1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 червня 1996 р. N 672
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 617 від 11.05.2006 )
Про підготовку підприємств Міністерства енергетики та електрифікації до роботи в осінньо-зимовий період 1996/97 року
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 849 від 30.07.96 N 983 від 19.08.96 N 1342 від 02.11.96 N 487 від 21.05.97 )
Кабінет Міністрів України відзначає, що керівництвом Міністерства енергетики та електрифікації, особисто колишнім Міністром Шеберстовим О.М. допущено серйозні прорахунки у енергозабезпеченні суспільного виробництва і населення.
Практика безоплатного відпуску споживачам електричної і теплової енергії, що вкоренилася протягом тривалого періоду, невжиття з боку керівників галузі ефективних заходів щодо управління фінансовими ресурсами, послаблення дисципліни у збиранні плати із споживачів енергії і контролю за діяльністю генеруючих компаній, обласних ланок розподілу електричної і теплової енергії призвели до значного погіршення фінансового стану галузі (заборгованість споживачів за використану електричну і теплову енергію на 1 червня ц.р. дорівнювала 233,7 трлн.крб.) і забезпечення електричною енергією підприємств і організацій, нерегульованого відключення від джерел електропостачання великої кількості виробництв, у тому числі із складною технологією, а також тих, що не мають заборгованості і своєчасно сплачують за використану енергію.
Все це гальмує впровадження ринкових перетворень у електроенергетичній галузі, знижує показники ефективності виробництва, призводить до втрат у суспільному виробництві, які оцінюються майже в 15 відсотків валового внутрішнього продукту.
Міністерствами і відомствами, в першу чергу Міністерством промисловості, Міністерством машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерством сільського господарства і продовольства, Державним комітетом по житлово-комунальному господарству, не вживаються заходи для своєчасних розрахунків за використані енергоносії, їх ефективного використання, а також проведення цілеспрямованої політики енергозбереження з метою повного забезпечення підприємств і організацій, що належать до сфери їх управління, всіма видами палива і енергії.
Недостатня робота ведеться Міністерством фінансів, Міністерством економіки, іншими міністерствами і відомствами щодо розроблення і впровадження системи заходів з подолання кризи платежів, припинення постачання споживачам продукції без її оплати, запровадження нормальних ринкових відносин між товаровиробниками.
В існуючих умовах без вжиття рішучих заходів до оздоровлення фінансово-економічного стану електроенергетичної галузі подальша її робота перебуватиме під загрозою.
З метою надійної експлуатації підприємств електроенергетики та забезпечення суспільного виробництва і населення електричною і тепловою енергією в осінньо-зимовий період 1996/97 року Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити завдання міністерствам, відомствам, Уряду Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям із забезпечення погашення бюджетними організаціями, підприємствами та організаціями, що належать до сфери їх управління, за використану електричну і теплову енергію згідно з додатками N 1 та 2.
2. Міністерству вугільної промисловості, Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Міністерству енергетики та електрифікації виконати у двотижневий термін розрахунок реального надходження в поточному році на теплові електростанції вугілля, що видобувається в Україні.
3. Міністерству енергетики та електрифікації, Державному комітетові нафтової, газової та нафтопереробної промисловості вжити заходів для накопичення до 15 вересня 1996 р. на складах теплових електростанцій 0,8 млн. тонн топкового мазуту, для чого розробити у червні ц.р. схему розрахунків, у тому числі шляхом проведення взаємозаліків сум заборгованості між постачальниками та споживачами;
4. Міністерству енергетики та електрифікації:
забезпечити виконання планів ремонту енергоблоків, парових і водогрійних котлів, турбо- і гідроагрегатів, електричних і теплових мереж. Витрати на капітальний ремонт тимчасово, до затвердження механізму відшкодування витрат з капітального ремонту відповідно до статті 3 Указу Президента України від 5 квітня 1996 р. N 243, відносити на собівартість електричної і теплової енергії в межах амортизаційних відрахувань на капітальний ремонт основних фондів, що обчислені за нормами, визначеними підприємствами самостійно, та обсяги яких не повинні перевищувати суми амортизаційних відрахувань на повне відновлення основних фондів. Такий порядок фінансування застосовується також під час проведення ремонту технологічного обладнання на промислових теплоелектроцентралях;
завершити до 10 жовтня 1996 р. підготовку паливно-транспортних цехів електростанцій, ремонт і випробування систем теплопостачання та утворити комісії з визначення готовності підприємств електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період 1996/97 року;
провести до 15 листопада 1996 р. перевірку готовності підприємств електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період із видачею їм відповідного акта;
перевірити до 1 вересня 1996 р. виконання споживачами технічних умов на їх енергопостачання і видати відповідні приписи Державного енергетичного нагляду на усунення виявлених порушень, звернувши особливу увагу на наявність резервних джерел живлення та їх технічний стан;
здійснити до 1 листопада 1996 р. заходи для зниження собівартості електроенергії з приведенням чисельності працівників електроенергетичної галузі до рівня на 1 січня 1995 року;
( Абзац сьомий пункту 4 втратив чинність на підставі Постанови КМ N 487 від 21.05.97 )
відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 31 серпня 1995 р. N 705 відключати з 1 серпня 1996 р. від джерел енергопостачання підприємства і організації незалежно від форм власності, які порушують терміни та періодичність розрахунків за використану енергію.
