- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 7 травня 1998 р. № 653
Київ
Про порядок продажу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України
На виконання пункту 3
статті 14 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок продажу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
Порядок продажу бурштину з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України.
2. Міністерству економіки щороку до 1 березня переглядати розмір плати на розвиток електронної торгової системи та у разі потреби подавати Кабінетові Міністрів України відповідні пропозиції.
Прем'єр-міністр України | В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
Інд. 66 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 1998 р. № 653
ПОРЯДОК
продажу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України
( У тексті Порядку слова "органогенного утворення" замінено словами "органогенного утворення (крім бурштину)", а слова "Фонд" та "Сховище" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Державний фонд" та "Держсховище" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 1069 від 27.09.2022 )
1. Цей Порядок визначає процедуру продажу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння, зокрема виробів з них (далі - цінності), з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України (далі - Державний фонд).
2. Продаж цінностей з Державного фонду здійснюється Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України (далі - Держсховище) на підставі рішення Мінфіну в обсягах, необхідних для:
задоволення виробничих, наукових, соціально-культурних, інвестиційних та інших потреб держави;
продажу суб’єктам господарювання;
продажу Національному банку банківських металів;
продажу на світовому ринку;
продажу на інші цілі, визначені Кабінетом Міністрів України.
3. Обсяги продажу цінностей з Державного фонду визначаються Мінфіном за зверненням Держсховища. При цьому пріоритетне право на придбання цінностей надається суб’єктам господарювання для виконання державних замовлень та задоволення інших потреб держави.
4. Продаж цінностей здійснюється на підставі договору купівлі-продажу після попередньої оплати їх вартості.
5. Окремі вироби з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння за рішенням утвореної Мінфіном комісії можуть бути продані на аукціоні.
Положення про комісію, її склад та порядок продажу на аукціоні зазначених виробів затверджуються Мінфіном.
6. Суб’єкти господарювання з метою купівлі цінностей подають до Держсховища письмові звернення, в яких зазначаються:
мета купівлі цінностей;
найменування цінностей (дорогоцінні метали за видами продукції (із зазначенням марки, ДСТУ, ТУ для афінованих дорогоцінних металів), дорогоцінне каміння, дорогоцінне каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінне каміння відповідно до термінів, визначених законодавством);
кількість цінностей (дорогоцінні метали - у грамах із зазначенням чистої ваги дорогоцінного металу, дорогоцінне каміння - у каратах, дорогоцінне каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінне каміння - у грамах);
дані суб’єкта господарювання (для юридичної особи - найменування, код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження; для фізичної особи - підприємця - прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби і мають відмітку в паспорті).
До звернення додається завірена підписом фізичної особи - підприємця або керівника юридичної особи копія документа, який підтверджує реєстрацію фізичної особи - підприємця або юридичної особи в органах державної податкової служби.
7. Реєстрація звернення суб’єкта господарювання проводиться Держсховищем у день його надходження.
Документи, подані суб’єктом господарювання не в повному обсязі, повертаються Держсховищем суб’єкту господарювання без розгляду.
8. За наявності у Державному фонді достатньої кількості цінностей та економічної доцільності їх продажу Держсховище протягом двох днів з дня реєстрації звернення суб’єкта господарювання подає до Мінфіну письмове звернення, в якому зазначаються:
дані суб’єкта господарювання, що звернувся до Держсховища з метою придбання цінностей з Державного фонду (для юридичної особи - найменування, код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження; для фізичної особи - підприємця - прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);
найменування цінностей та їх кількість (дорогоцінні метали - у грамах із зазначенням лігатурної та чистої ваги, дорогоцінне каміння - у каратах, дорогоцінне каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння - у грамах).
Держсховище додає до звернення копію звернення відповідного суб’єкта господарювання.
9. У разі відсутності достатньої кількості цінностей у Державному фонді Держсховище протягом двох днів з дня реєстрації звернення суб’єкта господарювання повідомляє йому про це листом.
10. У разі продажу з Державного фонду банківських металів Національному банку Держсховище подає Мінфіну письмове звернення, в якому зазначаються:
мета продажу банківських металів;
найменування банківських металів за видами продукції із зазначенням марки, ДСТУ, ТУ;
кількість банківських металів у грамах із зазначенням лігатурної та чистої ваги;
відомості щодо вартості банківських металів;
підтвердження Національного банку щодо згоди на придбання банківських металів.
11. Рішення про продаж або відмову у продажу цінностей приймається Мінфіном у строк не пізніше 15 робочих днів з дати надходження звернення Держсховища та надсилається Держсховищу.
