- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 листопада 2014 р. № 671 Київ |
Про затвердження Положення про Міністерство оборони України
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про Міністерство оборони України, що додається.
Прем'єр-міністр України |
А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 29 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2014 р. № 671
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство оборони України
1. Міністерство оборони України (Міноборони) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міноборони є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період.
Міноборони є центральним органом виконавчої влади та військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили та Держспецтрансслужба.
Міноборони є уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі державної авіації.
2. Міноборони у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Міноборони є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо:
організації в силах оборони заходів оборонного планування;
визначення засад воєнної, військової кадрової та військово-технічної політики у сфері оборони;
2) здійснення військово-політичного та адміністративного керівництва Збройними Силами;
2-1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національного спротиву;
3) здійснення в установленому порядку координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;
4) забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, реалізації державної політики з оборонних питань, що пов’язані з використанням повітряного простору України та захистом суверенітету держави;
5) координація діяльності Держспецтрансслужби для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в особливий період.
4. Міноборони відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє проекти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України і Кабінету Міністрів України та вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України, забезпечує їх виконання у Збройних Силах;
2-1)здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до
Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
3) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
4) провадить розвідувальну та інформаційно-аналітичну діяльність в інтересах національної безпеки та оборони держави;
4-1) координує створення та розвиток ефективної системи стратегічних комунікацій у Міноборони та Збройних Силах як складової загальнодержавної системи стратегічних комунікацій, забезпечення її стійкості та адаптивності до реагування на виклики та загрози;
4-2) бере участь у виконанні завдань державної інформаційної політики у сфері оборони, інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та протидію інформаційним операціям агресора (противника), а під час дії правового режиму воєнного стану координує складові сил оборони з питань забезпечення формування та реалізації державної інформаційної політики у сфері оборони;
5) бере участь у проведенні аналізу воєнно-політичної обстановки, прогнозуванні, виявленні та визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;
6) планує та здійснює заходи щодо протидії і нейтралізації воєнно-політичних ризиків, викликів, загроз застосування воєнної сили проти України;
6-1) розробляє структуру та порядок розроблення плану оборони України, організовує розроблення його складових;
7) розробляє в установленому порядку Стратегію воєнної безпеки України і зміни до неї та бере участь у підготовці і періодичному уточненні
Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки;
7-1) схвалює Стратегію залучення, розвитку та утримання людського капіталу в силах оборони України;
8) розробляє з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади Стратегічний оборонний бюлетень України на довгострокову перспективу, здійснює міжвідомчу координацію проведення оборонного огляду в Україні;
8-1) здійснює військово-політичне управління Збройними Силами, управління процесами при прийнятті та реалізації рішень;
9) бере участь у формуванні оборонного бюджету, звітує в установленому порядку перед Кабінетом Міністрів України про використання виділених коштів;
9-1) виконує функції головного розпорядника бюджетних коштів;
10) розробляє проекти оборонних державних цільових програм з метою посилення обороноздатності держави, здійснює загальне керівництво і контроль за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів;
11) забезпечує проведення мобілізації та демобілізації в Збройних Силах і бере участь у забезпеченні мобілізації та демобілізації в інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів України (далі - інші військові формування);
11-1) визначає форму та зміст вимоги про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом, яка надсилається керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
12) організовує розроблення пропозицій щодо потреб на особливий період Збройних Сил, інших військових формувань, які включені до схеми мобілізаційного розгортання, з урахуванням економічних можливостей держави;
13) забезпечує формування пропозицій щодо мобілізаційних завдань (замовлень) на створення, виробництво та ремонт озброєння, військової техніки, інших матеріально-технічних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил;
13-1) забезпечує накопичення в непорушному запасі озброєння, військової техніки, інших матеріально-технічних засобів і ресурсів, продовольства, речового та іншого майна;
