від 21 серпня 2019 р. № 674-р Київ |
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 73 |
Найменування завдання | Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання |
Оновлення змісту освіти на основі досягнень сучасної медичної науки та доказової медицини | |||
1. Оптимізація переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
1) подання МОН пропозицій щодо оптимізації переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (за згодою) |
I квартал 2020 р. |
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти" від 29 квітня 2015 р. № 266 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 38, ст. 1147) |
МОЗ МОН Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (за згодою) |
-"- | |
2. Впровадження стандартів вищої освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" | розроблення і затвердження нових стандартів вищої освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" з урахуванням рекомендацій Всесвітньої федерації медичної освіти |
МОН МОЗ Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (за згодою) |
IV квартал 2019 р. |
3. Оновлення освітніх програм та навчальних планів за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" | 1) приведення освітніх програм та навчальних планів за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" у відповідність з новими стандартами вищої освіти | заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) | IV квартал 2019 р. - II квартал 2020 р. |
2) впровадження нових освітніх програм і навчальних планів за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" | -"- | протягом 2019-2020 років | |
4. Організація співпраці закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я", шляхом утворення відповідних комплексів, наукових парків, консорціумів | 1) організація спільних зустрічей щодо співпраці закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ МОН заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) інститути громадянського суспільства (за згодою) |
-"- |
2) розроблення ефективної моделі інтеграції закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ МОН заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) інститути громадянського суспільства (за згодою) |
IV квартал 2020 р. | |
5. Забезпечення закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я", навчальними матеріалами | 1) внесення змін до Статуту Національної наукової медичної бібліотеки щодо забезпечення закладів вищої освіти електронними (цифровими) навчальними матеріалами |
МОЗ Національна наукова медична бібліотека (за згодою) |
протягом 2019-2020 років |
2) організація перекладу літературних джерел (підручників) у сфері охорони здоров’я | Національна наукова медична бібліотека (за згодою) | протягом 2019-2021 років | |
3) сприяння наданню доступу до рецензованих видань у сфері охорони здоров’я, які індексуються наукометричними базами Web of Science / Scopus / PubMed |
МОЗ МОН Національний фонд досліджень (за згодою) Національна наукова медична бібліотека (за згодою) Національна академія медичних наук (за згодою) |
IV квартал 2020 р. | |
6. Підвищення вимог до вступників на спеціальності галузі знань "22 Охорона здоров’я" | 1) проведення аналізу прогностичної валідності тестів зовнішнього незалежного оцінювання студентів за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОН МОЗ Український центр оцінювання якості освіти (за згодою) Національна академія наук (за згодою) заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) |
протягом 2020-2021 років |
2) проведення аналізу прогностичної валідності тестів зовнішнього незалежного оцінювання студентів за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ МОН Національна академія наук (за згодою) заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) |
IV квартал 2021 р. | |
7. Розроблення нормативно-правих актів щодо єдиного державного кваліфікаційного іспиту | 1) забезпечення нормативно-правового регулювання проведення усіх компонентів єдиного державного кваліфікаційного іспиту |
МОЗ МОН |
протягом 2019-2021 років |
2) розроблення та затвердження Положення про реєстр сертифікатів фахівців з вищою освітою галузі знань "22 Охорона здоров’я" | МОЗ | IV квартал 2019 р. | |
3) розроблення та прийняття наказу МОЗ щодо підвищення рівня успішного складання окремих компонентів єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів вищої освіти за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" | -"- | протягом 2020-2021 років | |
8. Удосконалення змістовного наповнення тестових завдань інтегрованого тестового іспиту "КРОК" | розроблення та затвердження Положення про групу експертів з формування екзаменаційного банку з тестовими завданнями інтегрованого тестового іспиту "КРОК" |
МОЗ Державна організація "Центр тестування при МОЗ України" (за згодою) |
IV квартал 2019 р. - III квартал 2021 р. |
9. Урегулювання питання фінансування оцінювання навчальних досягнень студентів | опрацювання питання запровадження оптимальної моделі фінансування єдиного державного кваліфікаційного іспиту, розроблення та представлення такої моделі |
МОЗ Мінфін |
IV квартал 2019 р. - I квартал 2020 р. |
10. Розроблення та запровадження комплексної програми підвищення рівня знання англійської мови | 1) розроблення комплексної програми підвищення рівня знання англійської мови викладачами та здобувачами вищої освіти галузі знань "22 Охорона здоров’я", розроблення оптимальної моделі фінансування виконання такої програми |
МОЗ МОН заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) |
IV квартал 2019 р. -IV квартал 2020 р. |
2) розроблення нормативно-правових актів стосовно вимог до знання англійської мови викладачами, абітурієнтами та здобувачами вищої освіти галузі знань "22 Охорона здоров’я" і сприяння їх впровадженню |
МОЗ МОН |
IV квартал 2020 р. | |
