- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 червня 2021 р. № 672 Київ |
Про затвердження Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою
Відповідно до абзацу дев’ятого частини п’ятої
статті 35 Закону України "Про повну загальну середню освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 червня 2021 р. № 672
ПОЛОЖЕННЯ
про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою
Загальна частина
1. Це Положення визначає організацію діяльності військового (військово-морського, військово-спортивного) ліцею, ліцею із посиленою військово-фізичною підготовкою, їх завдання, структуру, склад учасників освітнього процесу, права та обов’язки особового складу.
2. Військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою (далі - ліцей) - заклад спеціалізованої освіти, що забезпечує здобуття освіти військового профілю для осіб (далі - ліцеїсти) з 13 років одночасно із здобуттям базової та/або профільної середньої освіти.
3. Основними завданнями ліцею є:
забезпечення права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти;
формування в ліцеїстів компетентностей, визначених відповідними державними стандартами, розвиток їх здібностей, наукового світогляду;
виконання вимог стандартів освіти, підготовка ліцеїстів для подальшого вступу до вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти і подальшого проходження служби у секторі безпеки і оборони;
формування прагнення до оволодіння військовими знаннями, уміннями та навичками, відповідного рівня військово-прикладної фізичної підготовки;
формування у ліцеїстів усвідомлення необхідності додержуватися
Конституції та законів України, захисту суверенітету і територіальної цілісності України;
утвердження поваги до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
виховання у ліцеїстів поваги до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливого ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
формування у ліцеїстів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
забезпечення поглибленої допрофесійної підготовки військового спрямування, необхідної для подальшого їх вступу і навчання у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, закладів фахової передвищої військової освіти.
5. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею приймає його засновник (орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), рішенням та за рахунок майна яких засновано ліцей або які в інший спосіб в установленому законодавством порядку набули прав і обов’язків засновника).
Засновник може визначити орган, у сфері управління якого перебуватиме ліцей.
6. Ліцей є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штамп, власну символіку, самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки у фінансових установах і банках державного сектору і діє на підставі статуту, який затверджується засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом.
7. Ліцей провадить освітню діяльність на рівні профільної середньої освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.
За рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти.
Управління ліцеєм
8. Організаційна структура та чисельність особового складу ліцею визначається його штатом (штатним розписом). Порядок розроблення та затвердження штату (штатного розпису) ліцею, типові нормативи для його розроблення визначаються в установленому законодавством порядку.
9. До складу ліцею може входити філія як його територіально відокремлений структурний підрозділ, що забезпечує здобуття базової середньої освіти.
Філія утримується на окремому штаті (штатному розписі), не має статусу юридичної особи та діє на підставі положення, затвердженого засновником відповідного ліцею на основі типового положення, що затверджується МОН.
10. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснюється начальником (керівником).
11. Посаду начальника (керівника) ліцею може обіймати громадянин України, який вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшов конкурсний відбір та визнаний переможцем конкурсу відповідно до
Закону України "Про повну загальну середню освіту".
Начальник (керівник) військового (військово-морського) ліцею призначається з урахуванням вимог, зазначених в абзаці першому цього пункту, з числа військовослужбовців, які мають досвід проходження військової служби на посадах офіцерського складу не менше п’яти років.
12. Начальник (керівник) ліцею призначається на посаду засновником за результатами конкурсу.
Організація проведення конкурсу на посаду начальника (керівника) ліцею здійснюється відповідно до вимог
Закону України "Про повну загальну середню освіту" та положення про конкурс, затвердженого засновником ліцею або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Під час воєнного стану засновник ліцею або уповноважений ним орган (посадова особа) має право продовжити без проведення конкурсу строк дії строкового трудового договору (контракту), укладеного з начальником (керівником) ліцею, але не більше ніж на шість місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
13. Начальник (керівник) ліцею відповідає за морально-психологічний стан, індивідуальну підготовку, військову і трудову дисципліну особового складу, якість та повноту виконання освітніх програм, стан навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи, збереження майна ліцею та забезпечення контролю за ефективністю його використання, належну експлуатацію та збереження військової техніки (у разі її наявності), а також забезпечення охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом та технічного захисту інформації.
14. Начальник (керівник) ліцею підпорядковується засновнику ліцею та уповноваженому ним органу (органу військового управління).
