1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 7 липня 2023 р. № 690
Київ
Деякі питання забезпечення функціонування та ведення Державного електронного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1278 від 05.12.2023 № 505 від 03.05.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок функціонування та ведення Державного електронного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки, що додається.
2. Внести до актів Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Установити, що функціонування Державного електронного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки починається не пізніше ніж через три місяці з дня набрання чинності цією постановою.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 липня 2023 р. № 690
ПОРЯДОК
функціонування та ведення Державного електронного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування та ведення Державного електронного реєстру об’єктів підвищеної небезпеки (далі - Реєстр) - інформаційно-комунікаційної системи, яка створюється відповідно до вимог Закону України "Про публічні електронні реєстри", держателем якої є ДСНС, та забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних і надання реєстрової інформації, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування з метою отримання визначеної законодавством інформації у сфері діяльності, пов’язаної з об’єктами підвищеної небезпеки.
Реєстр є складовою частиною системи управління силами та засобами цивільного захисту ДСНС, яка є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи МВС та функціонує на базі постійно діючих компонентів системи управління силами та засобами цивільного захисту.
Створення та забезпечення функціонування Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел, не заборонених законом.
Власником Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на його програмне забезпечення, є держава в особі держателя Реєстру.
2. Правовою основою функціонування Реєстру є Закони України "Про об’єкти підвищеної небезпеки", "Про публічні електронні реєстри", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг", Порядок ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки та ведення їх обліку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2022 р. № 1030 "Деякі питання ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 75, ст. 4554), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2023 р. № 690, Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 р. № 1024 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 98, ст. 3230), цей Порядок та інші нормативно-правові акти.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
інформаційний об’єкт - об’єкт Реєстру, який є закінченим, самостійно ідентифікованим фрагментом даних Реєстру, що не втрачає свого інформаційного значення поза Реєстром, забезпеченим додатковою інформацією, що допускає дії з ним як із цілісним об’єктом;
користувачі Реєстру - фізичні особи та уповноважені посадові особи суб’єктів системи управління силами та засобами цивільного захисту, яким в установленому порядку надано відповідні права доступу до Реєстру, зокрема публічні реєстратори Реєстру, створювачі реєстрової інформації, уповноважені особи суб’єктів господарювання;
публічні реєстратори Реєстру - громадяни України, що є посадовими особами або особами, які перебувають у трудових (службових) відносинах з держателем Реєстру;
створювачі реєстрової інформації - користувачі Реєстру, наділені правом внесення інформації до Реєстру;
інформаційні джерела, які є підставою для внесення інформації до Реєстру, - повідомлення за відповідною формою та документи, подані через електронний кабінет Реєстру користувачами Реєстру та з накладенням ними кваліфікованого електронного підпису;
система управління силами та засобами цивільного захисту - інтегрована інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, зберігання, використання, передачу, захист інформації про сили та засоби цивільного захисту, об’єкти, на яких існує загроза виникнення надзвичайних ситуацій, пожеж та інших небезпечних подій, у тому числі об’єкти підвищеної небезпеки, про надзвичайні ситуації, небезпечні події, зокрема пожежі, а також іншої інформації, необхідної для управління силами та засобами цивільного захисту, а також оперативно-диспетчерського управління ними.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про об’єкти підвищеної небезпеки", "Про публічні електронні реєстри", "Про захист персональних даних", "Про Національну програму інформатизації", "Про інформацію", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про електронні комунікації", "Про Національну систему конфіденційного зв’язку", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", Положенні про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 р. № 1024.
4. Держатель Реєстру забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру.
Держатель Реєстру:
організовує роботу, пов’язану із веденням Реєстру;
організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру з іншими реєстрами та інформаційними ресурсами;
забезпечує доступ до Реєстру визначених законодавством суб’єктів його ведення, публічних реєстраторів Реєстру, інших суб’єктів, право доступу яких визначено законодавством, і приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених законом;
забезпечує оприлюднення реєстрової інформації у формі відкритих даних;
організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації публічних реєстраторів Реєстру;
здійснює розмежування прав доступу до Реєстру, зокрема на його ведення;
здійснює організаційне, методологічне та інше забезпечення функціонування Реєстру, контроль за дотриманням вимог його функціонування та ведення;
надає узагальнені роз’яснення щодо застосування законодавства з питань ведення Реєстру;
визначає порядок або правила управління інформаційною безпекою, політику та підходи до управління ризиками;
здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами.
