- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 січня 2016 р. № 70
Київ
Про порядок підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями
( Дія Постанови не поширюється на надання державної гарантії для забезпечення виконання зобов’язань, зазначених у пункті 1 Постанови КМ
№ 876 від 30.11.2016 )
З метою вдосконалення процедури підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, підвищення ефективності використання залучених коштів Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, що додається.
2. Установити, що пропозиції про ініціювання інвестиційних проектів, подані до набрання чинності цією постановою Міністерству економічного розвитку і торгівлі відповідно до
Порядку ініціювання, підготовки та реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. № 1027 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 91, ст. 3025), розглядаються відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.
Підготовка, реалізація, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються Кредитною установою для відбудови, яка діє на підставі повноважень від Уряду Федеративної Республіки Німеччина, здійснюються відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, з урахуванням положень міжнародних договорів між Кабінетом Міністрів України та Урядом Федеративної Республіки Німеччина про фінансове співробітництво.
Установити, що у період воєнного стану, а також протягом трьох місяців з дня його припинення чи скасування під час підготовки та реалізації проектів з підтримки ліквідності та стійкості роботи суб’єктів господарювання державного сектору економіки вимоги Порядку, затвердженого цією постановою, не застосовуються. Для ініціювання проекту з підтримки ліквідності та стійкості роботи суб’єктів господарювання державного сектору економіки Міністерство фінансів звертається до міжнародної фінансової організації із запитом про його фінансування на підставі запиту центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, в якій заплановано реалізацію проекту, погодженого з Міністерством закордонних справ.
3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі передати у місячний строк Міністерству фінансів:
інформацію з єдиного реєстру проектів економічного і соціального розвитку України, що реалізуються в Україні з використанням ресурсів міжнародних фінансових організацій та міжнародної технічної допомоги, про проекти економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.
4. Міністерству фінансів затвердити у двомісячний строк порядок проведення оцінки фінансового стану потенційного бенефіціара та визначення виду забезпечення для обслуговування та погашення позики, наданої за рахунок коштів фінансових організацій, та порядок ведення реєстру проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України | А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 74 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 січня 2016 р. № 70
ПОРЯДОК
підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями
( У тексті Порядку слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінекономіки" згідно з Постановою КМ
№ 916 від 06.11.2019 )
Загальні питання
1. Цей Порядок регулює питання підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються за рахунок фінансових ресурсів міжнародних фінансових організацій, крім Міжнародного валютного фонду (далі - МФО), які залучаються як позика чи кредит державою або під державні гарантії (далі - позика), або як грант.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
бенефіціар - юридична особа, що отримує позику чи грант в рамках інвестиційного проекту та забезпечує його реалізацію або разом з іншими бенефіціарами забезпечує реалізацію його окремих частин згідно з договором України з МФО, договором між МФО і бенефіціаром, договором, що укладається з Мінфіном;
відповідальний виконавець - орган виконавчої влади, інша бюджетна установа, АТ "Державний експортно-імпортний банк України" чи інший державний банк, господарське товариство, у статутному капіталі якого 100 відсотків акцій належить державі та управління корпоративними правами щодо якого здійснює Кабінет Міністрів України, державне підприємство, господарське товариство, у статутному капіталі якого 50 та більше відсотків акцій (часток) належать державі, акціонерне товариство, що здійснює видобування нафти та/або транспортування природного газу, газового конденсату, нафти та інших корисних копалин, що визначені Мінфіном для підготовки самостійно або разом з бенефіціаром інвестиційного проекту, здійснення нагляду і контролю за реалізацією бенефіціаром такого проекту або безпосередньої реалізації проекту, в рамках якого отримана позика та/або грант, грант на бюджетну підтримку;
головний виконавець - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері, в якій заплановано реалізацію системного проекту, фінансування якого передбачається за результатами досягнення індикаторів, відповідальний за підготовку та реалізацію такого системного проекту, його моніторинг, оцінку, досягнення показників результативності проекту та забезпечення проведення аудитів;
грант - фінансові ресурси міжнародних фінансових організацій, залучені державою на безоплатній та безповоротній основі для фінансування інвестиційного проекту;
грант на бюджетну підтримку - фінансові ресурси міжнародних фінансових організацій, залучені державою на безоплатній та безповоротній основі для фінансування інвестиційного проекту та/або системного проекту, що зараховуються до загального фонду державного бюджету;
договір України з МФО - міжнародний договір України з МФО про позику чи кредит та/або грант, грант на бюджетну підтримку, що залучаються державою, або про надання державних гарантій, або про відшкодування витрат;
договір між МФО і бенефіціаром - договір між МФО і бенефіціаром, укладений згідно з договором України з МФО, про виконання проекту (проектний договір) або про надання позики та/або гранту для реалізації інвестиційного проекту;
