1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 25 червня 2020 р. № 648
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 970 від 05.09.2023 )
Про реалізацію експериментального проекту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства цифрової трансформації щодо реалізації до 1 липня 2022 р. експериментального проекту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства, що додається.
3. Установити, що набуття статусу електронного резидентства не надає жодних переваг щодо перебування на території України та перетинання державного кордону України, отримання дозволу на тимчасове або постійне проживання в Україні, прийняття до громадянства України, визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, порівняно з іншими іноземцями та особами без громадянства відповідно до законодавства.
4. Покласти на закордонні дипломатичні установи України, що розташовані в державі постійного (тимчасового) проживання (перебування) осіб, заінтересованих у набутті статусу електронного резидентства, функції з проведення ідентифікації таких осіб, а також інші функції, передбачені затвердженим цією постановою Порядком.
5. Міністерству цифрової трансформації:
1) надавати роз’яснення щодо застосування затвердженого цією постановою Порядку;
2) протягом двох місяців після набрання чинності цією постановою:
подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо прийняття актів, необхідних для реалізації експериментального проекту;
забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених Порядком, затвердженим цією постановою;
3) протягом трьох місяців після набрання чинності цією постановою:
визначити держави, громадяни яких можуть брати участь в експериментальному проекті;
забезпечити створення та функціонування інформаційної системи "Е-резидент";
4) протягом двох місяців після завершення експериментального проекту підготувати та подати Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації;
5) оприлюднити зазначений звіт на офіційному веб-сайті Міністерства цифрової трансформації.

