1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 травня 2007 р. N 716
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 421 від 13.07.2016 )
Про затвердження Державної програми розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю на період до 2011 року
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю на період до 2011 року (далі - Програма), що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям розробити та затвердити в тримісячний строк регіональні програми розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю на період до 2011 року з урахуванням завдань, передбачених Програмою.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
забезпечити виконання Програми в межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний рік, а також за рахунок інших джерел;
надсилати щороку до 1 лютого Міністерству праці та соціальної політики інформацію про хід виконання Програми для її узагальнення та подання до 1 квітня Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 травня 2007 р. N 716
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю на період до 2011 року
I. Аналіз стану інвалідності
На початку 90-х років XX століття загальна кількість інвалідів становила в Україні майже 3 відсотки чисельності населення. У 2003 році налічувалося 2,68 млн. осіб, або майже 5,6 відсотка усього населення держави. У 2004 і 2005 роках чисельність інвалідів дещо зменшилася - відповідно на 82 та 132 тис., але в цілому кількість інвалідів зросла порівняно з 1991 роком на 899 тис. і на 1 січня 2006 р. становила 2,49 млн. осіб, або 5,3 відсотка чисельності населення.
Такий стан зумовлений наявністю численних факторів, серед яких найбільш значущими є недостатній рівень медичної допомоги, неможливість придбання більшістю громадян ліків і медичних послуг, забруднення (зокрема радіаційне) навколишнього середовища, збільшення кількості вроджених вад та хронічних захворювань, техногенні катастрофи та дорожньо-транспортні пригоди.
Протягом 2001-2005 років прийнято ряд нормативно-правових актів з питань інвалідності, в результаті виконання яких створено мережу реабілітаційних установ та закладів, в яких перебувають інваліди та діти-інваліди, зміцнено матеріально-технічну базу зазначених установ та закладів, а також підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, поліпшено якість і розширено номенклатуру технічних та інших засобів реабілітації, утворено Державний комплекс ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів (м. Миколаїв) і Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідів (с. Лютіж Вишгородського району Київської області).
Результати аналізу ефективності роботи показали, що на сьогодні в Україні сформовано основи сучасної реабілітаційної системи. Однак це ще не дає змоги повною мірою розв'язувати проблеми реабілітації та інтеграції в суспільство осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю.
Більшість дітей-інвалідів не відвідує дошкільні навчальні заклади. Учні професійно-технічних навчальних закладів з обмеженими можливостями фізичного та розумового розвитку становлять лише 1 відсоток учнів таких закладів. Кількість студентів з числа інвалідів становить 0,4 відсотка загальної кількості осіб, що навчаються у вищих навчальних закладах. Тільки 14 відсотків інвалідів працездатного віку займається трудовою діяльністю.
Потребує вдосконалення система забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації. Має місце дублювання функцій реабілітаційними установами, якість послуг, що ними надаються, низька. Об'єкти соціальної інфраструктури в переважній більшості не пристосовані для інвалідів. Транспортні засоби загального користування не відповідають вимогам доступності для користування їх послугами особами з обмеженими фізичними можливостями.
II. Мета та основні завдання Програми
Мета Програми полягає у створенні умов для реабілітації та інтеграції осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю в суспільство.
Основними завданнями Програми є:
удосконалення системи надання реабілітаційних послуг;
поліпшення якості і розширення номенклатури технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення і реабілітаційних послуг, розроблення та впровадження сучасних технологій виготовлення таких засобів і виробів та надання послуг;
створення умов для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю до всіх видів освітніх послуг;
підвищення рівня зайнятості зазначених осіб;
створення умов для безперешкодного доступу до об'єктів соціальної інфраструктури і транспортних засобів осіб з обмеженими фізичними можливостями;
створення централізованої бази даних з проблем інвалідності;
співробітництво органів виконавчої влади з громадськими організаціями інвалідів.
III. Фінансове забезпечення виконання Програми та очікувані результати
Виконання Програми забезпечується центральними та місцевими органами виконавчої влади за рахунок коштів, передбачених їм у державному та місцевих бюджетах на зазначену мету, а також інших джерел.