договір, що укладається з Мінфіном, - договір, укладений між Мінфіном і бенефіціаром та/або відповідальним виконавцем, та/або іншими особами, про надання позики або про безповоротну передачу позики чи гранту бенефіціарові, або про відшкодування витрат державного бюджету в разі настання гарантійного випадку, якщо інше не передбачено договором України з МФО, договір, укладений між Мінфіном і міською радою, про відповідальність міської ради за забезпечення своєчасного та в повному обсязі виконання бенефіціаром зобов’язань з погашення та обслуговування позики, інші види договорів, що укладаються між Мінфіном і бенефіціаром та/або відповідальним виконавцем, та/або міською радою, та/або органом виконавчої влади, та/або органом місцевого самоврядування, та/або державним та/або комунальним підприємством, установою, організацією;
ініціатор інвестиційного проекту - орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також установа чи організація, утворена в установленому порядку зазначеним органом, чи суб’єкт господарювання державного або комунального сектору економіки;
координатор проекту - заступник керівника чи інша уповноважена особа відповідального виконавця, яка належним чином уповноважена таким виконавцем забезпечувати організацію, здійснення нагляду і контролю за проведенням роботи з підготовки та реалізації проекту, підписання документів, пов’язаних з підготовкою та реалізацією проекту, а також несе персональну відповідальність за підготовку та реалізацію проекту;
Лист Уряду України до МФО - лист від імені Кабінету Міністрів України щодо визначення основних напрямів проведення реформ, на підтримку яких передбачається спрямувати системний проект;
моніторинг проекту - заходи щодо здійснення нагляду за підготовкою та реалізацією проекту, використанням коштів позики та/або гранту, виконанням фінансових зобов’язань згідно з договором України з МФО, договором, що укладається з Мінфіном;
операційний посібник - документ, затверджений відповідальним виконавцем, який визначає організаційні аспекти управління інвестиційним проектом або системним проектом, в рамках якого позика надходить за результатами досягнення відповідних індикаторів, визначених договором України з МФО, а також технології та послідовності його впровадження з метою сприяння ефективності та безперервності здійснення заходів з реалізації проекту, надання допомоги у процесі прийняття рішень;
показники результативності проекту - кількісні та якісні показники моніторингу та оцінки, що дають змогу порівняти отримані під час та після реалізації проекту результати з визначеними цілями та завданнями та оцінити ефект реалізації проекту, у тому числі вплив проекту на зміну клімату в частині обсягу скорочення викидів парникових газів;
реструктуризація інвестиційного проекту (системного проекту) - внесення змін до договору України з МФО та/або договору між МФО і бенефіціаром щодо очікуваних результатів, обсягу робіт, зміни та/або скасування компонентів інвестиційного проекту (системного проекту), перерозподілу або анулювання коштів позики, гранту, гранту на бюджетну підтримку, збільшення суми гранту для фінансування заходів, визначених договором України з МФО, зміни бенефіціара, відповідального виконавця, графіка впровадження, умов позики, вимог щодо звітування та дати завершення реалізації проекту, а також до показників результативності інвестиційних проектів (системних проектів), визначених у листах, що є додатками до договору України з МФО, а в період воєнного стану та протягом трьох місяців з дня його припинення чи скасування - щодо мети проекту у зв’язку із спрямуванням залучених коштів позик на підтримку ліквідності та стійкості роботи суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
системний проект - проект, спрямований на підтримку проведення реформ в Україні, в рамках якого позика та/або грант на бюджетну підтримку, що надходить єдиним траншем або за результатами досягнення відповідних індикаторів, визначених договором України з МФО, зараховується до загального фонду державного бюджету для його фінансування;
інвестиційний проект - проект, реалізація якого передбачається на умовах фінансової самоокупності та у рамках якого погашення і обслуговування позики здійснюється за рахунок коштів бенефіціара або відповідального виконавця, або проект розвитку інституціональної спроможності державного органу та/або з використанням механізму отримання коштів позики та/або гранту на бюджетну підтримку за результатами досягнення відповідних індикаторів, визначених договором України з МФО, які зараховуються до загального фонду державного бюджету для його фінансування, проект розвитку державної та/або місцевої інфраструктури, проект розвитку соціальних послуг та інституціональної спроможності обласних, Київської та Севастопольської міських, районних держадміністрацій та органів місцевого самоврядування, у рамках яких погашення і обслуговування позики здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджету або за рахунок коштів бенефіціара.
3. Для підготовки та реалізації інвестиційного проекту можуть залучатися міжнародна технічна допомога як грант, кошти підприємств, установ, організацій, державного та місцевих бюджетів.
Для отримання гранту та/або гранту на бюджетну підтримку для фінансування інвестиційного проекту здійснюються заходи відповідно до пунктів 13-24 цього Порядку, а гранту на бюджетну підтримку для фінансування системного проекту - відповідно до пунктів 28-31 цього Порядку.
Відповідальний виконавець у разі отримання гранту для підготовки або реалізації інвестиційного проекту забезпечує його використання згідно з планом заходів щодо підготовки або реалізації інвестиційного проекту та відповідним міжнародним договором України.
4. Проект готується та реалізується згідно з договором України з МФО, договором між МФО і бенефіціаром, договором, що укладається з Мінфіном, іншими договорами, необхідними для його реалізації, цим Порядком та іншими актами законодавства.
У період воєнного стану, а також протягом трьох місяців з дня його припинення чи скасування у разі необхідності спрямування залучених на реалізацію інвестиційного проекту коштів позик на підтримку ліквідності та стійкості роботи суб’єктів господарювання державного сектору економіки відповідні заходи щодо внесення змін до договору України з МФО та/або договору між МФО і бенефіціаром здійснюються згідно з пунктом 39 цього Порядку.
5. Мінфін забезпечує ведення реєстру проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.
Порядок ведення такого реєстру визначається Мінфіном.
У період воєнного стану відкритий доступ до даних зазначеного реєстру не надається.
