- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 19 вересня 2012 р. № 690-р
Київ
Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції на 2014-2024 роки
1. Схвалити Концепцію Загальнодержавної програми розвитку конкуренції на 2014-2024 роки, що додається.
Визначити Антимонопольний комітет державним замовником Програми.
2. Антимонопольному комітетові разом з іншими заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади розробити та подати до 10 липня 2013 р. Кабінетові Міністрів України проект Загальнодержавної програми розвитку конкуренції на 2014-2024 роки.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 19 вересня 2012 р. № 690-р
КОНЦЕПЦІЯ
Загальнодержавної програми розвитку конкуренції на 2014-2024 роки
( У назві та тексті Концепції цифри "2013-2023" замінено цифрами "2014-2024" згідно з Розпорядженням КМ
№ 1027-р від 17.12.2012 )
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Забезпечення розвитку конкуренції на товарних ринках є важливим фактором підвищення ефективності функціонування таких ринків та економіки в цілому. Наявність ефективної конкуренції забезпечує встановлення цін на рівні, наближеному до граничних витрат, найбільш повне використання ресурсів, сприяє створенню нових видів продукції, робіт і послуг, розробленню нових способів їх виробництва та розповсюдження.
Рівень розвитку конкуренції на товарних ринках залишається низьким, що негативно впливає на ефективність їх функціонування. Ознаками недостатнього рівня розвитку конкуренції є:
зростання цін, яке не може бути пояснено впливом інших факторів;
підвищення рівня концентрації товарних ринків та значна їх монополізація;
низький рівень продуктивності праці та інноваційної спрямованості національної економіки.
За результатами опитувань, конкуренцію вважають істотним фактором впливу на господарську діяльність лише від 25 до 49 відсотків керівників підприємств промисловості, будівництва, роздрібної торгівлі, транспорту та 12 відсотків керівників сільськогосподарських підприємств.
Про низький рівень розвитку конкуренції свідчать також дані наукових досліджень, відповідно до яких протягом останніх років на товарних ринках з обмеженими можливостями для розвитку конкуренції реалізовано більш як 50 відсотків обсягу продукції, в тому числі на повністю монополізованих ринках - більш як 7 відсотків, на ринках з домінуванням однієї компанії - майже 28, на ринках з домінуванням кількох компанії - більш як 15 відсотків.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
Основними причинами низького рівня розвитку конкуренції є:
несприятлива для ефективної конкуренції структура багатьох загальнодержавних та регіональних товарних ринків;
відсутність достатніх можливостей та стимулів для збільшення кількості учасників ринків через високі бар'єри вступу на такі ринки та виходу з них;
недостатній рівень розвитку ринкової інфраструктури, яка забезпечує доступ суб'єктів господарювання до земельних ділянок, торговельних площ, фінансових ресурсів, інформації про ринкову кон'юнктуру, засобів рекламування;
недостатня узгодженість між антимонопольно-конкурентною та промисловою, інноваційною, інвестиційною, аграрною, зовнішньоекономічною, ціновою політикою і політикою захисту прав споживачів;
низька ефективність державного регулювання у сфері природних монополій та інших монополізованих ринків, що призводить до недотримання балансу інтересів споживачів і суспільства, з одного боку, та об'єктів такого регулювання, з іншого боку, зокрема в частині:
- регулювання цін (тарифів) з використанням витратних методів;
- забезпечення доступу до товарів (послуг) суб'єктів природних монополій;
відсутність, як правило, серед пріоритетів та в планах діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, державних органів, що здійснюють регулювання в окремих сферах діяльності, органів місцевого самоврядування конкретних завдань щодо розвитку конкуренції;
несформованість традицій участі інститутів громадянського суспільства у забезпеченні розвитку конкуренції;
неврегульованість на законодавчому рівні питань щодо:
- реформування системи державної допомоги суб'єктам господарювання;
- наближення законодавства про захист економічної конкуренції до законодавства Європейського Союзу.
Розв'язання проблеми розвитку конкуренції належить до компетенції центральних та місцевих органів виконавчої влади, державних органів, що здійснюють регулювання в окремих сферах діяльності, органів місцевого самоврядування і потребує комплексного підходу, скоординованої діяльності таких органів та може бути забезпечене шляхом розроблення і виконання Загальнодержавної програми розвитку конкуренції на 2014-2024 роки (далі - Програма).
................Перейти до повного тексту