15. Начальник (керівник) ліцею здійснює безпосереднє управління ліцеєм і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність ліцею.
Права, обов’язки та відповідальність начальника (керівника) ліцею визначаються законодавством, засновником, статутом ліцею, колективним договором, строковим трудовим договором (контрактом). Начальник (керівник) ліцею із числа військовослужбовців, крім повноважень, передбачених законодавством у сфері освіти, має повноваження та обов’язки, які визначаються статутами Збройних Сил.
Начальник (керівник) ліцею в межах своїх повноважень видає накази та розпорядження, обов’язкові для виконання особовим складом ліцею.
16. Для забезпечення управління освітнім та виховним процесом та організації повсякденної діяльності ліцею в його штаті (штатному розписі) передбачаються посади заступників начальника (керівника) ліцею (філії ліцею) відповідно до типових нормативів штатних посад.
17. На посаду заступника начальника (керівника) ліцею може бути призначений військовослужбовець або така посада може бути заміщена в установленому законодавством порядку цивільною особою, яка вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше двох років, фізичний і психічний стан якої дозволяє провадити професійну діяльність.
Повноваження заступника начальника (керівника) ліцею визначаються статутом ліцею. Функціональні обов’язки (посадові інструкції) заступника начальника (керівника) розробляються в установленому законодавством порядку і затверджуються начальником (керівником) ліцею.
18. Для забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку ліцеїстів, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяння створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань ліцею в його штаті (штатному розписі) передбачаються посади практичних психологів відповідно до типових нормативів штатних посад.
19. На посаду практичного психолога ліцею може бути призначений військовослужбовець або така посада може бути заміщена згідно з вимогами законодавства цивільною особою, яка вільно володіє державною мовою, має вищу освіту за відповідною спеціальністю ступеня не нижче магістра та стаж роботи на посаді практичного психолога не менше двох років, фізичний і психічний стан якої дозволяє провадити професійну діяльність.
Практичний психолог підпорядковується начальнику (керівнику) ліцею з усіх питань діяльності. Повноваження практичного психолога визначаються статутом ліцею. Функціональні обов’язки (посадові інструкції) практичного психолога розробляються в установленому законодавством порядку і затверджуються начальником (керівником) ліцею.
20. Колегіальним органом управління ліцею є педагогічна рада. Головою педагогічної ради ліцею є його начальник (керівник).
21. До складу педагогічної ради входять начальник (керівник) ліцею, його заступники, усі педагогічні працівники, командири навчальних рот - старші офіцери-вихователі та командири навчальних взводів - офіцери-вихователі, практичні психологи, бібліотекарі та голова органу батьківського самоврядування.
22. Педагогічна рада ліцею розглядає питання, віднесені
Законом України "Про повну загальну середню освіту", статутом ліцею до її повноважень.
23. Робота педагогічної ради планується і проводиться відповідно до потреб освітнього процесу в ліцеї. Кількість засідань педагогічної ради визначається потребами освітнього процесу, але вони повинні проводитися не рідше ніж чотири рази на рік. Рішення ухвалюються більшістю голосів членів педагогічної ради, оформлюються протоколами, які вводяться в дію наказами начальника (керівника) ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу в ліцеї.
24. У ліцеї можуть діяти:
органи самоврядування працівників ліцею;
органи батьківського самоврядування;
органи учнівського самоврядування;
інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
25. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори (конференція) колективу ліцею. Порядок, періодичність скликання і повноваження загальних зборів (конференції) колективу ліцею визначаються статутом ліцею. Загальні збори (конференції) скликаються не менше одного разу на рік.
26. Загальні збори (конференція) колективу ліцею заслуховують звіт начальника (керівника) ліцею про роботу із здійснення керівництва ліцеєм, розглядають питання освітньої і фінансово-господарської діяльності ліцею.
27. У ліцеї можуть утворюватися піклувальна рада ліцею, органи самоврядування навчальних рот. Діяльність піклувальної ради ліцею, органів самоврядування навчальних рот, інших органів громадського самоврядування регулюється законодавством та статутом ліцею.
Учасники освітнього процесу
28. До учасників освітнього процесу ліцею належить особовий склад ліцею та батьки ліцеїстів або їх інші законні представники. Особовий склад ліцею поділяється на постійний і змінний.