5-1. Складення та подання передбачених пунктами 42 і 43 цього Порядку звітів, що подаються відповідальними виконавцями та бенефіціарами, здійснюється в електронній формі із застосуванням автоматизованої інформаційної системи онлайн-взаємодії Мінфіну з розпорядниками коштів державного бюджету у порядку, визначеному Мінфіном.
Підготовка інвестиційного проекту
6. Ініціатор інвестиційного проекту готує проектну пропозицію згідно з пунктом 1 додатка 1 та подає її до Мінфіну разом з документами, визначеними в пунктах 2-6 додатка 1.
У разі коли є потреба в одержанні від МФО авансу позики для підготовки інвестиційного проекту, ініціатор інвестиційного проекту разом з проектною пропозицією подає до Мінфіну в довільній формі лист-запит про отримання авансу позики, що містить обґрунтування необхідності отримання такого авансу, та документи відповідно до переліку, визначеного у додатку 2.
Мінфін проводить протягом двох робочих днів після надходження документів оцінку їх відповідності визначеним у додатках 1 і 2 вимогам і у разі виявлення розбіжностей повертає їх ініціаторові.
У разі відповідності документів таким вимогам Мінфін у визначеному ним порядку проводить експертизу проектної пропозиції.
7. Оцінка фінансового стану потенційного бенефіціара інвестиційного проекту, реалізація якого передбачається на умовах фінансової самоокупності та у рамках якого погашення і обслуговування позики здійснюватиметься за рахунок коштів бенефіціара (далі - оцінка фінансового стану бенефіціара), проводиться Мінфіном у визначеному ним
порядку. За її результатами Мінфіном складається висновок. Строк проведення оцінки фінансового стану бенефіціара не повинен перевищувати 20 календарних днів з дати отримання проектної пропозиції. Не пізніше трьох днів з дати складення висновку Мінфін надсилає його ініціаторові проекту та копію - бенефіціарові.
Юридична особа, що має прострочену заборгованість з погашення і обслуговування раніше отриманого кредиту (позики) у фінансовій установі або перед державним бюджетом із сплати податків і зборів, не може виступати бенефіціаром інвестиційного проекту.
У разі коли інвестиційним проектом, реалізація якого передбачається на умовах фінансової самоокупності, передбачається визначення потенційних бенефіціарів після підписання договору України з МФО, оцінка фінансового стану бенефіціарів проводиться після їх визначення на стадії реалізації інвестиційного проекту.
Строк проведення оцінки фінансового стану бенефіціара продовжується Мінфіном у разі подання ініціатором інвестиційного проекту неповної або неточної інформації на період, необхідний для отримання такої інформації, але не більш як 20 календарних днів. У разі неподання такої інформації у строк, визначений Мінфіном, проектна пропозиція повертається ініціаторові без розгляду.
За результатами проведення експертизи проектної пропозиції Мінфіном складається висновок щодо експертизи проектної пропозиції у строк, передбачений цим пунктом для проведення оцінки фінансового стану бенефіціара, а в разі, коли така оцінка не проводилася, - протягом п’яти робочих днів з дати отримання проектної пропозиції.
У разі подання ініціатором проекту листа-запиту про отримання авансу позики Мінфін розглядає проект листа-запиту, складає висновок щодо експертизи проектної пропозиції та звертається до МФО із запитом про надання авансу позики у строк, передбачений цим пунктом для проведення оцінки фінансового стану бенефіціара, а в разі, коли така оцінка не проводилася, - протягом п’яти робочих днів з дати отримання проекту листа-запиту.
8. Мінфін у триденний строк після підготовки позитивного висновку щодо оцінки фінансового стану бенефіціара та висновку щодо експертизи проектної пропозиції звертається до МФО із запитом про фінансування інвестиційного проекту та у разі необхідності отримання авансу позики також із запитом про надання авансу позики. У разі коли оцінка фінансового стану бенефіціара не проводилася відповідно до пункту 7 цього Порядку, Мінфін звертається до МФО із таким запитом протягом трьох робочих днів з дати підготовки висновку щодо експертизи проектної пропозиції.
9. Мінфін протягом п’яти робочих днів після отримання листа від МФО про підтримку інвестиційного проекту та/або про надання авансу позики приймає рішення про доцільність підготовки інвестиційного проекту і визначення відповідального виконавця та у разі потреби про доцільність отримання авансу позики.
У разі коли на момент звернення ініціатора інвестиційного проекту до Мінфіну відповідно до пункту 6 цього Порядку ініціатор інвестиційного проекту або потенційний бенефіціар отримав листа від МФО про підтримку інвестиційного проекту та/або надання авансу позики, ініціатор інвестиційного проекту подає такий лист до Мінфіну разом з проектною пропозицією. Мінфін приймає протягом п’яти робочих днів рішення про доцільність підготовки інвестиційного проекту і визначення відповідального виконавця та в разі потреби про доцільність отримання авансу позики після проведення оцінки фінансового стану потенційного бенефіціара інвестиційного проекту та експертизи проектної пропозиції відповідно до пункту 7 цього Порядку.
Про прийняте рішення Мінфін інформує Кабінет Міністрів України, ініціатора інвестиційного проекту, відповідального виконавця та Мінекономіки.
