1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 12 травня 2007 р. N 710
Київ
Про затвердження Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації
Відповідно до статті 83 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 25
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 травня 2007 р. N 710
ПОРЯДОК
продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації
1. Цей Порядок визначає процедуру продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації (далі - земельні ділянки).
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
аукціон - спосіб продажу (аукціон чи конкурс з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону) земельних ділянок покупцям, які запропонували найвищу ціну;
аукціонна комісія - утворена державним органом приватизації комісія для підготовки та проведення аукціону;
державні органи приватизації - Фонд державного майна, його регіональні відділення в областях та мм. Києві і Севастополі, регіональне відділення Фонду державного майна України в Автономній Республіці Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації;
ліцитатор - особа, що володіє технікою проведення торгів і веде аукціон в установленому порядку;
об'єкт приватизації - об'єкт державної власності, визначений законодавством як такий, що підлягає приватизації;
об'єкт аукціону - земельна ділянка державної власності разом з об'єктом приватизації, який на ній розташований.
3. Закупівля послуг у процесі продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти приватизації, здійснюється за рахунок коштів, передбачених Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку.
4. Державні органи приватизації з урахуванням затверджених переліків об'єктів, що підлягають приватизації, формують перелік земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти приватизації (далі - перелік земельних ділянок у складі об'єкта аукціону), і звертаються до Держземагентства або його територіального органу (якщо продаж здійснює регіональне відділення) із запитом про надання земельно-кадастрової документації, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку та інформації щодо наявності земельних сервітутів і обмежень (обтяжень) прав на земельні ділянки, які включені до переліку.
Переліки об'єктів, що належать згідно з Державною програмою приватизації до групи Ж і підлягають приватизації разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані, затверджуються регіональними відділеннями Фонду державного майна за погодженням з Фондом державного майна.
Територіальний орган Держземагентства надає в місячний строк після надходження запиту державному органу приватизації зазначені документацію, витяг та інформацію.
5. Державний орган приватизації на підставі наданої інформації приймає рішення про продаж об'єктів аукціону і визначає на конкурентних засадах юридичну або фізичну особу, що має ліцензію на проведення робіт із землеустрою, для підготовки документації із землеустрою та суб'єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на виконання землеоціночних робіт.
6. У процесі підготовки до продажу земельної ділянки у складі об'єкта аукціону:
визначаються межі земельної ділянки в натурі (на місцевості);
проводиться її експертна грошова оцінка;
забезпечується виготовлення технічного паспорта такої ділянки за формою згідно з додатком.
7. У разі коли межі земельної ділянки у складі об'єкта аукціону не визначені в натурі (на місцевості), державний орган приватизації замовляє організації, що має ліцензію на проведення робіт із землеустрою, підготовку технічної документації із землеустрою щодо визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
8. Документація із землеустрою і звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки підлягають державній експертизі в порядку, встановленому законодавством.
9. Технічний паспорт земельної ділянки виготовляється у десятиденний строк територіальним органом Держземагентства на замовлення державного органу приватизації.
10. Земельні ділянки у складі об'єкта аукціону до закінчення аукціону забороняється передавати в оренду, під забудову та для інших цілей, якщо це може призвести до обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку чи іншого обмеження прав покупця.
11. Документація на кожну земельну ділянку у складі об'єкта аукціону готується у двох примірниках і формується в дві окремі справи, з яких одна залишається в державному органі приватизації разом із справою по приватизації об'єкта, а друга після закінчення аукціону передається органові, що здійснює державну реєстрацію прав на земельну ділянку та їх обмежень (обтяжень).
Відповідальність за збереження довгострокових межових знаків несе балансоутримувач об'єкта приватизації.
12. Оцінка земельної ділянки в складі об'єкта аукціону проводиться суб'єктом оціночної діяльності, що має ліцензію на виконання землеоціночних робіт, на підставі договору, укладеного з державним органом приватизації, за результатами конкурсного відбору, передбаченого пунктом 5 цього Порядку.
13. Звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації подається державному органу приватизації суб'єктом оціночної діяльності, що має ліцензію на виконання землеоціночних робіт.
14. Стартова ціна земельної ділянки не може бути нижчою від її експертної грошової оцінки.
15. Початкова вартість об'єкта аукціону визначається відповідно до Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. N 1531, та Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. N 1891.
За результатами оцінки складається звіт про вартість об'єкта аукціону із зазначенням у ньому окремо вартості об'єкта приватизації та вартості земельної ділянки.
