1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 липня 2009 р. N 689
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 19 від 18.01.2017 )
Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 849 від 10.08.2011 N 930 від 10.10.2012 N 949 від 17.10.2012 N 233 від 08.04.2013 N 917 від 23.11.2016 )
Відповідно до частини першої статті 128 Земельного кодексу України та статті 18-1 Закону України "Про приватизацію державного майна" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності (додається).
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 25
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 2009 р. N 689
ПОРЯДОК
продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
( У тексті Порядку слова "орган Державного казначейства" у всіх відмінках і формах числа замінено словами "територіальний орган Казначейства" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ N 930 від 10.10.2012 )
1. Цей Порядок визначає процедуру продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності.
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
аукціон - спосіб продажу об'єкта аукціону учасникові, який запропонував найвищу ціну;
аукціонна комісія - утворена державним органом приватизації комісія з підготовки та проведення аукціону;
виконавець робіт з оцінки - юридична або фізична особа, що має сертифікат суб'єкта оціночної діяльності, є суб’єктом оціночної діяльності у сфері оцінки земель та провадить практичну діяльність за відповідними напрямами оцінки;
( Абзац четвертий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 917 від 23.11.2016 )
виконавець робіт із землеустрою - юридична особа, що володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі якої працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою, або фізична особа - підприємець, яка володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованим інженером-землевпорядником, відповідальним за якість робіт із землеустрою;
( Абзац п'ятий пункту 2 в редакції Постанови КМ N 917 від 23.11.2016 )
державні органи земельних ресурсів - Держгеокадастр та його територіальні органи;
( Абзац шостий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 930 від 10.10.2012, N 917 від 23.11.2016 )
ліцитатор - особа, що володіє технікою проведення торгів і веде аукціон в установленому порядку;
об'єкт аукціону - об'єкт, що приватизується разом із земельною ділянкою державної власності, на якій він розташований;
підготовка земельних ділянок - землевпорядні та землеоціночні роботи, пов'язані з підготовкою земельних ділянок для продажу у складі об'єкта аукціону або для внесення земельних ділянок до статутного капіталу господарського товариства.
3. Фінансування заходів, пов'язаних з підготовкою земельних ділянок, здійснюється за рахунок коштів, передбачених Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Замовником зазначених робіт та послуг виступає державний орган приватизації.
4. Державні органи приватизації з урахуванням затверджених переліків об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, формують та оприлюднюють на своєму веб-сайті переліки об'єктів аукціону та переліки господарських товариств, до статутного капіталу яких вносяться земельні ділянки, і надсилають їх відповідним державним органам земельних ресурсів разом із запитом про подання:
земельно-кадастрової документації та технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку;
інформації про наявність заборон для продажу земельних ділянок відповідно до вимог земельного законодавства;
інформації про наявність сервітутів та обмежень (обтяжень) прав на земельні ділянки щодо об'єктів, які включені до переліку, та дозволені види використання.
Державний орган земельних ресурсів подає державному органові приватизації у десятиденний строк після надходження запиту зазначені інформацію, документацію та витяг.
Інформація стосовно наявності природоохоронних обмежень, належності земельних ділянок до об'єктів природно-заповідного фонду та можливості продажу земельних ділянок, які входять до складу таких об'єктів, з урахуванням їх екологічної цінності готується державними органами земельних ресурсів за погодженням з Мінприроди.
( Абзац сьомий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 930 від 10.10.2012 )
Переліки об'єктів, що належать згідно з Державною програмою приватизації до групи Ж та підлягають приватизації разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані, затверджуються регіональними відділеннями Фонду державного майна за погодженням з Фондом державного майна.
5. Державний орган приватизації на підставі наданої державним органом земельних ресурсів відповіді про відсутність інформації та документації готує завдання на виконання робіт із землеустрою та визначає на конкурентних засадах виконавця робіт із землеустрою в порядку, що затверджується Фондом державного майна. За результатами конкурсу укладається з виконавцем робіт із землеустрою договір про розроблення документації із землеустрою, в якому згідно з технічним завданням визначаються порядок проведення робіт та сторона, відповідальна за подання документації із землеустрою на державну експертизу.
6. У процесі підготовки земельної ділянки державні органи земельних ресурсів забезпечують у 20-денний строк після надходження документації із землеустрою проведення за ініціативою державного органу приватизації державної експертизи такої документації, зокрема щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Державний орган приватизації на підставі позитивних висновків зазначеної експертизи визначає на конкурентних засадах виконавця робіт з оцінки та укладає з ним договір її на проведення.
7. Вартість об'єкта аукціону та вартість активів господарського товариства з урахуванням вартості земельної ділянки, що вноситься до його статутного капіталу, визначається відповідно до Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. N 1531 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 42, ст. 1941), та Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. N 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 51, ст. 2669).
За результатами оцінки виконавець робіт з оцінки складає звіт про оцінку об'єкта аукціону або звіт про вартість активів господарського товариства з урахуванням вартості земельної ділянки, що підлягає внесенню до його статутного капіталу, окремою частиною якого є звіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки. У звіті про оцінку об'єкта аукціону зазначається вартість об'єкта аукціону, об'єкта приватизації, земельної ділянки.