10. Після прийняття Мінфіном рішення про доцільність підготовки інвестиційного проекту і визначення відповідального виконавця та про доцільність отримання авансу позики відповідальний виконавець забезпечує підготовку документів, зазначених у пунктах 4 і 5 додатка 3, та в установленому порядку погоджує їх з Мінфіном, МЗС, Мін’юстом, іншими заінтересованими органами та самостійно або через центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері, в якій заплановано реалізацію інвестиційного проекту, подає на розгляд Кабінету Міністрів України:
для внесення Президентові України - пропозиції про підписання листа-угоди (у разі укладення договору від імені України);
проект акта про підписання листа-угоди (у разі укладення договору від імені Уряду України).
Подальші заходи щодо підписання листа-угоди здійснюються відповідно до пунктів 22-24 цього Порядку.
11. Відповідальний виконавець у двотижневий строк після отримання від Мінфіну рішення про доцільність підготовки інвестиційного проекту забезпечує організацію роботи з його підготовки, призначає координатора інвестиційного проекту, визначає структурний підрозділ, відповідальний за подальшу підготовку та реалізацію інвестиційного проекту, та складає план заходів щодо підготовки інвестиційного проекту згідно з додатком 4, про що інформує Мінфін, разом з копіями відповідних рішень.
У разі зміни координатора інвестиційного проекту або структурного підрозділу, відповідального за подальшу підготовку та реалізацію інвестиційного проекту, відповідальний виконавець повідомляє про це Мінфіну у тижневий строк.
Строк підготовки інвестиційного проекту не повинен перевищувати 12 місяців з дати прийняття Мінфіном рішення про доцільність його підготовки. У разі порушення зазначеного строку Мінфін проводить за участю відповідального виконавця консультації з МФО з питань доцільності подальшої підготовки такого інвестиційного проекту, про результати яких інформує в тижневий строк Кабінет Міністрів України.
13. Відповідальний виконавець в разі, коли це передбачено інвестиційним проектом та/або вимагається МФО, безпосередньо або через бенефіціара під час підготовки інвестиційного проекту до проведення переговорів з МФО складає та погоджує з МФО проект плану закупівлі разом з обґрунтуванням предмета закупівлі або його частини (лота), методів закупівлі.
14. Відповідальний виконавець під час підготовки інвестиційного проекту може проводити за участю Мінфіну, МЗС, Мін’юсту, інших заінтересованих органів та у разі, коли реалізація інвестиційного проекту матиме вплив на розмір тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб’єктами природних монополій та суб’єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, на ринках природного газу, нафти та нафтопродуктів, також відповідних національних комісій регулювання природних монополій консультації з МФО щодо узгодження проектів договорів України з МФО, договорів між МФО і бенефіціаром, інших документів, необхідних для реалізації проекту.
У разі коли фінансування інвестиційного проекту передбачається за рахунок фінансових ресурсів Банку розвитку Ради Європи, відповідальний виконавець готує проект кредитної/грантової заявки за формою, прийнятною для зазначеного Банку, та після погодження Мінфіном надсилає МЗС підписану кредитну/грантову заявку для подальшого надсилання Банку розвитку Ради Європи.
14-1. У разі коли потенційним бенефіціаром є суб’єкт господарювання, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері, в якій заплановано реалізацію проекту, або центральний орган виконавчої влади, що здійснює функції з управління таким суб’єктом господарювання або є головним розробником відповідних проектів актів Кабінету Міністрів України з питань, пов’язаних із здійсненням Кабінетом Міністрів України повноважень суб’єкта управління, у передбачених законодавством випадках подає в установленому порядку до Антимонопольного комітету повідомлення про нову державну допомогу та інформує про це Мінфін.
У разі коли інвестиційним проектом передбачається визначення потенційних бенефіціарів, які є суб’єктами господарювання, на стадії реалізації інвестиційного проекту, повідомлення про нову державну допомогу подається до Антимонопольного комітету після визначення кожного бенефіціара окремо.
15. Відповідальний виконавець згідно з планом заходів щодо підготовки інвестиційного проекту після отримання від МФО проекту договору України з МФО розробляє документи, зазначені у підпунктах 1-6 пункту 1 додатка 5, та в установленому порядку забезпечує їх погодження з Мінфіном, МЗС, Мінекономіки, Міндовкіллям, іншими органами виконавчої влади та у разі, коли реалізація інвестиційного проекту матиме вплив на розмір тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб’єктами природних монополій та суб’єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, на ринках природного газу, нафти та нафтопродуктів, також з відповідними національними комісіями регулювання природних монополій або з відповідними органами місцевого самоврядування та обласними або районними держадміністраціями.
У разі коли бенефіціаром є державне підприємство, у тому числі господарське товариство (крім банків), у статутному капіталі якого 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв) належать державі, погодження Мінфіном документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, є погодженням залучення таким бенефіціаром внутрішніх довгострокових (більше одного року) та зовнішніх кредитів (позик) відповідно дочастини четвертої
статті 67 Господарського кодексу України.