16. Строк проведення оцінки, порядок рецензування та затвердження її результатів, строк дії висновку про вартість об'єкта аукціону встановлюються відповідно до законодавства.
17. Інформація про продаж об'єкта аукціону публікується не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення аукціону в інформаційних бюлетенях державних органів приватизації, інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації.
18. Інформація про покупців і учасників аукціону, їх кількісний та персональний склад, а також та, що міститься в поданих ними заявах на участь в аукціоні, і про результати розгляду заяв є конфіденційною і не підлягає розголошенню до опублікування результатів аукціону.
19. Інформація, що підлягає опублікуванню, повинна містити:
відомості про об'єкт приватизації відповідно до статті 17 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та Закону України "Про приватизацію державного майна";
відомості про земельну ділянку відповідно до частини другої статті 137 Земельного кодексу України;
найменування, адресу державного органу приватизації, номер контактного телефону;
умови аукціону;
суму реєстраційного внеску та суму гарантійного внеску у розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта аукціону, що повинні сплачуватися покупцями, порядок їх сплати;
найменування банку, адресу та номер рахунка, відкритого для розрахунків за придбаний об'єкт аукціону;
відомості про дату припинення приймання заяв на участь в аукціоні, час і місце ознайомлення з об'єктом аукціону та проведення аукціону;
інші відомості, визначені державним органом приватизації.
20. Інформація про результати аукціону опубліковується державним органом приватизації протягом 15 днів після укладення договору купівлі-продажу разом з інформацією про продаж об'єкта приватизації та надається відповідному органу виконавчої влади, в управлінні якого перебував такий об'єкт.
Інформація повинна містити такі дані:
відомості про об'єкт приватизації;
місце розташування та розмір земельної ділянки;
ціна, за якою земельна ділянка у складі об'єкта аукціону продана на аукціоні;
цільове призначення земельної ділянки;
інші відомості, визначені державним органом приватизації.
21. Продаж земельної ділянки разом з розташованим на ній об'єктом приватизації здійснюється на відкритому засіданні аукціонної комісії, яка утворюється державним органом приватизації з числа спеціалістів і експертів, представників територіального органу Держземагентства, органу місцевого самоврядування, балансоутримувача, трудового колективу об'єкта, що приватизується (у разі приватизації єдиного майнового комплексу підприємства). Кількість членів комісії може становити від п'яти до дев'яти осіб. Голова комісії призначається відповідним державним органом приватизації.
Делегування представників до складу комісії обов'язкове для керівників державних підприємств, установ та організацій. На час роботи у складі комісії за її членами зберігається місце роботи та середній заробіток згідно із законодавством про працю.
22. Аукціонна комісія визначає умови та строк проведення аукціону.
Умови аукціону містять зобов'язання покупця щодо:
подальшої експлуатації об'єкта приватизації відповідно до вимог законодавства;
подальшого використання земельної ділянки відповідно до вимог законодавства;
інші умови.
Умови аукціону затверджує відповідний державний орган приватизації.
23. Обмеження кількості покупців, що беруть участь в аукціоні, заборонено.
24. До участі в аукціоні допускаються фізичні та юридичні особи, що визнані покупцями об'єктів приватизації відповідно до статті 8 Закону України "Про приватизацію державного майна", згідно із Земельним кодексом України мають право на придбання земельних ділянок у власність, сплатили встановлений державним органом приватизації реєстраційний внесок, розмір якого не може перевищувати розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а також гарантійний внесок.
25. За вимогою потенційних покупців державний орган приватизації повинен видати їм дозвіл на огляд об'єкта аукціону.
26. Після закінчення аукціону сплачені покупцями гарантійні внески у десятиденний строк повертаються усім учасникам аукціону. Покупцеві, який придбав земельну ділянку разом з об'єктом приватизації, зазначені кошти зараховуються в установленому порядку у суму вартості придбаного об'єкта аукціону.
Сплачені реєстраційні внески не повертаються.