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 49


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 червня 2020 р. № 648
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм набуття іноземцем або особою без громадянства статусу електронного резидентства України та доступу до електронних послуг, що надаються в Україні.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
1) електронне резидентство - статус, який надає можливість іноземцю або особі без громадянства, яка досягла вісімнадцятирічного віку, отримувати кваліфіковані електронні довірчі послуги, електронні послуги, відкривати банківські рахунки в Україні;
2) електронний резидент (е-резидент) - іноземець або особа без громадянства, яка досягла вісімнадцятирічного віку, набула статусу електронного резидентства, отримала відповідні електронні довірчі послуги, у тому числі засіб кваліфікованого електронного підпису, та інформація про яку внесена до інформаційної системи "Е-резидент";
3) заявник - фізична особа, яка подала заяву та інші документи для набуття статусу електронного резидентства;
4) консульська посадова особа - дипломатичний службовець або адміністративний службовець закордонної дипломатичної установи України в державі постійного (тимчасового) проживання (перебування) заявника, який здійснює повноваження, безпосередньо пов’язані з виконанням консульських функцій, та який відповідно до цього Порядку забезпечує ідентифікацію заявника та виконує інші функції, передбачені цим Порядком, у рамках процедури набуття заявником статусу електронного резидентства;
5) інформаційна система "Е-резидент" (далі - система) - система, що є складовою частиною Єдиного державного веб-порталу електронних послуг "Портал Дія" (далі - Портал Дія), в рамках якої здійснюється збирання, накопичення, обробка, захист, облік та надання інформації про заявників та осіб, що набули статус електронного резидентства.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про громадянство України", "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", "Про дипломатичну службу", "Про електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про електронний документ та електронний документообіг" та інших законодавчих актах.
3. Держателем та замовником системи є Мінцифри.
Держатель системи забезпечує створення системи, організовує та координує роботу, пов’язану із забезпеченням її функціонування.
Адміністратор - державне підприємство "ДІЯ" (далі - адміністратор), що здійснює заходи із створення, адміністрування, технічної підтримки системи, а також забезпечує та відповідає за захист та безпеку інформації в системі відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах".
Подання документів заінтересованими особами
4. Набуття статусу електронного резидентства є безоплатним.
5. Заява про надання статусу електронного резидентства (далі - заява) подається в електронній формі через Портал Дія особами, які пройшли процедуру електронної реєстрації та створили власний обліковий запис на Порталі Дія. До заяви додається копія паспортного документа заявника в електронній формі та інформація від компетентних органів іноземної держави громадянської належності або держави постійного проживання про факт відсутності/наявності відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності на території зазначеної держави.
Форма заяви затверджується Мінцифри.
6. Заява заповнюється заявником англійською мовою. Офіційна комунікація під час розгляду заяв між заявником (е-резидентом) та адміністратором (його уповноваженими працівниками), консульською посадовою особою, іншими уповноваженими державними органами, установами та організаціями ведеться англійською мовою.
7. Адміністратор здійснює розгляд поданої заяви на предмет правильності та повноти заповнення, наявності копій документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, відповідності відомостям, зазначеним у них, відомостям, зазначеним у заяві. У разі відсутності копій документів або невідповідності їх зазначеним відомостям заявнику повідомляють про це шляхом надсилання листа на адресу електронної пошти, зазначену під час його реєстрації на Порталі Дія.
8. У разі коли заява та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, відповідають установленим вимогам, адміністратор створює обліковий запис заявника в системі та вносить до нього відомості про заявника.
9. Адміністратор протягом одного робочого дня після реєстрації облікового запису в системі формує і надсилає запит про проведення перевірки відомостей щодо заявника до МВС та СБУ на предмет наявності або відсутності заборон або обмежень щодо набуття заявником статусу електронного резидентства, визначених у цьому Порядку. Порядок обміну відомостями, необхідними для проведення такої перевірки, здійснюється в порядку, визначеному Мінцифри разом з МВС та СБУ.
Проведення уповноваженими органами перевірки відомостей щодо заявника. Резервування реєстраційного номера облікової картки платника податків
10. МВС разом із СБУ протягом 20 днів після надходження запиту від адміністратора у межах своєї компетенції перевіряють (зокрема в банках даних Міжнародної організації кримінальної поліції - Інтерполу, а також Європейського поліцейського офісу - Європолу в рамках, установлених міжнародними договорами України) наявність або відсутність інформації про те, що заявник не притягувався в Україні до кримінальної відповідальності за вчинення злочину; причетність до діяльності, яка становить загрозу національній безпеці України; чи не перебуває заявник у міжнародному розшуку, про що формують та подають адміністратору відповідний звіт.
У разі коли запит потребує надання великого обсягу інформації або пошуку інформації серед значної кількості даних, орган, зазначений в абзаці першому цього пункту, може продовжити строк розгляду запиту до 10 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Повідомлення про продовження строку надсилається адміністратору в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня надходження запиту.
11. Адміністратор протягом 10 робочих днів після надіслання запиту до МВС та СБУ проводить перевірку наявності відомостей про заявника в переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, затвердженому наказом Держфінмоніторингу від 7 жовтня 2010 р. № 183, а також перевіряє інформацію щодо застосування до заявника спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України "Про санкції".
У разі відсутності інформації про заявника в зазначеному переліку адміністратор здійснює пошук інформації, визначеної у підпункті 2 пункту 2 Порядку формування переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 р. № 966 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 96, ст. 3288), на офіційному веб-сайті ООН.
12. За результатами проведення перевірок органи, зазначені в пункті 10 цього Порядку, та адміністратор складають звіти про результати проведення перевірки та розміщують відповідні записи у системі.
13. Наявність інформації про вчинення заявником тяжких та/або особливо тяжких злочинів в Україні або на території іншої держави, перебування заявника у міжнародному розшуку, наявність відомостей про заявника у переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції, відомостей, які є підставами для внесення заявника до зазначеного переліку, а також відомостей про застосування до заявника спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів відповідно до Закону України "Про санкції" є підставами для відмови заявнику в набутті ним статусу електронного резидентства, про що адміністратором вноситься відповідний запис до системи.
Причини, що унеможливлюють набуття заявником статусу електронного резидентства, такому заявнику не повідомляються.
14. У разі відсутності підстав, що унеможливлюють набуття статусу електронного резидентства, визначених у пункті 13 цього Порядку, адміністратор надсилає через Портал Дія з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів до ДПС запит в електронній формі, який містить передбачену пунктом 70.2 статті 70 Податкового кодексу України інформацію про заявника (англійською мовою з перекладом такої інформації українською мовою) для здійснення резервування реєстраційного номера облікової картки платника податків.
ДПС протягом одного робочого дня здійснює заходи щодо перевірки наявності попередньої реєстрації особи в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр).
Якщо встановлено, що особа раніше не була зареєстрована в Державному реєстрі, ДПС у порядку, визначеному Податковим кодексом України, вносить відомості про заявника до Державного реєстру, резервує реєстраційний номер облікової картки платника податків та повідомляє про це адміністратору.

................
Перейти до повного тексту