12. У продажу цінностей відмовляється у разі:
виявлення недостовірної інформації у документах, поданих суб’єктом господарювання;
відсутності передбачених законодавством для подачі Мінфіну звітів про операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням суб’єкта господарювання, що звернувся до Держсховища з метою купівлі цінностей;
недоцільності продажу цінностей виходячи з потреб економіки, а також кон’юнктури ринку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
13. На підставі рішення Мінфіну про продаж цінностей Держсховище укладає із суб’єктом господарювання або Національним банком відповідно договір купівлі-продажу цінностей або договір купівлі-продажу банківських металів. Невід’ємною частиною договору є протокол погодження ціни на цінності або банківські метали.
14. Продаж цінностей здійснюється за ринковими цінами.
Продаж виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння на аукціоні здійснюється за найвищими цінами, що склалися під час проведення аукціону, але не нижче ринкових.
15. До цінностей, що реалізуються Держсховищем, повинні додаватися:
для дорогоцінних металів - копія документа, який підтверджує якість металу;
для дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення (крім бурштину) та напівдорогоцінного каміння - копія експертного висновку Державного гемологічного центру України.
16. Суб’єкт господарювання має право на перевірку якості цінностей, їх комплектності, міри ваги та ціни. Держсховище зобов’язане на вимогу суб’єкта господарювання надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документ, що підтверджує формування ціни, та забезпечити іншою необхідною інформацією про придбані цінності.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 1998 р. № 653
ПОРЯДОК
продажу бурштину з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України
1. Цей Порядок визначає процедуру продажу бурштину з Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України (далі - Державний фонд) на аукціоні в електронній торговій системі.
Продаж бурштину з Державного фонду здійснюється державною установою "Державне сховище дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України" (далі - Держсховище) на підставі рішення Мінфіну.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) адміністратор електронної торгової системи з продажу бурштину (далі - адміністратор) - юридична особа, визначена Кабінетом Міністрів України відповідальною за забезпечення функціонування електронної торгової системи з продажу бурштину;
2) аукціон - спосіб продажу бурштину шляхом проведення електронних торгів (аукціону) або аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій;
3) винагорода оператору - сума коштів у розмірі 4 відсотки ціни продажу лота, що підлягає сплаті оператору електронного майданчика, яка сплачується переможцем аукціону додатково до суми коштів, запропонованої ним за кожний придбаний лот;
4) гарантійний внесок - форма гарантії у вигляді грошового забезпечення у розмірі 10 відсотків стартової ціни лота, що вноситься особою, яка має намір взяти участь в аукціоні, на рахунок оператора електронного майданчика для набуття статусу учасника аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика, з якого така особа має намір узяти участь в аукціоні;
5) договір купівлі-продажу бурштину - договір, що укладається між Держсховищем і переможцем аукціону;
6) електронна торгова система з продажу бурштину - дворівнева автоматизована інформаційно-комунікаційна система, яка забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронній формі, що необхідні для проведення аукціонів, запобігання корупційним правопорушенням, та складається з бази даних електронної торгової системи з продажу бурштину та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, що надається як код з відкритим доступом та визначає функціональність системи.
Інформація в електронній торговій системі з продажу бурштину зазначається державною мовою, крім випадків, коли використання літер та символів державною мовою призводить до викривлення розміщеної інформації (зокрема, під час написання адрес веб-сайтів в Інтернеті, зазначення реєстраційних номерів лотів);
7) електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в українському сегменті Інтернету, підключений до центральної бази даних та забезпечує Держсховищу, особам, які бажають взяти участь в аукціоні, учасникам можливість користуватися електронною торговою системою з продажу бурштину з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення аукціонів в електронній формі;
8) закрита цінова пропозиція - сума коштів, намір та можливість сплати якої повідомляється учасником аукціону в його особистому кабінеті та подається через оператора електронного майданчика в електронну торгову систему з продажу бурштину. Право на подання такої цінової пропозиції виникає в учасника аукціону після отримання ним підтвердження про зарахування гарантійного внеску на рахунок оператора аукціону до закінчення строку прийняття заявок на участь в аукціоні та забезпечує можливість участі в ньому. Закрита цінова пропозиція не може бути нижчою за стартову ціну лота;
9) заявник - фізична особа - підприємець або юридична особа, які подали заявку для участі в аукціоні засобами електронної торгової системи з продажу бурштину;
10) крок аукціону - фіксована мінімальна надбавка у розмірі 1 відсотка стартової ціни лота, на яку учасником у процесі аукціону або на етапі подання закритих цінових пропозицій може здійснюватися підвищення цінової пропозиції;
