1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 вересня 1993 року N 688
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 305 від 12.03.2003 )
Про затвердження Положення про дошкільний виховний заклад України
На виконання Закону України "Про освіту" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про дошкільний виховний заклад України, що додається.
Прем'єр-міністр України Л. КУЧМА Міністр Кабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 вересня 1993 року N 688
ПОЛОЖЕННЯ
про дошкільний виховний заклад України
Загальні положення
1. Дошкільний виховний заклад є закладом освіти і суспільного виховання дітей віком від двох місяців до семи років, який здійснює завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей дошкільного віку.
2. До дошкільних закладів належать: дитячі ясла, дитячі садки, дитячі ясла-садки з короткочасним, денним, цілодобовим та цілорічним перебуванням дітей.
Дошкільні виховні заклади можуть діяти у комплексі з іншими закладами освіти (школа-дитсадок тощо).
3. Головними завданнями дошкільного виховного закладу є:
реалізація державної політики в галузі освіти;
забезпечення фізичного і психічного здоров'я дітей;
розвиток творчих здібностей та інтересів дітей;
надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків розвитку дитини;
формування умінь і навичок, необхідних для навчання в школі.
Свої завдання дошкільний виховний заклад реалізує у тісній взаємодії з сім'єю.
4. Дошкільний виховний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України про освіту, чинним законодавством, Конвенцією ООН про права дитини, цим Положенням та власним статутом.
5. Статут дошкільного виховного закладу регламентує діяльність дошкільного виховного закладу. Він розробляється на основі цього Положення з урахуванням особливостей дошкільного виховного закладу відповідно до чинного законодавства.
У статуті містяться відомості про правовий статус дошкільного виховного закладу, його засновника, належність, порядок комплектування, режим роботи, специфіку навчально-виховного процесу, права, обов'язки і відповідальність учасників навчально-виховного процесу, мову або мови навчання, порядок призначення та звільнення його працівників, порядок управління ним, організацію фінансово-господарської та підприємницької діяльності, порядок внесення змін і доповнень до статуту дошкільного виховного закладу та інші.
6. Статут дошкільного виховного закладу затверджується засновником і радою дошкільного виховного закладу і реєструється місцевими органами державної виконавчої влади або органами місцевого і регіонального самоврядування. Дошкільний виховний заклад визнається юридичною особою з дня реєстрації його статуту.
7. Створення, ліквідація чи реорганізація дошкільного виховного закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства.
8. Засновниками дошкільних виховних закладів можуть бути підприємства, установи і організації незалежно від форм власності, а також фізичні особи.
9. Це Положення поширюється на всі типи дошкільних виховних закладів незалежно від форм власності.
Дошкільний виховний заклад повинен забезпечувати рівень дошкільної освіти в обсязі державних вимог.
10. Мова навчання у дошкільному виховному закладі визначається відповідно до Закону України "Про мови".
11. Навчально-виховний процес у дошкільному виховному закладі здійснюється відповідно до програми виховання і навчання дітей дошкільного віку.
Дошкільний виховний заклад має право вибирати програму виховання дітей з комплексу варіантних програм, затверджених Міносвіти, а також розробляти і впроваджувати власну програму.
12. Дошкільний виховний заклад може проводити експериментальну роботу за погодженням з місцевими органами державної виконавчої влади.
13. Дошкільний виховний заклад встановлює зв'язки з школою, підтримує з нею постійні контакти.
14. Права та обов'язки працівників дошкільного виховного закладу визначаються посадовими інструкціями, що розробляються відповідно до типових кваліфікаційних характеристик з врахуванням умов роботи закладу.
15. Працівники дошкільного виховного закладу несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров'я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.
16. Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу в дошкільному виховному закладі здійснюється практичним психологом.
17. Дошкільний виховний заклад в установленому порядку здійснює міжнародні зв'язки.
Типи дошкільних виховних закладів
18. У разі потреби можуть створюватися такі типи (групи) дошкільних виховних закладів: загального розвитку, компенсуючі, комбіновані, сімейні, прогулянкові та інші.
Всі типи дошкільних виховних закладів забезпечують догляд, розвиток, виховання та навчання дітей.
Основна функція дошкільного виховного закладу загального розвитку - це інтелектуальний розвиток особистості дитини. Він може мати певну спеціалізацію (фізичну, художньо-естетичну, музичну, вивчення іноземних мов тощо).
