- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ не діє. Діяв до набрання чинності Закону
N 356-XIV від 24.12.98 )
Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 1050/98 від 22.09.98 )
З метою залучення інвестицій у пріоритетні галузі виробництва для створення нових робочих місць та працевлаштування персоналу, що вивільняється у зв'язку із закриттям, перепрофілюванням гірничодобувних та інших підприємств, та відповідно до пункту 4 розділу XV "Перехідні положення"
Конституції України постановляю:
1. Утворити на строк 60 років на спеціально визначених територіях відповідно до карти території, яка є невід'ємною частиною цього Указу і зберігається у Донецькій обласній раді, спеціальну економічну зону "Донецьк" та спеціальну економічну зону "Азов".
2. Запровадити на строк 30 років спеціальний режим інвестиційної діяльності, який діє на територіях пріоритетного розвитку у пріоритетних галузях (підгалузях), виробництвах відповідно до переліку, який визначається Кабінетом Міністрів України.
До територій пріоритетного розвитку належать міста Вугледар, Горлівка, Дзержинськ, Димитров, Добропілля, Донецьк, Єнакієве, Жданівка, Кіровське, Красноармійськ, Макіївка, Маріуполь, Новогродівка, Селидове, Сніжне, Торез, Шахтарськ, а також Волноваський та Мар'їнський райони.
Інвестиційні проекти, які реалізуються на територіях пріоритетного розвитку, є пріоритетними для надання кредитів, залучених під державні гарантії від іноземних держав, міжнародних фінансових організацій, іноземних банків, інших фінансово-кредитних установ.
3. На територіях спеціальних економічних зон і територіях пріоритетного розвитку встановлюється спеціальний митний, податковий та інші режими економічної діяльності згідно з цим Указом.
Держава гарантує стабільність встановленого режиму функціонування спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності у Донецькій області на визначені статтями 1 та 2 цього Указу строки.
У разі зміни режиму (умов провадження) підприємницької діяльності, передбаченого цим Указом, на вимогу платника податку застосовуються умови провадження такої діяльності, що діяли на момент укладення контрактів (договорів) з органами управління спеціальними економічними зонами та територіями пріоритетного розвитку.
Для цілей цього Указу невід'ємною складовою режиму підприємницької діяльності визнаються умови пільгового оподаткування та умови захисту інвестицій (державні гарантії захисту інвестицій), передбачені цим Указом, законодавчими актами з питань оподаткування та інвестиційної діяльності.
Органи виконавчої та судової влади, здійснюючи свої функції щодо спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку, керуються законодавством України з урахуванням особливостей, передбачених цим Указом.
5. Органами управління спеціальними економічними зонами та територіями пріоритетного розвитку є:
Рада з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності, утворена Донецькою обласною радою як спеціальний уповноважений орган управління спеціальними економічними зонами та спеціальним режимом інвестиційної діяльності;
органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації у межах своїх повноважень;
органи господарського розвитку спеціальних економічних зон.
6. Органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації, на території яких розташована спеціальна економічна зона або запроваджується спеціальний режим інвестиційної діяльності, здійснюють свої повноваження відповідно до законодавства, з урахуванням особливостей, визначених цим Указом.
До повноважень органу місцевого самоврядування також належить:
укладення контракту з інвестором (інвесторами) після схвалення інвестиційного проекту Радою з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності;
укладення контракту з органом господарського розвитку спеціальної економічної зони про передачу в його користування земельних ділянок, об'єктів інфраструктури, розташованих на відповідній території, та природних ресурсів місцевого значення.
7. До повноважень Ради з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності належить:
розроблення та забезпечення реалізації стратегії та поточних програм розвитку зон;
розгляд і схвалення інвестиційних проектів;
розроблення та здійснення комплексу організаційних заходів щодо забезпечення залучення фінансових ресурсів, у тому числі власних коштів підприємств та організацій (включаючи іноземні), бюджетних коштів, коштів позабюджетних фондів, а також коштів благодійних фондів, громадських організацій і фізичних осіб;
організація підготовки та перепідготовки кадрів;
проведення міжнародних тендерів для відбору інвестиційних проектів та їх учасників;
видача дозволу на провадження діяльності на території спеціальної економічної зони без створення юридичної особи та здійснення відповідного контролю;
підготовка пропозицій щодо ставок орендної плати, плати за комунальні послуги, тарифів та інших платежів;
розгляд у досудовому порядку спорів, що виникають між органом господарського розвитку спеціальної економічної зони, суб'єктами підприємницької діяльності та органами місцевого самоврядування;
здійснення разом з відповідними органами заходів щодо забезпечення законності і правопорядку, економічної та екологічної безпеки на території зони;
регулювання залучення до роботи у зоні іноземних робітників;
складання та подання статистичної звітності про діяльність зони відповідно до законодавства України;
прийняття у межах своєї компетенції нормативних та інших актів;
реалізація інших повноважень, передбачених цим Указом, іншими нормативно-правовими актами.
Положення про Раду з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності затверджується Донецькою обласною радою.
Порядок розгляду та схвалення інвестиційного проекту, видачі дозволу на провадження діяльності на території спеціальної економічної зони та території пріоритетного розвитку встановлюється Кабінетом Міністрів України.