11) крок аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій - дисконт, на який під час аукціону автоматично і поступово здійснюється зниження стартової ціни оголошеного до продажу лота протягом періоду проведення аукціону до моменту автоматичного здійснення останнього з визначених кроків або до моменту здійснення ставки учасником, та мінімальна надбавка, на яку під час аукціону може здійснюватися підвищення цінової пропозиції. Розмір мінімального кроку такого аукціону становить 1 відсоток стартової ціни лота;
12) лот - одиниця товару (бурштину), що виставляється для продажу, або партія бурштину, що пропонується для продажу як одне ціле;
13) оператор електронного майданчика (далі - оператор) - юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика, який підключено до електронної торгової системи з продажу бурштину, та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором;
14) особистий кабінет заявника та/або учасника, та/або Держсховища - розділ електронної торгової системи з продажу бурштину, в якому розміщуються оголошення про проведення аукціону, повідомлення про результати його проведення та інша інформація про аукціон, доступ до якого має заявник та/або учасник, та/або Держсховище, що авторизуються за допомогою особистих ідентифікаторів (логіна та пароля);
15) переможець аукціону (далі - переможець) - учасник аукціону, який за результатами проведення аукціону за окремим лотом запропонував найвищу цінову пропозицію;
16) поточна ціна лота - ціна лота, що відображається в інтерактивному режимі реального часу протягом етапу автоматичного покрокового зниження стартової ціни до моменту здійснення ставки учасником або автоматичного здійснення останнього кроку та завершення електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій;
17) реєстраційний номер лота - унікальний номер, що формується під час розміщення оголошення про проведення аукціону;
18) спостерігач аукціону (далі - спостерігач) - будь-який користувач Інтернету, який безоплатно спостерігає за проведенням аукціону через веб-сайт електронної торгової системи з продажу бурштину без можливості подавати свої цінові пропозиції та не є учасником аукціону;
19) стартова ціна лота - початкова ціна продажу лота, яка визначається відповідно до законодавства за результатами гемологічної експертизи бурштину на дату подання Держсховищем заявки на проведення аукціону;
20) учасник аукціону (далі - учасник) - фізична особа - підприємець або юридична особа, допущені оператором до участі в аукціоні згідно з вимогами цього Порядку;
21) ціна реалізації лота - фактична сума коштів, за які було реалізовано лот на аукціоні;
22) цінова пропозиція - сума коштів, намір та можливість сплати якої повідомляється учасником аукціону в його особистому кабінеті та подається через оператора електронного майданчика в електронну торгову систему з продажу бурштину під час проведення аукціону.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в
Законі України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними".
3. Організатором аукціону в електронній торговій системі з продажу бурштину є Держсховище.
4. Оператор забезпечує Держсховищу, заявникам, учасникам та спостерігачам постійний доступ до електронної торгової системи з продажу бурштину з метою отримання відомостей про хід аукціону.
5. В електронній торговій системі з продажу бурштину повинна бути створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю вимогам законодавства у сфері захисту інформації.
Вимоги щодо захисту інформації в електронній торговій системі з продажу бурштину визначаються згідно з положеннями
статті 8 Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Створення та опрацювання електронних документів у електронній торговій системі з продажу бурштину здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису згідно з вимогами
Закону України "Про електронні довірчі послуги".
6. Продаж бурштину здійснюється на аукціоні шляхом проведення електронних торгів на підставі договору, укладеного між оператором та Держсховищем.
7. Реалізація бурштину на аукціоні проводиться без фактичної його передачі оператору. Зберігання бурштину забезпечується Держсховищем.
8. Держсховище формує перелік бурштину у вигляді лотів, які пропонується реалізувати на аукціоні, та подає Мінфіну письмове звернення у формі листа із зазначенням інформації щодо кількісних та якісних характеристик бурштину та стартової ціни кожного лота, яка визначається за результатами гемологічної експертизи бурштину відповідно до законодавства.
9. Мінфін у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня надходження від Держсховища письмового звернення, приймає рішення про проведення або відмову у проведенні аукціону за наданим переліком лотів.
10. На підставі прийнятого Мінфіном рішення про проведення аукціону Держсховище у строк, що не перевищує п’яти робочих днів, подає заявку про проведення аукціону.
В оголошенні про проведення відповідного аукціону зазначається стартова ціна за кожним лотом.
11. Оголошення про проведення аукціону розміщується Держсховищем в електронній торговій системі з продажу бурштину протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про проведення аукціону та на офіційному веб-сайті Держсховища.
12. Оголошення про проведення аукціону повинне містити:
1) загальну інформацію про аукціон, зокрема:
відомості про Держсховище (найменування, контактні номери телефонів, адресу електронної пошти);
порядок подання заявок для участі в аукціоні;
вимоги до заявників;
перелік даних, які надаються заявниками;
строк приймання заявок для участі в аукціоні;
дату і час початку аукціону;
розмір гарантійного внеску;
інформацію про рахунок оператора, на який повинен бути перерахований гарантійний внесок;
строк підписання протоколу проведення аукціону;
проект відповідного договору купівлі-продажу бурштину;
2) інформацію про лот, зокрема:
................Перейти до повного тексту