1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 13 вересня 2017 р. № 684
Київ
Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 806 від 19.09.2018, № 985 від 05.09.2023 - застосовується з 1 липня 2024 року )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 806 від 19.09.2018 № 681 від 17.07.2019 № 985 від 05.09.2023 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок ведення обліку дітейдошкільного,шкільного віку, вихованцівта учнів, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 806 від 19.09.2018, № 985 від 05.09.2023 - застосовується з 1 липня 2024 року )
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 р. № 646 "Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку" (Офіційний вісник України, 2000 р., № 16, ст. 670);
пункт 13 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 437 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 56, ст. 1942).

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 вересня 2017 р. № 684
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 5 вересня 2023 р. № 985)
ПОРЯДОК
ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів
1. Цей Порядок визначає механізм ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку, вихованців та учнів, у тому числі дітей, не охоплених навчанням (далі - облік), що ведеться з метою забезпечення здобуття ними дошкільної, повної загальної середньої освіти.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
вихованці - діти, які здобувають дошкільну освіту в закладі освіти;
відповідальні працівники - відповідальні працівники закладів освіти, органів управління у сфері освіти, служб у справах дітей, які відповідно до цього Порядку та своїх посадових обов’язків ведуть облік;
діти, не охоплені навчанням - діти шкільного віку, які повинні здобувати загальну середню освіту, але не здобувають її в будь-якій з форм, що визначена законодавством, у тому числі учні, які не відвідують навчальні заняття у закладі освіти протягом десяти робочих днів поспіль з невідомих або без поважних причин;
діти дошкільного віку - діти віком до шести (семи) років;
діти шкільного віку - діти віком від семи років (яким на початок навчального року виповнилося сім років) до 18 років, які повинні здобувати повну загальну середню освіту;
заклад освіти - заклад освіти (його структурний підрозділ), що забезпечує здобуття дошкільної та/або загальної середньої освіти;
органи управління у сфері освіти - органи управління у сфері освіти сільських, селищних та міських (районних у містах) рад, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій;
учні - діти, які здобувають повну загальну середню освіту за однією з форм, визначених законодавством.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про захист персональних даних", "Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей", "Про державну реєстрацію актів цивільного стану", "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту", Положенні про програмно-апаратний комплекс "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту", затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1255 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 96, ст. 6182).
3. Облік ведеться з використанням програмно-апаратного комплексу "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту" (далі - автоматизований комплекс менеджменту) шляхом внесення, накопичення, актуалізації, обробки, ведення аналізу та узагальнення інформації про дітей дошкільного та шкільного віку, вихованців і учнів, у тому числі дітей, не охоплених навчанням.
Облік ведеться відповідальними працівниками, яким доступ до автоматизованого комплексу менеджменту надано технічним адміністратором зазначеного комплексу.
4. Для ведення обліку в автоматизованому комплексі менеджменту опрацьовується профіль дитини, що містить інформацію про її:
прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності);
дату і місце народження;
свідоцтво про народження (серію та номер);
задеклароване/зареєстроване або фактичне місце проживання (перебування);
громадянство, документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (за наявності);
документ, що посвідчує спеціальний статус дитини, зокрема довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, довідка про звернення за захистом в Україні, посвідчення біженця (серія та номер) (за наявності);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків) (за наявності);
місце, форму здобуття освіти (заклад освіти чи сім’я (у випадку здобуття освіти за сімейною формою) та рік навчання (клас (група).
Обробка персональних даних в автоматизованому комплексі менеджменту здійснюється з метою забезпечення права дитини на освіту та відповідно до Закону України "Про захист персональних даних".
Строки зберігання персональних даних у системі автоматизованого комплексу менеджменту, порядок доступу до них третіх осіб, інші механізми захисту інформації та упорядкованого доступу до неї визначаються Положенням про програмно-апаратний комплекс "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1255 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 96, ст. 6182).
Інформація про учнів та вихованців, зокрема персональні дані, з автоматизованого комплексу менеджменту відповідно до порядку електронної інформаційної взаємодії подається Мінфіну для виявлення розбіжностей даних в автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних відповідно до Закону України "Про верифікацію та моніторинг державних виплат". У разі виявлення розбіжностей Мінфін подає МОН рекомендації щодо їх усунення.
Порядок електронної інформаційної взаємодії автоматизованого комплексу менеджменту з іншими електронними інформаційними ресурсами визначається спільними рішеннями суб’єктів взаємодії відповідно до законодавства.
5. Накопичення та актуалізація інформації в профілі дитини здійснюється шляхом:
електронної інформаційної взаємодії між автоматизованим комплексом менеджменту та інформаційними системами, визначеними статтею 74-1 Закону України "Про освіту";
внесення інформації до профілю дитини відповідальними працівниками у випадках, визначених цим Порядком.
6. Обмін інформацією у випадках, визначених цим Порядком, між закладами освіти, органами управління у сфері освіти, службами у справах дітей здійснюється з використанням автоматизованого комплексу менеджменту.
7. Створення профілю дитини в автоматизованому комплексі менеджменту здійснюється відповідальним працівником закладу освіти для учнів, вихованців закладів освіти та під час зарахування дитини до закладу освіти.
Під час створення профілю дитини інформація про прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) дитини, вихованця чи учня закладу освіти, дату і місце народження отримується з Державного реєстру актів цивільного стану громадян за запитом щодо серії та номера свідоцтва про народження, а інформація про громадянство дитини, вихованця чи учня, а також про документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, отримується з Єдиного державного демографічного реєстру в рамках електронної інформаційної взаємодії між автоматизованим комплексом менеджменту та Єдиним державним демографічним реєстром. У разі відсутності в зазначених реєстрах інформації про прізвище, власне ім’я та по батькові (у разі наявності), дату і місце народження, громадянство, а також інформації про серію та номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України дитини, вихованця чи учня, відповідальний працівник закладу освіти вносить до профілю дитини такі дані відповідно до наданих одним з батьків дитини чи її законним представником документів.

................
Перейти до повного тексту