11. Вжиття заходів до підвищення кваліфікації викладачів закладів вищої освіти спеціальностей галузі знань "22 Охорона здоров’я" | розроблення рекомендацій щодо підвищення кваліфікації викладачів закладів вищої освіти спеціальностей галузі знань "22 Охорона здоров’я", у тому числі щодо стажування в закордонних закладах вищої освіти і закладах охорони здоров’я, програм обміну з іноземними країнами, участі у міжнародних конференціях | МОЗ | протягом 2020-2021 років |
Трансформаційні процеси в інтернатурі та резидентурі | |||
12. Удосконалення нормативно-правового регулювання проходження інтернатури | 1) розроблення та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту щодо внесення змін у частині проходження інтернатури |
МОЗ МОН |
протягом 2021року |
2) розроблення та прийняття підзаконних актів, які регулюють процес розподілу, проходження та завершення інтернатури | -"- | протягом 2019-2021 років | |
3) розроблення та затвердження Положення про інтернатуру | МОЗ | IV квартал 2019 р. | |
4) розроблення та затвердження вимог до баз інтернатури | -"- | протягом 2019-2021 років | |
5) нормативно-правове забезпечення впровадження електронної системи розподілу випускників закладів вищої освіти галузі знань "22 Охорона здоров’я" | МОЗ | III квартал 2019 р. - I квартал 2020 р. | |
13. Розроблення механізмів запровадження академічної мобільності інтернів | опрацювання, зокрема з міжнародними організаціями, питання впровадження програм академічної мобільності інтернів |
МОЗ МОН інститути громадянського суспільства (за згодою) |
IV квартал 2021р. |
14. Розроблення механізмів оцінки результативності проходження інтернатури | розроблення методології оцінки здобутих компетентностей інтернів |
МОЗ Державна організація "Центр тестування при МОЗ України" Національна академія наук (за згодою) |
протягом 2020-2021 років |
15. Формування оптимальної моделі лікарської резидентури | розроблення та публічна презентація моделі лікарської резидентури |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
IV квартал 2020 р. |
16. Нормативно-правове регулювання проходження лікарської резидентури | розроблення і затвердження нормативно-правових актів щодо проходження лікарської резидентури, в тому числі розроблення та затвердження положення про резидентуру |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
протягом 2020-2021 років |
Безперервний професійний розвиток | |||
17. Нормативно-правове регулювання здійснення безперервного професійного розвитку |
1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту акта про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 № 302 "Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я" (Офіційний вісник України, 2018 р., № 36, ст. 1264) |
МОЗ | IV квартал 2019 р. |
2) розроблення нормативно-правових актів щодо створення акредитаційної агенції безперервного професійного розвитку шляхом реорганізації Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи | -"- | IV квартал 2019 р. - II квартал 2020 р. | |
3) розроблення і затвердження нормативно-правового акта про реєстр провайдерів безперервного професійного розвитку | -"- | IV квартал 2019 р. | |
18. Створення моделі фінансування безперервного професійного розвитку | 1) розроблення та презентація моделі фінансування безперервного професійного розвитку |
МОЗ Мінфін |
IV квартал 2019 р. - III квартал 2020 р. |
2) удосконалення механізму нормативного регулювання фінансування безперервного професійного розвитку шляхом впровадження капітаційного фінансування окремого лікаря замість інституційного фінансування факультетів та закладів післядипломної освіти | -"- | протягом 2019-2020 років | |
Ефективне фінансування та управління освіти та науки у сфері охорони здоров’я | |||
19. Прогнозування потреби у кадрах у сфері охорони здоров’я | розроблення та затвердження методики проведення розрахунку потреби у кадрах у сфері охорони здоров’я |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
III квартал 2020 р. |
20. Розроблення механізму розрахунку вартості підготовки одного студента | вивчення питання щодо методології проведення розрахунку вартості підготовки студента за окремими спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ Мінфін Національна академія наук (за згодою) |
-"- |
21. Удосконалення моделі фінансування медичної освіти та науки | 1) проведення аналізу даних щодо видатків та бюджету системи медичної освіти та науки за останні п’ять років з урахуванням КПКВК 2301070; КПКВК 2301080 та КПКВК 2301020 |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) Національна академія наук (за згодою) |
IV квартал 2019 р. - I квартал 2020 р. |
2) подати за результатами проведеного аналізу рекомендації щодо удосконалення моделі фінансування медичної освіти та науки Кабінетові Міністрів України |
МОЗ Національна академія медичних наук (за згодою) |
II квартал 2020 р. | |
Вирішення питання автономії закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" | |||
22. Перегляд правового статусу університетських клінік | розроблення та затвердження Положення про університетські клініки |
МОЗ МОН Національна служба здоров’я |
протягом 2020-2021 років |
Трансформація академічної культури у сфері охорони здоров’я | |||
23. Забезпечення академічної доброчесності у закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" та науково-дослідних установах |
1) розроблення проекту закону про унесення змін і доповнень до Закону України "Про вищу освіту" у частині посилення засад академічної доброчесності |
МОН МОЗ Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (за згодою) |
-"- |
2) проведення моніторингу програмного забезпечення, що використовується закладами вищої освіти для перевірки на наявність плагіату робіт у сфері охорони здоров’я та вжиття заходів для удосконалення такого програмного забезпечення |
