- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 квітня 2007 р. N 667 Київ |
Про затвердження Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 101 від 27.02.2008
N 286 від 26.03.2008
N 888 від 29.07.2009
N 356 від 17.05.2010 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 1 червня 2007 року.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 квітня 2007 р. N 667
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
1. Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (Держкомпідприємництво) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України.
Держкомпідприємництво забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва.
Держкомпідприємництво є спеціально уповноваженим органом з питань державної регуляторної політики, державної реєстрації, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
2. Держкомпідприємництво у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
У межах своїх повноважень Держкомпідприємництво організовує виконання актів законодавства України і здійснює контроль за їх реалізацією.
Держкомпідприємництво узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства і в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Держкомпідприємництва є:
участь у формуванні та реалізації державної регуляторної політики, політики у сфері державної реєстрації, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
координація діяльності органів виконавчої влади, пов'язаної з розробленням та здійсненням заходів щодо проведення державної регуляторної політики, політики у сфері державної реєстрації, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
сприяння формуванню системи фінансово-кредитної, консультаційної та інформаційної підтримки підприємництва;
організація роботи, пов'язаної із здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
( Пункт 3 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ
N 286 від 26.03.2008 )
4. Держкомпідприємництво відповідно до покладених на нього завдань:
1) готує та подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо формування державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, державної політики у сфері підприємництва та забезпечує її реалізацію;
2) розглядає в установленому порядку проекти регуляторних актів, що подаються для погодження, результати аналізу регуляторного впливу зазначених актів та приймає рішення про погодження таких проектів або про відмову в їх погодженні;
3) проводить відповідно до закону експертизу регуляторних актів центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, приймає рішення про необхідність усунення виявлених під час експертизи порушень принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, публікує в установленому порядку повідомлення про зупинення дії регуляторних актів або їх окремих положень, а також надсилає повідомлення про це до органів юстиції, які зареєстрували відповідні регуляторні акти;
4) повідомляє органи виконавчої влади, їх посадових осіб, уповноважених на прийняття або схвалення регуляторних актів, про виявлення встановлених законом обставин, за яких такий акт не може бути прийнято або схвалено, а також відповідні органи юстиції, якщо зазначені регуляторні акти підлягають державній реєстрації в органах юстиції;
5) здійснює методичне забезпечення діяльності регуляторних органів, пов'язаної з реалізацією державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
6) аналізує стан здійснення заходів щодо проведення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
7) забезпечує підготовку та подання Кабінетові Міністрів України щорічної інформації про результати проведення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в системі органів виконавчої влади, а також узагальнення практики застосування законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, вносить у встановленому порядку пропозиції щодо його вдосконалення;
8) вживає в межах своїх повноважень заходів щодо захисту прав та законних інтересів суб'єктів господарювання, порушених унаслідок дії регуляторних актів;
9) аналізує звіти про відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади;
10) проводить експертизу проектів законів України, інших нормативно-правових актів, які регулюють господарські відносини та адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, подає розробникам таких проектів пропозиції щодо їх удосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
11) звертається згідно із законом до регуляторних органів з пропозиціями щодо внесення змін або визнання такими, що втратили чинність, прийнятих зазначеними органами регуляторних актів, які суперечать принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності або прийняті з порушенням установлених законом вимог;
12) звертається в установленому порядку до органів державної влади і органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб з поданням про скасування або зупинення дії регуляторних актів, які суперечать принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності або прийняті з порушенням установлених законом вимог;
13) аналізує листи центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, їх посадових осіб, у яких роз'яснюються положення регуляторних актів, подає зазначеним органам та посадовим особам пропозиції щодо відкликання таких листів, якщо вони суперечать законодавству;
14) погоджує склад апеляційних регуляторних комісій, утворених в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі;
15) надає роз'яснення положень законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
16) здійснює державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, вживає заходів до запобігання порушенням у зазначеній сфері та приймає відповідні обов'язкові до виконання рішення;
17) узагальнює практику застосування нормативно-правових актів з питань державної реєстрації та розробляє проекти нормативно-правових актів у зазначеній сфері;
18) затверджує нормативно-правові акти з питань формування та ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Реєстр);
19) забезпечує формування та ведення Реєстру;
20) затверджує форми реєстраційних карток, довідки, витягу та виписки з Реєстру;
21) організовує підготовку та підвищення кваліфікації державних реєстраторів, погоджує кандидатури на зайняття посади державного реєстратора;
22) видає посвідчення і печатку державного реєстратора;
23) забезпечує замовлення, постачання, ведення обліку та звітності щодо витрачання бланків свідоцтв про державну реєстрацію, бланків виписок, витягів та довідок з Реєстру;
24) видає спеціалізований друкований засіб масової інформації;
25) забезпечує надання в установленому ним порядку органам державної влади інформації з Реєстру;
26) розробляє основні напрями розвитку державної політики у сфері ліцензування;
27) розробляє проекти нормативно-правових актів з питань ліцензування;
28) погоджує проекти нормативно-правових актів з питань ліцензування, що розробляються та приймаються органами виконавчої влади;
29) узагальнює практику застосування нормативно-правових актів з питань ліцензування;
30) здійснює нагляд за додержанням органами ліцензування та ліцензіатами законодавства у сфері ліцензування та надає роз'яснення щодо його застосування;
31) здійснює методичне керівництво, інформаційне забезпечення діяльності органів ліцензування;
32) визначає форми документів у сфері ліцензування та правила їх оформлення;
33) затверджує разом з органами ліцензування ліцензійні умови провадження певного виду господарської діяльності та порядок контролю за їх додержанням, крім випадків, передбачених законодавством;
34) формує склад експертно-апеляційної ради;
35) організовує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців з ліцензування;
36) веде Єдиний ліцензійний реєстр;
37) організовує замовлення, постачання, ведення обліку і звітності щодо витрачання бланків ліцензій;
38) видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, а також розпорядження про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування;
39) здійснює контроль за наявністю ліцензії у суб'єктів господарювання;
40) здійснює у передбачених законом випадках ліцензування певних видів господарської діяльності;
41) розробляє (бере участь у розробленні) і погоджує проекти нормативно-правових актів з питань видачі документів дозвільного характеру;
42) узагальнює практику застосування законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, готує та подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо його вдосконалення;
43) здійснює методологічне забезпечення діяльності дозвільних органів та адміністраторів;
44) координує діяльність органів виконавчої влади, які відповідно до законодавства видають документи дозвільного характеру, ліцензії та здійснюють державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, проводить методичне забезпечення діяльності таких органів з питань, що належать до його компетенції;
45) здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;
46) організовує навчання та підвищення кваліфікації адміністраторів;
46-1) узагальнює стан здійснення центральними органами виконавчої влади заходів щодо проведення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 46-1 згідно з Постановою КМ
N 286 від 26.03.2008 )
47) аналізує стан розвитку підприємництва, здійснення заходів щодо проведення державної політики у сфері підприємництва, інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва, готує та подає в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо її вдосконалення;
48) сприяє в межах своїх повноважень розвитку зовнішньоекономічної діяльності суб'єктів підприємницької діяльності;
................Перейти до повного тексту