- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 червня 2012 р. № 708 Київ |
Про затвердження Правил розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, на основі актів законодавства Європейського Союзу
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Правила розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, на основі актів законодавства Європейського Союзу, що додаються.
1-1. Установити, що під час розроблення на основі актів законодавства Європейського Союзу проектів постанов Кабінету Міністрів України про затвердження процедур оцінки відповідності, застосування яких передбачене технічними регламентами, а також модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання зазначених модулів застосовуються вимоги, визначені пунктами 1, 2, 4, 6-14 затверджених цією постановою Правил.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності через 30 днів з дня опублікування.
Прем'єр-міністр України |
М.АЗАРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 червня 2012 р. № 708
ПРАВИЛА
розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, на основі актів законодавства Європейського Союзу
1. Ці Правила визначають особливості розроблення проектів технічних регламентів, що затверджуються Кабінетом Міністрів України (далі - технічний регламент), на основі актів законодавства Європейського Союзу.
2. У цих Правилах термін "акт законодавства Європейського Союзу" (далі - акт законодавства ЄС) означає будь-який акт законодавства, що належить до джерел acquis communautaire, у тому числі директиву, регламент або рішення.
3. Проекти технічних регламентів затверджуються постановами Кабінету Міністрів України (далі - постанова).
4. Проекти постанов розробляються відповідно до
Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 р. № 870 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 36, ст. 2200), з урахуванням особливостей, установлених цими Правилами.
5. До постановляючої частини проекту постанови включаються пункти:
щодо затвердження відповідного технічного регламенту, а в разі потреби також плану заходів з його впровадження;
що містять інші нормативні положення (у разі потреби). У тому числі можуть наводитися норми, що визначають особливості перехідного періоду застосування технічного регламенту (окремих норм);
що стосуються внесення змін до актів Кабінету Міністрів або визнання їх (окремих норм) такими, що втратили чинність (у разі потреби);
що містять доручення центральному органу виконавчої влади забезпечити впровадження технічного регламенту. У разі необхідності надаються інші доручення центральним органам виконавчої влади;
що стосуються визначення дати набрання чинності постановою.
6. Проект технічного регламенту розробляється на основі акта законодавства ЄC (далі - базовий акт законодавства ЄС) з урахуванням усіх змін до цього акта, що набрали чинності або наберуть чинності не пізніше дня набрання чинності постановою, якою затверджується такий технічний регламент.
Не допускається розроблення проекту технічного регламенту на основі акта законодавства ЄС, який було скасовано або дату скасування якого було визначено іншим актом законодавства ЄС.
7. У першому пункті проекту технічного регламенту:
визначається коло питань, що є предметом правового регулювання;
зазначається повна назва базового акта законодавства ЄС. Наприклад: "Цей Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2009/48/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 18 червня 2009 р. про безпечність іграшок.".
8. Зміст, форма та структура проекту технічного регламенту повинні максимально повно і точно відповідати змісту, формі та структурі базового акта законодавства ЄС з урахуванням можливості врегулювання конкретних суспільних відносин нормами актів законодавства України.
9. Нормативні положення базового акта законодавства ЄС, які визначають зобов’язання і права держав - членів ЄС, повноваження та порядок діяльності органів ЄС і органів держав - членів ЄС, у проекті технічного регламенту замінюються аналогічними за змістом нормативними положеннями, що узгоджуються з установленими повноваженнями і порядком діяльності відповідних державних органів України.
10. До проекту технічного регламенту не включаються такі положення базового акта законодавства ЄС:
преамбула;
положення, що стосуються внесення змін до актів законодавства ЄС або їх скасування;
перехідні положення;
положення, що стосуються перенесення норм базового акта законодавства ЄС до законодавства держав - членів ЄС;
положення, що стосуються набрання чинності базовим актом законодавства ЄС.
Зміст преамбули базового акта законодавства ЄС може враховуватися для викладу окремих норм проекту технічного регламенту, а зміст перехідних положень зазначеного акта - для викладу норм, що визначають особливості перехідного періоду застосування технічного регламенту (окремих норм), у постановляючій частині проекту постанови.
11. Не допускається включення до проекту технічного регламенту норм, які не відтворюють або не замінюють норм базового акта законодавства ЄС згідно з вимогами, установленими цими Правилами, за винятком випадків, передбачених законом або цими Правилами.