27. Фізична або юридична особа, що бажає зареєструватися як учасник аукціону, повинна подати:
заяву про участь в аукціоні в порядку, що встановлюється Фондом державного майна;
документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;
декларацію про доходи, ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (крім осіб, що відповідно до законодавства не мають ідентифікаційного номера) (для покупців - фізичних осіб);
нотаріально посвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, копії довідки про взяття на облік платника податків та свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (для покупців - фізичних осіб, що є суб'єктами підприємницької діяльності);
нотаріально посвідчені (легалізовані та перекладені - для нерезидентів) копії установчих документів, свідоцтва про державну реєстрацію (витягу з торговельного, банківського чи судового реєстру або реєстраційного посвідчення - для нерезидентів), довідку з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій; копії довідки про взяття на облік платника податків та свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість; рішення про участь в аукціоні; документи щодо призначення керівників (для покупців - юридичних осіб);
документ, що підтверджує розмір державної частки у статутному фонді та майні покупця, інформацію щодо наявності серед учасників юридичної особи іноземних юридичних або фізичних осіб;
відомості про джерела надходження коштів, які будуть використані під час сплати за об'єкт аукціону (для покупців - іноземних інвесторів та підприємств з іноземними інвестиціями);
копію свідоцтва про реєстрацію іноземною юридичною особою постійного представництва з правом провадження господарської діяльності на території України.
Під час подання заяви потенційний покупець пред'являє паспорт або інший документ, що посвідчує його особу, а якщо він діє як представник юридичної особи, - засвідчене в установленому порядку відповідне доручення.
28. Для участі в аукціоні покупець подає до аукціонної комісії план приватизації об'єкта, який повинен включати умови щодо подальшого використання земельної ділянки.
29. До початку аукціону державний орган приватизації заносить до книги реєстрації учасників аукціону із зазначенням порядкового номера такі відомості про покупців:
1) для фізичних осіб:
громадян України - прізвище, ім'я та по батькові, адреса місця проживання та ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів;
іноземців, осіб без громадянства - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), адреса місця проживання за межами України;
номер рахунка, назва та адреса банківської установи, до якої зроблено внески;
2) для юридичних осіб:
резидентів - найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств і організацій;
нерезидентів - найменування, місцезнаходження та країна, де зареєстрована особа;
номер рахунка, назва та адреса банківської установи, до якої зроблено внески.
30. Приймання заяв на участь в аукціоні припиняється за три доби до початку аукціону.
31. Аукціон організовується та проводиться юридичною особою (далі - виконавець аукціону) на підставі договору з відповідним державним органом приватизації.
32. Примірний договір з виконавцем аукціону, що затверджується Фондом державного майна, повинен містити таку інформацію:
строк проведення аукціону;
початкова вартість об'єкта аукціону;
розмір і порядок виплати винагороди;
взаємні зобов'язання, умови розірвання договору та майнова відповідальність сторін;
інші умови.
Розмір винагороди виконавцю аукціону не повинен перевищувати 0,1 відсотка ціни продажу об'єкта аукціону.
33. Для участі в аукціоні покупцям видаються квитки учасників аукціону, які повинні містити такі відомості:
номер, під яким покупець бере участь в аукціоні;
найменування об'єкта (об'єктів), в аукціоні з продажу якого бере участь покупець;
правила та умови проведення аукціону.
Під час реєстрації учаснику аукціону видається інформаційна картка та картка учасника аукціону (із зазначенням на зворотному боці правил його проведення), а також примірник проекту договору купівлі-продажу об'єкта аукціону.
34. Аукціон проводиться безпосередньо ліцитатором. До початку аукціону ліцитатор надає його учасникам характеристику об'єкта аукціону, ознайомлює з умовами його продажу, а також правилами проведення аукціону. Початком аукціону вважається момент оголошення початкової вартості об'єкта аукціону.
Якщо протягом трьох хвилин після оголошення не буде запропоновано вищу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка робить оголошення про придбання об'єкта аукціону тією особою, що запропонувала найвищу ціну. При цьому кожна наступна ціна, запропонована покупцями на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків початкової вартості об'єкта аукціону.
Якщо протягом трьох хвилин після триразового оголошення початкової ціни об'єкта аукціону ніхто з покупців не висловить бажання придбати його за ціною, оголошеною ліцитатором, аукціон вважається таким, що не відбувся.
Якщо запропонована учасником аукціону ціна перевищує запропоновану ліцитатором, ліцитатор називає номер учасника і запропоновану ним ціну.
35. Під час проведення аукціону аукціонна комісія веде протокол, до якого заноситься початкова вартість об'єкта аукціону, пропозиції учасників аукціону, відомості про них, результати аукціону (ціна продажу, відомості про фізичну або юридичну особу, що набула право на придбання об'єкта).
Протокол підписується ліцитатором, членами аукціонної комісії та покупцем (його представником), який набув право на придбання об'єкта.

................
Перейти до повного тексту