних регіонах світу, ситуації у провідних світових державах та сусідніх країнах;
створення та наповнення актуалізованих електронних баз даних з проблем глобальної та регіональної безпеки і міжнародного співробітництва, включення їх у систему інформаційного забезпечення апарату Ради національної безпеки і оборони України, Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства закордонних справ України, Міністерства оборони України та інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади;
аналіз питань інформаційної безпеки та присутності України у світовому інформаційному просторі; сприяння формуванню позитивного іміджу держави і конкретних політичних та економічних проектів, що нею впроваджуються;
координація наукових досліджень відомчих наукових інформаційно-аналітичних установ, інститутів Національної академії наук України, недержавних центрів та окремих дослідників з конкретних актуальних проблем міжнародної безпеки;
розвиток зв'язків з відповідними провідними міжнародними науково-дослідними та інформаційно-аналітичними центрами, проведення спільних з ними досліджень та інших наукових заходів;
публікація та розповсюдження (в тому числі через Internet) результатів наукових досліджень, що проводяться під егідою Ради національної безпеки і оборони України;
підвищення кваліфікації спеціалістів та експертів з питань національної безпеки.
( Пункт 9 в редакції Указу Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
III. Наукова і науково-організаційна діяльність Інституту
10. Для реалізації своїх завдань Інститут:
виконує наукові дослідження та передає одержані результати до Ради національної безпеки і оборони України;
розробляє за дорученням Ради національної безпеки і оборони України та за власною ініціативою пропозиції щодо вирішення проблем національної безпеки України у сфері міждержавних відносин;
( Абзац третій пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
координує дослідження, що проводяться іншими науково-дослідними установами, з питань, що входять до його компетенції;
безкоштовно одержує необхідну інформацію від державних органів та організацій - співвиконавців робіт;
здійснює підготовку наукових кадрів через аспірантуру та забезпечує підвищення кваліфікації співробітників;
надає систематичну допомогу в роботі молодим спеціалістам, працівникам, які навчаються в аспірантурі та учбових закладах без відриву від виробництва, створює необхідні умови для поєднання навчання з роботою та забезпечує надання їм пільг, передбачених чинним законодавством;
організовує наукові конференції, наради, семінари з найважливіших проблем глобальної та регіональної безпеки;
( Абзац восьмий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
за результатами досліджень готує до видання відповідні матеріали;
аналізує стан досліджень у зарубіжних державах, підтримує творчі зв'язки та здійснює співробітництво із зарубіжними установами і вченими з найважливіших проблем глобальної та регіональної безпеки, створює спільні наукові колективи, здійснює обмін спеціалістами та результатами наукових робіт і публікаціями;
( Абзац десятий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 173/2001 від 16.03.2001 )
захищає пріоритет виконаних у його підрозділах досліджень;
надає науково-методичну допомогу галузевим організаціям, виконує на договірних засадах науково-дослідні роботи та здійснює експертизи наукових проектів, у разі потреби залучає наукові установи та окремих фахівців до виконання найважливіших досліджень.
11. Діяльність Інституту не повинна негативно впливати на умови роботи інших організацій, підприємств, побутові умови громадян, що проживають на прилеглих територіях. Інститут вживає необхідних заходів щодо охорони навколишнього середовища, збереження його від забруднення викидами, стічними водами та іншими відходами, а також щодо боротьби з шумами, які перевищують допустимі рівні, та радіоперешкодами.
IV. Права Інституту
12. Права Інституту, пов'язані з його діяльністю, реалізуються директором та іншими посадовими особами Інституту згідно з встановленим розподілом обов'язків.
13. Інститут:
а) у галузі науково-дослідної діяльності:
розробляє відповідно до покладених на нього завдань наукові проекти;
визначає потреби щодо підготовки наукових кадрів, матеріального, технічного та фінансового забезпечення запланованих робіт;
на основі тематичних планів розробляє і затверджує поточні плани науково-дослідних робіт та видавничої діяльності;
б) у галузі фінансів:
визначає в межах затвердженої загальної суми витрат розміри видатків за статтями кошторису;
встановлює на договірних засадах ціни і тарифи на окремі види продукції (робіт, послуг). Ціни на продукцію та розмір оплати робіт і послуг (крім призначених для внутрішніх потреб Інституту) встановлюються за домовленістю із замовниками;
створює фонд для оплати позапланових наукових розробок та фонд соціального розвитку;
списує зі свого балансу збитки після ретельної перевірки причин, що призвели до збитків, виявлення винних у цьому осіб, вжиття необхідних заходів щодо відшкодування шкоди;
в) у питаннях праці та зоробітної плати Інститут:
встановлює для усіх категорій працівників посадові оклади (ставки) з урахуванням кваліфікаційних вимог;
( Абзац третій підпункту "в" пункту 13 виключено на підставі Указу Президента N 943/2000 від 01.08.2000 )
дозволяє суміщення посад працівників з оплатою у встановленому порядку;
вносить зміни до штатів з метою підвищення ефективності та якості науково-дослідних робіт і видавничої діяльності, зменшення витрат на утримання апарату управління.
Згідно зі статтею 25 Закону України "Про державну службу" посади працівників Інституту прирівнюються до відповідних категорій посад державних службовців.
14. Прибуток, одержаний Інститутом у результаті діяльності, після сплати податків до державного бюджету надходить у повне розпорядження Інституту.
15. Права і службові обов'язки працівників Інституту визначаються відповідними посадовими інструкціями.

................
Перейти до повного тексту