Строк погодження документів не може перевищувати 10 робочих днів з моменту їх отримання відповідними органами. У разі коли орган виконавчої влади, а також у разі, коли реалізація інвестиційного проекту матиме вплив на розмір тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб’єктами природних монополій та суб’єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, на ринках природного газу, нафти та нафтопродуктів, відповідна національна комісія регулювання природних монополій або відповідний орган місцевого самоврядування та обласна або районна держадміністрація в установлений строк не висловили свою позицію, документи вважаються погодженими без зауважень. Положення цього абзацу не поширюється на висновки Мінфіну щодо оцінки фінансового стану бенефіціара (якщо з дати проведення попередньої оцінки пройшло більш як один рік), фінансових умов договору України з МФО і можливих наслідків їх виконання, зокрема впливу на показники державного бюджету і державний та гарантований державою борг України, та інформацію Мін’юсту про результати правової експертизи проекту договору України з МФО, проведеної Мін’юстом згідно із частиною третьою
статті 4 Закону України "Про міжнародні договори України".
У разі коли передбачається залучення гранту та/або гранту на бюджетну підтримку, висновки Мінфіну щодо оцінки фінансового стану бенефіціара, фінансових умов договору України з МФО і можливих наслідків їх виконання, зокрема впливу на показники державного бюджету і державний та гарантований державою борг України, не готуються.
Після отримання запрошення від МФО на переговори відповідальний виконавець самостійно або через центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері, в якій заплановано реалізацію інвестиційного проекту, подає документи на розгляд Кабінету Міністрів України для:
прийняття відповідного акта (про залучення фінансових ресурсів МФО для реалізації інвестиційного проекту; про встановлення розміру плати бенефіціара - суб’єкта господарювання за отримання кредиту (позики), залученого державою, або надання державної гарантії; про визначення необхідності надання майнового забезпечення, якщо у віданні бенефіціара - суб’єкта господарювання є майно державної/комунальної власності, а також розміру та виду такого забезпечення у разі необхідності його надання; у разі потреби про виконання інших передбачених законом умов, пов’язаних із залученням фінансових ресурсів);
внесення згідно із законодавством Президентові України пропозиції щодо проведення переговорів і підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені України);
прийняття рішення про проведення переговорів і підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені Уряду України);
прийняття акта про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені Уряду України та відсутності необхідності у проведенні переговорів).
У разі коли за погодженням сторін відсутня необхідність проведення переговорів на розгляд Кабінету Міністрів України подаються для внесення згідно із законодавством Президентові України пропозиції про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені України) або проект акта про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені Уряду України).
15-1. Після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про залучення фінансових ресурсів МФО для реалізації інвестиційного проекту відповідальний виконавець подає в установленому порядку Мінфіну пропозиції до Бюджетної декларації, проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік або про внесення змін до закону про Державний бюджет України на поточний рік щодо видатків і надання кредитів, які передбачається здійснювати за рахунок фінансових ресурсів, що залучаються від МФО для реалізації інвестиційного проекту, та в разі потреби видатків, які передбачається здійснювати за рахунок авансу позики, що залучається від МФО для підготовки інвестиційного проекту.
Мінфін передбачає в установленому порядку фінансові ресурси, що залучаються від МФО для реалізації інвестиційного проекту, або кошти на виконання зобов’язань за державною гарантією у Бюджетній декларації, проекті закону про Державний бюджет України на відповідний рік. У разі необхідності внесення змін до закону про Державний бюджет України на поточний рік відповідальний виконавець - головний розпорядник бюджетних коштів готує відповідний законопроект.
16. Проект директив делегації чи представникові України готується відповідно до
Порядку підготовки проектів директив, вказівок і технічного завдання для участі у заходах міжнародного характеру та звітів за їх результатами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 р. № 903 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 90, ст. 3036). У таких директивах передбачається, зокрема, що повноваження щодо підписання договору України з МФО після проведення переговорів здійснюється у разі, коли делегацією чи представником України та МФО узгоджено позиції з питань, визначених у таких директивах, та під час переговорів до тексту проекту такого договору не внесено суттєвих змін, що передбачають збільшення об’єму зобов’язань України, надання у будь-якій сфері пільг, не передбачених законодавством, збільшення розміру позики та її відсоткової ставки.
17. На підставі акта Президента України або Кабінету Міністрів України про проведення переговорів та підписання договору України з МФО проводяться переговори з МФО, за результатами яких уповноважена особа підписує протокол переговорів та у разі потреби лист про підтвердження результатів переговорів.
18. Керівник офіційної делегації чи представник України, що має повноваження відповідно до частин першої і четвертої
статті 6 Закону України "Про міжнародні договори України", подає у десятиденний строк після закінчення переговорів з МФО копію протоколу і звіт про виконання директив делегації чи представника України разом з погодженими з МЗС висновками та пропозиціями щодо подальших дій:
у разі укладення міжнародного договору від імені України - Президентові України, а їх копії - Кабінетові Міністрів України, Мінфіну і МЗС;
у разі укладення міжнародного договору від імені Уряду України - Кабінетові Міністрів України, а їх копії - Мінфіну і МЗС.
19. У разі коли повноваження щодо підписання договору України з МФО надано разом з повноваженням щодо ведення переговорів актом Президента України або Кабінету Міністрів України та відсутня потреба у внесенні визначених у директивах делегації чи представникові України суттєвих змін за результатами переговорів до проекту договору України з МФО, уповноважена особа підписує договір України з МФО (у разі потреби разом з додатковими листами до нього) після надходження повідомлення МФО про схвалення інвестиційного проекту та надання позики Україні, а також підписання відповідного договору між МФО і бенефіціаром, інших договорів та прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації інвестиційного проекту, якщо інше не передбачено проектом договору України з МФО.