8. Органом господарського розвитку спеціальної економічної зони є юридична особа, уповноважена або спеціально створена Донецькою обласною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування в організаційно-правовій формі відповідно до законодавства з метою:
облаштування території спеціальної економічної зони;
будівництва об'єктів виробничої та невиробничої інфраструктури;
розвитку мережі комунікаційних зв'язків;
укладення договорів на виконання підрядних робіт щодо облаштування території спеціальної економічної зони, будівництва об'єктів виробничої та невиробничої інфраструктури, розвитку мережі комунікаційних зв'язків;
укладення договорів на експлуатацію об'єктів інфраструктури;
укладення договорів оренди земельних ділянок, використання природних ресурсів місцевого значення та об'єктів інфраструктури в зоні із суб'єктами підприємницької діяльності у межах повноважень, наданих органами місцевого самоврядування;
участі у реалізації інвестиційних проектів;
обслуговування переговорів та проведення рекламної кампанії;
провадження іншої діяльності, визначеної в статуті, та виконання функцій, переданих їй іншими органами управління спеціальних економічних зон.
9. На території спеціальної економічної зони відповідно до цього Указу провадяться всі види підприємницької діяльності, крім прямо заборонених законодавством України.
Суб'єкти підприємницької діяльності на території спеціальної економічної зони провадять підприємницьку, у тому числі пов'язану з реалізацією інвестиційного проекту, діяльність на підставі дозволу Ради з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності.
На території спеціальної економічної зони "Донецьк" розміщуються підприємства, які застосовують новітні технології з метою виробництва товарів для експорту та поставок на внутрішній ринок, а також з метою створення імпортозамінних виробництв.
На території спеціальної економічної зони "Азов" розміщуються підприємства, які здійснюють операції з обслуговування транзитних вантажів, їх зберігання, сортування, пакування, доробки, надання транспортно-агентських та експедиторських послуг, торгівлі, а також підприємства, які застосовують новітні технології з метою виробництва товарів для експорту з метою створення імпортозамінних виробництв.
На території спеціальних економічних зон можуть розміщуватись об'єкти виробничої та невиробничої інфраструктури, у тому числі офісні будівлі, готелі, житлові будинки тощо.
На території спеціальних економічних зон забороняється створення казино, інших гральних домів (місць) та гральний бізнес.
Рішення Ради з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності щодо схвалення інвестиційного проекту або надання дозволу на провадження діяльності на території спеціальної економічної зони є підставою для укладення органом місцевого самоврядування контракту з інвестором та реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, укладення органом господарського розвитку спеціальної економічної зони договорів оренди землі, приміщень тощо. Порядок укладення контракту визначається Радою з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності.
У разі провадження суб'єктом підприємницької діяльності, яка підлягає ліцензуванню, відповідні дозволи (ліцензії) видаються згідно із законодавством.
Створення на території зони банківських установ, аудиторських фірм, страхових, фондових та інших фінансових організацій, діяльність яких підлягає ліцензуванню, здійснюється у встановленому законодавством порядку після попереднього погодження з Радою з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності.
Суб'єкти підприємницької діяльності (інвестори), які провадять свою діяльність на території спеціальної економічної зони без створення юридичної особи через філії, відділення, відокремлені підрозділи тощо, а також реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях (підгалузях), виробництвах, складають відокремлений баланс фінансово-господарської діяльності, погоджений з відповідними органами державної податкової служби України.
За державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, за винятком банківських установ, на території спеціальної економічної зони та видачу дозволу на провадження підприємницької діяльності без створення юридичної особи вноситься плата, розмір якої встановлюється Радою з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності за погодженням з Міністерством фінансів України. Розмір зазначеної плати є однаковим для всіх суб'єктів підприємницької діяльності одного виду діяльності. Кошти від внесення плати спрямовуються на розвиток інфраструктури цієї зони у порядку, визначеному Радою з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності за погодженням з Міністерством фінансів України.
У разі порушення суб'єктами підприємницької діяльності (інвесторами) законодавства України та установчих документів, умов контракту, укладеного з органом місцевого самоврядування, Рада з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності має право скасувати виданий дозвіл на провадження підприємницької діяльності на території спеціальної економічної зони.
Скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, його ліквідація та анулювання спеціального дозволу (ліцензії) на провадження окремих видів діяльності проводиться в установленому законодавством порядку.
10. Органи місцевого самоврядування передають органу господарського розвитку спеціальної економічної зони у користування земельні ділянки, об'єкти інфраструктури та природні ресурси місцевого значення за угодою, укладеною між ними.
Підставою для передачі у користування органу господарського розвитку спеціальної економічної зони земельних ділянок є інвестиційний проект, схвалений Радою з питань спеціальних економічних зон та спеціального режиму інвестиційної діяльності.
Орган господарського розвитку спеціальної економічної зони може передавати ці земельні ділянки в оренду на строк не більш як п'ятдесят років.
11. За користування землею та іншими природними ресурсами, переданими органу господарського розвитку за угодою, справляється плата відповідно до законодавства України.
На період освоєння земельної ділянки (планування території, будівництва інфраструктури спеціальної економічної зони тощо), визначений інвестиційним проектом, плата за землю не справляється.
................Перейти до повного тексту