12. Проекти технічних регламентів розробляються з додержанням таких вимог:
1) стосовно термінології:
визначаються всі терміни, які встановлені в базовому акті законодавства ЄС, крім тих, що не вживаються у проекті технічного регламенту, якщо інше не передбачено цими Правилами. Якщо термін, визначення якого міститься в базовому акті законодавства ЄС, також визначено в законі чи акті Президента України, у проекті технічного регламенту посилання на такий закон чи акт не робиться;
нормативні положення, що містяться у визначеннях термінів у базовому акті законодавства ЄС, замість включення до відповідних визначень термінів включаються до тексту тих структурних одиниць проекту технічного регламенту, яких ці положення безпосередньо стосуються;
у разі потреби допускається визначення терміна, яке відсутнє в базовому акті законодавства ЄС, якщо цей термін вживається у проекті технічного регламенту та не визначений в законі чи акті Президента України;
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 898 від 04.11.2015 )
терміни, вжиті в базовому акті законодавства ЄС, у яких використовуються поняття, що не застосовуються в законодавстві України, замінюються термінами, у яких використовуються аналогічні за змістом поняття. Наприклад, термін "маркування знаком CE" може бути замінено терміном "маркування знаком відповідності технічним регламентам", термін "нотифікований орган" - терміном "призначений орган", термін "експертиза типу ЕС" - терміном "експертиза типу";
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 898 від 04.11.2015 )
у разі коли неможливо коректно відтворити чи замінити визначений в базовому акті законодавства ЄС термін (наприклад, термін "законодавство Союзу щодо гармонізації"), допускається, як виняток, використання визначення такого терміна в тих нормативних положеннях, в яких у базовому акті законодавства ЄС застосовується зазначений термін;
визначення термінів можуть наводитися в пункті (пунктах) проекту технічного регламенту та/або додатках до нього відповідно до базового акта законодавства ЄС;
1-1) стосовно структури:
пункти проекту технічного регламенту (крім додатків до нього) відповідають пронумерованим (непронумерованим) частинам статей базового акта законодавства ЄС, які відтворюються у проекті, з урахуванням вимог пункту 11 цих Правил;
розділи чи підрозділи проекту технічного регламенту (крім додатків до нього), як правило, повинні відповідати статтям базового акта законодавства ЄС, які мають заголовки, а в разі відсутності таких статей - його главам чи розділам. Послідовно викладені статті на початку базового акта законодавства ЄС, в яких містяться нормативні положення загального характеру, можуть бути об’єднані в розділ "Загальна частина". Розділ чи підрозділ може складатися з одного пункту. Не допускається розміщення в розділі одного підрозділу;
підпункти проекту технічного регламенту можуть складатися з підпунктів, які нумеруються малими літерами українського алфавіту з дужкою, відповідно до базового акта законодавства ЄС;
додатки до проекту технічного регламенту розробляються відповідно до додатків до базового акта законодавства ЄС з урахуванням особливостей, визначених цим підпунктом;
додатки до проекту технічного регламенту можуть поділятися на частини. Підпункти в додатках можуть поділятися на підпункти. Непронумеровані структурні одиниці в межах частин, пунктів, підпунктів вважаються абзацами;
структурні одиниці додатків до проекту технічного регламенту нумеруються в тих самих випадках, що і у відповідних додатках до базового акта законодавства ЄС, у тому числі шляхом застосування цифрових або літерних позначень у заголовках відповідних структурних одиниць, і порядок їх розміщення не змінюється;
частини додатків до проекту технічного регламенту нумеруються згідно з відповідним додатком до базового акта законодавства ЄС, при цьому великі літери латинського алфавіту чи арабські цифри замінюються великими літерами українського алфавіту, а римські цифри відтворюються. Якщо частини додатків до базового акта законодавства ЄС мають заголовки, у відповідних частинах додатків до проекту технічного регламенту заголовки складаються з таких елементів, як найменування структурної одиниці, цифрове або літерне позначення та назва, що відділяється від інших елементів крапкою. Наприклад: частина Г; частина III. Хімічні властивості;
для нумерації структурних одиниць додатка до проекту технічного регламенту використовуються арабські цифри з крапкою згідно з відповідним додатком до базового акта законодавства ЄС без обмеження кількості таких цифр. Структурні одиниці, пронумеровані арабськими цифрами з крапкою, незалежно від кількості чисел і крапок вважаються пунктами. У разі поділу додатка на частини в посиланні на певний пункт додатка зазначається також відповідна частина, в якій цей пункт розміщується. Наприклад: пункт 2.0.1.13 частини Б додатка 1;
................Перейти до повного тексту