14) організовує планування, методологічне, методичне, наукове, фінансове та матеріально-технічне забезпечення заходів мобілізаційної підготовки та мобілізації у Збройних Силах;
15) виступає замовником на постачання (поновлення) матеріальних цінностей до мобілізаційного резерву відповідно до встановлених Кабінетом Міністрів України мобілізаційних завдань (замовлень);
15-1) організовує та забезпечує створення мобілізаційних резервів на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління Міноборони, відповідно до завдань, визначених Кабінетом Міністрів України;
16) вносить подання Кабінету Міністрів України щодо відпуску матеріальних цінностей державного матеріального резерву для забезпечення стратегічних потреб України;
17) розробляє пропозиції щодо створення, розвитку, утримання, передачі, ліквідації та реалізації мобілізаційних потужностей на підприємствах, в установах і організаціях, які належать до сфери управління Міноборони;
18) реалізує через Генеральний штаб Збройних Сил повноваження, визначені частиною другою
статті 14 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію";
18-1) координує та спрямовує діяльність територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, центрів рекрутингу;
19) бере участь у розробленні мобілізаційного плану держави, плануванні мобілізаційної підготовки у відповідних центральних органах виконавчої влади з питань забезпечення потреб Збройних Сил;
19-1) організовує розроблення проекту мобілізаційного плану Збройних Сил та інших військових формувань і подає його Кабінетові Міністрів України;
20) укладає в установленому порядку договори (контракти) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень) з підприємствами, установами і організаціями, які залучаються ним до виконання мобілізаційних завдань (замовлень), та підприємствами, які здійснюють поставку військової продукції;
21) здійснює контроль за станом мобілізаційної готовності у Збройних Силах та за мобілізаційною готовністю підприємств, установ і організацій, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення) для задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
22) планує, координує та забезпечує у межах компетенції виконання робіт з формування, ведення, закладення та використання страхового фонду документації на продукцію мобілізаційного та оборонного призначення;
23) забезпечує життєдіяльність Збройних Сил, їх функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність, підготовку до виконання покладених на них завдань, застосування, комплектування особовим складом та його підготовку, постачання озброєння та військової техніки, підтримання справності, технічної придатності, проведення ремонту та модернізації зазначеного озброєння і техніки, матеріальних, фінансових, інших ресурсів та майна згідно з потребами, визначеними Генеральним штабом Збройних Сил у межах коштів, передбачених державним бюджетом, і здійснює контроль за їх ефективним використанням, організовує виконання робіт і надання послуг в інтересах Збройних Сил;
24) організовує через Генеральний штаб Збройних Сил залучення Збройних Сил до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та здійснення у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо забезпечення екологічної безпеки в Збройних Силах;
25) перевіряє стан всебічного забезпечення, бойової та мобілізаційної готовності Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
26) виступає державним замовником і формує відповідно до визначених Генеральним штабом Збройних Сил потреб, вимог та пріоритетів під час здійснення оборонних закупівель пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, складає та затверджує трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, надає тактико-технічні (технічні) завдання виконавцям державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель;
26-1) забезпечує відповідно до законодавства виконання функцій уповноваженого органу з державного гарантування якості, головного органу у сфері здійснення оборонних закупівель та державного замовника у сфері оборони;
26-2) залучається в межах повноважень, визначених законом, до участі у здійсненні заходів державного експортного контролю;
26-3) визначає норми і строки речового забезпечення військовослужбовців, а також резервістів і військовозобов’язаних, призваних на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори у Збройні Сили та Держспецтрансслужби;
26-4) затверджує зразки спеціального одягу, взуття та спорядження військовослужбовців, засоби індивідуального захисту та інші предмети речового майна військовослужбовців;
27) затверджує вимоги щодо якісних характеристик озброєння і військової техніки та розрахункову кількість основних видів номенклатури озброєння і військової техніки, необхідних для оснащення Збройних Сил та інших військових формувань, згідно з визначеними ними потребами та пріоритетами;
27-1) затверджує каталог продуктів харчування та порядок його застосування в Збройних Силах та Держспецтрансслужби;
28) організовує проведення державних та інших випробувань зразків озброєння і військової техніки;
29) забезпечує прийняття на озброєння (постачання, експлуатацію) Збройних Сил озброєння, військової та спеціальної техніки;
30) організовує і здійснює контроль за виконанням робіт з кодифікації та каталогізації продукції, закупівля якої здійснюється за державні кошти для потреб Збройних Сил;
31) організовує відповідно до визначених Генеральним штабом Збройних Сил потреб та пріоритетів розроблення і виконання Державної програми розвитку озброєння і військової техніки та інших цільових програм розвитку озброєння і здійснює контроль за їх виконанням;
