1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 липня 2012 р. № 656
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 196 від 18.03.2015 )
Питання державного фонду регіонального розвитку
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 30 від 23.01.2013 № 576 від 14.08.2013 )
Відповідно до частини четвертої статті 24-1 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм (проектів), що можуть реалізуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку;
Порядок використання коштів державного фонду регіонального розвитку.
2. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування, крім абзацу третього пункту 1, який набирає чинності з 1 січня 2013 року.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 71
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 липня 2012 р. № 656
ПОРЯДОК
підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм (проектів), що можуть реалізуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку
1. Цей Порядок визначає механізм підготовки, проведення оцінки та конкурсного відбору інвестиційних програм (проектів), що можуть відповідно до статті 24-1 Бюджетного кодексу України реалізуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (далі - бюджетні кошти).
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
інвестиційна програма - комплекс заходів, що визначені на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, спрямовані на розвиток окремих галузей, секторів економіки, виробництв, регіонів, здійснюються з використанням коштів державного та/або місцевих бюджетів чи для здійснення яких надаються державні та/або місцеві гарантії;
інвестиційний проект - комплекс організаційно-правових, фінансових та інженерно-технічних заходів, що здійснюються суб'єктами інвестиційної діяльності відповідно до планово-розрахункових документів, які містять обґрунтування необхідності здійснення таких заходів.
3. Мінекономрозвитку в двотижневий строк після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України про схвалення прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди доводить Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям у межах індикативного прогнозного обсягу розрахунковий обсяг бюджетних коштів на плановий бюджетний період з дотриманням таких критеріїв розподілу між Автономною Республікою Крим, областями та мм. Києвом і Севастополем:
70 відсотків бюджетних коштів - відповідно до чисельності населення, яке проживає у відповідному регіоні;
30 відсотків бюджетних коштів - з урахуванням рівня соціально-економічного розвитку регіонів відповідно до показника валового регіонального продукту в розрахунку на одну особу (для регіонів, у яких зазначений показник становить менш як 75 відсотків середнього показника по Україні). Ця частина коштів спрямовується на підвищення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості регіонів та окремих адміністративно-територіальних одиниць, зокрема на фінансування інвестиційних програм (проектів), які сприяють розвитку інфраструктури, створенню нових робочих місць, енергозбереженню та захисту навколишнього природного середовища.
4. Основними критеріями конкурсного відбору інвестиційних програм (проектів) (далі - конкурсний відбір) є:
1) відповідність пріоритетам розвитку регіонів, визначеним державною стратегією регіонального розвитку та регіональними стратегіями розвитку;
2) створення, приріст чи оновлення основних засобів комунальної власності або спільної власності територіальних громад;
3) зменшення обсягів незавершеного будівництва - першочерговість спрямування коштів на фінансування пускових об'єктів будівництва і реконструкції та об'єктів з високим ступенем будівельної готовності;
4) пріоритетність фінансування інвестиційних програм (проектів), які мають важливе значення для соціально-економічного розвитку двох і більше регіонів;
5) відповідність вимогам енергозбереження та захисту навколишнього природного середовища, встановленим законодавством;
6) оптимізація мережі соціальної інфраструктури з урахуванням під час будівництва нових об'єктів показника фактичного забезпечення об'єктами соціального призначення на одного мешканця відповідної адміністративно-територіальної одиниці порівняно із середньою в регіоні;
7) ефективність реалізації інвестиційної програми (проекту) (строк окупності, створення нових робочих місць, надходження до державного та місцевих бюджетів податків і зборів (обов'язкових платежів), приріст або оновлення основних засобів, введення в дію потужностей, інші показники оцінки успішності реалізації).