Державні органи земельних ресурсів забезпечують у 20-денний строк після надходження звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки проведення за ініціативою державного органу приватизації державної експертизи такого звіту.
Початковою вартістю об'єкта аукціону є вартість об'єкта аукціону, визначена за результатами оцінки.
8. Державний орган земельних ресурсів забезпечує у 10-денний строк після надходження позитивного висновку державної експертизи документації із землеустрою виготовлення технічного паспорта земельної ділянки за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 р. N 648 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 21, ст. 1026).
Технічний паспорт земельної ділянки оформляється на підставі даних, які містить документація із землеустрою, що надійшла від виконавця робіт із землеустрою, без зазначення стартової ціни земельної ділянки та її вартості відповідно до експертної грошової оцінки.
9. Земельні ділянки, що підлягають продажу у складі об'єкта аукціону чи внесенню до статутного капіталу господарського товариства, забороняється з моменту включення об'єкта приватизації до переліків, зазначених у пункті 4 цього Порядку, передавати в оренду, під забудову, вчиняти будь-які інші дії щодо обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку, до одержання покупцем об'єкта аукціону або господарським товариством документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку та його державної реєстрації.
10. Продаж об'єктів державної власності, що належать за класифікацією Державної програми приватизації до груп А, Д, Ж, та цілісних майнових комплексів, що належать до груп В та Г, разом із земельними ділянками державної власності здійснюється на аукціоні відповідно до цього Порядку.
Продаж акцій (часток, паїв) господарських товариств, що належать державі, здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію після внесення державним органом приватизації земельних ділянок державної власності до статутного капіталу таких товариств.
11. Організатором аукціону є державний орган приватизації.
12. Інформація про проведення аукціону опубліковується не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати його проведення в бюлетенях державних органів приватизації, а також інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації.
13. Інформація, що підлягає опублікуванню, повинна містити:
1) відомості про:
об'єкт аукціону, зокрема про об'єкт приватизації, відповідно до статті 15 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та статті 19 Закону України "Про приватизацію державного майна";
розмір та цільове призначення земельної ділянки згідно з даними технічного паспорта;
містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, види використання (пріоритетні та допустимі) - для містобудівних потреб;
2) умови продажу об'єкта аукціону, зокрема початкову вартість об'єкта аукціону;
3) найменування та адресу державного органу приватизації, номер контактного телефону;
4) суму реєстраційного внеску та суму гарантійного внеску, що повинні сплачуватися учасниками, порядок їх сплати;
5) номер рахунка державного органу приватизації та реквізити територіального органу Казначейства, в якому відкрито рахунок для сплати реєстраційного та гарантійного внесків, номер валютного рахунка та реквізити банку для сплати гарантійних внесків для учасників-нерезидентів;
6) номер рахунка державного органу приватизації та реквізити територіального органу Казначейства, в якому відкрито рахунок для розрахунків за придбаний об'єкт аукціону;
7) відомості про дату припинення приймання заяв на участь в аукціоні, час і місце ознайомлення з об'єктом аукціону та проведення аукціону;
8) інші відомості, визначені державним органом приватизації.
14. Інформація про учасників аукціону, їх кількісний і персональний склад та інші дані, що містяться у поданих ними заявах на участь в аукціоні, а також про результати розгляду заяв є конфіденційною і не підлягає розголошенню до опублікування результатів аукціону.
15. Інформація про результати аукціону опубліковується державним органом приватизації протягом 15 днів після укладення договору купівлі-продажу та подається органові виконавчої влади, в управлінні якого перебував такий об'єкт.
Інформація повинна містити:
відомості про об'єкт аукціону, зокрема про об'єкт приватизації, місце розташування, розмір та цільове призначення земельної ділянки, а також про ціну об'єкта аукціону та його складових (об'єкта приватизації та земельної ділянки) за результатами продажу на аукціоні;
інші відомості, визначені державним органом приватизації.
16. Продаж об'єкта аукціону здійснюється на відкритому засіданні аукціонної комісії, яка утворюється державним органом приватизації із включенням до її складу спеціалістів та представників державного органу земельних ресурсів, органу місцевого самоврядування, балансоутримувача, трудового колективу підприємства, що приватизується (у разі приватизації його єдиного майнового комплексу). Кількість членів комісії може становити від п'яти до дев'яти осіб. Головою комісії призначається представник державного органу приватизації. Якщо в аукціоні бере участь господарське товариство, утворене за участю трудового колективу підприємства, що приватизується, представник такого трудового колективу виключається із складу аукціонної комісії і не має права брати участь у засіданнях комісії з моменту подання товариством до органу приватизації заяви на участь в аукціоні.
Делегування представників до складу комісії обов'язкове для керівників державних підприємств, установ та організацій. На час роботи у складі комісії за її членами зберігається місце роботи і середній заробіток згідно із законодавством про працю.
17. Аукціонна комісія визначає умови, що включають, зокрема, початкову вартість об'єкта аукціону та строк його проведення.

................
Перейти до повного тексту