( Абзац восьмий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 849 від 30.07.96 )
Уряду Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям не втручатися в дії енергопостачальних компаній Міністерства енергетики та електрифікації у разі запровадження ними в установленому порядку такого заходу, як обмеження і відключення споживачів-неплатників від джерел енергопостачання за неоплату електричної і теплової енергії;
розробити і узгодити до 1 вересня 1996 р. з Урядом Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями графіки обмеження енергоспоживання і відключення споживачів-неплатників від джерел енергопостачання у разі нестачі палива та під час аварійних ситуацій (відповідно до укладених договорів);
разом з міністерствами і відомствами переглянути обсяги технологічної та аварійної броні підприємств, які належать до сфери їх управління;
разом з Міністерством зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі, Міністерством економіки проаналізувати стан справ з експортом електроенергії, визначити комплекс заходів для збільшення його обсягів до 700 - 800 млн. кВт.год на місяць.
5. Міністерству енергетики та електрифікації, Міністерству фінансів і Міністерству економіки:
подати у десятиденний термін Кабінетові Міністрів України узгоджені пропозиції щодо внесення змін і доповнень до законодавчих та інших нормативних актів з метою впорядкування відрахування коштів підприємств електроенергетики до фондів охорони праці, Державного інноваційного фонду, на будівництво і ремонт автомобільних доріг;
подати у місячний термін Кабінетові Міністрів України пропозиції з техніко-економічним обгрунтуванням щодо віднесення витрат на розширення і експлуатацію золошлаковідвалів теплових електростанцій як невід'ємної частини технологічного процесу виробництва енергії на собівартість електричної і теплової енергії;
6. Міністерству економіки і Міністерству фінансів разом з іншими міністерствами і відомствами сформувати та подати на затвердження Кабінетові Міністрів України державне замовлення на друге півріччя 1996 р. на постачання електричної і теплової енергії споживачам, які фінансуються з державного бюджету.
7. Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Міністерству енергетики та електрифікації, Міністерству сільського господарства та продовольства, Державному комітетові по житлово-комунальному господарству, Державному комітетові нафтової, газової та нафтопереробної промисловості у IV кварталі 1996 р. внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо реструктуризації боргів за використану енергію бюджетними організаціями всіх рівнів, житлово-комунальними організаціями, підприємствами агропромислового комплексу та боргів електростанцій і котелень Міністерства енергетики та електрифікації за газ.
8. Міністерствам і відомствам:
за погодженням з Державним комітетом з енергозбереження розробити і до 1 вересня 1996 р. ввести в дію норми питомих витрат електричної і теплової енергії на виробництво основних видів енергоємної продукції;
забезпечити до 1 жовтня 1996 р. приведення в належний технічний стан дизельних та інших резервних джерел живлення на підприємствах і в організаціях, що належать до сфери їх управління;
провести до 1 жовтня 1996 р. паспортизацію готовності підприємств, що входять до сфери їх управління, а також окремих енергоємних виробництв до роботи в осінньо-зимовий період 1996/97 року, в ході якої підтвердити наявність достатніх фінансових ресурсів для розрахунків за енергоносії.
9. Утворити постійно діючу Міжвідомчу робочу групу з питань енергозабезпечення суспільного виробництва і населення у складі згідно з додатком N 3.

................
Перейти до повного тексту