Дошкільний виховний заклад компенсуючого типу створюється для дітей, які потребують корекції фізичного і психічного розвитку (з вадами слуху, мови, зору, опорно-рухового апарату, з дефектами інтелекту). Для дітей з ранніми проявами туберкульозної інфекції, з малими і загасаючими формами туберкульозу, які часто хворіють простудними захворюваннями, а також захворюваннями кишково-шлункового тракту, ендокринної, серцево-судинної системи створюються санаторні дошкільні виховні заклади.
Комбінований тип - це дошкільний виховний заклад, до складу якого входять групи загального розвитку, компенсуючого, санаторного, прогулянкового типу тощо.
Можуть відкриватися філії діючих дошкільних виховних закладів удома, сімейні (приватні) дошкільні виховні заклади.
Для короткочасного догляду за дітьми створюються прогулянкові групи.
Комплектування дошкільного виховного закладу
19. Прийом дітей до дошкільних виховних закладів проводиться за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у порядку, що визначається місцевими органами державної виконавчої влади.
20. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право приводити та забирати дітей з дошкільного виховного закладу в будь-який зручний для них час, заздалегідь попередивши про це вихователів.
21. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право вибирати дошкільний виховний заклад. Діти інвалідів, учасників війни, учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, потерпілих від екологічного та іншого стихійного лиха, аварій, катастроф, а також працівників правоохоронних органів приймаються до дошкільного виховного закладу позачергово.
До дошкільного виховного закладу в першу чергу приймаються діти одиноких батьків (вдів, вдівців), діти, які перебувають під опікою (піклуванням), діти військовослужбовців і тих, хто проходить строкову військову службу.
22. Зараховує дітей до дошкільного виховного закладу завідуючий після пред'явлення медичних довідок про стан здоров'я дитини та відсутність контакту з інфекційними хворими.
23. До дошкільних виховних закладів (груп) компенсуючого типу дітей направляють психолого-медико-педагогічні консультації, територіальні лікувально-профілактичні заклади і тубдиспансери.
24. Відрахування дітей з дошкільного виховного закладу може здійснюватись:
на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її перебування в дошкільному виховному закладі;
якщо дитина не відвідує заклад без поважних причин більше місяця;
у разі невнесення плати за утримання дитини протягом двох тижнів після встановленого терміну.
Батькам або особам, які їх замінюють, повідомляють про відрахування дитини з дошкільного виховного закладу за 7 днів. Забороняється відрахування дітей з дошкільного виховного закладу в зв'язку із зміною місця роботи батьків, якщо це не обумовлено в угоді між дошкільним виховним закладом і батьками.
25. За дитиною зберігається місце в дошкільному виховному закладі у разі її хвороби, карантину, хвороби або відпустки матері, на час чергової відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).
26. В окремих випадках порядок збереження за дитиною місця в дошкільному виховному закладі встановлюється місцевими органами державної виконавчої влади.
27. Порядок прийому та відрахування дітей, умови збереження за дитиною місця в дошкільному виховному закладі, який не має статусу державного, визначається в угоді між дошкільним виховним закладом і батьками.
28. До дитячих ясел приймаються діти віком від 2 місяців до 3 років, до дитячого садка - від 3 до 7 років, до дитячих ясел-садка - від 2 місяців до 7 років. За рішенням загальних зборів або ради дошкільного виховного закладу групи можуть комплектуватися з дітей одного і різного віку. В групи з цілодобовим перебуванням приймаються діти віком від 1,5 року.
Граничний термін перебування дитини в дошкільному виховному закладі компенсуючого типу встановлюється відповідними психолого-педагогічними консультаціями, територіальними лікувально-профілактичними закладами, тубдиспансерами.
29. Виховні групи комплектуються за віком дітей:
ясельні групи в дитячих яслах і дитячих яслах-садках;
перша група раннього віку - від 2 місяців до 1 року;
друга група раннього віку - від 1 до 2 років;
перша молодша група - від 2 до 3 років;
дошкільні групи в дитячому садку і яслах-садку;
друга молодша група - від 3 до 4 років;
середня група - від 4 до 5 років;
старша група - від 5 до 6 років;
підготовча до школи група - від 6 до 7 років.
30. Кількість дітей у групах дошкільного виховного закладу визначається документами про нормативи в закладах освіти.
Допускається менша, ніж визначена нормативами кількість дітей у виховних групах дошкільних виховних закладах різних типів за умови виділення додаткових коштів їх засновниками або місцевими органами державної виконавчої влади.
31. Формування нових груп за віком і переведення дітей з однієї вікової групи в іншу проводиться наприкінці навчального року (квітень-травень), а прийом дітей - в міру звільнення місць. Прийом дітей ясельного та молодшого дошкільного віку провадиться поступово протягом місяця.
Навчальний рік у дошкільному виховному закладі починається з 1 вересня.

................
Перейти до повного тексту