5. Володільцем інформації, що обробляється в Реєстрі, та адміністратором Реєстру є ДСНС.
Адміністратор:
здійснює заходи з інформаційного, технічного і програмно-технологічного функціонування Реєстру;
виконує функції оператора надання доступу до реєстрової інформації, організацію надання, обмеження, припинення доступу до Реєстру користувачам Реєстру у випадках, передбачених цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, з урахуванням їх повноважень, визначених законодавством;
зберігає та захищає реєстрову інформацію та реєстрові дані від втрати, знищення, незаконної обробки і незаконного доступу до них;
організовує впровадження та вдосконалення програмно-апаратних засобів ведення Реєстру відповідно до нормативно-правових актів;
організовує здійснення заходів із створення, підтримки та технічного адміністрування інформаційно-комунікаційних засобів, програмних та апаратних компонентів, що використовуються для забезпечення функціонування Реєстру;
автоматизує ідентифікаційні, реєстраційні, облікові та інші процеси Реєстру;
обробляє (вносить, накопичує, використовує, узагальнює, зберігає, передає, здійснює захист) інформацію в Реєстрі про об’єкти підвищеної небезпеки;
реалізує інформаційну взаємодію та інтеграцію з іншими реєстрами, інформаційними ресурсами;
виконує інші завдання, необхідні для досягнення цілей, визначених цим Порядком.
6. Перетворення, модифікація та припинення Реєстру здійснюється на підставі Закону України "Про публічні електронні реєстри".
Основні завдання, мета та функціональні можливості Реєстру
7. Автоматизація визначених законодавством ідентифікаційних, реєстраційних та облікових процесів з обробки (внесення, накопичення, використання, узагальнення, зберігання, передачі, здійснення захисту) інформації про об’єкти підвищеної небезпеки є основними завданнями Реєстру.
8. Реєстр ведеться з метою автоматизації, організації управлінських процесів з обробки реєстрової інформації та реєстрових даних про об’єкти підвищеної небезпеки.
9. Функціональні можливості Реєстру повинні забезпечувати:
внесення до Реєстру реєстрової інформації та реєстрових даних з первинних документів;
зберігання в Реєстрі реєстрової інформації та реєстрових даних;
обмін реєстровою інформацією та реєстровими даними і взаємодію з іншими реєстрами та інформаційними ресурсами;
обробку реєстрової інформації та реєстрових даних, що формуються в процесі діяльності фізичних та юридичних осіб, державних органів, органів місцевого самоврядування з метою отримання визначеної законодавством інформації про об’єкти підвищеної небезпеки;
перевірку своєчасності внесення, достовірності та повноти реєстрової інформації та реєстрових даних, які відповідно до законодавства обробляються користувачами Реєстру;
систематизацію і узагальнення реєстрової інформації та реєстрових даних у форматі, придатному для проведення подальшого аналізу та забезпечення роботи інформаційних сервісів підтримки прийняття рішень, сигнальних та контрольних сервісів;
автоматизацію та верифікацію процесів інформаційної діяльності користувачів Реєстру в режимі реального часу;
комплексний захист реєстрової інформації та реєстрових даних;
автентифікацію та авторизацію користувачів Реєстру, інформаційних або інформаційно-комунікаційних систем та/або походження та цілісність електронних даних;
логічний контроль та контроль повноти реєстрової інформації та реєстрових даних, що вносяться до Реєстру;
синтаксичний та семантичний контроль, контроль за повнотою файлів інформаційного обміну;
ведення та зберігання системних журналів аудиту роботи користувачів Реєстру, реєстрації роботи програмних засобів, аудиту засобів безпеки, аудиту приймання-передачі реєстрової інформації;
повідомлення про помилки (проблеми) під час обробки та обміну потоками реєстрової інформації;
збереження інформаційних ресурсів у спеціальному електронному архіві та їх автоматизоване надсилання до інших реєстрів і інформаційних ресурсів, зокрема для підготовки та автоматизованого формування статистичних даних, узагальнюючих та аналітичних показників, звітності;
протоколювання подій в Реєстрі;
конфіденційність, контроль цілісності та достовірності реєстрової інформації в Реєстрі;
цілодобову доступність користувачів Реєстру до усіх функцій Реєстру, крім режиму технологічного обслуговування (оновлення, резервного копіювання, профілактичного тестування, виправлення помилок тощо), за якого частина функцій може бути недоступною для користувачів Реєстру протягом часу, необхідного для такого обслуговування.