Здійснення визначених Програмою заходів сприятиме подальшому формуванню комплексної системи реабілітації та інтеграції інвалідів, що дасть змогу досягти відчутного соціального ефекту - повернення через п'ять років до професійної та громадської діяльності близько 170 тис. інвалідів, 100-відсоткове забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації та надання комплексу реабілітаційних послуг відповідно до потреб інвалідів і дітей-інвалідів шляхом створення протягом 2007-2011 років реабілітаційних установ.
Виконання Програми дасть можливість заощадити кошти державного бюджету, Пенсійного фонду України та інших джерел шляхом припинення виплати громадянам пенсій, державної соціальної допомоги, компенсації та інших витрат у сумі близько 114,7 млн. гривень у результаті здійснення реабілітаційних заходів, що посприяли зняттю інвалідності або переведенню до нижчої групи інвалідності.
IV. Заходи щодо розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю
1. Вивчити з урахуванням міжнародного досвіду нові моделі (методи) огляду інвалідів і дітей-інвалідів медико-соціальними експертними комісіями та лікарсько-консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів.
МОЗ, Мінпраці, Мінсім'ямолодьспорт,
Мінфін, Мінекономіки.
2007-2008 роки.
2. Розробити та затвердити:
Методичні рекомендації щодо складання індивідуальної програми реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів.
МОЗ, Мінпраці, Національна академія
наук, Мінсім'ямолодьспорт.
2007 рік;
типові положення про реабілітаційну установу змішаного типу для інвалідів і дітей-інвалідів з розумовою відсталістю і про установу постійного та тимчасового перебування інвалідів з розумовою відсталістю.
Мінпраці, МОЗ, Мінсім'ямолодьспорт,
МОН.
2007 рік;
Типове положення про реабілітаційну установу змішаного типу для інвалідів і дітей-інвалідів.
Мінпраці, МОЗ, Мінсім'ямолодьспорт,
МОН, Мінфін.
2008 рік;
Порядок спрощеного оформлення документів інвалідів з числа одиноких громадян, що направляються до будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів.
Мінпраці, МОЗ, Мінсім'ямолодьспорт,
Мінфін.
2007-2008 роки.
3. Розробити та подати на розгляд Кабінету Міністрів України комплекс заходів щодо визначення навантаження, тривалості і режиму робочого часу, тривалості відпусток та їх видів і умов оплати праці працівників реабілітаційних установ.
Мінпраці, МОЗ, МОН,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін.
2008 рік.
4. Розробити та затвердити державні соціальні нормативи у сфері реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів.
МОЗ, Мінпраці, МОН,
Мінсім'ямолодьспорт, Національна
академія наук.
2007 рік.
5. Провести реорганізацію системи реабілітаційних установ з урахуванням вікового цензу інвалідів і дітей-інвалідів шляхом визначення окремих центральних органів виконавчої влади відповідальними за певний вид реабілітації. У разі потреби подати на розгляд Кабінету Міністрів України відповідні пропозиції.
Мінпраці, МОЗ, МОН,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін,
Мінекономіки.
2007 рік.
6. Розробити та затвердити порядок взаємодії реабілітаційних установ різного підпорядкування і концепцію їх розвитку, визначити граничну кількість (зокрема за видами реабілітації) з урахуванням чисельності інвалідів і дітей-інвалідів.
Мінпраці, МОЗ, МОН,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін,
Мінекономіки.
2008 рік.
7. Поліпшити інформаційно-методичне забезпечення державних і комунальних реабілітаційних та інтернатних установ, територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян. Визначити та затвердити в межах своїх повноважень перелік обладнання та літератури, що повинні бути в наявності в таких установах, залежно від виду реабілітації, що ними проводиться.
Мінпраці, МОЗ, МОН,
Мінсім'ямолодьспорт, Фонд соціального
захисту інвалідів, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласні,
Київська та Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
8. Розробити та подати на розгляд Кабінету Міністрів України:
пропозиції щодо соціального супроводження осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю.
Мінпраці, МОЗ, МОН,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін,
Мінекономіки.
2007-2008 роки;
план заходів щодо реорганізації медико-соціальних експертних комісій в установи медико-соціальної експертизи та реабілітації із статусом юридичної особи, належним фінансуванням, необхідною матеріально-технічною базою і відповідними обов'язками з проведення експертизи та реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів.
МОЗ, Мінпраці,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін,
Мінекономіки.
2009 рік.
9. Вивчити питання щодо запровадження протягом 2008-2009 років державного замовлення на надання реабілітаційних послуг інвалідам і дітям-інвалідам.
