1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 червня 2012 р. № 708
Київ
Про затвердження Правил розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, на основі актів законодавства Європейського Союзу
( Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 898 від 04.11.2015 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 898 від 04.11.2015 № 1184 від 30.12.2015 № 95 від 13.01.2016 № 96 від 27.01.2016 № 1069 від 28.12.2016 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Правила розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, на основі актів законодавства Європейського Союзу, що додаються.
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 898 від 04.11.2015 )
1-1. Установити, що під час розроблення на основі актів законодавства Європейського Союзу проектів постанов Кабінету Міністрів України про затвердження процедур оцінки відповідності, застосування яких передбачене технічними регламентами, а також модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання зазначених модулів застосовуються вимоги, визначені пунктами 1, 2, 4, 6-14 затверджених цією постановою Правил.
( Постанову доповнено пунктом 1-1 згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності через 30 днів з дня опублікування.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 червня 2012 р. № 708
ПРАВИЛА
розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, на основі актів законодавства Європейського Союзу
( Назва Правил в редакції Постанови КМ № 898 від 04.11.2015 )
1. Ці Правила визначають особливості розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України (далі - технічний регламент), на основі актів законодавства Європейського Союзу.
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 898 від 04.11.2015 )
2. У цих Правилах термін "акт законодавства Європейського Союзу" (далі - акт законодавства ЄС) означає будь-який акт законодавства, що належить до джерел acquis communautaire, у тому числі директиву, регламент або рішення.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" та "Про стандартизацію".
( Абзац другий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 898 від 04.11.2015 )
3. Проекти технічних регламентів затверджуються постановами Кабінету Міністрів України (далі - постанова).
4. Проекти постанов розробляються відповідно до Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 р. № 870 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 36, ст. 2200), з урахуванням особливостей, установлених цими Правилами.
5. До постановляючої частини проекту постанови включаються пункти:
щодо затвердження відповідного технічного регламенту, а в разі потреби також плану заходів з його впровадження;
( Абзац другий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
що містять інші нормативні положення (у разі потреби). У тому числі можуть наводитися норми, що визначають особливості перехідного періоду застосування технічного регламенту (окремих норм);
( Абзац третій пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
що стосуються внесення змін до актів Кабінету Міністрів або визнання їх (окремих норм) такими, що втратили чинність (у разі потреби);
( Абзац четвертий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 898 від 04.11.2015; в редакції Постанови КМ № 1069 від 28.12.2016 )
що містять доручення центральному органу виконавчої влади забезпечити впровадження технічного регламенту. У разі необхідності надаються інші доручення центральним органам виконавчої влади;
( Абзац п'ятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
що стосуються визначення дати набрання чинності постановою.
6. Проект технічного регламенту розробляється на основі акта законодавства ЄC (далі - базовий акт законодавства ЄС) з урахуванням усіх змін до цього акта, що набрали чинності або наберуть чинності не пізніше дня набрання чинності постановою, якою затверджується такий технічний регламент.
( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
Не допускається розроблення проекту технічного регламенту на основі акта законодавства ЄС, який було скасовано або дату скасування якого було визначено іншим актом законодавства ЄС.
7. У першому пункті проекту технічного регламенту:
визначається коло питань, що є предметом правового регулювання;
зазначається повна назва базового акта законодавства ЄС. Наприклад: "Цей Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2009/48/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 18 червня 2009 р. про безпечність іграшок.".
8. Зміст, форма та структура проекту технічного регламенту повинні максимально повно і точно відповідати змісту, формі та структурі базового акта законодавства ЄС з урахуванням можливості врегулювання конкретних суспільних відносин нормами актів законодавства України.
( Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
9. Нормативні положення базового акта законодавства ЄС, які визначають зобов’язання і права держав - членів ЄС, повноваження та порядок діяльності органів ЄС і органів держав - членів ЄС, у проекті технічного регламенту замінюються аналогічними за змістом нормативними положеннями, що узгоджуються з установленими повноваженнями і порядком діяльності відповідних державних органів України.
10. До проекту технічного регламенту не включаються такі положення базового акта законодавства ЄС:
преамбула;
положення, що стосуються внесення змін до актів законодавства ЄС або їх скасування;
перехідні положення;
положення, що стосуються перенесення норм базового акта законодавства ЄС до законодавства держав - членів ЄС;
положення, що стосуються набрання чинності базовим актом законодавства ЄС.
Зміст преамбули базового акта законодавства ЄС може враховуватися для викладу окремих норм проекту технічного регламенту, а зміст перехідних положень зазначеного акта - для викладу норм, що визначають особливості перехідного періоду застосування технічного регламенту (окремих норм), у постановляючій частині проекту постанови.
( Абзац сьомий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
11. Не допускається включення до проекту технічного регламенту норм, які не відтворюють або не замінюють норм базового акта законодавства ЄС згідно з вимогами, установленими цими Правилами, за винятком випадків, передбачених законом або цими Правилами.
( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
12. Проекти технічних регламентів розробляються з додержанням таких вимог:
1) стосовно термінології:
визначаються всі терміни, які встановлені в базовому акті законодавства ЄС, крім тих, що не вживаються у проекті технічного регламенту, якщо інше не передбачено цими Правилами. Якщо термін, визначення якого міститься в базовому акті законодавства ЄС, також визначено в законі чи акті Президента України, у проекті технічного регламенту посилання на такий закон чи акт не робиться;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 12 в редакції Постанови КМ № 898 від 04.11.2015 )
нормативні положення, що містяться у визначеннях термінів у базовому акті законодавства ЄС, замість включення до відповідних визначень термінів включаються до тексту тих структурних одиниць проекту технічного регламенту, яких ці положення безпосередньо стосуються;
у разі потреби допускається визначення терміна, яке відсутнє в базовому акті законодавства ЄС, якщо цей термін вживається у проекті технічного регламенту та не визначений в законі чи акті Президента України;
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
терміни, вжиті в базовому акті законодавства ЄС, у яких використовуються поняття, що не застосовуються в законодавстві України, замінюються термінами, у яких використовуються аналогічні за змістом поняття. Наприклад, термін "маркування знаком CE" може бути замінено терміном "маркування знаком відповідності технічним регламентам", термін "нотифікований орган" - терміном "призначений орган", термін "експертиза типу ЕС" - терміном "експертиза типу";
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
у разі коли неможливо коректно відтворити чи замінити визначений в базовому акті законодавства ЄС термін (наприклад, термін "законодавство Союзу щодо гармонізації"), допускається, як виняток, використання визначення такого терміна в тих нормативних положеннях, в яких у базовому акті законодавства ЄС застосовується зазначений термін;
( Підпункт 1 пункту 12 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
визначення термінів можуть наводитися в пункті (пунктах) проекту технічного регламенту та/або додатках до нього відповідно до базового акта законодавства ЄС;
( Підпункт 1 пункту 12 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 898 від 04.11.2015 )
1-1) стосовно структури:
пункти проекту технічного регламенту (крім додатків до нього) відповідають пронумерованим (непронумерованим) частинам статей базового акта законодавства ЄС, які відтворюються у проекті, з урахуванням вимог пункту 11 цих Правил;
розділи чи підрозділи проекту технічного регламенту (крім додатків до нього), як правило, повинні відповідати статтям базового акта законодавства ЄС, які мають заголовки, а в разі відсутності таких статей - його главам чи розділам. Послідовно викладені статті на початку базового акта законодавства ЄС, в яких містяться нормативні положення загального характеру, можуть бути об’єднані в розділ "Загальна частина". Розділ чи підрозділ може складатися з одного пункту. Не допускається розміщення в розділі одного підрозділу;
підпункти проекту технічного регламенту можуть складатися з підпунктів, які нумеруються малими літерами українського алфавіту з дужкою, відповідно до базового акта законодавства ЄС;
додатки до проекту технічного регламенту розробляються відповідно до додатків до базового акта законодавства ЄС з урахуванням особливостей, визначених цим підпунктом;
додатки до проекту технічного регламенту можуть поділятися на частини. Підпункти в додатках можуть поділятися на підпункти. Непронумеровані структурні одиниці в межах частин, пунктів, підпунктів вважаються абзацами;
структурні одиниці додатків до проекту технічного регламенту нумеруються в тих самих випадках, що і у відповідних додатках до базового акта законодавства ЄС, у тому числі шляхом застосування цифрових або літерних позначень у заголовках відповідних структурних одиниць, і порядок їх розміщення не змінюється;
частини додатків до проекту технічного регламенту нумеруються згідно з відповідним додатком до базового акта законодавства ЄС, при цьому великі літери латинського алфавіту чи арабські цифри замінюються великими літерами українського алфавіту, а римські цифри відтворюються. Якщо частини додатків до базового акта законодавства ЄС мають заголовки, у відповідних частинах додатків до проекту технічного регламенту заголовки складаються з таких елементів, як найменування структурної одиниці, цифрове або літерне позначення та назва, що відділяється від інших елементів крапкою. Наприклад: частина Г; частина III. Хімічні властивості;
для нумерації структурних одиниць додатка до проекту технічного регламенту використовуються арабські цифри з крапкою згідно з відповідним додатком до базового акта законодавства ЄС без обмеження кількості таких цифр. Структурні одиниці, пронумеровані арабськими цифрами з крапкою, незалежно від кількості чисел і крапок вважаються пунктами. У разі поділу додатка на частини в посиланні на певний пункт додатка зазначається також відповідна частина, в якій цей пункт розміщується. Наприклад: пункт 2.0.1.13 частини Б додатка 1;

................
Перейти до повного тексту