10. Реєстр забезпечує сумісність та електронну інформаційну взаємодію у режимі реального часу "запит-відповідь" засобами системи управління силами та засобами цивільного захисту з іншими електронними інформаційними ресурсами та мережами з метою здійснення заходів щодо державного нагляду (контролю) у сфері діяльності, пов’язаної з об’єктами підвищеної небезпеки, зокрема з: Державним земельним кадастром, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Єдиним реєстром з оцінки впливу на довкілля, Єдиним державним реєстром судових рішень, єдиним державним реєстром виконавчих документів, Інтегрованою автоматизованою системою державного нагляду (контролю), Єдиною інформаційною системою МВС, єдиною базою даних звітів про оцінку, Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, Єдиним державним веб-порталом відкритих даних, інтегрованою системою електронної ідентифікації, іншими реєстрами, державними інформаційними ресурсами, базами та банками даних.
11. Електронна інформаційна взаємодія здійснюється з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист персональних даних".
Загальні вимоги до обробки реєстрової інформації та реєстрових даних в Реєстрі
12. Основними інформаційними об’єктами Реєстру є набори даних про об’єкти підвищеної небезпеки.
13. Реєстрова інформація та реєстрові дані зберігаються в Реєстрі до його припинення та є відкритими, загальнодоступними, крім тих, що містять інформацію з обмеженим доступом.
14. Видалення інформації з Реєстру здійснюється його адміністратором відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2022 р. № 1030.
15. Внесення та коригування (зміни) реєстрової інформації та реєстрових даних в Реєстрі здійснюється користувачами Реєстру, наявність у яких права доступу до нього дає їм змогу вчинити відповідну дію.
Коригування реєстрової інформації та реєстрових даних в Реєстрі допускається в разі внесення змін у реєстраційні та інші документи про об’єкти підвищеної небезпеки у випадках, передбачених законодавством, а також з метою виправлення технічних помилок, описок чи доповнення відомостей іншими даними.
Реєстрова інформація та реєстрові дані також вносяться (змінюються) до Реєстру автоматично в результаті синхронізації реєстрової інформації з іншими реєстрами та державними інформаційними ресурсами.
Адміністратор Реєстру в разі виявлення факту внесення користувачем Реєстру недостовірної інформації та/або поширення інформації з обмеженим доступом, яка міститься в Реєстрі, обмежує доступ до Реєстру такій особі та виправляє або знищує таку інформацію.
16. Обробка електронних документів у Реєстрі здійснюється відповідно до вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. На електронні документи, що вносяться до Реєстру, накладається кваліфікований електронний підпис.
17. Збереження цілісності реєстрової інформації та реєстрових даних під час обробки та обміну в Реєстрі забезпечується шляхом захисту від несанкціонованих дій, які можуть призвести до їх випадкової або умисної модифікації, спотворення чи знищення, зокрема з накладенням кваліфікованого електронного підпису.
Реєстрова інформація та реєстрові дані, що внесені та зберігаються в Реєстрі і зазнали будь-яких змін, зберігаються у новій версії автоматично. Зберігається також інформація про всі внесені зміни.
Ведення та адміністрування Реєстру
18. Реєстр ведеться державною мовою, при цьому допускається використання латинських літер.
19. Ведення Реєстру здійснюється користувачами Реєстру під час виконання покладених на них функцій та завдань відповідно до законодавства шляхом обробки (внесення, накопичення, використання, узагальнення, зберігання, передачі, здійснення захисту) реєстрової інформації та реєстрових даних в Реєстрі про об’єкт підвищеної небезпеки.
20. До Реєстру вносяться реєстрова інформація та реєстрові дані про об’єкти підвищеної небезпеки в обсязі, визначеному Законом України "Про об’єкти підвищеної небезпеки" та Порядком ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки та ведення їх обліку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2022 р. № 1030, зокрема реєстрові дані, метадані та візуальні, що підтверджують такі дані, образи (матеріали фото- та відеофіксації, скан-копій документів тощо), що підтверджують:
загальні відомості про суб’єкта господарювання;
відомості, використані для ідентифікації об’єкта підвищеної небезпеки;

................
Перейти до повного тексту