У разі залучення коштів МФО під державні гарантії договір, що укладається з Мінфіном про відшкодування витрат державного бюджету в разі настання гарантійного випадку, укладається до підписання уповноваженою особою договору з МФО.
У разі коли бенефіціаром є суб’єкт господарювання, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері, в якій заплановано реалізацію проекту, або центральний орган виконавчої влади, що здійснює функції з управління таким суб’єктом господарювання або є головним розробником відповідних проектів актів Кабінету Міністрів України з питань, пов’язаних із здійсненням Кабінетом Міністрів України повноважень суб’єкта управління, у передбачених законодавством випадках подає до підписання договору України з МФО уповноваженій на підписання такого договору особі, Мінфіну та відповідальному виконавцю копію рішення Антимонопольного комітету, прийнятого за результатами розгляду повідомлення про нову державну допомогу або справи про державну допомогу відповідно до пунктів 1, 2 частини шостої
статті 10 і пунктів 1-3 частини сьомої
статті 11 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", або письмове повідомлення про звільнення від обов’язку повідомляти про нову державну допомогу з посиланням на положення зазначеного Закону та нормативно-правові акти, якими встановлено відповідні умови для звільнення.
У разі коли інвестиційним проектом передбачається визначення потенційних бенефіціарів, які є суб’єктами господарювання, на стадії реалізації інвестиційного проекту, копія рішення Антимонопольного комітету, прийнятого за результатами розгляду повідомлення про нову державну допомогу або справи про державну допомогу відповідно до пунктів 1, 2 частини шостої
статті 10 і пунктів 1-3 частини сьомої
статті 11 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", або письмове повідомлення про звільнення від обов’язку повідомляти про нову державну допомогу з посиланням на положення зазначеного Закону та нормативно-правові акти, якими встановлено відповідні умови для звільнення, подається Мінфіну та відповідальному виконавцю до підписання договору, що укладається з Мінфіном.
20. Після підписання договору України з МФО відповідальний виконавець у двотижневий строк підписує або забезпечує підписання договору, що укладається з Мінфіном, крім договору, визначеного абзацом другим пункту 19 цього Порядку, сторонами такого договору та подає його до Мінфіну для підписання.
У разі коли інвестиційним проектом передбачається визначення потенційних бенефіціарів на стадії реалізації інвестиційного проекту, відповідальний виконавець підписує або забезпечує підписання договору, що укладається з Мінфіном, сторонами такого договору у двотижневий строк після визначення бенефіціарів. У разі залучення коштів МФО під державні гарантії визначення потенційних бенефіціарів здійснюється у порядку, передбаченому у договорі з МФО.
У разі коли потенційним бенефіціаром визначено комунальне підприємство, стороною договору, що укладається з Мінфіном, повинна бути міська рада, в управлінні якої перебуває потенційний бенефіціар. У зазначеному договорі передбачаються норми щодо забезпечення міською радою своєчасного та в повному обсязі виконання зобов’язань бенефіціара перед Мінфіном.
21. У разі коли повноваження щодо підписання договору України з МФО не надано разом з повноваженням щодо ведення переговорів актом Президента України або Кабінету Міністрів України чи виникла потреба у внесенні суттєвих змін за результатами переговорів до проекту договору України з МФО, відповідальний виконавець забезпечує у двотижневий строк після проведення переговорів з МФО підготовку документів згідно з переліком, зазначеним у підпунктах 1-3 пункту 1 додатка 6, та в установленому порядку забезпечує їх погодження з Мінфіном, МЗС, Мін’юстом, Мінекономіки, іншими заінтересованими органами та у разі, коли реалізація інвестиційного проекту матиме вплив на розмір тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб’єктами природних монополій та суб’єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, на ринках природного газу, нафти та нафтопродуктів, також з відповідними національними комісіями регулювання природних монополій або з відповідними органами місцевого самоврядування та обласними або районними держадміністраціями і самостійно або через центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері, в якій заплановано реалізацію інвестиційного проекту, подає на розгляд Кабінету Міністрів України для:
внесення згідно із законодавством Президентові України пропозиції про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені України);
прийняття акта про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені Уряду України).
У разі коли передбачається залучення гранту та/або гранту на бюджетну підтримку, висновок Мінфіну щодо фінансових умов договору України з МФО і можливих наслідків їх виконання, зокрема впливу на показники державного бюджету і державний та гарантований державою борг України, не готується.
У разі коли бенефіціаром проекту є суб’єкт господарювання, у передбачених законодавством випадках також подається копія рішення Антимонопольного комітету, прийнятого за результатами розгляду повідомлення про нову державну допомогу або справи про державну допомогу відповідно до пунктів 1, 2 частини шостої
статті 10 і пунктів 1-3 частини сьомої
статті 11 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", або письмове повідомлення про звільнення від обов’язку повідомляти про нову державну допомогу з посиланням на положення зазначеного Закону та нормативно-правові акти, якими встановлено відповідні умови для звільнення.
Мінфін у тижневий строк після надходження копії договору України з МФО інформує Мін’юст, чи передбачено залучення позики державним бюджетом на відповідний рік.
Мін’юст з урахуванням такої інформації готує висновок щодо здійснення внутрішньодержавної процедури, необхідної для набрання чинності зазначеним договором України з МФО, та надсилає його відповідальному виконавцю, Мінфіну та МЗС.
