- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода між Урядом України і Урядом Російської Федерації про співробітництво в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом
N 802-XIV
від 01.07.99, ВВР, 1999, N 34, ст.283 )
Уряд України і Уряд Російської Федерації, далі - Сторони,
усвідомлюючи небезпеку, яку несуть для обох країн промислові аварії, катастрофи та стихійні лиха,
визнаючи, що співробітництво в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків може сприяти добробуту і безпеці обох держав,
враховуючи користь, яку може мати для Сторін обмін науково-технічною інформацією в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків,
виходячи з наявності взаємозалежних екологічних систем обох країн, які вимагають проведення узгодженої політики з попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їх наслідків,
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, наслідки яких не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї з Сторін, і потребу за цих обставин у скоординованих діях Сторін з метою запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їхніх наслідків,
враховуючи роль Організації Об'єднаних Націй, інших міжнародних організацій в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків,
погодились про таке:
Стаття 1
В цій Угоді наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
Сторона, яка запитує - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про направлення аварійно-рятувальних формувань, відповідного оснащення і матеріалів забезпечення;
Сторона, яка надає - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про направлення аварійно-рятувальних формувань, відповідного оснащення і матеріалів забезпечення;
аварійно-рятувальні формування - групи фахівців, у тому числі військовослужбовці військ цивільної оборони, які призначені для надання допомоги і забезпечені необхідним оснащенням;
оснащення - матеріали, технічні та транспортні засоби, спорядження аварійно-рятувальних формувань і особисте спорядження, яке використовується для надання допомоги;
матеріали забезпечення - матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке потерпіло внаслідок стихійного лиха або аварії;
компетентні органи - органи, які призначаються Сторонами для координації робіт, пов'язаних з реалізацією цієї Угоди.
Стаття 2
Сторони на основі принципів рівноправності та взаємної допомоги відповідно до чинного законодавства своїх держав здійснюють співробітництво у таких напрямках:
розробка спільної системи заходів щодо попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків;
розробка спільної системи раннього оповіщення про промислові аварії, катастрофи і стихійні лиха, які створюють загрозу здоров'ю людини та транскордонного забруднення території держави іншої Сторони;
організація оперативного обміну інформацією про запити і пропозиції Сторін щодо взаємодопомоги в разі промислових аварій, катастроф та стихійних лих, які мали місце на території їхніх країн;
надання взаємної допомоги у ліквідації наслідків промислових аварій, катастроф і стихійних лих, які виникли.
Стаття 3
Співробітництво в межах цієї Угоди включає:
організацію і здійснення моніторингу небезпечних техногенних і екологічних процесів, а також природних явищ;
прогнозування промислових аварій, катастроф, стихійних лих і оцінку їхніх наслідків;
обмін інформацією і технологіями;
обмін фахівцями і вченими;
організацію спільних конференцій, семінарів і робочих нарад;
спільне планування, розроблення і здійснення дослідницьких проектів та їх демонстрацію;
оцінку ризику для довкілля та здоров'я населення у зв'язку з можливими забрудненнями в результаті промислових аварій, катастроф і стихійних лих;
оцінку транскордонного впливу промислових аварій, катастроф і стихійних лих на довкілля;
підготовку публікацій, доповідей і тематичних досліджень;
забезпечення зв'язку між компетентними органами Сторін;
підготовку кадрів;
надання допомоги в ліквідації наслідків промислових аварій, катастроф і стихійних лих;
будь-яку іншу діяльність, пов'язану з попередженням промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідацією їхніх наслідків, яка може бути узгоджена компетентними органами Сторін.
Стаття 4
Компетентними органами є:
з Української Сторони - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з Російської Сторони - Міністерство Російської Федерації у справах цивільної оборони, надзвичайних ситуацій і ліквідації наслідків стихійних лих.
Кожна із Сторін негайно письмово повідомить іншу Сторону у випадку, якщо компетентний орган буде позбавлений повноважень по виконанню покладених на нього функцій, та в найкоротший строк, але не пізніше 60 днів з моменту повідомлення, повідомить письмово іншу Сторону про правонаступника компетентного органу.
Стаття 5
Для здійснення положень цієї Угоди компетентні органи Сторін засновують Спільну нараду з питань співробітництва в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих і ліквідації їхніх наслідків (далі - Спільна нарада).
Спільна нарада проводить свої засідання по черзі в Україні та в Російській Федерації, як правило, один раз на рік, а в разі необхідності - за узгодженням компетентних органів Сторін.
Стаття 6
Вся діяльність щодо реалізації цієї Угоди здійснюється відповідно до законодавства держави кожної із Сторін і наявності у кожної з них необхідних засобів.
Сторона, яка приймає представників іншої Сторони, що беруть участь в діяльності, передбаченій цією Угодою, несе всі витрати по їх перебуванню і пересуванню по території своєї держави, якщо інше не буде узгоджено Сторонами. Проїзд на територію Сторони, яка приймає, і виїзд з цієї території оплачуються Стороною, яка направила своїх представників.
Стаття 7
Ліквідація наслідків промислових аварій та стихійних лих здійснюється силами та засобами Сторони, на території держави якої вони виникли.
Якщо масштаби лиха такі, що Сторона, яка постраждала, не може самостійно справитись з його локалізацією та ліквідацією, то допомога в проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт надається іншою Стороною в разі офіційного звернення до неї за допомогою.
Керівництво діями всіх сил, що здійснюють аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи в зоні лиха, здійснюється компетентним органом Сторони, яка запитує, а в зоні лиха, яка включає в себе території держав обох Сторін, керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами здійснюється компетентними органами обох Сторін спільно.
Сили і засоби Сторін можуть залучатися для виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з подальшим відшкодуванням зроблених витрат за рахунок Сторони, яка запитує, або порядком надання безоплатної допомоги за домовленістю Сторін.
Стаття 8
У разі промислових аварій, катастроф і стихійних лих допомога після офіційного звернення Сторони, яка запитує, надається шляхом негайного направлення в ту зону, де це сталося, аварійно-рятувальних формувань для рятування людей, матеріальних цінностей і захисту довкілля.
Матеріально-технічне забезпечення аварійно-рятувальних формувань повинно бути достатнім для ведення автономних дій на місці принаймні протягом 72 годин. Забезпечення цих формувань всім необхідним для їх подальшого функціонування, включаючи розміщення, харчування та медичну допомогу, здійснюється Стороною, яка запитує.
Стаття 9
Компетентні органи Сторін обмінюються списками матеріалів забезпечення і оснащення, які можуть бути направлені однією Стороною іншій Стороні в межах можливостей, які вони мають.
Компетентні органи Сторін вивчать можливості застосування практики скорішого одержання необхідного дозволу при перевезеннях негабаритних та інших спеціальних вантажів, а також безкоштовного користування транспортною інфраструктурою.
Персонал аварійно-рятувальних формувань протягом всього періоду його перебування на території держави Сторони, яка запитує, підпадає під дію законодавства держави Сторони, яка запитує.
................Перейти до повного тексту