1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 5 вересня 2012 р. № 675-р
Київ
Про схвалення методичних рекомендацій щодо складення регіональних планів створення освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів
1. Прийняти пропозицію Міністерства освіти і науки, молоді та спорту стосовно схвалення методичних рекомендацій щодо складення регіональних планів створення освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів, що додаються.
2. Рекомендувати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування скласти регіональні плани створення освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 5 вересня 2012 р. № 675-р
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо складення регіональних планів створення освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів
Ці методичні рекомендації розроблені з метою забезпечення довгострокового планування розвитку регіону, формування системи навчальних закладів, необхідної для надання високоякісних освітніх послуг кожній дитині, з урахуванням ефективного використання наявних ресурсів та складення регіональних планів модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів (далі - мережа навчальних закладів).
Рішення щодо створення, реорганізації та ліквідації навчальних закладів, утворення освітніх округів повинні прийматися з урахуванням думки громади та спрямовуватися на покращення ситуації в освітній галузі регіону.
Складення регіональних планів модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів (далі - плани), здійснюється виходячи з необхідності:
забезпечення доступності освіти для всіх дітей та молоді регіону незалежно від місця проживання;
забезпечення можливості вибору навчальних закладів дітьми, які проживають у сільській місцевості;
підвищення якості освітніх послуг, ефективності навчально-виховного процесу, в тому числі результатів незалежного зовнішнього оцінювання;
забезпечення варіативності освітніх послуг з урахуванням індивідуальних запитів;
урізноманітнення форм організації навчально-виховного процесу;
забезпечення доступу до електронних інформаційних ресурсів;
створення умов для розвитку здібностей кожної дитини, а також для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
дотримання вимог економічної доцільності та ефективності функціонування навчальних закладів у регіоні;
зменшення частки витрат на оплату комунальних послуг у нормативі фінансової забезпеченості;
забезпечення раціональної концентрації та ефективного використання матеріальних, фінансових, кадрових ресурсів регіону;
скорочення тривалості часу підвезення дітей до навчальних закладів.
Для прийняття виважених рішень щодо модернізації мережі навчальних закладів у регіонах утворюються координаційні ради з питань складення регіональних планів формування освітніх округів та модернізації мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі шкіл-інтернатів (далі - координаційна рада).
Рішення про утворення координаційної ради приймається у формі розпорядження голови райдержадміністрації (міського голови) чи облдержадміністрації (для закладів, що фінансуються з обласного бюджету).
До складу координаційних рад включаються, зокрема, заступники голови райдержадміністрації та районної ради (заступник міського голови), голова постійної комісії з гуманітарних питань районної (міської) ради, керівник, його заступники і працівники органів управління освітою, методичного кабінету (центру), керівники (заступники керівників) структурних підрозділів відповідної місцевої держадміністрації чи виконавчого органу місцевої ради з питань фінансів, економіки, архітектури і будівництва, навчальних закладів, служби зайнятості, роботодавці, керівники профспілок, члени громадських організацій, представники місцевих громад, батьки.
Керівником координаційної ради доцільно призначити заступника голови облдержадміністрації чи райдержадміністрації (заступника міського голови), заступником - начальника місцевого органу управління освітою.
До повноважень координаційних рад слід віднести вивчення стану розвитку мережі навчальних закладів, визначення її ефективності щодо задоволення потреб населення у високоякісних освітніх послугах, соціальної та економічної доцільності, перспектив модернізації відповідно до демографічних показників, рівня міграції, стану ринку праці, фінансування, а також складення планів, створення освітніх округів і своєчасного їх коригування відповідно до потреб та економічних можливостей регіону.
Координаційною радою визначаються орієнтовні обсяги регіонального замовлення на освітні послуги відповідно до державних стандартів освіти, навчальних програм, базового навчального плану за результатами щорічного аналізу стану та перспектив розвитку наявної мережі навчальних закладів.
Координаційна рада проводить детальний аналіз:
потреби у навчальних закладах дошкільної, загальноосвітньої, позашкільної, професійно-технічної освіти, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів;
стану будівель навчальних закладів, потреби у будівництві, капітальному ремонті, реконструкції об’єктів, обсягу відповідного фінансування, наявності необхідних приміщень, внутрішніх вбиралень, водогонів, систем опалення, їдалень, спортивних залів, майстерень;
розташування навчальних закладів різних типів відносно місць проживання учнів;
потреби у створенні навчально-виховних комплексів, освітніх округів;
можливостей транспортної системи, порівняльної картосхеми розташування навчальних закладів і їх транспортної доступності;
демографічної ситуації з прогнозуванням дитячого контингенту на наступні п’ять років;
рівня попиту населення на освітні послуги (з урахуванням потреби у поглибленому вивченні окремих предметів, допрофільній та профільній підготовці, мови навчання, форм організації навчально-виховного процесу, змінності навчання, забезпечення варіативності освітніх послуг для задоволення індивідуальних запитів учнів, зокрема обдарованої молоді, осіб, які потребують соціальної допомоги та реабілітації, а також дітей з особливими освітніми потребами);
пропозицій навчальних закладів щодо об’єднання в освітні округи;
пропозицій територіальних громад щодо необхідності створення освітніх округів, реорганізації та ліквідації навчальних закладів;
освітніх запитів національних меншин;
рівня забезпеченості педагогічними та науково-педагогічними кадрами, іншими спеціалістами;
відповідності оснащення навчальних закладів сучасним вимогам;
потреби у пришкільних інтернатах, гуртожитках;
відповідності мережі професійно-технічних навчальних закладів структурі економіки та ринку праці регіону;
інформації про результативність і ефективність діяльності навчальних закладів, перспектив зайнятості молоді;
можливостей концентрації та ефективного використання матеріально-технічних, кадрових, фінансових ресурсів регіону для урізноманітнення форм організації навчання і виховання, підвищення ефективності навчально-виховного процесу;
у разі закриття навчальних закладів - рішень територіальних громад, рівня організації навчання учнів, підвезення до інших навчальних закладів, забезпечення автотранспортом, працевлаштування вивільнених педагогічних, науково-педагогічних кадрів та персоналу;
економіки регіону за галузями, розподілу зайнятого і незайнятого населення, кон’юктури ринку праці;
фінансування галузі освіти в регіоні протягом останніх 10 років, обсягу витрат на одного учня (вихованця) та відповідності фінансовим нормативам;
ризиків, пов’язаних з оптимізацією мережі навчальних закладів (їх створенням, реорганізацією та ліквідацією), об’єднанням у навчально-виховні комплекси, створенням освітніх округів, професійно-технічних навчальних закладів, а також адміністративних перешкод;
актуальності модернізації мережі навчальних закладів та обраних для цього методів, реалістичності виконання планів, тенденцій розвитку варіативності освіти в регіоні відповідно до національних та світових тенденцій, альтернативних варіантів і результатів виконання планів.

................
Перейти до повного тексту