Якщо договір України з МФО не потребує ратифікації Верховною Радою України, Мін’юст у десятиденний строк готує і подає МФО юридичний висновок згідно із зазначеним договором, а його копії - Кабінетові Міністрів України, Мінфіну, МЗС та відповідальному виконавцю.
Якщо договір України з МФО потребує ратифікації Верховною Радою України, відповідальний виконавець у двотижневий строк після надходження відповідного висновку Мін’юсту подає МЗС погоджені з Мінфіном, Мін’юстом, іншими заінтересованими суб’єктами пропозиції щодо ратифікації договору України з МФО, передбачені
Законом України "Про міжнародні договори України".
23. МЗС з урахуванням визначеного договором України з МФО строку набрання чинності вносить пропозиції щодо його ратифікації:
у разі укладення договору від імені України - Президентові України;
у разі укладення договору від імені Уряду України - Кабінетові Міністрів України.
Мін’юст у десятиденний строк після набрання чинності законом про ратифікацію договору України з МФО готує і подає МФО юридичний висновок згідно із зазначеним договором, а його копії - Кабінетові Міністрів України, Мінфіну, МЗС та відповідальному виконавцю.
24. Мінфін у тижневий строк після надходження від МФО повідомлення про набрання чинності договором України з МФО інформує про це Кабінет Міністрів України та відповідального виконавця.
Відповідальний виконавець подає у двотижневий строк МЗС оригінал договору разом з повідомленням МФО про набрання ним чинності.
Підготовка системного проекту
25. Мінфін під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік визначає обсяг фінансових ресурсів, які необхідно залучити від МФО в рамках реалізації системного проекту для фінансування державного бюджету, та звертається до МФО з пропозицією щодо спільної підготовки такого проекту. Після отримання повідомлення від МФО про підтримку системного проекту Мінфін інформує про це Кабінет Міністрів України.
У разі необхідності залучення коштів для реалізації системного проекту Мінфін проводить за участю заінтересованих державних органів консультації з МФО і узгоджує цілі, завдання та порядок підготовки такого проекту. Мінфін виступає відповідальним виконавцем для цілей підготовки такого проекту.
26. Державні органи, зазначені в абзаці другому пункту 25 цього Порядку, вносять на запит Мінфіну пропозиції щодо здійснення заходів для досягнення цілей системного проекту та у разі потреби пропозиції до проекту Листа Уряду України до МФО.
Мінфін у разі потреби готує разом з МФО проект програми стратегічних та інституціональних реформ, що включає заходи, прогнозні показники, очікувані середньострокові результати реалізації системного проекту, та проект Листа Уряду України до МФО.
У разі коли фінансування системного проекту передбачається за результатами досягнення індикаторів, проект програми стратегічних та інституціональних реформ, що включає заходи, прогнозні показники, очікувані середньострокові результати реалізації системного проекту, готує, за погодженням з Мінфіном, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері, в якій заплановано реалізацію проекту.
27. Мінфін подає МФО інформацію про підготовку системного проекту та під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік або про внесення змін до закону про Державний бюджет України на поточний рік ураховує обсяг фінансових ресурсів, які передбачається залучити від МФО.
28. Мінфін на підставі повідомлення МФО про підтримку системного проекту або договору України з МФО готує разом з МФО та погоджує із заінтересованими органами документи, зазначені у підпунктах 1-7 пункту 2 додатка 5, і після надходження від МФО запрошення на переговори подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України для:
прийняття рішення про залучення фінансових ресурсів МФО з метою реалізації системного проекту, схвалення Листа Уряду України до МФО та надання повноважень щодо його підписання;
внесення згідно із законодавством Президентові України пропозиції про проведення переговорів і підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені України);
прийняття акта про проведення переговорів і підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені Уряду України).
Проект директив делегації чи представникові України готується відповідно до
Порядку підготовки проектів директив, вказівок і технічного завдання для участі у заходах міжнародного характеру та звітів за їх результатами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 р. № 903 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 90, ст. 3036). У таких директивах передбачається, зокрема, що повноваження щодо підписання договору України з МФО після проведення переговорів здійснюється у разі, коли делегацією чи представником України та МФО узгоджено позиції з питань, визначених у таких директивах, та під час переговорів до тексту проекту договору не внесено суттєвих змін, що передбачають збільшення об’єму зобов’язань України, надання у будь-якій сфері пільг, не передбачених законодавством, збільшення розміру позики та її відсоткової ставки.
У разі коли передбачається отримання гранту на бюджетну підтримку, висновок Мінфіну щодо фінансових умов договору України з МФО і можливих наслідків їх виконання, зокрема впливу на показники державного бюджету і державний та гарантований державою борг України, не готується.
На підставі акта Президента України або Кабінету Міністрів України про проведення переговорів і підписання договору України з МФО проводяться переговори з МФО, за результатами яких уповноважена особа підписує протокол та у разі потреби лист про підтвердження результатів переговорів.
У разі коли фінансування системного проекту передбачено за результатами досягнення індикаторів, заходи, визначені цим пунктом, здійснює головний виконавець.
29. Керівник офіційної делегації чи представник України, що має повноваження відповідно до частин першої і четвертої
статті 6 Закону України "Про міжнародні договори України", подає у десятиденний строк після закінчення переговорів з МФО копію протоколу і звіт про виконання директив делегації чи представника України разом з погодженими з МЗС висновками та пропозиціями щодо подальших дій:
у разі укладення договору від імені України - Президентові України, а їх копії - Кабінетові Міністрів України, Мінфіну, МЗС;
у разі укладення договору від імені Уряду України - Кабінетові Міністрів України, а їх копії - Мінфіну і МЗС.