До постійного складу військового (військово-морського) ліцею належать військовослужбовці та працівники, які входять до підрозділів управління, основних структурних підрозділів, підрозділів забезпечення, а також педагогічні працівники.
До основних структурних підрозділів військового (військово-морського) ліцею, які здійснюють підготовку ліцеїстів, належать методичні комісії з окремих навчальних предметів (або циклові методичні комісії), навчальні роти ліцеїстів та бібліотека.
До постійного складу військово-спортивного ліцею, ліцею із посиленою військово-фізичною підготовкою належать військовослужбовці та працівники, які входять до керівного складу, методичні комісії з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), навчальні роти ліцеїстів та бібліотека, підрозділи забезпечення, а також педагогічні працівники.
Комплектування посад постійного складу ліцею здійснюється в установленому законодавством порядку.
Чисельність змінного складу ліцею визначається ліцензованим обсягом.
29. Військовослужбовці Збройних Сил, військовослужбовці та посадові особи інших складових сектору безпеки і оборони можуть відряджатися до військово-спортивного ліцею та ліцею із посиленою військово-фізичною підготовкою, що функціонують не у складі складових сектору безпеки і оборони, на відповідні посади за їх згодою із залишенням на військовій службі.
Забезпечення військовослужбовців та посадових осіб, призначених на штатні посади цих ліцеїв, здійснюється в установленому законодавством порядку.
30. Прийняття цивільних осіб на посади педагогічних та інших працівників ліцею та звільнення з цих посад здійснюється наказами начальника (керівника) ліцею відповідно до вимог законодавства про працю.
Педагогічні працівники ліцею приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог
Закону України "Про повну загальну середню освіту" та законодавства про працю.
31. Права та обов’язки педагогічних працівників ліцею передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або статутом ліцею.
32. За досягнення високих результатів у навчальній, методичній, виховній роботі особи з числа педагогічних працівників можуть бути представлені до нагородження державними нагородами, для присудження державних премій, почесних звань і відзнак, нагородження медалями, знаками, преміями, грамотами та іншими видами заохочення.
33. Посадові інструкції осіб з числа педагогічних працівників розробляються в установленому законодавством порядку і затверджуються начальником (керівником) ліцею.
34. Обсяг педагогічного навантаження, порядок його розподілу та перерозподілу визначається законодавством.
35. Атестація педагогічних працівників ліцею здійснюється в установленому законодавством порядку.
36. Командир навчальної роти - старший офіцер-вихователь безпосередньо підпорядковується начальнику (керівнику) ліцею і призначається на посаду з числа осіб офіцерського складу, які мають вищу освіту ступеня не нижче магістра, досвід військової служби на посадах офіцерського складу не менше восьми років, вільно володіють державною мовою, фізичний і психічний стан яких дозволяє провадити професійну діяльність.
Посада командира навчальної роти - старшого офіцера-вихователя може бути заміщена згідно з вимогами законодавства цивільною особою, яка вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж роботи не менше восьми років, фізичний і психічний стан якої дозволяє провадити професійну діяльність.
37. Командир навчального взводу - офіцер-вихователь безпосередньо підпорядковується командиру навчальної роти - старшому офіцеру-вихователю і призначається на посаду з числа громадян України, які мають вищу освіту ступеня не нижче бакалавра, вільно володіють державною мовою, стан фізичного і психічного здоров’я яких не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
Командир навчального взводу - офіцер-вихователь військового (військово-морського) ліцею призначається з урахуванням вимог, зазначених в абзаці першому цього пункту, з числа військовослужбовців, які мають досвід проходження військової служби на посадах офіцерського складу не менше трьох років.
38. Права та обов’язки командирів навчальних рот - старших офіцерів-вихователів та командирів навчальних взводів - офіцерів-вихователів визначаються статутами Збройних Сил та статутом ліцею.
39. До постійного складу підрозділів забезпечення ліцею належать військовослужбовці та інші особи, які обіймають відповідні посади згідно із штатом (штатним розписом).
Посади в підрозділах забезпечення комплектуються військовослужбовцями та цивільними працівниками, які мають необхідну професійну підготовку, достатні практичні навички в роботі за фахом, досвід військової служби на посадах офіцерського складу не менше чотирьох років.
Функціональні обов’язки (посадові інструкції) особового складу підрозділів забезпечення розробляються в установленому законодавством порядку і затверджуються начальником (керівником) ліцею.
................Перейти до повного тексту