МОЗ заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) |
III-IV квартал 2021 р. | |
3) запровадження обов’язкової для просування у кар’єрі перевірки на наявність плагіату робіт працівників закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" та наукових працівників науково-дослідних установ |
МОЗ заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) |
IV квартал 2021 р. | |
24. Запровадження системного навчання професійній етиці здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" та викладачів | 1) подання рекомендацій закладам вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" щодо розроблення (удосконалення) кодексів професійної етики |
МОЗ МОН |
протягом 2020-2021 років |
2) сприяння у проведенні навчань з питань професійної етики здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" та викладачів |
МОЗ МОН |
-"- | |
Інтернаціоналізація вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" | |||
25. Збільшення інституційної спроможності закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" щодо міжнародної діяльності | проведення тренінгів щодо написання грантових заявок, участі в Erasmus+ та інших програмах |
МОЗ МОН інститути громадянського суспільства (за згодою) міжнародні організації (за згодою) |
протягом 2019-2021 років |
26. Створення державної програми сприяння академічній мобільності здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" | розроблення програми сприяння академічній мобільності |
МОЗ МОН |
IV квартал 2021 р. |
27. Поліпшення умов для проведення наукових досліджень у сфері охорони здоров’я | 1) розроблення та затвердження положення про центри колективного користування науковим обладнанням для проведення наукових досліджень у сфері охорони здоров’я |
МОЗ МОН Національна академія наук (за згодою) Національна академія медичних наук (за згодою) |
-"- |
2) розвиток державно-приватного партнерства при фінансуванні наукових (інноваційних) досліджень у сфері охорони здоров’я |
МОЗ заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" (за згодою) Національна академія наук (за згодою) Національна академія медичних наук (за згодою) |
протягом 2019-2021 років | |
Комунікаційна взаємодія з метою підвищення якості здобуття вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" | |||
28. Оптимізація співпраці МОЗ з іншими органами виконавчої влади та сторонами, заінтересованими у професійному розвитку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" | 1) опрацювання питань щодо підвищення якості здобуття вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ інші органи виконавчої влади інститути громадянського суспільства (за згодою) міжнародні організації (за згодою) Національна академія наук (за згодою) Національна академія медичних наук (за згодою) |
протягом 2019-2021 років |
2) забезпечення комунікаційної взаємодії у процесі опрацювання питань щодо здобуття вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ інші органи виконавчої влади інститути громадянського суспільства (за згодою) міжнародні організації (за згодою) |
-"- | |
Розвиток наукових досліджень у сфері охорони здоров’я | |||
29. Розроблення механізмів фінансування матеріально-технічної бази для пріоритетних сфер наукових досліджень | 1) розроблення проекту акта щодо удосконалення процедури конкурсного відбору наукових досліджень (робіт) у сфері охорони здоров’я |
МОЗ МОН Мінфін Національна академія наук (за згодою) Національна академія медичних наук (за згодою) Національний фонд досліджень (за згодою) |
II квартал 2020 р. |
2) опрацювання питання щодо організаційно-правової форми науково-дослідних установ |
МОН МОЗ Мінюст Національна академія медичних наук (за згодою) |
I квартал 2020 р. | |
30. Заохочення до участі у конкурсах, що проводяться Національним фондом досліджень | вжиття заходів до затвердження положення про опорні центри (центри колективного користування науковим обладнанням) |
МОЗ МОН Мінфін Національна академія наук (за згодою) Національна академія медичних наук (за згодою) |
IV квартал 2020 р. |
31. Розроблення програми підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" у частині проведення наукових досліджень, із залученням провідних українських та закордонних науковців | 1) сприяння розвитку партнерства з міжнародними організаціями та установами з метою підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань "22 Охорона здоров’я" |
МОЗ МОН Національна академія медичних наук (за згодою) інститути громадянського суспільства (за згодою) міжнародні організації (за згодою) |
IV квартал 2019 р. - III квартал 2020 р. |
2) впровадження рекомендацій щодо розроблення програм підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, які працюють у сфері охорони здоров’я |
МОЗ МОН Національна академія медичних наук (за згодою) інститути громадянського суспільства (за згодою) міжнародні організації (за згодою) |
IV квартал 2019 р. - III квартал 2020 р. | |
32. Широке інформування громадськості про публікації українських медичних працівників у провідних наукових журналах | забезпечення опублікування на офіційному веб-сайті МОЗ інформації щодо публікацій українських працівників у сфері охорони здоров’я у провідних наукових журналах |
МОЗ Національна медична бібліотека (за згодою) |
протягом 2019-2021 років |
33. Запровадження практики незалежного рецензування дисертаційних робіт в галузі знань "22 Охорона здоров’я" із залученням щонайменше одного фахівця, який працює за межами України | 1) розроблення пропозицій щодо удосконалення законодавства стосовно процедури підготовки докторів філософії, докторів наук у частині рецензування дисертаційних досліджень |
МОЗ МОН (за згодою) |
III квартал 2020 р. |
2) розроблення Методики розрахунку вартості підготовки науковців у сфері охорони здоров’я |
МОЗ МОН (за згодою) |
протягом 2020-2021 років |