32) розробляє технічні регламенти та здійснює функції з технічного регулювання щодо безпеки, допуску до експлуатації та використання озброєння і військової техніки;
33) забезпечує в установленому порядку обов’язковий технічний контроль транспортних засобів Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
34) здійснює контроль за якістю продукції військового призначення, що виробляється підприємствами для Збройних Сил та з метою здійснення експорту в разі, коли такий контроль передбачено міжнародними договорами України, зовнішньоекономічними договорами (контрактами), а також
речового майна та харчових продуктів, що постачаються для Збройних Сил та якістю послуг із забезпечення харчуванням, харчовими продуктами особового складу військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, військових ліцеїв;
35) забезпечує нормативно-правове регулювання відносин у сфері військової стандартизації;
35-1) встановлює порядок розроблення, прийняття, внесення змін, скасування, відновлення дії, оприлюднення, запровадження та застосування військових стандартів;
35-2) визначає орган військової стандартизації з числа підпорядкованих Міноборони органів військового управління;
36) провадить відповідно до закону космічну діяльність у сфері оборони та національної безпеки України;
37) регулює питання державної авіації в частині реєстрації та допуску державних повітряних суден та літальних апаратів, аеродромів та злітно-посадкових майданчиків, підтримання льотної придатності державних повітряних суден, допуску авіаційного персоналу до виконання польотів та проведення робіт із забезпечення польотів, охорони повітряних суден, виконання та забезпечення польотів, пошуку та рятування, випробування та прийняття в експлуатацію нових типів повітряних суден, призначених для використання в державній авіації, здійснює нормативно-правове регулювання зазначених питань за погодженням із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна;
37-1) погоджує відповідно до компетенції місце розташування і висоту об’єктів на приаеродромній території та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації;
38) встановлює особливі вимоги до вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, закладів фахової передвищої військової освіти, військових ліцеїв та наукових установ, які належать до сфери управління Міноборони, забезпечує їх фінансування в установленому порядку;
39) подає пропозиції щодо обсягів державного замовлення на підготовку військових фахівців, наукових і науково-педагогічних кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів для потреб Міноборони та Збройних Сил;
40) затверджує положення про заклади фахової передвищої військової освіти, статути вищих військових навчальних закладів, закладів фахової передвищої військової освіти та військових ліцеїв, які належать до сфери управління Міноборони, а разом з МОН - положення про військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, затверджує стандарти військової освіти, крім стандартів вищої освіти;
41) визначає в межах повноважень, передбачених законом, порядок та особливі вимоги щодо практичної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації військових фахівців, зокрема іноземних, а також разом з МОН - порядок підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу;
41-1) встановлює особливі вимоги до підготовки науково-педагогічних і наукових кадрів у військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти в аспірантурі (ад’юнктурі) та докторантурі відповідних закладів вищої освіти;
42) забезпечує призначення і виплату академічних (соціальних) стипендій курсантам, слухачам та ад’юнктам вищих військових навчальних закладів Збройних Сил та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти;
43) визначає порядок призначення осіб офіцерського складу на посади командування (керівного складу), наукових та науково-педагогічних (педагогічних) працівників у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, закладів фахової передвищої військової освіти, наукових установах та військових ліцеях;
44) визначає пріоритетні напрями розвитку наукової і науково-технічної діяльності у сфері оборони;
45) координує діяльність наукових установ, які належать до сфери управління Міноборони;
45-1) здійснює управління науковою та науково-технічною діяльністю у сфері оборони;
45-2) бере участь у визначенні пріоритетів розвитку науки і техніки в Україні, державних цільових наукових та науково-технічних програмах;
46) сприяє проведенню ліцензування освітньої діяльності, що провадиться вищими військовими навчальними закладами та військовими навчальними підрозділами закладів вищої освіти;
47) здійснює разом з МОН та Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти контроль за дотриманням вимог щодо якості підготовки військових фахівців та ліцеїстів військових ліцеїв;
48) подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо структури військового резерву людських ресурсів;
48-1) організовує та координує заходи з мовної підготовки в Міноборони та Збройних Силах для використання іноземних мов особовим складом, якому використання іноземної мови необхідно для виконання службових обов’язків (роботи), навчання за кордоном, ефективної участі в заходах міжнародного оборонного співробітництва, міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки та досягнення взаємосумісності із збройними силами держав - членів НАТО;
