1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Урядом України і Урядом Російської Федерації про співробітництво та взаємодопомогу в митних справах
Дата підписання: 24.06.1993
Дата набуття чинності: 09.09.1993
Уряд України і Уряд Російської Федерації, в подальшому - Сторони,
бажаючи розвивати добросусідські стосунки, в тому числі і шляхом співробітництва в галузі митної справи,
намагаючись шляхом співробітництва митних служб сприяти розвитку і прискоренню пасажирського і вантажного сполучення між двома країнами,
маючи на увазі, що митні порушення приносять збитки економічним інтересам обох Сторін,
переконані в тому, що дотримання митних законів і правил та боротьба з митними правопорушеннями можуть більш успішно здійснюватися при співробітництві митних служб Сторін,
домовилися про таке:
Стаття 1. Визначення
Для мети цієї Угоди:
1) "Митне законодавство" - сукупність правових норм, що регулюють порядок ввезення, вивезення та транзиту товарів, ручної поклажі і багажу пасажирів, міжнародних поштових відправлень, валютних та інших цінностей, справляння мита та інших податків і зборів чи пільг, заборон, обмежень і дозволів, контролю за переміщенням товарів та інших предметів через державний кордон;
2) "Митні служби" - для Української Сторони - Державний митний комітет, для Російської Сторони - Державний митний комітет;
3) "Митне порушення" - будь-яке порушення чи спроба порушення митного законодавства;
4) "Особа" - будь-яка фізична чи юридична особа;
5) "Наркотичні засоби" - речовини, занесені в списки Єдиної Конвенції ООН від 30 березня 1961 року про наркотичні засоби з наступними змінами і доповненнями;
6) "Психотропні речовини" - речовини, занесені в списки Конвенції ООН про психотропні речовини від 21 лютого 1971 року з наступними змінами і доповненнями.
Стаття 2. Сфера застосування Угоди
1. Митні служби Сторін на основі цієї Угоди співробітничатимуть одна з одною, в тому числі безпосередньо на українсько-російському кордоні, в рамках їх компетенції та при дотриманні внутрішнього законодавства з метою:
а) полегшення і прискорення пасажирського і вантажного сполучення між двома державами;
б) дотримання порядку справляння мита та інших ввізних та вивізних зборів, а також правильного застосування імпортних та експортних пільг;
в) запобігання, припинення та розслідування порушень митного законодавства.
2. Угода не зачіпає обов'язків Сторін, що витікають з інших міжнародних угод, зокрема, що стосуються правової допомоги по кримінальних справах.
Стаття 3. Спрощення митних формальностей
1. Митні служби Сторін приймають за взаємною згодою необхідні заходи, спрямовані на спрощення митного оформлення, з метою полегшення і прискорення пасажирського та вантажного сполучення між обома Сторонами.
2. Переміщення товарів і транспортних засобів через українсько-російський кордон здійснюється через пункти пропуску, що встановлюються за взаємним погодженням Сторін.
3. Митні служби Сторін узгоджують режим роботи прикордонних митних органів, враховуючи при цьому чинні угоди про міжнародне сполучення.
4. Митні служби Сторін визнають митні забезпечення (пломби, відбитки печаток, штампи) і бланки митних документів, що застосовуються ними, а також при необхідності накладають власне забезпечення на вантажі, що перевозяться.
5. Товари і транспортні засоби, що прямують транзитом, звільняються від митного огляду, за винятком випадків, коли є підстави вважати, що вони містять товари, заборонені до ввезення, вивезення чи транзиту відповідно до законодавства Сторін.
Стаття 4. Надання свідчень
1. Митні служби Сторін видають одна одній по запиту будь-яке свідчення, яке підтверджує, що товари, вивезені з території однієї Сторони, ввозяться законно на територію другої Сторони; в свідченні зазначається вид і результати митних процедур, у відповідності з якими оформлювалися товари. Це стосується також тих випадків, коли товари реекспортуються з території другої Сторони.
2. Митні служби Сторін надають одна одній по запиту відомості про те, що надані митними органами свідчення чи інші документи достовірні та містять всі необхідні дані.
Стаття 5. Боротьба з незаконним обігом наркотиків
1. Митні служби Сторін з метою активізації дій по запобіганню, припиненню і розслідуванню контрабанди і незаконної торгівлі наркотичними засобами і психотропними речовинами без запитів і в можливо стислі строки повідомляють одна одній дані про:
а) осіб, про яких відомо, що вони займаються контрабандою чи незаконною торгівлею наркотичними засобами і психотропними речовинами чи підозрюються в цьому;
б) наземні, водні і повітряні транспортні засоби, контейнери і поштові відправлення, про які відомо, що вони використовуються для контрабанди наркотичних засобів і психотропних речовин чи викликають підозру в такому використанні.
2. Митні служби Сторін без попереднього запиту повідомляють одна одній дані про контрабандні способи і методи при незаконній торгівлі наркотичними засобами і психотропними речовинами, а також про ефективність нових методів контролю за ними.
3. Отримані будь-якою з Сторін у відповідності з пунктами 1 і 2 цієї Статті свідчення, повідомлення, документи можуть передаватися її правоохоронним органам та іншим державним органам, що займаються боротьбою з наркоманією і незаконною торгівлею наркотичними засобами та психотропними речовинами.
4. На підставі внутрішнього законодавства митні служби Сторін застосовують при необхідності метод контрольованої поставки наркотичних засобів та психотропних речовин з метою виявлення осіб, причетних до їх незаконного обігу.
Рішення про використання методу контрольованої поставки приймаються Сторонами стосовно кожного конкретного випадку і можуть, при необхідності, враховувати фінансові домовленості Сторін.
5. Сторони можуть поширювати сферу дії цієї Угоди також на речовини, які застосовуються для виготовлення наркотичних засобів та психотропних речовин.
Стаття 6. Передача відомостей
1. Митні служби Сторін передають одна одній за запитом, в тому числі шляхом надсилання повідомлень, протоколів чи засвідчених копій офіційних паперів та інших документів, всі відомості, що знаходяться в їх розпорядженні, про:
а) обставини, які дозволяють правильно справляти мито та інші ввізні та вивізні збори, а також визначати обґрунтованість застосування імпортних та експортних пільг;
б) встановлені дії, що готуються чи здійснені, які суперечать чи можуть суперечити митному законодавству запитуючої Сторони.
2. Митні служби Сторін в можливо короткий строк повідомляють одна одній, також і без попереднього запиту, всі дані про можливі порушення митного законодавства, в боротьбі з якими існує особлива зацікавленість. Це в першу чергу стосується порушень законодавства в області переміщень:
- товарів і вантажів, які можуть представляти загрозу навколишньому середовищу чи здоров'ю населення;
- зброї, боєприпасів, вибухових і отруйних речовин, вибухових пристроїв;
- предметів, що представляють історичну, художню, культурну і археологічну цінність;
- товарів, які підлягають у відповідності з законодавством Сторін обкладанню високим митом або податком;
- товарів, які мають особливо важливе значення і підпадають під нетарифні обмеження, у відповідності з переліками, узгодженими митними службами Сторін.

................
Перейти до повного тексту