За результатами переговорів з МФО у разі потреби надсилається в установленому порядку Лист Уряду України до МФО.
30. Після надходження від МФО повідомлення про схвалення системного проекту в разі, коли повноваження щодо підписання договору України з МФО надано разом з повноваженням щодо ведення переговорів актом Президента України або Кабінету Міністрів України та відсутня потреба у внесенні суттєвих змін за результатами переговорів до проекту договору України з МФО, уповноважена особа підписує договір України з МФО.
31. У разі коли повноваження щодо підписання договору України з МФО не надано разом з повноваженням щодо ведення переговорів актом Президента України або Кабінету Міністрів України чи виникла потреба у внесенні суттєвих змін за результатами переговорів до проекту договору України з МФО, Мінфін забезпечує у двотижневий строк після проведення переговорів з МФО підготовку документів, зазначених у підпунктах 1 і 2 пункту 2 додатка 6, погодження їх з МЗС, Мін’юстом, іншими заінтересованими органами і подання на розгляд Кабінету Міністрів України для:
внесення згідно із законодавством Президентові України пропозиції про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені України);
прийняття акта про підписання договору України з МФО (у разі укладення договору від імені Уряду України).
У разі коли фінансування системного проекту передбачено за результатами досягнення індикаторів, заходи, визначені абзацами першим - третім цього пункту, здійснює головний виконавець.
У разі коли передбачається отримання гранту на бюджетну підтримку, висновок Мінфіну щодо фінансових умов договору України з МФО і можливих наслідків їх виконання, зокрема впливу на показники державного бюджету і державний та гарантований державою борг України, не готується.
Заходи щодо підписання та набрання чинності договором України з МФО та щодо реалізації системного проекту здійснюються відповідно до законодавства та договору України з МФО.
У разі коли позика відповідно до договору України з МФО надходить єдиним траншем, Мінфін після зарахування коштів позики до державного бюджету протягом трьох робочих днів інформує про це Кабінет Міністрів України.
У разі коли позика відповідно до договору України з МФО надходить за результатами досягнення відповідних індикаторів, реалізація системного проекту здійснюється відповідно до договору України з МФО та операційного посібника.
31-1. У разі коли під час реалізації системного проекту, кошти позики за яким надходять за результатами досягнення відповідних індикаторів, виникла потреба у його реструктуризації, головний виконавець готує обґрунтування необхідності такої реструктуризації разом з проектом листа до МФО та погоджує його з виконавцями заходів системного проекту, Мінфіном та МЗС.
Мінфін після отримання погодженого проекту листа до МФО звертається до МФО з пропозиціями щодо реструктуризації системного проекту та у тижневий строк після отримання від МФО пропозицій про внесення змін до договору України з МФО звертається до Мін’юсту щодо визначення внутрішньодержавної процедури, необхідної для набрання чинності зазначеними змінами.
Якщо внесення змін до договору України з МФО потребує ратифікації, подальші заходи здійснюються відповідно до вимог абзацу п’ятого пункту 22 та пунктів 23 і 24 цього Порядку.
Мінфін у разі отримання від МФО пропозицій про внесення змін до договору України з МФО, ініціатором яких є МФО, погоджує такі пропозиції з головним виконавцем та виконавцями заходів системного проекту, МЗС та Мін’юстом.
Мінфін після отримання погоджених пропозицій про внесення змін до договору України з МФО забезпечує їх підписання та надсилає до МФО.
Подальші заходи здійснюються відповідно до вимог абзаців третього та четвертого цього пункту.
Реалізація інвестиційного проекту
32. Для реалізації інвестиційного проекту відповідальний виконавець у місячний строк після набрання чинності договором України з МФО складає план заходів щодо реалізації інвестиційного проекту згідно з додатком 7 та у разі коли це не передбачено договором України з МФО - план досягнення показників результативності інвестиційного проекту згідно з додатком 7- 1, визначених у фінансово-економічному обґрунтуванні інвестиційного проекту, забезпечує його виконання та подає копію такого плану Мінфіну. У разі залучення коштів МФО під державні гарантії та/або отримання гранту, гранту на бюджетну підтримку відповідальний виконавець складає план заходів щодо реалізації інвестиційного проекту у прийнятній для МФО формі.
Копію складеного плану заходів щодо реалізації інвестиційного проекту на відповідний рік відповідальний виконавець подає Мінфіну щороку до 30 січня.
33. У разі коли під час підготовки інвестиційного проекту не визначені потенційні бенефіціари інвестиційного проекту, визначення таких бенефіціарів здійснюється в порядку, встановленому договором України з МФО, а у разі, коли такий порядок не встановлений, - відповідно до процедури, яка визначається відповідальним виконавцем за погодженням з Мінфіном не пізніше ніж у місячний строк з дати набрання чинності договором України з МФО.
У разі коли реалізація проекту передбачається на умовах самоокупності, Мінфін у встановленому ним порядку проводить оцінку фінансового стану бенефіціара. У разі залучення коштів МФО під державні гарантії оцінка фінансового стану бенефіціара проводиться у порядку, передбаченому у договорі з МФО.
................Перейти до повного тексту