49) забезпечує в установленому законом порядку разом з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, СБУ, розвідувальними органами функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
50) затверджує перелік військово-облікових спеціальностей;
51) затверджує перелік посад, які підлягають заміщенню військовослужбовцями (крім посад вищого офіцерського складу);
52) затверджує перелік окремих військових посад, які можуть бути заміщені цивільними особами в мирний час (на умовах строкового трудового договору);
54) установлює співвідношення чисельності осіб офіцерського, сержантського та старшинського складу за військовими званнями та граничні строки перебування таких осіб на посадах у Збройних Силах;
55) визначає порядок направлення і строки перебування військовослужбовців Збройних Сил на посадах у багатонаціональних органах військового управління, а також закордонних дипломатичних установах України та міжнародних організаціях;
56) призиває в разі потреби громадян, яким присвоєно відповідне первинне військове звання офіцера запасу, для проходження військової служби осіб офіцерського складу;
57) визначає форму і порядок видачі документів, що посвідчують статус та особу військовослужбовця;
58) визначає порядок ведення і форму особової справи, в якій відображається проходження військової служби військовослужбовцем;
59) визначає перелік та форму документів, на підставі яких оформляються накази по особовому складу;
60) визначає порядок добору і прийняття громадян на військову службу за контрактом;
60-1) визначає порядок планування, організації та управління службовою кар’єрою військовослужбовців військової служби за контрактом;
61) зараховує осіб офіцерського складу інших військових формувань до Збройних Сил, укладає з ними контракт про проходження військової служби у Збройних Силах та призначає на відповідні посади;
62) визначає порядок черговості проходження військової служби на посадах офіцерського складу;
63) затверджує номенклатуру посад для призначення військовослужбовців;
64) визначає порядок формування і використання резерву кандидатів для просування по службі;
65) визначає перелік посад, які не потребують у разі призначення на них проходження спеціальних курсів підготовки;
66) визначає вимоги до кандидатів і порядок створення резерву для направлення за кордон для проходження військової служби;
67) визначає вимоги до кандидатів для навчання за кордоном, кількість військовослужбовців та їх розподіл між структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил і видів Збройних Сил;
68) направляє за кордон військовослужбовців і працівників Збройних Сил для проходження військової служби, роботи або навчання;
70) визначає порядок направлення на навчання, строки, послідовність і періодичність проведення підготовки (перепідготовки, підвищення кваліфікації) осіб офіцерського складу;
71) визначає порядок і строки проведення атестування військовослужбовців;
72) визначає строк, кількість і військово-облікові спеціальності для призову офіцерів запасу на військову службу за призовом осіб офіцерського складу;
73) приймає рішення щодо залишення на військовій службі осіб офіцерського складу понад граничний вік;
74) здійснює добір військовослужбовців, які відряджаються до державних органів, установ, організацій, а також державних та комунальних закладів освіти для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки, а також їх кадрове супроводження;
75) присвоює в установленому порядку військові звання та вносить Президентові України подання про присвоєння військових звань особам вищого офіцерського складу Збройних Сил;
76) установлює заохочувальні відзнаки Міноборони;
77) утворює комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни, організовує роботу таких комісій та згідно із законодавством видає відповідні документи, у тому числі військовослужбовцям, членам сімей військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби, а також працівникам Міноборони та Збройних Сил;
78) проводить постійний моніторинг інформаційного середовища, виявляє потенційні та реальні інформаційні загрози в сфері оборони, здійснює відповідні заходи;
78-1) приймає рішення про створення суб’єктів у сфері медіа, офіційних друкованих видань відповідно до
Закону України "Про медіа";
79) забезпечує впровадження та розвиток новітніх інформаційних технологій у сфері оборони;
79-1) відповідно до компетенції забезпечує електронну інформаційну взаємодію з органами державної влади під час обміну інформацією для здійснення повноважень, визначених законодавством;
80) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, демократичний цивільний контроль за діяльністю Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
80-1) створює необхідні умови для здійснення іншими суб’єктами демократичного цивільного контролю передбачених законом повноважень та інформує із зазначених питань громадськість та суб’єктів у сфері медіа;
80-2) організовує контроль за станом правопорядку, укомплектованості Збройних Сил та Держспецтрансслужби особовим складом, їх оснащеності сучасним озброєнням, військовою і спеціальною технікою, запасами матеріальних засобів та станом готовності до виконання завдань за призначенням у мирний час та в особливий період;
80-3) забезпечує об’єктивне і своєчасне інформування Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони про стан справ у Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;
................Перейти до повного тексту