Мінпраці, МОЗ,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін,
Мінекономіки.
2007-2008 роки.
10. Вивчати досвід іноземних держав у сфері реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю.
Мінпраці, МОН, МОЗ,
Мінсім'ямолодьспорт, Мінфін,
Мінекономіки.
2007-2008 роки.
11. Взяти участь у реалізації спільного проекту для країн Балтії та Молдови у сфері реабілітації інвалідів у рамках плану дій Ради Європи "Сприяння правам і повній участі людей з обмеженими можливостями в суспільстві: покращення якості життя людей з обмеженими можливостями в Європі у 2006-2015 роках".
Мінпраці, МОН, МЗС.
Постійно.
12. Організувати у Львівському міжрегіональному центрі соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідів роботу із запровадження інших видів реабілітаційних заходів.
Мінпраці.
Починаючи з 2007 року.
13. Започаткувати щорічне проведення Всеукраїнського фестивалю творчості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю.
МКТ, Мінпраці, Мінсім'ямолодьспорт.
Починаючи з 2008 року.
14. Забезпечити надання комплексу послуг відповідно до індивідуальної програми реабілітації інвалідам і дітям-інвалідам, які проживають в інтернатних установах, що належать до сфери управління Мінпраці.
Мінпраці, МОЗ, Мінсім'ямолодьспорт,
Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
15. Ввести до штатних розписів інтернатних установ, що належать до сфери управління Мінпраці, посади фахівців з медичної та фізичної реабілітації (масажистів), практичного психолога.
Мінпраці, МОЗ, Мінсім'ямолодьспорт,
Мінфін.
2007-2008 роки.
Поліпшення якості і розширення номенклатури технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення, реабілітаційних послуг, розроблення та впровадження сучасних технологій виготовлення (надання) таких засобів, виробів та послуг
16. Розробити та запровадити новітні конструкції технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення для інвалідів і дітей-інвалідів та технології їх виготовлення.
Мінпраці, МОЗ.
2008-2011 роки.
17. Розширити мережу центрів обслуговування і ремонту технічних та інших засобів реабілітації для інвалідів і дітей-інвалідів.
Мінпраці, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
2008-2011 роки.
18. Розробити та подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо ліцензування діяльності суб'єктів господарювання, які займаються розробленням, виготовленням, реалізацією, ремонтом технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення та наданням послуг з обслуговування інвалідів і дітей-інвалідів.
Мінпраці.
2007-2008 роки.
19. Розробити національні стандарти на технічні та інші засоби реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, вироби медичного призначення та послуги із забезпечення такими засобами і виробами.
Мінпраці, МОЗ.
2007-2011 роки.
20. Привести технічний стан державних, у тому числі казенних протезно-ортопедичних підприємств, у відповідність з вимогами міжнародних стандартів.
Мінпраці, Мінфін.
2007-2011 роки.
21. Продовжити практику фінансування за рахунок державних коштів виготовлення технічних та інших засобів реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів за інноваційними технологіями.
Мінпраці, Мінфін.
Постійно.
22. Розробити та подати на розгляд Кабінету Міністрів України:
план заходів щодо розвитку у 2008-2010 роках виготовлення вітчизняними підприємствами технічних та інших засобів реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів.
Мінпраці.
2007 рік;
пропозиції щодо включення технічних та інших засобів реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів та комплектувальних виробів до Державного класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Держкомстат, Мінпраці, Державна
податкова адміністрація,
Держмитслужба.
2007 рік.
23. забезпечити реєстрацію технічних та інших засобів реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів у державному підприємстві "Центр сертифікації технічних засобів та послуг".
Мінпраці.
Починаючи з 2007 року.
24. Забезпечити належне оснащення випробовувальної лабораторії Українського науково-дослідного інституту протезування, протезобудування та відновлення працездатності, державного підприємства "Центр сертифікації технічних засобів та послуг" для проведення випробовування технічних та інших засобів реабілітації інвалідів та комплектувальних виробів.
Мінпраці, Мінфін.
2007-2010 роки.
Створення умов для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю до всіх видів освітніх послуг
25. Продовжити практику проведення у навчальних закладах занять з питань захисту прав осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю, толерантного ставлення до них.
МОН, Мінсім'ямолодьспорт, Рада
міністрів Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.

................
Перейти до повного тексту