5. Умовами фінансування інвестиційних програм (проектів) за рахунок бюджетних коштів є:
1) наявність затвердженої в установленому законодавством порядку проектної документації на будівництво та реконструкцію об'єктів соціально-культурного, житлово-комунального призначення та інфраструктури, що підвищує конкурентоспроможність та інвестиційну привабливість регіону, окремих районів та населених пунктів;
2) мінімальна кошторисна вартість:
для інвестиційних програм (проектів) регіонального (міжрегіонального) значення та тих, що реалізуються у містах обласного значення, - не менш як 1000 тис. гривень;
( Абзац другий підпункту 2 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 30 від 23.01.2013 )
для інвестиційних програм (проектів) районного значення та тих, що спрямовані на розв'язання проблем однієї або декількох територіальних громад (міст районного значення, сіл, селищ), - не менш як 200 тис. гривень;
( Абзац третій підпункту 2 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 30 від 23.01.2013 )
3) середньостроковий період фінансування;
4) співфінансування з місцевих бюджетів та інших джерел у таких розмірах:
для інвестиційних програм (проектів), що реалізуються у м. Києві, - не менш як 20 відсотків загальної суми коштів, передбачених для їх фінансування за рахунок усіх джерел у поточному бюджетному періоді;
для інвестиційних програм (проектів), що реалізуються у м. Севастополі та обласних центрах, - не менш як 10 відсотків загальної суми коштів, передбачених для їх фінансування за рахунок усіх джерел у поточному бюджетному періоді;
для інвестиційних програм (проектів), що реалізуються у містах республіканського Автономної Республіки Крим, обласного та районного значення, а також для об'єктів, які належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст і перебувають в управлінні обласних рад, - не менш як 5 відсотків загальної суми коштів, передбачених для їх фінансування за рахунок усіх джерел у поточному бюджетному періоді.
Реалізація інвестиційних програм (проектів) у селах та селищах може здійснюватися без співфінансування з місцевих бюджетів.
6. У конкурсному відборі можуть брати участь підготовлені органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та обласними, районними, районними у містах, міськими, селищними, сільськими радами (далі – заявники) інвестиційні програми (проекти), які затверджені в установленому законодавством порядку.
7. Формування узагальненого переліку інвестиційних програм (проектів), що можуть реалізуватися на відповідній території за рахунок бюджетних коштів, здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
8. Для оцінки, забезпечення проведення конкурсного відбору, а також подання пропозицій щодо формування узагальнених переліків інвестиційних програм (проектів) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації утворюють регіональні комісії.
Положення про регіональну комісію та її склад затверджуються зазначеними органами.
Примірне положення про регіональну комісію затверджується Мінекономрозвитку.
9. До складу регіональної комісії включаються представники органу, який її утворив, органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, громадських організацій, наукових та інших установ. До роботи регіональної комісії можуть залучатися незалежні експерти.
10. Оголошення про проведення конкурсного відбору розміщується регіональною комісією на офіційному веб-сайті Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій не пізніше ніж за два тижні до початку проведення оцінки та конкурсного відбору.
Відповідна інформація може бути поширена також в інший спосіб.
В оголошенні зазначаються місце прийому документів, умови проведення конкурсного відбору, адреса електронної пошти та номер телефону, за яким надаються роз'яснення.
11. Для участі у конкурсному відборі заявники подають відповідній регіональній комісії заяву за формою згідно з додатком 1, перелік інвестиційних програм (проектів) за формою, встановленою Мінекономрозвитку, та документи за переліком згідно з додатком 2.
Зазначені документи підписуються керівником заявника та подаються в трьох примірниках.
12. За результатами проведення оцінки інвестиційних програм (проектів) регіональні комісії до 1 квітня року, що передує плановому, подають Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям пропозиції щодо формування узагальнених переліків інвестиційних програм (проектів).
13. Про результати проведеного Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями конкурсного відбору регіональні комісії до 1 травня року, що передує плановому, інформують заявника.
14. Сформовані узагальнені переліки інвестиційних програм (проектів) разом з документами, зазначеними у пункті 11 цього Порядку, та відповідними пропозиціями регіональної комісії Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації подають до 1 травня року, що передує плановому, Мінекономрозвитку, заінтересованим центральним органам виконавчої влади, Мінрегіону.
Одночасно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації інформують Мінекономрозвитку про те, яким заінтересованим центральним органам виконавчої влади подані узагальнені переліки інвестиційних програм (проектів).
У двотижневий строк після отримання зазначених документів центральні органи виконавчої влади подають Мінекономрозвитку висновок щодо доцільності та ефективності реалізації інвестиційних програм (проектів) за рахунок бюджетних коштів, а Мінрегіон - щодо наявності затвердженої в установленому порядку проектної документації на будівництво та реконструкцію об'єктів.
15. Мінекономрозвитку проводить перевірку відповідності поданих Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями документів вимогам пунктів 11 і 14 цього Порядку.
Якщо Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації подали документи не в повному обсязі або оформлені з порушенням вимог, Мінекономрозвитку протягом п'яти робочих днів з дня надходження зазначених документів приймає рішення про відмову в розгляді документів з наданням письмової відповіді з відповідним обґрунтуванням.

................
Перейти до повного тексту